Zobacz wątek - czyszczenie tłoczków hamulcowych.. ??
NAS Analytics TAG

czyszczenie tłoczków hamulcowych.. ??

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

czyszczenie tłoczków hamulcowych.. ??

Postprzez CalibraHunter » 29/1/2008, 13:25

Czy mozliwe jest wyjecie tloczkow hamulcowych z zaciskow w celu ich przeczyszczenia benzyna ekstrakcyjna? Czy taki "zabieg" nie spowoduje uszkodzen ukladu?
Never let your FEAR decide your FUTURE.
Avatar użytkownika
CalibraHunter
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1916
Dołączył(a): 5/2/2007, 18:28
Lokalizacja: DWL


Postprzez cichy » 29/1/2008, 13:55

Jasne że da się wyjąć, trzeba tylko bardzo delikatnie postępować z uszczelniaczami.
Łatwo je uszkodzić, a są drogie.
Nie porysować tłoczków, uważać na oczy, jeżeli używasz sprężarki.

Wyciągając tłoczek, nie wolno łapać żadnym narzędziem za jego zewnętrzną część.
Avatar użytkownika
cichy
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1550
Dołączył(a): 8/9/2005, 16:17
Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki


Postprzez elco » 29/1/2008, 13:59

ja radze je przeczyscic, w momencie gdy sa na daleko wysuniete, ale nie wyciagniete, jakims specjlanym preparartem do zacsikow i tarcz hamulcowych, ktory mozna dostac w pierwszym lepszym sklepie motoryzacyjnym. Osobiscie uzywam czegos takiego i mocno sobie chwale ten preparat:

http://www.narzedziowy.pl/product_info. ... rrency=PLN

z doswiadczenia moge ci powiedziec, ze przy takim calkowitym rozebraniu tloczkow jest masa roboty i istnieje duze ryzyko, ze plyn hamulocowy wyleje sie na gumki i uszczelki co raczej nie jest wskazane.
Honda VFR 800 FI
Avatar użytkownika
elco
Moderator
 
Posty: 3014
Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław

Postprzez CalibraHunter » 29/1/2008, 14:23

wielkie dzieki za rade :)
Never let your FEAR decide your FUTURE.
Avatar użytkownika
CalibraHunter
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1916
Dołączył(a): 5/2/2007, 18:28
Lokalizacja: DWL

Postprzez cichy » 29/1/2008, 14:23

elcommendante napisał(a):z doswiadczenia moge ci powiedziec, ze przy takim calkowitym rozebraniu tloczkow jest masa roboty i istnieje duze ryzyko, ze plyn hamulocowy wyleje sie na gumki i uszczelki co raczej nie jest wskazane.


Że jak? Przecież te gumki pracują z płynem. W niektórych serwisówkach podają że tłoczki najlepiej czyścić płynem. Nowe gumki smaruje się płynem przy składaniu.

Ryzyko jest oczywiście, że coś zepsujesz.
Avatar użytkownika
cichy
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1550
Dołączył(a): 8/9/2005, 16:17
Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki

Postprzez elco » 29/1/2008, 15:19

podczas rozbierania zacisku jeszcze w starej Hondzie plyn hamulcowy rozlal sie na gumki, ktore zaznaczylem na schemacie(one raczej nie wspołpracuja z plynem). W wyniku kontatku z plynem owe gumki rozciagnely sie i przy kolejnym sciaganiu zacisku ostatecznie pekly. Mozliwe, ze przyczyna tego byla inna, ale stalo sie wlasnie po tym incydencie, wiec mysle, ze to wlasnie wina plynu.
Załączniki
zacisk.jpg
zacisk.jpg (22.17 KiB) Przeglądane 3297 razy
Honda VFR 800 FI
Avatar użytkownika
elco
Moderator
 
Posty: 3014
Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław

Postprzez streetracer23 » 29/1/2008, 16:59

ty a po co ci rozbieranie tłoczków patty??? moze byś sie lepiej wzieła za złozenie silnika i remont mojej kawy co??
streetracer23
Świeżak
 
Posty: 11
Dołączył(a): 26/8/2007, 22:17

Postprzez melvin » 29/1/2008, 17:03

a już miałem taki temat zakładać :)
to teraz ja zapytam czy tłoczki można przeczyścić jakimś specyfikiem typu WD40????? jeśli nie to dlaczego???
DUŻO GAZU I SPRZĘGŁO OD RAZU! :twisted:
Avatar użytkownika
melvin
PierwszyOkrutny
 
Posty: 8393
Dołączył(a): 17/9/2007, 21:09
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski

Postprzez cichy » 29/1/2008, 18:01

elcommendante napisał(a):podczas rozbierania zacisku jeszcze w starej Hondzie plyn hamulcowy rozlal sie na gumki, ktore zaznaczylem na schemacie(one raczej nie wspołpracuja z plynem). W wyniku kontatku z plynem owe gumki rozciagnely sie i przy kolejnym sciaganiu zacisku ostatecznie pekly. Mozliwe, ze przyczyna tego byla inna, ale stalo sie wlasnie po tym incydencie, wiec mysle, ze to wlasnie wina plynu.


No te gumki rzeczywiście nie pracują z płynem, mogły się uszkodzić, ale takie występują jedynie w pływających zaciskach.
WD-40 może zniszczyć uszczelniacze. To że są odporne na płyn hamulcowy nie znaczy, że na wszystko.
Avatar użytkownika
cichy
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1550
Dołączył(a): 8/9/2005, 16:17
Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki

Postprzez CalibraHunter » 29/1/2008, 19:55

streetracer23 napisał(a):ty a po co ci rozbieranie tłoczków patty??? moze byś sie lepiej wzieła za złozenie silnika i remont mojej kawy co??


Z przyjemnoscia ;)
Never let your FEAR decide your FUTURE.
Avatar użytkownika
CalibraHunter
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1916
Dołączył(a): 5/2/2007, 18:28
Lokalizacja: DWL

Postprzez simonw » 30/1/2008, 03:49

Patty , to ta kawa co mowilas w wakacje ? :P
Uuuu....
Oprogramowanie dla gastronomii i hotelarstwa (otwórz link)
programy dla gastronomii (otwórz link)
Program do restauracji i hotelu (otwórz link)toshiba g900 (otwórz link)
kasy fiskalne sklep internetowy (otwórz link)
Obrazek (otwórz link)
Avatar użytkownika
simonw
Mieszkaniec forum
 
Posty: 4213
Dołączył(a): 17/5/2007, 00:08
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez streetracer23 » 30/1/2008, 11:41

moze i mówiła ;] wszystko było juz oki bo debile w naszych serwisach nie doszli ze zepsuta jest stacyjka i pół sezonu mi uciekło ;] a potem przekreciłą sie panewka od latania na kole;];] i teraz trzeba silnik robic ;] kawy to złom niech kazdy o tym pamieta ;];]
streetracer23
Świeżak
 
Posty: 11
Dołączył(a): 26/8/2007, 22:17

Postprzez CalibraHunter » 30/1/2008, 12:45

AAAA Simon, nie kumalam na poczatku o co Ci biega z ta kawa ;) Zapomnialam kto kryje sie pod nickiem sreetracer - gratuluje rozwalenia silnika Jarecki :) Jak dla Ciebie to moge wygospodarowac czas, ale za wysoka oplata :P
Never let your FEAR decide your FUTURE.
Avatar użytkownika
CalibraHunter
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1916
Dołączył(a): 5/2/2007, 18:28
Lokalizacja: DWL

Postprzez mar111cin » 30/1/2008, 15:15

ja bym to wyczyścił płynem hamulcowym albo denaturatem. WD-40 i wszystko inne o podobnej lub tez nie nazwie, co ma takie działanie jak WD (prawie do wszystkiego ;) ) nie należy stosować wszędzie tam gdzie jest guma, chyba że chcemy później wycinanki z tego zrobić.

Pamietaj o przesmarowaniu później tłoczków specjalną pastą (powinni to mieć w każdym sklepie z akcesoriami samochodowymi/motocyklowymi)
<b>Life begins at 200km/h!!!!</b>
było gsx600f, było ZX12R :(, jest V-Strom 650 AK8 :)
Avatar użytkownika
mar111cin
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 6941
Dołączył(a): 29/5/2006, 13:12
Lokalizacja: FSW (lubuskie)

Postprzez skwy » 30/1/2008, 16:10

streetracer23 napisał(a):moze i mówiła ;] wszystko było juz oki bo debile w naszych serwisach nie doszli ze zepsuta jest stacyjka i pół sezonu mi uciekło ;] a potem przekreciłą sie panewka od latania na kole;];] i teraz trzeba silnik robic ;] kawy to złom niech kazdy o tym pamieta ;];]



W rękach idiotów każdy sprzęt to złom!!!! :evil:
Avatar użytkownika
skwy
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1540
Dołączył(a): 7/10/2007, 08:21
Lokalizacja: Gołdap

Postprzez Meciek » 30/1/2008, 17:03

skwy napisał(a):
streetracer23 napisał(a):moze i mówiła ;] wszystko było juz oki bo debile w naszych serwisach nie doszli ze zepsuta jest stacyjka i pół sezonu mi uciekło ;] a potem przekreciłą sie panewka od latania na kole;];] i teraz trzeba silnik robic ;] kawy to złom niech kazdy o tym pamieta ;];]



W rękach idiotów każdy sprzęt to złom!!!! :evil:



hahahaha:)
Avatar użytkownika
Meciek
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1935
Dołączył(a): 30/10/2006, 21:25
Lokalizacja: z Wrocka

Postprzez simonw » 31/1/2008, 05:10

Patty, ze tak tylko sie upewnie,to ta kawa co mialas ja u mnie robic ? tak.. i przy okazji mielismy zmienic lozysko na wale u mnie...
tak cos pamietam, pozno bylo ale zdaje sie ze taki mialas plan ;)

Jesli tak jak z lozyskiem wyjdzie, to wspolczuje koledze na prawde szczerze ;P
Oprogramowanie dla gastronomii i hotelarstwa (otwórz link)
programy dla gastronomii (otwórz link)
Program do restauracji i hotelu (otwórz link)toshiba g900 (otwórz link)
kasy fiskalne sklep internetowy (otwórz link)
Obrazek (otwórz link)
Avatar użytkownika
simonw
Mieszkaniec forum
 
Posty: 4213
Dołączył(a): 17/5/2007, 00:08
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez CalibraHunter » 31/1/2008, 10:46

Tak, to ta kawa, ale wlasciciel jak widac sam sobie poradzil.

Simon, jakie lozysko? Ja wiem, ze mam problemy z pamiecia, ale za nic w swiecie nie kojarze tematu :D
Never let your FEAR decide your FUTURE.
Avatar użytkownika
CalibraHunter
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1916
Dołączył(a): 5/2/2007, 18:28
Lokalizacja: DWL

Postprzez streetracer23 » 31/1/2008, 12:16

skwy obraziłeś mnie kolego!!!! ale zdaje sobie sprawe ze internet jest takim miejscem ze mozna kazdego obrazac bez konsekwencji;] w realu raczej nie dał byś chłopaczku rady czegoś takiego powiedziec ;] a kawy to złom i kazdy kto miał kawe i kogo znam ma podobna opinie, wiec zanim coś napiszesz to to przemyśl, a nie w momencie zabłyśniecia jakiejś myśli w tej twojej pustej czaszcze przelewaasz ja od razu na tego posta. Dzieki temu motocyklowi mam juz przynajmniej wyrobione zdanie na temat niektórych wrocławskich serwisów motocyklowych, które nie dość ze mnie ponaciągały na nowe modóły zapłonowe bo kazdy był podobno niesprawny(co sie okazało nieprawdą), to jeszcze mi moto nie naprawiły ;] przez co popłynąłem kupe kasy i czasu, jak ktoś bedzie chciał to sie chetnie podziele info gdzie nie nalezy motocykli oddawac ;]
streetracer23
Świeżak
 
Posty: 11
Dołączył(a): 26/8/2007, 22:17

Postprzez Meciek » 31/1/2008, 14:29

Nie zgodzę się ,że każda kawa to złom (prócz pękających ram w niektórych modelach), też mam paru znajomych co mają te motocykle i jakoś nie narzekają, wszystko zależy od modelu i od tego czy ktoś o nią dbał a z tego co pamiętam to Twoja kawa raczej do zadbanych nie należała przynajmniej z wyglądu. Sam bym z chęcią łyknął jakąś kawe ale tylko z tych nowszych (636 :D )

simonw napisał(a):i przy okazji mielismy zmienic lozysko na wale u mnie...


niestety ale Patty tylko przy moim motocyklu może coś zmieniać i naprawiać, tak więc przykro mi :evil: :lol:
Avatar użytkownika
Meciek
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1935
Dołączył(a): 30/10/2006, 21:25
Lokalizacja: z Wrocka

Następna strona


Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości




na gr