V-ka vs rzedówka!!!
Posty: 11
• Strona 1 z 1
V-ka vs rzedówka!!!
mam pytanie chodzi mi o roznice Vlek i rzedowek w przyspiszaniu ze vki rwa z wolych obrotow gdzie rzedowki musza dostac obrotow zeby szybciej ruszyc wiem ze roznia sie budowa ale chodzi mi co takiego jest w tej budowie ze Vki z wolnych obrotow juz maja duzy moment obr....
Motorynka Pony
WSK 125 (1983r)
MZ ETZ 251
GSX 600F
ZX 9 R (moje oczko w głowie)
WSK 125 (1983r)
MZ ETZ 251
GSX 600F
ZX 9 R (moje oczko w głowie)
-
hugo2003 - Mieszkaniec forum
- Posty: 1588
- Dołączył(a): 18/9/2006, 10:23
- Lokalizacja: Poznań
szczeże Ci powiem że V-ki wcale nie maja większego momentu obrotowego od rzędówek, fakt że bardziej w nich czuc tzw. impulsy mocy ponieważ maja z regóły wolniejsze obroty i bardziej wyraźnie czuć suwy pracy!! Pamiętaj jednak że rzędowe czwórki tez maja spore momenty obrotowe tylko całkowicie inną charakterystykę i dlatego odczuwane sa jako te o mniejszym momencie!!:)
zapach benzyny mnie podnieca;)
- Bear
- Świeżak
- Posty: 26
- Dołączył(a): 16/7/2007, 09:29
- Lokalizacja: łódzkie
Jak zależy ci na momencie obrotowym pomyśl nad czymś w stylu Bandit 1200, czy Honda CB 1300.
Około 90 Nm od 3 tys obr na min, potrzeba więcej?
http://www.mcnews.com.au/Testing/Honda/ ... S_XJ_T.gif
Ten CB 1300 to bardzo dopracowany motocykl: - wtrysk, gumowe amortyzatory wewnątrz kosza sprzęgłowego.
Naprawdę pięknie chodzi:
http://pl.youtube.com/watch?v=R7KSiOwHZfM
Dorzucam jeszcze porównanie TL 1000 R z R1
http://www.mcnews.com.au/Testing/tlr_dyno.htm
A jeśli chodzi o 600-ki to rzeczywiście kręcić trzeba od 7000 obr by poczuć Nm-etry.
Około 90 Nm od 3 tys obr na min, potrzeba więcej?
http://www.mcnews.com.au/Testing/Honda/ ... S_XJ_T.gif
Ten CB 1300 to bardzo dopracowany motocykl: - wtrysk, gumowe amortyzatory wewnątrz kosza sprzęgłowego.
Naprawdę pięknie chodzi:
http://pl.youtube.com/watch?v=R7KSiOwHZfM
Dorzucam jeszcze porównanie TL 1000 R z R1
http://www.mcnews.com.au/Testing/tlr_dyno.htm
A jeśli chodzi o 600-ki to rzeczywiście kręcić trzeba od 7000 obr by poczuć Nm-etry.
Ongoing Success
-
falconiforme - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2841
- Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
- Lokalizacja: Morze
ja wiem ze moc jest porownywalna ale jak sie przejechalem kumpla sv 650s to wydawalo sie ze on juz z niskich obr rwie ale przy ok 5tys obr juz muli a jak np u mnie w gsxf on ciagnie caly czas do ok 9-10tys obrale ogien dopiero jest jak ktos pisal wyzek od ok 7-8tyswiec co za to odpowiada ze vki juz z niskich ob naja ten wysoki moment co rzedowki musza krecic do ok 8 tys obr??????
Motorynka Pony
WSK 125 (1983r)
MZ ETZ 251
GSX 600F
ZX 9 R (moje oczko w głowie)
WSK 125 (1983r)
MZ ETZ 251
GSX 600F
ZX 9 R (moje oczko w głowie)
-
hugo2003 - Mieszkaniec forum
- Posty: 1588
- Dołączył(a): 18/9/2006, 10:23
- Lokalizacja: Poznań
-
falconiforme - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2841
- Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
- Lokalizacja: Morze
Odpowiadam - za moment w Vkach odpowiadaja wlasnie te duże gary. Duzy gar, duzy skok, duza pojemnosc gara = wiekszy moment obrotowy. Ale z tym wiążą się też niższe obroty maksymalne - przy 14tys obr taka Vke by rozerwało a rzędowka z malutkim skokiem lekkich tłoków radzi sobie świetnie.
I nastała jasność...
I nastała jasność...

<< FZ6'04 >>
-
siekier - Świeżak
- Posty: 46
- Dołączył(a): 29/7/2007, 15:34
- Lokalizacja: Gdynia
siekier napisał(a):Odpowiadam - za moment w Vkach odpowiadaja wlasnie te duże gary. Duzy gar, duzy skok, duza pojemnosc gara = wiekszy moment obrotowy. Ale z tym wiążą się też niższe obroty maksymalne - przy 14tys obr taka Vke by rozerwało a rzędowka z malutkim skokiem lekkich tłoków radzi sobie świetnie.
I nastała jasność...
Co do tego co napisałeś to po części masz racje ale tylko po części.
W chopperach to sie zgodzę że duże masy elementów wirujących duży skok tłoka powodują duży moment obrotowy i uciąg od samego dołu.
Co sie tyczy sportowych moto to już sprawa wygląda nieco inaczej.
Silniki te mają konstrukcje nad kwadratową czyli skok tłoka jest mniejszy od średnicy tegoż tłoka.Więc moment obrotowy na samym dole obrotów już tutaj nie istnieje jak w chopperach.Ale sprzyja to szybkobieżności.Silniki z taką konstrukcją układu korbowo-tłokowego rozwijają prędkości obrotowe rzędu 12-15tyś obr?min
Tylko charakterystyka oddawania mocy jest całkiem różna od charakterystyki silników rzędowych.
-
skwy - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1540
- Dołączył(a): 7/10/2007, 08:21
- Lokalizacja: Gołdap
skwy napisał(a):siekier napisał(a):Odpowiadam - za moment w Vkach odpowiadaja wlasnie te duże gary. Duzy gar, duzy skok, duza pojemnosc gara = wiekszy moment obrotowy. Ale z tym wiążą się też niższe obroty maksymalne - przy 14tys obr taka Vke by rozerwało a rzędowka z malutkim skokiem lekkich tłoków radzi sobie świetnie.
I nastała jasność...
Co do tego co napisałeś to po części masz racje ale tylko po części.
W chopperach to sie zgodzę że duże masy elementów wirujących duży skok tłoka powodują duży moment obrotowy i uciąg od samego dołu.
Co sie tyczy sportowych moto to już sprawa wygląda nieco inaczej.
Silniki te mają konstrukcje nad kwadratową czyli skok tłoka jest mniejszy od średnicy tegoż tłoka.Więc moment obrotowy na samym dole obrotów już tutaj nie istnieje jak w chopperach.Ale sprzyja to szybkobieżności.Silniki z taką konstrukcją układu korbowo-tłokowego rozwijają prędkości obrotowe rzędu 12-15tyś obr?min
Tylko charakterystyka oddawania mocy jest całkiem różna od charakterystyki silników rzędowych.
No przecież właśnie to w poprzednim poście napisałem.
<< FZ6'04 >>
-
siekier - Świeżak
- Posty: 46
- Dołączył(a): 29/7/2007, 15:34
- Lokalizacja: Gdynia
siekier napisałeś że V-ke by rozerwało przy 14tyś obrotów.Może przy silnikach od turystyków i chopperów ale sportowe bez trudu osiągają takie obroty.
-
skwy - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1540
- Dołączył(a): 7/10/2007, 08:21
- Lokalizacja: Gołdap
- Załączniki
-
gsxr1000vssv1000.jpg
- GSXR 1000 vs SV 1000
- (115.79 KiB) Pobrane 406 razy
Ongoing Success
-
falconiforme - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2841
- Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
- Lokalizacja: Morze
Posty: 11
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości