PROBLEM Z ODPALENIEM CBR 1000F
Posty: 24
• Strona 1 z 2 • 1, 2
PROBLEM Z ODPALENIEM CBR 1000F
WITAM SERDECZNIE.
Posiadam CBR 1000f sc24, moto kupiłem zimą, zaczyna się robić ciepło, więc w moto zostały wymienione oleje, świece, filtr kn, czyszczenie i synchro gazników.
Niestety pojawił sie problem po jakiś 200km, mianowicie, słabo kręci rozrusznik, pierwsza myśl, akumulator padł, wiec go naładowałem i to samo, rozrusznik słabo kręci moto nie pali, podłączyłem moto pod akumulator samochodowy ,cinquecento, i tez kręcił tak jak na motocyklowym, dopiero odpalenie samochodu spowodowało że rozrusznik zadziałał mocniej i motocykl ożył. Jeśli chodzi o ładowanie to jest prawidłowe, kable do rozrusznika sprawdzone, moto pali z "pychu" od razu. Winy szukam w rozruszniku, ale po jego rozebraniu, sprawdzeniu szczotek nic się nie zmieniło. Czy może być to rozrusznik??, mam zamiar dać go do sprawdzenia, a może tylko akumulator do wymiany??
proszę jeśli ktoś posiada jakieś informacje lub pomysł to niech się podzieli,
Pozdrawiam Rafał.
Posiadam CBR 1000f sc24, moto kupiłem zimą, zaczyna się robić ciepło, więc w moto zostały wymienione oleje, świece, filtr kn, czyszczenie i synchro gazników.
Niestety pojawił sie problem po jakiś 200km, mianowicie, słabo kręci rozrusznik, pierwsza myśl, akumulator padł, wiec go naładowałem i to samo, rozrusznik słabo kręci moto nie pali, podłączyłem moto pod akumulator samochodowy ,cinquecento, i tez kręcił tak jak na motocyklowym, dopiero odpalenie samochodu spowodowało że rozrusznik zadziałał mocniej i motocykl ożył. Jeśli chodzi o ładowanie to jest prawidłowe, kable do rozrusznika sprawdzone, moto pali z "pychu" od razu. Winy szukam w rozruszniku, ale po jego rozebraniu, sprawdzeniu szczotek nic się nie zmieniło. Czy może być to rozrusznik??, mam zamiar dać go do sprawdzenia, a może tylko akumulator do wymiany??
proszę jeśli ktoś posiada jakieś informacje lub pomysł to niech się podzieli,
Pozdrawiam Rafał.
- RAFI-CBR
- Świeżak
- Posty: 11
- Dołączył(a): 5/4/2008, 19:46
-
Meciek - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1935
- Dołączył(a): 30/10/2006, 21:25
- Lokalizacja: z Wrocka
Naladuj znowu akumulator ladowarka stacjonarna "do pelna" ( i tu pytanie jakim pradem ladujesz ), wsadz do moto, zapal swiatla na zgaszonym silniku i zmierz napiecie na klemach.
Po uplywie minuty znowu zmierz napiecie ( swiatla dalej zapalone ).
Jakie wyniki otrzymales ?
Adam M.
Po uplywie minuty znowu zmierz napiecie ( swiatla dalej zapalone ).
Jakie wyniki otrzymales ?
Adam M.
- Adam M.
- VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 786
- Dołączył(a): 5/2/2008, 02:56
Prostownik mam z możliwością ładowania prądem 0,5A lub 2,5A. Niesty dziś nie mam miernika, pomierzę dopiero w pon. lecz jescze jeden szczegół, mianowicie w momencie gdy rozrusznik kręci i dodam ssania to jest mu ciężej, tak samo jak gazu odkręcę, jak troszke dłużej potrzymam to tak jakby trochę rozrusznik przyspieszał. Na zimnym silniku kręci lepiej niż na rozgrzanym.
- RAFI-CBR
- Świeżak
- Posty: 11
- Dołączył(a): 5/4/2008, 19:46
Zrobiłem pomiary, przedstawiają się następująco:
akumulator 13,3v
po włączeniu stacyjki 12,2v
po włączeniu świateł (długie, dwie żarówki w przypadku tej cbr) 11,9v
po 1 min 11,7v
po kolejnych 5 min 11,3v
Wziąłem podpiąłem rozrusznik do kabli ale nie zakładałem do moto, więc akumulator po uruchomieniu rozrusznika spadł do 9,8v, ale rozrusznik nie był obciążony, pracował luźno.
Co o tym sÄ…dzicie??
akumulator 13,3v
po włączeniu stacyjki 12,2v
po włączeniu świateł (długie, dwie żarówki w przypadku tej cbr) 11,9v
po 1 min 11,7v
po kolejnych 5 min 11,3v
Wziąłem podpiąłem rozrusznik do kabli ale nie zakładałem do moto, więc akumulator po uruchomieniu rozrusznika spadł do 9,8v, ale rozrusznik nie był obciążony, pracował luźno.
Co o tym sÄ…dzicie??
- RAFI-CBR
- Świeżak
- Posty: 11
- Dołączył(a): 5/4/2008, 19:46
Napiecie 13.3V to tkzw "napiecie powierzchniowe" nieobciazonego akumulatora -nic naprawde nie znaczy.
Po wlaczenie stacyjki 12.2 to napewno za malo - powinno byc w granicach 12.7, ktore po wlaczeniu swiatel ( wlasciwe obciazenie aku ) powinno spasc do 12.2 - 12.3 V.
Wszystkie dalsze pomiary ponizej 12V wskazuja ze akumulator jest powaznie zasiarczony i wlasciwie nadaje sie do wymiany.
Dziekuje za zrobienie pomiarow i prosze o jeszcze jeden, mianowicie doladuj aku do pelna ladowarka jeszcze raz i zmierz napiecie ladowania przy wolnych obrotach i przy 5 tys obr z wlaczonymi swiatlami - to pokaze nam jak dziala uklad ladowania aku w motocyklu.
Adam M.
Po wlaczenie stacyjki 12.2 to napewno za malo - powinno byc w granicach 12.7, ktore po wlaczeniu swiatel ( wlasciwe obciazenie aku ) powinno spasc do 12.2 - 12.3 V.
Wszystkie dalsze pomiary ponizej 12V wskazuja ze akumulator jest powaznie zasiarczony i wlasciwie nadaje sie do wymiany.
Dziekuje za zrobienie pomiarow i prosze o jeszcze jeden, mianowicie doladuj aku do pelna ladowarka jeszcze raz i zmierz napiecie ladowania przy wolnych obrotach i przy 5 tys obr z wlaczonymi swiatlami - to pokaze nam jak dziala uklad ladowania aku w motocyklu.
Adam M.
- Adam M.
- VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 786
- Dołączył(a): 5/2/2008, 02:56
Dziękuje za odpowiedź.
Jeśli chodzi o ładowanie to sprawdzałem w weekend i przy 5tys obrotów miała 15,2v, na wolnych obrotach dokładnie nie pamiętam ale chyba w okolicach 13v. Postaram się to sprawdzić raz jeszcze, ale nie chce moto z "pychu" zapalać.
Bo z tego aku to sama z siebie nie zagada.
Jeśli chodzi o ładowanie to sprawdzałem w weekend i przy 5tys obrotów miała 15,2v, na wolnych obrotach dokładnie nie pamiętam ale chyba w okolicach 13v. Postaram się to sprawdzić raz jeszcze, ale nie chce moto z "pychu" zapalać.
Bo z tego aku to sama z siebie nie zagada.
- RAFI-CBR
- Świeżak
- Posty: 11
- Dołączył(a): 5/4/2008, 19:46
Ok. Sprawdzałem w serwisówce i wartość ładowania przy 15tys podaja własnie 15v.
Mam jeszcze pytanie, kupię aku Varty, ale przyślą go w stanie suchym. Jaki elektrolit wlać najlepiej? Jakim prądem go ładować, przed uzyciem??
Mam jeszcze pytanie, kupię aku Varty, ale przyślą go w stanie suchym. Jaki elektrolit wlać najlepiej? Jakim prądem go ładować, przed uzyciem??
- RAFI-CBR
- Świeżak
- Posty: 11
- Dołączył(a): 5/4/2008, 19:46
Do kazdego akumulatora powinna byc zalaczona instrukcja obslugi, w ktorej podaje sie rodzaj elektrolitu, tudziez jego stezenie. Wydaje mi sie, ze dodatkowo elektrolit ten powinien byc zalaczony w jakims pojemniku.Po zalaniu akumulatora i odczekaniu dluzszej chwili akumulator jest gotoowy do pracy. Mozna go ewentualnie delikatnie podladowac. Najlepiej zrobic to ladowarka mikroprocesorowa, mozliwie malym pradem (ok. 300-700mA).
Honda VFR 800 FI
-
elco - Moderator
- Posty: 3014
- Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
- Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław
Na aukcji jest napisane iż trzeba elektrolit kupić samemu, akumulator jest obsługowy suchoładowany, to są info z aukcji. /www.allegro.pl/item343351577_akumulator_12v_14ah_kawasaki_suzuki_yamaha_honda.html
Poprostu nie chce zepsuc nowego aku jakimś niedociągnięciem z mojej strony.
Poprostu nie chce zepsuc nowego aku jakimś niedociągnięciem z mojej strony.
- RAFI-CBR
- Świeżak
- Posty: 11
- Dołączył(a): 5/4/2008, 19:46
Ja kupiłem aku Varty, musiałem wlać tylko elektrolit (który był w zestawie) i aku od razu działało. dałem coś koło 100zł
-
Meciek - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1935
- Dołączył(a): 30/10/2006, 21:25
- Lokalizacja: z Wrocka
Do motocykla włożyłem nowy akumulator i raczej bez większych zmian, kręci słabo, nie chce odpalić, z "pychu" łapie od razu, jednak jak się rozgrzeje to rozrusznik kręci jeszcze gorzej.Wyjąłem go znów, w środku szczotki i reszta wydają ok, ale stawiam na przebicie w uzwojeniu, po prostu zabiera za dużo prądu. Dam go do sprawdzenia gdzieś do elektryka. Chyba innego wyjścia nie mam, pozdrawiam.
- RAFI-CBR
- Świeżak
- Posty: 11
- Dołączył(a): 5/4/2008, 19:46
Oczywiscie rozrusznik trzeba sprawdzic, ale warto sprawdzic rowniez polaczenia instalacji.
Wszystkie kostki rozpiac i potraktowac plynem do mycia polaczen elektrycznych, po czym napakowac smarem piezoelektrycznym czy chocby wazelina techniczna i zapiac. Glowna uwage zwrocic na polaczenia masowe instalacji, rozkrecic je, przeczyscic, przesmarowac i skrecic, glownie chodzi tu o mase na silniku, ramie i masowanie reglera.
Adam M.
Wszystkie kostki rozpiac i potraktowac plynem do mycia polaczen elektrycznych, po czym napakowac smarem piezoelektrycznym czy chocby wazelina techniczna i zapiac. Glowna uwage zwrocic na polaczenia masowe instalacji, rozkrecic je, przeczyscic, przesmarowac i skrecic, glownie chodzi tu o mase na silniku, ramie i masowanie reglera.
Adam M.
- Adam M.
- VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 786
- Dołączył(a): 5/2/2008, 02:56
Mam jeszcze taką uwage, cały problem z odpalaniem zaczął się jak odebrałem moto z synchro i czyszczenia gaźników, (bez gaźników kręci tak samo słabo) ale mechanik zaglądał też do rozrządu, czy jest możliwe że zrobił coś iż rozrząd stawia opór i utrudnia rozruch, a jak się rozgrzeje to tym bardziej?? Może to jest właściwy trop?? Przed tym maszyna paliła od razu.
- RAFI-CBR
- Świeżak
- Posty: 11
- Dołączył(a): 5/4/2008, 19:46
Pisales wczesniej, ze motocykl z pychu pali bez najmniejszych problemow. Mysle, ze gdyby wina za owa sytuacje ponosil rorzad, to wtedy problemy pojawilyby sie z jakimkolwiek rozruchem. Niestety nie jestem tego pewien (w przypadku rozgrzania sie silnika problemy z rorzadem pojawiaja sie bardzo czesto w przypadku ukladow z hydraulicznie sterowanymi napinaczami lancucha rorzadu). Zeby rorzad mial z tym cos wspolnego do dla mnie raczej malo prawododbne. Sprawdz porzadnie ten rozrusznik (istnieje mozlwiosc sprawdzenia jego dzialania, ze tak powiem na "sucho") i wszytkie polaczenia. Tu najprawdopodbniej jest pies pogrzebany.
Honda VFR 800 FI
-
elco - Moderator
- Posty: 3014
- Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
- Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław
Posty: 24
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość