Zobacz wątek - V-ka vs rzedówka!!!
NAS Analytics TAG

V-ka vs rzedówka!!!

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

V-ka vs rzedówka!!!

Postprzez hugo2003 » 14/11/2007, 19:10

mam pytanie chodzi mi o roznice Vlek i rzedowek w przyspiszaniu ze vki rwa z wolych obrotow gdzie rzedowki musza dostac obrotow zeby szybciej ruszyc wiem ze roznia sie budowa ale chodzi mi co takiego jest w tej budowie ze Vki z wolnych obrotow juz maja duzy moment obr....
Motorynka Pony

WSK 125 (1983r)

MZ ETZ 251

GSX 600F

ZX 9 R (moje oczko w głowie)
Avatar użytkownika
hugo2003
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1588
Dołączył(a): 18/9/2006, 10:23
Lokalizacja: Poznań


Postprzez Bear » 14/11/2007, 20:06

szczeże Ci powiem że V-ki wcale nie maja większego momentu obrotowego od rzędówek, fakt że bardziej w nich czuc tzw. impulsy mocy ponieważ maja z regóły wolniejsze obroty i bardziej wyraźnie czuć suwy pracy!! Pamiętaj jednak że rzędowe czwórki tez maja spore momenty obrotowe tylko całkowicie inną charakterystykę i dlatego odczuwane sa jako te o mniejszym momencie!!:)
zapach benzyny mnie podnieca;)
Bear
Świeżak
 
Posty: 26
Dołączył(a): 16/7/2007, 09:29
Lokalizacja: łódzkie


Postprzez falconiforme » 15/11/2007, 09:09

Jak zależy ci na momencie obrotowym pomyśl nad czymś w stylu Bandit 1200, czy Honda CB 1300.
Około 90 Nm od 3 tys obr na min, potrzeba więcej?
http://www.mcnews.com.au/Testing/Honda/ ... S_XJ_T.gif

Ten CB 1300 to bardzo dopracowany motocykl: - wtrysk, gumowe amortyzatory wewnątrz kosza sprzęgłowego.
Naprawdę pięknie chodzi:
http://pl.youtube.com/watch?v=R7KSiOwHZfM

Dorzucam jeszcze porównanie TL 1000 R z R1
http://www.mcnews.com.au/Testing/tlr_dyno.htm

A jeśli chodzi o 600-ki to rzeczywiście kręcić trzeba od 7000 obr by poczuć Nm-etry.
Ongoing Success
Avatar użytkownika
falconiforme
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2841
Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
Lokalizacja: Morze

Postprzez hugo2003 » 15/11/2007, 20:20

ja wiem ze moc jest porownywalna ale jak sie przejechalem kumpla sv 650s to wydawalo sie ze on juz z niskich obr rwie ale przy ok 5tys obr juz muli a jak np u mnie w gsxf on ciagnie caly czas do ok 9-10tys obrale ogien dopiero jest jak ktos pisal wyzek od ok 7-8tyswiec co za to odpowiada ze vki juz z niskich ob naja ten wysoki moment co rzedowki musza krecic do ok 8 tys obr??????
Motorynka Pony

WSK 125 (1983r)

MZ ETZ 251

GSX 600F

ZX 9 R (moje oczko w głowie)
Avatar użytkownika
hugo2003
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1588
Dołączył(a): 18/9/2006, 10:23
Lokalizacja: Poznań

Postprzez falconiforme » 16/11/2007, 08:33

Niszt Fersztej. Ni doty ni komy. :shock: :?
Ongoing Success
Avatar użytkownika
falconiforme
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2841
Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
Lokalizacja: Morze

Postprzez siekier » 17/11/2007, 10:19

Odpowiadam - za moment w Vkach odpowiadaja wlasnie te duże gary. Duzy gar, duzy skok, duza pojemnosc gara = wiekszy moment obrotowy. Ale z tym wiążą się też niższe obroty maksymalne - przy 14tys obr taka Vke by rozerwało a rzędowka z malutkim skokiem lekkich tłoków radzi sobie świetnie.

I nastała jasność...:)
<< FZ6'04 >>
Avatar użytkownika
siekier
Świeżak
 
Posty: 46
Dołączył(a): 29/7/2007, 15:34
Lokalizacja: Gdynia

Postprzez skwy » 17/11/2007, 10:35

siekier napisał(a):Odpowiadam - za moment w Vkach odpowiadaja wlasnie te duże gary. Duzy gar, duzy skok, duza pojemnosc gara = wiekszy moment obrotowy. Ale z tym wiążą się też niższe obroty maksymalne - przy 14tys obr taka Vke by rozerwało a rzędowka z malutkim skokiem lekkich tłoków radzi sobie świetnie.

I nastała jasność...:)


Co do tego co napisałeś to po części masz racje ale tylko po części.
W chopperach to sie zgodzę że duże masy elementów wirujących duży skok tłoka powodują duży moment obrotowy i uciąg od samego dołu.
Co sie tyczy sportowych moto to już sprawa wygląda nieco inaczej.
Silniki te mają konstrukcje nad kwadratową czyli skok tłoka jest mniejszy od średnicy tegoż tłoka.Więc moment obrotowy na samym dole obrotów już tutaj nie istnieje jak w chopperach.Ale sprzyja to szybkobieżności.Silniki z taką konstrukcją układu korbowo-tłokowego rozwijają prędkości obrotowe rzędu 12-15tyś obr?min
Tylko charakterystyka oddawania mocy jest całkiem różna od charakterystyki silników rzędowych.
Avatar użytkownika
skwy
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1540
Dołączył(a): 7/10/2007, 08:21
Lokalizacja: Gołdap

Postprzez siekier » 18/11/2007, 19:21

skwy napisał(a):
siekier napisał(a):Odpowiadam - za moment w Vkach odpowiadaja wlasnie te duże gary. Duzy gar, duzy skok, duza pojemnosc gara = wiekszy moment obrotowy. Ale z tym wiążą się też niższe obroty maksymalne - przy 14tys obr taka Vke by rozerwało a rzędowka z malutkim skokiem lekkich tłoków radzi sobie świetnie.

I nastała jasność...:)


Co do tego co napisałeś to po części masz racje ale tylko po części.
W chopperach to sie zgodzę że duże masy elementów wirujących duży skok tłoka powodują duży moment obrotowy i uciąg od samego dołu.
Co sie tyczy sportowych moto to już sprawa wygląda nieco inaczej.
Silniki te mają konstrukcje nad kwadratową czyli skok tłoka jest mniejszy od średnicy tegoż tłoka.Więc moment obrotowy na samym dole obrotów już tutaj nie istnieje jak w chopperach.Ale sprzyja to szybkobieżności.Silniki z taką konstrukcją układu korbowo-tłokowego rozwijają prędkości obrotowe rzędu 12-15tyś obr?min
Tylko charakterystyka oddawania mocy jest całkiem różna od charakterystyki silników rzędowych.


No przecież właśnie to w poprzednim poście napisałem.
<< FZ6'04 >>
Avatar użytkownika
siekier
Świeżak
 
Posty: 46
Dołączył(a): 29/7/2007, 15:34
Lokalizacja: Gdynia

Postprzez skwy » 19/11/2007, 10:05

siekier napisałeś że V-ke by rozerwało przy 14tyś obrotów.Może przy silnikach od turystyków i chopperów ale sportowe bez trudu osiągają takie obroty.
Avatar użytkownika
skwy
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1540
Dołączył(a): 7/10/2007, 08:21
Lokalizacja: Gołdap

Postprzez siekier » 19/11/2007, 14:13

No o to mi chodziło - Vka zawsze bedzie miala mniejsze obroty maksymalne i wiekszy moment na nizszych obrotach. A sportowe Vki na pewno nie osiagaja obrotow analogicznych sportowych rzedowek.
<< FZ6'04 >>
Avatar użytkownika
siekier
Świeżak
 
Posty: 46
Dołączył(a): 29/7/2007, 15:34
Lokalizacja: Gdynia

Postprzez falconiforme » 19/11/2007, 14:48

Nowe rzędowe 1000 w dole są równie ostre jak v-ki:

http://www.holeshot.com/dynocharts/
Załączniki
gsxr1000vssv1000.jpg
GSXR 1000 vs SV 1000
(115.79 KiB) Pobrane 406 razy
Ongoing Success
Avatar użytkownika
falconiforme
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2841
Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
Lokalizacja: Morze



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 16 gości




na górê