Opony - dolacz swoja opinie/zapytanie na temat firmy, modelu
Jak mozesz pisac, ze ten artykul "nie ma zastosowania?" Moge sie mylic, ale powerki to juz chyba cos conajmniej z pogranicza opon wyscigowych. Przeciez w tym arcie nikt nie pisze o slickach (prawda?).
Tym samym nie przecze, ze masz racje cichy piszac, ze na powerach mocnz ostrzej jezdzic po zakretach... ja mam za malo doswiadczenia, zeby moc polemizowac.
Tym samym nie przecze, ze masz racje cichy piszac, ze na powerach mocnz ostrzej jezdzic po zakretach... ja mam za malo doswiadczenia, zeby moc polemizowac.
R1 - 99r.
- keraM
- Świeżak
- Posty: 65
- Dołączył(a): 25/5/2007, 09:08
W arcie piszą o oponach, które mają podobną mieszankę gumy jak slicki, ale mają bieżnik.
Drogowe gumy, to inna mieszanka.
Piszą o oponach przystosowanych do jednego, lub tylko kilku cykli grzewczych.
Pilot power mają homologację na drogę i charakteryzują się bardzo dobrą przyczepnością na mokrym, oraz niezłą wytrzymałością, to są cechy opony drogowej.
Oczywiście są to najbardziej nastawione na sport, drogowe opony z oferty michelina.
Torowe opony michelina to np power race, występujące w kilku odmianach.
Drogowe gumy, to inna mieszanka.
Piszą o oponach przystosowanych do jednego, lub tylko kilku cykli grzewczych.
Pilot power mają homologację na drogę i charakteryzują się bardzo dobrą przyczepnością na mokrym, oraz niezłą wytrzymałością, to są cechy opony drogowej.
Oczywiście są to najbardziej nastawione na sport, drogowe opony z oferty michelina.
Torowe opony michelina to np power race, występujące w kilku odmianach.
http://www.bikepics.com/members/cichy929/ | SMR450/YZ125
-
cichy - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 1550
- Dołączył(a): 8/9/2005, 16:17
- Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki
cichy napisał(a):W arcie piszą o oponach, które mają podobną mieszankę gumy jak slicki, ale mają bieżnik.
Drogowe gumy, to inna mieszanka.
Piszą o oponach przystosowanych do jednego, lub tylko kilku cykli grzewczych.
Pilot power mają homologację na drogę i charakteryzują się bardzo dobrą przyczepnością na mokrym, oraz niezłą wytrzymałością, to są cechy opony drogowej.
Oczywiście są to najbardziej nastawione na sport, drogowe opony z oferty michelina.
Torowe opony michelina to np power race, występujące w kilku odmianach.
TRUE
zwracam honor
R1 - 99r.
- keraM
- Świeżak
- Posty: 65
- Dołączył(a): 25/5/2007, 09:08
opony 18 cali
Witam
Mam fzr1000 i szukam opony w rozmiarze 160/~60/18, bo taka jest niestety w oryginale.Jazda agresywna, potrzebuje cos miekkiego i przyczepnego.Co byscie polecili???Wybór w tym rozmiarze jest niestety maly.Dotychczas mialem metzelera me1 ale w rozmiarze 180/55/18 i nie moge zamknąć opony
do konca pewnie jest to spowodowane za szeroką gumą bo 160 byla wytarta do konca i byl na niej zwrotniejszy.
Mam na uwadze
Metzeler Roadtec Z6
Pirreli Diablo Strada
Michelin Pilot Road 2
Metzeler Me Z4
Prosze o opinie o tych oponach lub ewentualnie cos innego polecicie
Mam fzr1000 i szukam opony w rozmiarze 160/~60/18, bo taka jest niestety w oryginale.Jazda agresywna, potrzebuje cos miekkiego i przyczepnego.Co byscie polecili???Wybór w tym rozmiarze jest niestety maly.Dotychczas mialem metzelera me1 ale w rozmiarze 180/55/18 i nie moge zamknąć opony
do konca pewnie jest to spowodowane za szeroką gumą bo 160 byla wytarta do konca i byl na niej zwrotniejszy.
Mam na uwadze
Metzeler Roadtec Z6
Pirreli Diablo Strada
Michelin Pilot Road 2
Metzeler Me Z4
Prosze o opinie o tych oponach lub ewentualnie cos innego polecicie
- Szyna
- Świeżak
- Posty: 26
- Dołączył(a): 18/9/2006, 14:20
[quote="Backdraft"]GregorMoto
z czystym sumieniem polecam Metzeler Z6. Ja mam takie aktualnie nowo zakupione rozmiar 120/70/17 160/60/70
zgadzam się z kolegą, fajne oponki
z czystym sumieniem polecam Metzeler Z6. Ja mam takie aktualnie nowo zakupione rozmiar 120/70/17 160/60/70
zgadzam się z kolegą, fajne oponki
-
SQ - Mieszkaniec forum
- Posty: 1677
- Dołączył(a): 22/11/2007, 23:05
- Lokalizacja: Przasnysz/Ostrołęka
Sezon 2007 latałem na michałach macadam 50. Gumy z roku 2000,klockowate i na mokrym bez cienia szansy. Z takimi kupiłem moto,więc jakoś przelatałem sezon,a na początku listopada wywarłem nacisk na prawą klamkę,jednocześnie napinając linkę gazu
a wszystko to z zapiętą trójeczką. No mercy!!! Spaliłem i wywaliłem.
Jako że przedniego laczka spalić nie można,musiałem zdemontować standardowo ;D.
Teraz nawlekłem sobie buty dunlopa: 110/70-17 arrowmax gt 501 f ,a na dupsko 140/60-18 sportmax.
Już się nie mogę doczekać kiedy się na nich pokulam.

Jako że przedniego laczka spalić nie można,musiałem zdemontować standardowo ;D.
Teraz nawlekłem sobie buty dunlopa: 110/70-17 arrowmax gt 501 f ,a na dupsko 140/60-18 sportmax.
Już się nie mogę doczekać kiedy się na nich pokulam.
DYWERSANT
-
borgir666 - Świeżak
- Posty: 15
- Dołączył(a): 25/9/2007, 22:19
- Lokalizacja: dolnośląskie
Re: opony 18 cali
Szyna napisał(a):Witam
Mam fzr1000 i szukam opony w rozmiarze 160/~60/18, bo taka jest niestety w oryginale.Jazda agresywna, potrzebuje cos miekkiego i przyczepnego.Co byscie polecili???Wybór w tym rozmiarze jest niestety maly.Dotychczas mialem metzelera me1 ale w rozmiarze 180/55/18 i nie moge zamknąć opony
do konca pewnie jest to spowodowane za szeroką gumą bo 160 byla wytarta do konca i byl na niej zwrotniejszy.
Mam na uwadze
Metzeler Roadtec Z6
Pirreli Diablo Strada
Michelin Pilot Road 2
Metzeler Me Z4
Prosze o opinie o tych oponach lub ewentualnie cos innego polecicie
przede wszystkim wróć do oryginalnego rozmiaru. Ja mailem cyrki kiedy do YZF1000R z tyłu miast 180 było 190 - nawet topic pociągnąłem o wyższości dopompowanej opony na maxa nad seryjnym zalecanym Ciśnieniem - teraz sie z tego śmieję - założyłem sportmaxy D209 na przód i tył w klasycznym dedykowanym rozmiarze i tak jak piszesz jest NIEBO zwrotniejszy... co do rodzaju opon się nei wypowiadam - dobrze mam wyczute sportmaxy ( co moga co nie )
-
cezare - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 682
- Dołączył(a): 13/5/2007, 09:56
- Lokalizacja: Kraków - Wola Justowska RULEZ
Nie mozna zapominac o bardzo popularnych oponach Diablo Corsa - super trzymanie w zakręcie - przy zimnej i cieplej oponie na suchej i mokrej drodze. Z opon wymienionych w tym temacie mialem tez Pilot Road - wole Corsy.
Kiedyś na Pilot Road-ach zrobilem ponad 10 tys. (miasto, trasa i tor) i sporo ich jeszcze zostalo. Jezdzilem na nich nawet po torze w deszczu - i dawaly rade. Uwazam że do codziennego uzytku dla 600-tki sa zupelnie wystarczajace - teraz jest juz nowy model Road 2. Corsa tez ma nastepce - Corsa III - nie mialem jeszcze okazji testowac - ale cos mnie nosi i chyba kupie pare na probe w przyszlym tygodniu.
Przy zakupie warto zawsze spytac o date produkcji opony - bo niestety do Polski trafia duzo opon, ktore polezaly chwile na polce u naszych sąsiadów i sprzedawane sa jako nowe. Wg mnie to czesto pomijany bardzo wazny szczegol szczegolnie kupujac opony na promocji!!!
Kiedyś na Pilot Road-ach zrobilem ponad 10 tys. (miasto, trasa i tor) i sporo ich jeszcze zostalo. Jezdzilem na nich nawet po torze w deszczu - i dawaly rade. Uwazam że do codziennego uzytku dla 600-tki sa zupelnie wystarczajace - teraz jest juz nowy model Road 2. Corsa tez ma nastepce - Corsa III - nie mialem jeszcze okazji testowac - ale cos mnie nosi i chyba kupie pare na probe w przyszlym tygodniu.
Przy zakupie warto zawsze spytac o date produkcji opony - bo niestety do Polski trafia duzo opon, ktore polezaly chwile na polce u naszych sąsiadów i sprzedawane sa jako nowe. Wg mnie to czesto pomijany bardzo wazny szczegol szczegolnie kupujac opony na promocji!!!
Żona, dziecko, praca... - raz na miesiąc na tor i da się jakoś pchać tę taczkę żywota!
- motorbikeshop
- Świeżak
- Posty: 1
- Dołączył(a): 2/1/2008, 00:34
Ja mam wielki problem z wyborem nowych opon, za dużo tych firm i bieżników! aktualnie mam Bridgestone BT-10F i BT 14R ale sie już kończą.
nie wiem co mam wybrać teraz a nie zabardzo mi odpiowiadała ta BT-14R wiele uślizgów na mokrej nawieszchni. moze jacyś profesjonaliści poradzą mi opony do mojego GSX-R K2 na pogode w irlandi północnej gdzie jest dość często mokro lub bardzo mokro bo ja juz sie kompletnie zgubiłem. wszyscy polecają tutaj Pirelli Diablo corsy 1-3 ale jakoś nie jestem przekonany do tych opon. Cena mnie nie obchodzi zbytnio JAKOŚĆ musi być. Z góry dzięki.
nie wiem co mam wybrać teraz a nie zabardzo mi odpiowiadała ta BT-14R wiele uślizgów na mokrej nawieszchni. moze jacyś profesjonaliści poradzą mi opony do mojego GSX-R K2 na pogode w irlandi północnej gdzie jest dość często mokro lub bardzo mokro bo ja juz sie kompletnie zgubiłem. wszyscy polecają tutaj Pirelli Diablo corsy 1-3 ale jakoś nie jestem przekonany do tych opon. Cena mnie nie obchodzi zbytnio JAKOŚĆ musi być. Z góry dzięki.
- Johnnypop
- Świeżak
- Posty: 11
- Dołączył(a): 23/5/2007, 18:56
Jeśli cena nie gra roli to sięgaj po najwyższą półkę. Ja bym polecił Diablo Corsa III. Z kolei jeśli chcesz odrobinę tańsze to Metzlery Racetec k3. Właśnie zakupiłem sobie Racetec K3
Wcześniej miałem Michały Pilot Power i były bardzo dobre. Przez 10 tys. km. nie miałem niespodzianek, żadnych uślizgów zawsze trzymały, więc Piloty mogę także polecić. Michelin są też odrobinę tańsze od Metzlerów. Chyba że weźmiesz Pilot Power 2CT wtedy cena jest porównywalna z Racetecami.

-
hefron - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 1394
- Dołączył(a): 11/5/2006, 13:53
- Lokalizacja: Suchowola
Witam. Też szukam oponki , w zeszłym sezonie miałem Pirelli diablo corsa (1) , przednia oponka jeszcze się trzyma ale tył nadaję się do wymiany i teraz pytanie. Co kupić do Srada (180/55/zr17) na Pirellki nie narzekałem, b.dobrze trzymały. Jeżdżę po mieście i w trasie (lubię nisko schodzić na zakrętach) na tor raczej się wybierać nie będę.
-
Meciek - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 1935
- Dołączył(a): 30/10/2006, 21:25
- Lokalizacja: z Wrocka
U siebie w CBR mam zalozone Pirelli Diablo Corsa i szczerze mowiac, nie ma powodow do narzekan. Swietnie trzymanie, zadnych uslizgow, mala wrazliwosc na zmiany temperatur no i przede wszystkim maja juz najechane jakies 4 tys km. i dalej sa w super stanie.
Maciek, ja wychodzac z takiego, ze to tak naze "pro-amerykanskiego" zalozenia, mysle, ze jezeli cos jest dobre to po co to zmieniac
Maciek, ja wychodzac z takiego, ze to tak naze "pro-amerykanskiego" zalozenia, mysle, ze jezeli cos jest dobre to po co to zmieniac

Honda VFR 800 FI
-
elco - Moderator
- Posty: 3014
- Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
- Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław
elcommendante też jestem za pirellkami ale nie wiem gdzie na dolnym mogę je dostać?! Pisałem do gościa na allegro to powiedział mi ,że 1 już nie produkują, 2 nie ma rozmiaru 180 tylko 190 (w co nie wierze) a 3 kosztują 900zł za sam tył na co mnie nie stać:/
-
Meciek - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 1935
- Dołączył(a): 30/10/2006, 21:25
- Lokalizacja: z Wrocka
Meciek napisał(a):elcommendante też jestem za pirellkami ale nie wiem gdzie na dolnym mogę je dostać?! Pisałem do gościa na allegro to powiedział mi ,że 1 już nie produkują, 2 nie ma rozmiaru 180 tylko 190 (w co nie wierze) a 3 kosztują 900zł za sam tył na co mnie nie stać:/
cos mi sie nie chce wierzyc, ze nie produkuja albo nie ma:
http://opony.webwweb.pl/x_C_Dz__P_11551 ... 11214.html
tu jest komplet w rozmiarze 180/55, niestety za 1000zl
moze zaczekalbys do motobazaru, w zeszlym roku, na motobazarze (bodajrze we wrzesniu) koles mial nowy komplet z 2006 roku za 750 zl. A noz cos sie trafi.
Honda VFR 800 FI
-
elco - Moderator
- Posty: 3014
- Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
- Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław
Korzystał ktoś z oferty www.moto-opony.pl
Witam,
czy korzystał ktoś z oferty http://www.moto-opony.pl (otwórz link) ?
Powolutku przymierzam się do zakupu kompletu opon do Horneta - głównie jazda po mieście. Myślę nad Michelin PILOT ROAD 2 lub PILOT POWER 2CT. Co byście brali? Co macie w Hornetach? A może jakieś namiary na sprawdzone sklepy?
Pozdrawiam
czy korzystał ktoś z oferty http://www.moto-opony.pl (otwórz link) ?
Powolutku przymierzam się do zakupu kompletu opon do Horneta - głównie jazda po mieście. Myślę nad Michelin PILOT ROAD 2 lub PILOT POWER 2CT. Co byście brali? Co macie w Hornetach? A może jakieś namiary na sprawdzone sklepy?
Pozdrawiam
Szarak
Motorynka ->> Simson ->> MZ 150 ->> Honda Hornet 2005
Motorynka ->> Simson ->> MZ 150 ->> Honda Hornet 2005
-
Szarak - Świeżak
- Posty: 25
- Dołączył(a): 3/12/2006, 10:00
- Lokalizacja: Toruń
?Rozmiar opon??
Witam...
Mam pytanie odnosnie rozmarow tylnej opony,a mianowicie jaką moge zalozyc do Kawasaki zzr600. Teraz mam zalozona 160/60/17.
Myslalem nad zalozeniem 170/60/17- czy moge taka opone zalozyc i jesli tak to czy nie zmienia mi sie zbytnio wloasciwosci jezdne?
Mam pytanie odnosnie rozmarow tylnej opony,a mianowicie jaką moge zalozyc do Kawasaki zzr600. Teraz mam zalozona 160/60/17.
Myslalem nad zalozeniem 170/60/17- czy moge taka opone zalozyc i jesli tak to czy nie zmienia mi sie zbytnio wloasciwosci jezdne?
- radek.88
- Świeżak
- Posty: 42
- Dołączył(a): 23/12/2007, 17:41
- Lokalizacja: Opole
mieszanie opon
Witam,
W grudniu kupiłem GSXF600 (2000 rocznik) z oponami Michelin Pilot Power. Przód jest jeszcze OK i może trochę pośmigać ale tył nadaje się do natychmiastowej wymiany (na środku opony jest 5-centymetrowy pasek bez bieżnika). Nie wykluczam wymiany kompletu na nowy, ale ze względu na kasę wolałbym wymienić tylko tył i to na coś używanego. Stąd moje pytanie: Jak wygląda sprawa używania różnych opon z przodu i z tyłu. Czy to jest dobry pomysł? Jeśli tak, to może doradzicie co będzie dobrze współpracować z tym Pilot Powerem na przodzie (albo czego unikać).
Najchętniej wymienił bym ten tył na to samo co mam, ale niestety wśród używanych opon wybór znacznie mniejszy i nie wiem czy uda mi się coś znaleźć przed rozpoczęciem sezonu.
Jeszcze dla przypomnienia rozmiary zalecane przez producenta:
przód: 120/70ZR17 (58W)
tył: 150/70ZR17 (69W)
Z innymi rozmiarami nie chcę kombinować.
--
Grzesiek
W grudniu kupiłem GSXF600 (2000 rocznik) z oponami Michelin Pilot Power. Przód jest jeszcze OK i może trochę pośmigać ale tył nadaje się do natychmiastowej wymiany (na środku opony jest 5-centymetrowy pasek bez bieżnika). Nie wykluczam wymiany kompletu na nowy, ale ze względu na kasę wolałbym wymienić tylko tył i to na coś używanego. Stąd moje pytanie: Jak wygląda sprawa używania różnych opon z przodu i z tyłu. Czy to jest dobry pomysł? Jeśli tak, to może doradzicie co będzie dobrze współpracować z tym Pilot Powerem na przodzie (albo czego unikać).
Najchętniej wymienił bym ten tył na to samo co mam, ale niestety wśród używanych opon wybór znacznie mniejszy i nie wiem czy uda mi się coś znaleźć przed rozpoczęciem sezonu.
Jeszcze dla przypomnienia rozmiary zalecane przez producenta:
przód: 120/70ZR17 (58W)
tył: 150/70ZR17 (69W)
Z innymi rozmiarami nie chcę kombinować.
--
Grzesiek
-
gmasluch - Świeżak
- Posty: 24
- Dołączył(a): 31/12/2007, 13:42
- Lokalizacja: Warszawa
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości