Opony - dolacz swoja opinie/zapytanie na temat firmy, modelu
Pomoc na temat doboru opon do GSX F 750
Witam. Nadszedł czas zmienić opony w moim GSX Fku 750 z 2002r. Producent zaleca 120 na przód i 150 na tył. Poprzedni właściciel woził się z tyłu na 180, nie wiem, czy wymieniał także felgę. Pytania moje są takie: Jakie powinny być proporcje szerokości opony do szerokości felgi? Czy lepsze będą właściwości jezdne, gdy założe nominalną gumę? Co polecacie założyć (rodzaj, firma). Zaznaczam że zależy mi na wyważeniu dobrej przyczepności i znośnej trwałości opony. Czekam na odpowiedzi.
- WhyDuck
- Świeżak
- Posty: 2
- Dołączył(a): 8/4/2008, 09:55
Panowie, małe pytanko.
Jak spisują się Maxxisy M6103? Pilnie muszę wymienić tył, przód też by się przydało .400 zł za komplet do GS500. Znalazłem jakieś opinie u hamburgerów, były bardzo pochlebne. Dodam tylko ze u nich ta guma tylna kosztuje 54$.
Używek albo nie ma, albo jakiś szajs 10letni za cenę z kosmosu.
Jak spisują się Maxxisy M6103? Pilnie muszę wymienić tył, przód też by się przydało .400 zł za komplet do GS500. Znalazłem jakieś opinie u hamburgerów, były bardzo pochlebne. Dodam tylko ze u nich ta guma tylna kosztuje 54$.
Używek albo nie ma, albo jakiś szajs 10letni za cenę z kosmosu.
Półśrodki prowadzą do ćwierćrezultatów.
Suzi GS500F
Suzi GS500F
-
Inku - Bywalec
- Posty: 550
- Dołączył(a): 27/12/2006, 17:14
- Lokalizacja: okolice Poznania
No to zdecydowalem sie na Dunlop D209 Qualifier. Jesli ktos wie cos negatywnego na ich temat to niech pisze teraz
konstruktywnie rzecz jasna.

Jazda na moto to najprzyjemniejsza rzecz jaką można robić w ubraniu 

-
MadboY - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1277
- Dołączył(a): 21/5/2007, 22:09
- Lokalizacja: Wawa
-
mlody-pawel - Świeżak
- Posty: 343
- Dołączył(a): 20/9/2007, 14:51
- Lokalizacja: Kraków
może się wam przydać http://www.hondavaradero.pl/mambo2/imag ... enduro.pdf
ostatnio kupiłem bridgestone battlax bt 20 na tył i z tego co widze nie wypada tak źle w testach, widać że opisują dobre trzymanie się chociaż zbyt mały zakres :/ dowiem się może już w ten weekend jak załoze opone. Na przód pójdzie dunlop arowmax
swoją drogą szukając opini o oponach to natknełem się jeszcze na pozytywne opinie o pirelli diablo strada opisywane na stronach świata motocykli.
ostatnio kupiłem bridgestone battlax bt 20 na tył i z tego co widze nie wypada tak źle w testach, widać że opisują dobre trzymanie się chociaż zbyt mały zakres :/ dowiem się może już w ten weekend jak załoze opone. Na przód pójdzie dunlop arowmax
swoją drogą szukając opini o oponach to natknełem się jeszcze na pozytywne opinie o pirelli diablo strada opisywane na stronach świata motocykli.
<b>Life begins at 200km/h!!!!</b>
było gsx600f, było ZX12R
, jest V-Strom 650 AK8 
było gsx600f, było ZX12R


-
mar111cin - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 6941
- Dołączył(a): 29/5/2006, 13:12
- Lokalizacja: FSW (lubuskie)
znalazłem kolejne testy opon
http://www.conti-bike.pl/t7.php
a to jeśli ktoś zna czeski ; )
http://yamaha-xj.tomsmz.net/forum/viewt ... a8f6437358
i taki bardzo duży test z tego co widze, niestety oba po francusku :/
http://www.lerepairedesmotards.com/avis_pneus.php
http://www.pneus-online.pt/pneu-desportivo.html
http://www.conti-bike.pl/t7.php
a to jeśli ktoś zna czeski ; )
http://yamaha-xj.tomsmz.net/forum/viewt ... a8f6437358
i taki bardzo duży test z tego co widze, niestety oba po francusku :/
http://www.lerepairedesmotards.com/avis_pneus.php
http://www.pneus-online.pt/pneu-desportivo.html
<b>Life begins at 200km/h!!!!</b>
było gsx600f, było ZX12R
, jest V-Strom 650 AK8 
było gsx600f, było ZX12R


-
mar111cin - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 6941
- Dołączył(a): 29/5/2006, 13:12
- Lokalizacja: FSW (lubuskie)
-
Dominik_YZF - Bywalec
- Posty: 664
- Dołączył(a): 8/12/2007, 19:58
- Lokalizacja: 3City
A co z Conti? Widziałem sety na Alledrogo w dobrych cenach, może warto się nad tym zastanowić?
No i kolejne pytanie: czy Maxxis Sportmaxx nada sie do GSX-R, ale nie katowanego po torach tylko do "spokojnej" jezdy po mieście?
No i kolejne pytanie: czy Maxxis Sportmaxx nada sie do GSX-R, ale nie katowanego po torach tylko do "spokojnej" jezdy po mieście?

-
Malutki84 - Świeżak
- Posty: 64
- Dołączył(a): 28/2/2008, 13:11
- Lokalizacja: 3 city
Witam
Śmigam GSXR 600 K5 - pierw na oryginalnych fabrycznych gumach DUNLOP BT02 (porażka, po co wogóle takie coś dają ?! ) . A teraz na Metzeler Sportec M3 na przód i tył (120 i 180):
Gumy świetne - moto sam się w zakręty kładzie !!!
Bardzo szybko siÄ™ rozgrzewa i odrazu klei jak cholera.
Trzeba jednak pamiętać, że po założeniu ok. 10-30km jest śliska, ale jak już się zedrze warstwę ochronną to już super.
Moje użytkowanie to 70% miasto, 30% trasa i jakiś promil tor poznań
Nie miałem okazji śmigać w deszczu ale słuszałem, od znajomego, który też na tych gumach śmiga, że jest bardzo dobrze.
_______________
GorÄ…co polecam !!
_______________
p.s. na allegro można dostać komplet z dot 08 (więc nówki) za ok 1100zł

Śmigam GSXR 600 K5 - pierw na oryginalnych fabrycznych gumach DUNLOP BT02 (porażka, po co wogóle takie coś dają ?! ) . A teraz na Metzeler Sportec M3 na przód i tył (120 i 180):
Gumy świetne - moto sam się w zakręty kładzie !!!
Bardzo szybko siÄ™ rozgrzewa i odrazu klei jak cholera.
Trzeba jednak pamiętać, że po założeniu ok. 10-30km jest śliska, ale jak już się zedrze warstwę ochronną to już super.
Moje użytkowanie to 70% miasto, 30% trasa i jakiś promil tor poznań

Nie miałem okazji śmigać w deszczu ale słuszałem, od znajomego, który też na tych gumach śmiga, że jest bardzo dobrze.
_______________
GorÄ…co polecam !!
_______________
p.s. na allegro można dostać komplet z dot 08 (więc nówki) za ok 1100zł
GSXR 600 K5
- kivlow
- Świeżak
- Posty: 9
- Dołączył(a): 31/7/2007, 08:54
- Lokalizacja: Poznań
Witam,
Przekopalem cale forum i nadal nie moge sie zdecydowac. Planuje zakup nowego kompletu do Kawy ZX6-R z '00. Obecnie mam zalozone Michelin Pilot Sport. Zostaje oczywiscie przy fabrycznych rozmiarach, ale ciezko mi sie zdecydowac na konkretny model.
Rozwazalem nastepujace:
- Michelin Pilot Road 2
- Michelin Pilot Sport
- Michelin Pilot Power (moze byc 2CT, bo zwyklych jakos nie moge znalezc w dobrych cenach, z tego co udalo mi sie znalezc to wychodza w tej samej cenie, 2CT tanio znalazlem, a zwykle tylko w drozszych sklepach, no chyba, ze cos zle szukam
)
- Dunlop D208 (tutaj cena jest sporo lepsza od Michelina Power'a - 800 PLN za komplet, nowe rocznik 2007).
- Metzeller Sportec M3 (nie znam tej marki, ale wielu z Was chwali je bardzo, cena podobna do Michelin Pilot Power 2CT, wiec ktora tak naprawde lepsza, moze bardzo podobna trakcja, ale zuzywaja sie wolniej do Michalow?
Opony glownie to latania po naszych polskich bezdrozach (70% miasto, 30% trasa), na tor zawitac takze planuje, ale z podstawowym skillem).
Generalnie wiadomo, ze cena sie liczy, ale jesli mam dolozyc kilka stowek i miec o niebo lepsze opony to wole taka opcje, niz kupic za i tak niemala kase cos, z czego zadowolony nie bede.
Dodam jeszcze, ze dosc czesto zdarza mi sie jezdzic w deszczu.
Aha, no i szukam czegos w miare trwalego, cos co wystarczy na nieco dluzej niz 6 tys zaledwie bo jezdze dosc sporo a to oznacza, ze musialbym wymieniac wiecej niz raz w sezonie (sic).
Z gory dzieki za wszelkie info.
P.S. Heh, teraz dopiero zauwazylem, ze naskrobalem bardzo podobnego posta jak moj poprzednik (ups), nie zebym kopiowal, ale np czestotliwosc jazdy w roznych warunkach (choc wygladaja identycznie
), ale po przeczytaniu tamtego posta musialo mi to jakos utkiwc w glowie i stad pewnie sie te wartosci pojawily.
Przekopalem cale forum i nadal nie moge sie zdecydowac. Planuje zakup nowego kompletu do Kawy ZX6-R z '00. Obecnie mam zalozone Michelin Pilot Sport. Zostaje oczywiscie przy fabrycznych rozmiarach, ale ciezko mi sie zdecydowac na konkretny model.
Rozwazalem nastepujace:
- Michelin Pilot Road 2
- Michelin Pilot Sport
- Michelin Pilot Power (moze byc 2CT, bo zwyklych jakos nie moge znalezc w dobrych cenach, z tego co udalo mi sie znalezc to wychodza w tej samej cenie, 2CT tanio znalazlem, a zwykle tylko w drozszych sklepach, no chyba, ze cos zle szukam

- Dunlop D208 (tutaj cena jest sporo lepsza od Michelina Power'a - 800 PLN za komplet, nowe rocznik 2007).
- Metzeller Sportec M3 (nie znam tej marki, ale wielu z Was chwali je bardzo, cena podobna do Michelin Pilot Power 2CT, wiec ktora tak naprawde lepsza, moze bardzo podobna trakcja, ale zuzywaja sie wolniej do Michalow?
Opony glownie to latania po naszych polskich bezdrozach (70% miasto, 30% trasa), na tor zawitac takze planuje, ale z podstawowym skillem).
Generalnie wiadomo, ze cena sie liczy, ale jesli mam dolozyc kilka stowek i miec o niebo lepsze opony to wole taka opcje, niz kupic za i tak niemala kase cos, z czego zadowolony nie bede.
Dodam jeszcze, ze dosc czesto zdarza mi sie jezdzic w deszczu.
Aha, no i szukam czegos w miare trwalego, cos co wystarczy na nieco dluzej niz 6 tys zaledwie bo jezdze dosc sporo a to oznacza, ze musialbym wymieniac wiecej niz raz w sezonie (sic).
Z gory dzieki za wszelkie info.
P.S. Heh, teraz dopiero zauwazylem, ze naskrobalem bardzo podobnego posta jak moj poprzednik (ups), nie zebym kopiowal, ale np czestotliwosc jazdy w roznych warunkach (choc wygladaja identycznie

- _cichy_
- Świeżak
- Posty: 30
- Dołączył(a): 14/11/2007, 17:31
- Lokalizacja: Prudnik, Wrocław
Witam,
Poszukuję oponek (aktualnie na przód) do Hondy CBR 600 F4 (120/70/17).
Przebrnąłem przez całe forum i z tego co udało mi się doczytać to polecacie najczęściej te:
--------------------------------------------------------
Metzeler Sportec M3
Michelin Pilot Power 2CT
Metzeler Sportec M1
Dunlop Sportmax Qualifier 209 D
Dunlop Sportmax D208
Maxxis Supermaxx
Pirelli Dragon
----------w kolejności według ilości wystąpień----
Aktualnie u mnie siedzÄ… D208 Sportmax.
Chciałbym kupić coś co będzie najodpowiedniejsze do mojego stylu jazdy
- Dużo trasy (70-80%),
- Szybkie, niskie, winkle
- Mało miasta (20-30%)
- Ogólnie całkiem ostro - staram się wykorzystywać to co mi fabryka dała maksymalnie, bo nie po to mam taki motocykl żeby go podziwiać przy jakimś pubie ;P
- Wiadomo że oponki muszą dawać rade na naszych zacnych polskich drogach
Ważnym dla mnie jest, aby oponki w deszczu się dobrze trzymały, często po trasach mi się zdarza spotykać taki ewenement natury jak deszcz *sick* i chciałbym aby w taką pogodę też dawały radę, a nie żeby robiło mi się lodowisko...
Jasne jest że jak coś jest do wszystkiego to jest do niczego, ale chciałbym abyście polecili mi coś co według was przy takich założeniach jazdy, sprawdziło by się najlepiej.
Ja osobiście w drodze eksperymentu myślałem o Metzelerach, bo te najczęściej polecaliście, wiec coś w tym jest. Jeżeli miałbym nie eksperymentować to zostałbym przy takich jakie siedzą aktualnie.
Chciałbym prosić o rady w stosunku do wyboru, jak ktoś ma możliwość porównania moich dunlopów z metzelerami to byłbym również wdzięczny.
Zastanawia mnie czy ktoś mógłby przedstawić co by się zmieniło w odczuciach jazdy przy zmianie opon na typy z listy powyżej? i oczywiście co polecacie...
Pozdrawiam i z góry dzięki za odpowiedź.
EDIT:
Na innym forum znalazłem duża liczbę poleceń takich opon:
Pirelli Dragon Supercorsa lub Pirelli Diablo Supercorsa
Co o nich myślicie? które lepsze?
Poszukuję oponek (aktualnie na przód) do Hondy CBR 600 F4 (120/70/17).
Przebrnąłem przez całe forum i z tego co udało mi się doczytać to polecacie najczęściej te:
--------------------------------------------------------
Metzeler Sportec M3
Michelin Pilot Power 2CT
Metzeler Sportec M1
Dunlop Sportmax Qualifier 209 D
Dunlop Sportmax D208
Maxxis Supermaxx
Pirelli Dragon
----------w kolejności według ilości wystąpień----
Aktualnie u mnie siedzÄ… D208 Sportmax.
Chciałbym kupić coś co będzie najodpowiedniejsze do mojego stylu jazdy
- Dużo trasy (70-80%),
- Szybkie, niskie, winkle
- Mało miasta (20-30%)
- Ogólnie całkiem ostro - staram się wykorzystywać to co mi fabryka dała maksymalnie, bo nie po to mam taki motocykl żeby go podziwiać przy jakimś pubie ;P
- Wiadomo że oponki muszą dawać rade na naszych zacnych polskich drogach
Ważnym dla mnie jest, aby oponki w deszczu się dobrze trzymały, często po trasach mi się zdarza spotykać taki ewenement natury jak deszcz *sick* i chciałbym aby w taką pogodę też dawały radę, a nie żeby robiło mi się lodowisko...
Jasne jest że jak coś jest do wszystkiego to jest do niczego, ale chciałbym abyście polecili mi coś co według was przy takich założeniach jazdy, sprawdziło by się najlepiej.
Ja osobiście w drodze eksperymentu myślałem o Metzelerach, bo te najczęściej polecaliście, wiec coś w tym jest. Jeżeli miałbym nie eksperymentować to zostałbym przy takich jakie siedzą aktualnie.
Chciałbym prosić o rady w stosunku do wyboru, jak ktoś ma możliwość porównania moich dunlopów z metzelerami to byłbym również wdzięczny.
Zastanawia mnie czy ktoś mógłby przedstawić co by się zmieniło w odczuciach jazdy przy zmianie opon na typy z listy powyżej? i oczywiście co polecacie...
Pozdrawiam i z góry dzięki za odpowiedź.
EDIT:
Na innym forum znalazłem duża liczbę poleceń takich opon:
Pirelli Dragon Supercorsa lub Pirelli Diablo Supercorsa
Co o nich myślicie? które lepsze?
- oct
- Świeżak
- Posty: 3
- Dołączył(a): 17/2/2008, 14:54
ostatnio przegladajÄ…c na allegro znalazlem:
http://www.moto.allegro.pl/item362634492_komplet_opon_metzeler_120_60_zr_17_i_160_60_zr_17.html (otwórz link)
http://www.moto.allegro.pl/item360856211_komplet_opon_michelin_120_60_zr_17_i_160_60_zr_17.html (otwórz link)
ta sama cena, zastanawiam sie co wybrac. Styl jazdy średnioagresywno-turystyczny
(mam SV650) zalezy mi na tym by opona sprawdzala sie w roznych warunkach pogodowych i wogole byla "uniwersalna" (no moze bez zaciecia typowo sportowego) ile km da rade zrobic na METZELERACH z6? czytalem ze znikaja w oka mngnieniu.[/url]
http://www.moto.allegro.pl/item362634492_komplet_opon_metzeler_120_60_zr_17_i_160_60_zr_17.html (otwórz link)
http://www.moto.allegro.pl/item360856211_komplet_opon_michelin_120_60_zr_17_i_160_60_zr_17.html (otwórz link)
ta sama cena, zastanawiam sie co wybrac. Styl jazdy średnioagresywno-turystyczny

- kanclerz
- Świeżak
- Posty: 14
- Dołączył(a): 28/4/2008, 15:55
- Lokalizacja: Jaworzno
gumy do bladego ???16 z przodu
hej wszystkim-
mam taki dylemat -posiadam FIREBLADE 900rr z 98 roku i nie wiem na co sie zdecydowac odnosnie opon gdyz-
lubie sie czasem mocniej polozyc w luku a to na gumach sportowych(pozatym lubie jak mi sie laczek fajnie klei(kto nie lubi hehe)
za 2 miesiace planuje traske do polski okolo 4000 km przez Alpy Wloskie i generalnie cala ITALIE i nie chcialbym sie niemile zaskoczyc w gorach ze mam gumy do dupy a temperatura na wysokosci 3.500 npm moze spadac nawet do 0 st.zas u makaroniazy moze byc ponad 30.
wiem ze jak cos jest do wszystkiego to jest do bani ale moze macie jakiec doswiadczenia z gumami na takie trasy i lokalnie tez zeby szlo jezdzic.
w tej chwili mam Metzeler Sportec M3.niby dobre gumy ale dziwnie popekaly po bokach i raz zawiodly(szlif parkingowy).
z gory dzieki za podpowiedzi
mam taki dylemat -posiadam FIREBLADE 900rr z 98 roku i nie wiem na co sie zdecydowac odnosnie opon gdyz-
lubie sie czasem mocniej polozyc w luku a to na gumach sportowych(pozatym lubie jak mi sie laczek fajnie klei(kto nie lubi hehe)
za 2 miesiace planuje traske do polski okolo 4000 km przez Alpy Wloskie i generalnie cala ITALIE i nie chcialbym sie niemile zaskoczyc w gorach ze mam gumy do dupy a temperatura na wysokosci 3.500 npm moze spadac nawet do 0 st.zas u makaroniazy moze byc ponad 30.
wiem ze jak cos jest do wszystkiego to jest do bani ale moze macie jakiec doswiadczenia z gumami na takie trasy i lokalnie tez zeby szlo jezdzic.
w tej chwili mam Metzeler Sportec M3.niby dobre gumy ale dziwnie popekaly po bokach i raz zawiodly(szlif parkingowy).
z gory dzieki za podpowiedzi
- tomogt
- Świeżak
- Posty: 47
- Dołączył(a): 18/11/2007, 13:42
- Lokalizacja: London
Poproszę użytkowników o opinię n/t opon Pirelli Diablo CorsaIII oraz Michelin Pilot Power CT2. Opony włożę na Yahamę MT01, sprzęt raczej ciężki ze sporym momentem. Dotychczas jeździłem na Metzelerach Z6 i uważam, że na mokrym są świetne, dość szybko się grzeją, ale są tak skuuurwiale twarde, że po 8500 km prawie nie widzę śladów zużycia.
Poproszę o opinię użytkoników ww opon. Dziękuję za opinię kolegów, których koledzy mają kolegów, którzy słyszeli, że 'tamte' są lepsze
Pozdro
Hube
Poproszę o opinię użytkoników ww opon. Dziękuję za opinię kolegów, których koledzy mają kolegów, którzy słyszeli, że 'tamte' są lepsze

Pozdro
Hube
DL1000 -> Yamaha MT01 -> Hayabusa
-
Hube - Świeżak
- Posty: 100
- Dołączył(a): 14/11/2006, 13:43
- Lokalizacja: Poznań
Powiedzcie mi jedna sprawe: chwilowo nie jestem na mega kasie i musze sobie zmienic oponke z przodu - mam michelinka ct2 i szukalem tej samej ale uzywanej. Jesli oponka nei byla naprawiana i jest w dobrym stanie to ile tak na prawde lat powinna miec max. zeby nie ryzykowac ? (z tego co pamietem to 3 lata ? ale nie jestem pewien)
Palenie zabija. A kiedy nie żyjesz, tracisz ważną część życia. - Brooke Shields
-
sober - Świeżak
- Posty: 126
- Dołączył(a): 17/4/2008, 15:58
- Lokalizacja: stÄ…d !
PoproszÄ™ o pomoc w wyborze opony
Obecnie śmigam na komplecie PIRELLI DIABLO STRADA . Mam zamiar zmienić tylko tył, ponieważ z przodu jest jeszcze bardzo dobra.
Jaki model moglibyście zaproponować , rozmiar to 180/55/17 ( CBR 600 f4i ) , nie chce zakładać już STRADY bo średnio jestem z nich zadowolony.
Użytkowanie to (60 % miasto, 40 % trasa) .
Myślałem o Michałach PILOT POWER 2CT , czy dobrze będzie grała z przednią oponą i czy taka opona będzie dla mnie dobra - do mojego użytkowania.
Może macie inne ( może tańsze ) propozycje ?
Dzięki !
Obecnie śmigam na komplecie PIRELLI DIABLO STRADA . Mam zamiar zmienić tylko tył, ponieważ z przodu jest jeszcze bardzo dobra.
Jaki model moglibyście zaproponować , rozmiar to 180/55/17 ( CBR 600 f4i ) , nie chce zakładać już STRADY bo średnio jestem z nich zadowolony.
Użytkowanie to (60 % miasto, 40 % trasa) .
Myślałem o Michałach PILOT POWER 2CT , czy dobrze będzie grała z przednią oponą i czy taka opona będzie dla mnie dobra - do mojego użytkowania.
Może macie inne ( może tańsze ) propozycje ?
Dzięki !
_ _ _ _ _ _ _CBR 600 F4i model 2004_ _ _ _ _ _ _ - SPRZEDAM !! | http://allegro.pl/item575040144_honda_c ... ilnie.html
-
j@rek - Świeżak
- Posty: 74
- Dołączył(a): 14/2/2008, 11:55
- Lokalizacja: Hajnówka/Białystok
Chcialbym ponowic pytanie o to ile lat oponki moga byc w stanie uzywalnosci (takie ktore np. sobie leza ladnie przykryte i nieuzywane)
Dzieki
Dzieki
Palenie zabija. A kiedy nie żyjesz, tracisz ważną część życia. - Brooke Shields
-
sober - Świeżak
- Posty: 126
- Dołączył(a): 17/4/2008, 15:58
- Lokalizacja: stÄ…d !
ostatnio zmieniłem kapcie na michały pilot sport,wrażenia zajefajne.
Mechanior zmieniając kapcie wpompował w w przód 2 atmosfery a na tył 1.8 z tego co widze w servisówce zalecają przód 2.5 a tył 2.9. Jak to jest z tym ciśnieniem ile ma byc?
Mechanior zmieniając kapcie wpompował w w przód 2 atmosfery a na tył 1.8 z tego co widze w servisówce zalecają przód 2.5 a tył 2.9. Jak to jest z tym ciśnieniem ile ma byc?
ogar49---->komar49----->wsk 125----->honda cbx 550---->honda cr 125------>suzuki gr 650----->honda xr600----->suzuki gsxr 750W---->suzuki gsxr750Srad------>HONDA CBR900 FIREBLADE SC 33
- Åšcigany900
- Świeżak
- Posty: 35
- Dołączył(a): 16/4/2008, 12:07
- Lokalizacja: Szydłowiec
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości