Motocykl uniwersalny do 20 tyÅ›.
Posty: 44
• Strona 2 z 3 • 1, 2, 3
Re: Motocykl uniwersalny do 20 tyÅ›.
Bo ma ten sam silnik, co optycznie mniejsza ER-6, ma bardziej wyprostowana, czyli mniej sportowa pozycje. Wazy 20kg wiecej.
Czy przelozenia sa inne niz w ER-6, nie wiem.
I kolorki ma "stonowane".
Czy przelozenia sa inne niz w ER-6, nie wiem.
I kolorki ma "stonowane".

BMW -> KTM. Mogę mieć spaczenie zawodowe.
-
jasnoksieznik - Stały bywalec
- Posty: 1461
- Dołączył(a): 15/2/2013, 12:36
- Lokalizacja: Monachium
Re: Motocykl uniwersalny do 20 tyÅ›.
dodam jeszcze że wykorbienie w tym silniku (Er6, Versys 650) jest podobne jak w silniku V.
Co do samego twina to proszę powiedz to inżynierom z hondy oraz użytkownikom że ich Afrika z dwu cylindrowym silnikiem to popierdółka.
Co do samego twina to proszę powiedz to inżynierom z hondy oraz użytkownikom że ich Afrika z dwu cylindrowym silnikiem to popierdółka.
-
setup - Świeżak
- Posty: 225
- Dołączył(a): 30/10/2012, 10:08
- Lokalizacja: Ruda śląska
Re: Motocykl uniwersalny do 20 tyÅ›.
kurcze niestety z jazd probnych juz nici. Bylem dzisiaj u inego dealera Kawasaki i tez powiedzial ze za zimno, za mokro i nie pozwoli juz na jazdy. Jedynie wystawil mi Versysa na srodek zebym wygodnie mogl na nim posiedziec i przymierzyc sie razem z synem. Ciezko wybierac cos bez przejechania sie. Ale ten z kolei sprzedawca odwrotnie niz w innym Kawasaki doradzal mi na pierwsze moto tego Versysa 650 zamiast 1000. Stwierdzil ze 650 solo mozna swiat dookola objechac a mocy jest wystarczajaco.
Powiedzcie mi teraz czemu niektorzy twierdza ze tylko 4 cylindry? Czesto widze lub czytam ze lepiej 2. Wiem ze o charakterystyke chodzi. 4 cylindry trzeba krecic wyzej a 2 od dolu ida tak?
Czyli ja jako wieloletni kierowca auta z silnikiem diesla i wielbicielem niskich obrotow lepiej 2 cylindrowke
Tak serio jesli chodzi o auta to wole dieslem jezdzic.
Wracajac do motocykli mysle ze ci moi znajomi ktorzy tak usilnie wbijaja mi do glowy ze tylko 4 cylindry po prostu oni takimi lubia jezdzic. Sam do charakterystyki 4 cylindrow przekonam sie wiosna bo jak mowilem nie pozwola juz na jazdy.
Do wiosny moze mi sie odwidzi i zakocham sie w Vulcan-s czarny mat mmmm ladny tez
Powiedzcie mi teraz czemu niektorzy twierdza ze tylko 4 cylindry? Czesto widze lub czytam ze lepiej 2. Wiem ze o charakterystyke chodzi. 4 cylindry trzeba krecic wyzej a 2 od dolu ida tak?
Czyli ja jako wieloletni kierowca auta z silnikiem diesla i wielbicielem niskich obrotow lepiej 2 cylindrowke

Tak serio jesli chodzi o auta to wole dieslem jezdzic.
Wracajac do motocykli mysle ze ci moi znajomi ktorzy tak usilnie wbijaja mi do glowy ze tylko 4 cylindry po prostu oni takimi lubia jezdzic. Sam do charakterystyki 4 cylindrow przekonam sie wiosna bo jak mowilem nie pozwola juz na jazdy.
Do wiosny moze mi sie odwidzi i zakocham sie w Vulcan-s czarny mat mmmm ladny tez

- Kizior77
- Świeżak
- Posty: 12
- Dołączył(a): 1/10/2017, 06:50
- Lokalizacja: NRW
Re: Motocykl uniwersalny do 20 tyÅ›.
nie wiem jak można polecać Versysa 1000 na pierwsze moto.Akurat jest to motocykl który mam dobrze rozpracowany ponieważ biorę mocno go pod uwagę jako następca cbf1000. Dostałem go kiedyś prawie na pół dnia. Owszem silnik dość przewidywalny i liniowo oddaje moc ale proszę nie zapomnieć że to jednak 120 KM i jest to skastrowana wersja z Z1000. Dodając do tego wagę 250 kg, + ogólne jego gabaryty daje kawał kloca do jazdy. Mini klika sezonów zanim zaczniesz go w pełni wykorzystywać a uważam że taki skok na głęboką wodę spowoduje że może nie udać Ci się nigdy przeskoczyć pewno poziomu umiejętności jazdy.
Wracając do typów silników wydaje mi się że porównywanie do samochodowych nie ma sensu. Ja np. nie wyobrażam sobie samochodu bez automatu, natomiast w motocyklu wręcz przeciwnie [jeździłem z DTC dziękuję postoję ; ) ].
Każdy z typów silników ma swoje wady i zalety,i moim zdaniem jest to dyskusja nad wyższością świąt bożego narodzenia nad wielkanocnymi. Jest inaczej koniec kropka. Gdyby twiny były takie złe to nie montowali by tego tak powszechnie. Skąd taka popularność Vstroma co prawda V ale jednak dwa cylindry? Zresztą jest takie coś jak optymalna pojemność na jeden cylinder. Musisz się przejechać i zobaczyć jak Ci się jeździ.
A jak się nie możesz zdecydować to zawsze możesz wziąć trzy cylindrowego Tigera
.
Wracając do typów silników wydaje mi się że porównywanie do samochodowych nie ma sensu. Ja np. nie wyobrażam sobie samochodu bez automatu, natomiast w motocyklu wręcz przeciwnie [jeździłem z DTC dziękuję postoję ; ) ].
Każdy z typów silników ma swoje wady i zalety,i moim zdaniem jest to dyskusja nad wyższością świąt bożego narodzenia nad wielkanocnymi. Jest inaczej koniec kropka. Gdyby twiny były takie złe to nie montowali by tego tak powszechnie. Skąd taka popularność Vstroma co prawda V ale jednak dwa cylindry? Zresztą jest takie coś jak optymalna pojemność na jeden cylinder. Musisz się przejechać i zobaczyć jak Ci się jeździ.
A jak się nie możesz zdecydować to zawsze możesz wziąć trzy cylindrowego Tigera

-
setup - Świeżak
- Posty: 225
- Dołączył(a): 30/10/2012, 10:08
- Lokalizacja: Ruda śląska
Re: Motocykl uniwersalny do 20 tyÅ›.
to czy silnik trzeba krecic wysoko czy nie, nie zawsze zalezy od ilosci cylindrow, raczej od ich skoku.
Ale ze 2 cylindry to popierdolka.... wez juz sie tych znajomych nie pytaj o rady lepiej, bo nie maja pojecia o czym mowia.
Versys 650 czy Vulcan S to mysle bardzo dobre motocykle nawet na dluzsza przygode.
P.S. samochod z silnikiem diesla to ciagnik rolniczy, a nie auto osobowe
Ale ze 2 cylindry to popierdolka.... wez juz sie tych znajomych nie pytaj o rady lepiej, bo nie maja pojecia o czym mowia.
Versys 650 czy Vulcan S to mysle bardzo dobre motocykle nawet na dluzsza przygode.
P.S. samochod z silnikiem diesla to ciagnik rolniczy, a nie auto osobowe

-
ChaoticBiker - Stary Wyjadacz
- Posty: 706
- Dołączył(a): 16/11/2007, 18:05
- Lokalizacja: Edinburgh
Re: Motocykl uniwersalny do 20 tyÅ›.
Kizior77 napisał(a):Powiedzcie mi teraz czemu niektorzy twierdza ze tylko 4 cylindry? Czesto widze lub czytam ze lepiej 2. Wiem ze o charakterystyke chodzi. 4 cylindry trzeba krecic wyzej a 2 od dolu ida tak?
Czyli ja jako wieloletni kierowca auta z silnikiem diesla i wielbicielem niskich obrotow lepiej 2 cylindrowke
Tak serio jesli chodzi o auta to wole dieslem jezdzic.
Wracajac do motocykli mysle ze ci moi znajomi ktorzy tak usilnie wbijaja mi do glowy ze tylko 4 cylindry po prostu oni takimi lubia jezdzic.
Wiesz nie ma jedynie słusznej prawdy. Albo jest jak.... jak dupa, każdy ma własną

A realnie sprawa nie jest tak prosta. Są czterocylindrowce które ciągną od samego dołu i chodzą też jak diesel

- Wertyder
- Świeżak
- Posty: 133
- Dołączył(a): 28/6/2015, 09:22
- Lokalizacja: Podhale
Re: Motocykl uniwersalny do 20 tyÅ›.
Mozemy tu dywagowac o jednocylindrowym KTM 690 Duke, K1600GT albo Royal Enfield D - wyjatkowe, egzotyczne i potworne motocykle zdazaja sie z kazda liczba cylindrow, ale koledze chyba to nie pomoze.
Dwa, trzy, czy cztery cylindry - w przedziale 300-900ccm to wylacznie kwestia osobistych upodoban.
Dwa, trzy, czy cztery cylindry - w przedziale 300-900ccm to wylacznie kwestia osobistych upodoban.
BMW -> KTM. Mogę mieć spaczenie zawodowe.
-
jasnoksieznik - Stały bywalec
- Posty: 1461
- Dołączył(a): 15/2/2013, 12:36
- Lokalizacja: Monachium
Re: Motocykl uniwersalny do 20 tyÅ›.
Kolega się przejedzie chociażby Suzi SV1000, pogadamy czy 2 cylindry to popierdółka, o ile kolega przygodę przeżyje
. O całej rodzinie Ducati już nie będę wspominał 


Raz motór byl chory i leżał w łóżeczku.
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
-
Glenroy - Moderator
- Posty: 2835
- Dołączył(a): 31/8/2011, 20:06
- Lokalizacja: LPU
Re: Motocykl uniwersalny do 20 tyÅ›.
a tam sv1000, niech wsiadzie na Suzuki TL1000R i wtedy na nagrobku mu wypiszemy, ze zginal na dwucylindrowej popierdolce 

-
ChaoticBiker - Stary Wyjadacz
- Posty: 706
- Dołączył(a): 16/11/2007, 18:05
- Lokalizacja: Edinburgh
-
setup - Świeżak
- Posty: 225
- Dołączył(a): 30/10/2012, 10:08
- Lokalizacja: Ruda śląska
Re: Motocykl uniwersalny do 20 tyÅ›.
Ladna pogoda od wczoraj jest wiec moze uda sie jutro pojezdzic.
Znalazlem Honde CBF 1000 i jutro pojade moze ja zobaczyc. O Hondach slysze i czytam raczej dobre opinie. ta jest z 2009 r 9 tys przejechane. co wazne jest ABS. Staruszka moze ale w sumie na pierwsze moto pomyslalem ze lepiej mniej wydac i z 3 sezony pojezdzic.
Macie jakies opinie wlasne na temat CBF ?
Znalazlem Honde CBF 1000 i jutro pojade moze ja zobaczyc. O Hondach slysze i czytam raczej dobre opinie. ta jest z 2009 r 9 tys przejechane. co wazne jest ABS. Staruszka moze ale w sumie na pierwsze moto pomyslalem ze lepiej mniej wydac i z 3 sezony pojezdzic.
Macie jakies opinie wlasne na temat CBF ?
- Kizior77
- Świeżak
- Posty: 12
- Dołączył(a): 1/10/2017, 06:50
- Lokalizacja: NRW
Re: Motocykl uniwersalny do 20 tyÅ›.
Kizior77 napisał(a):Ladna pogoda od wczoraj jest wiec moze uda sie jutro pojezdzic.
Znalazlem Honde CBF 1000 i jutro pojade moze ja zobaczyc. O Hondach slysze i czytam raczej dobre opinie. ta jest z 2009 r 9 tys przejechane. co wazne jest ABS. Staruszka moze ale w sumie na pierwsze moto pomyslalem ze lepiej mniej wydac i z 3 sezony pojezdzic.
Macie jakies opinie wlasne na temat CBF ?
Opinie? A owszem są. Hondy są strasznie nudnymi moto; palą, jeżdżą, hamują i są praktycznie niezniszczalne - nuda Panie do kwadratu

Natomiast kupowanie litra na pierwsze moto to bardzo kiepski pomysł i nie jest to wytwór opinii internetowych czy marudzenie leśnych dziadków tylko efekt wieloletnich doświadczeń.
BTW: 9 tyś. w 8 letnim moto to chyba rzeczywiście babcia jeździła do kościoła

- Wertyder
- Świeżak
- Posty: 133
- Dołączył(a): 28/6/2015, 09:22
- Lokalizacja: Podhale
Re: Motocykl uniwersalny do 20 tyÅ›.
taka nuda by mi odpowiadala 
cos o alternatorze tylko wyczytalem i o pekajacej lewej czesci zadupka, tj owiewka. Podobno od wibracji.

cos o alternatorze tylko wyczytalem i o pekajacej lewej czesci zadupka, tj owiewka. Podobno od wibracji.
- Kizior77
- Świeżak
- Posty: 12
- Dołączył(a): 1/10/2017, 06:50
- Lokalizacja: NRW
Re: Motocykl uniwersalny do 20 tyÅ›.
A czemu się tak strasznie napinasz na litrowe motocykle? Przejedź się tym "małym" Versysem albo Tracerem 700 i oceń czy faktycznie są taki słabe i nudne.
- Vasago
- Świeżak
- Posty: 269
- Dołączył(a): 10/3/2015, 22:37
Re: Motocykl uniwersalny do 20 tyÅ›.
Kizior77 napisał(a):Jestem tu na forum nowy i motocyklista tez swiezym. Mimo srednio mlodego wieku
Chłopie, przy małym doświadczeniu to i 300ccm cię sponiewiera. Sugeruję max 70kM przy dowolnej pojemności.
Moto Guzzi V7 - szkoda życia na brzydkie motocykle.
-
Zimny72 - Zimny Drań
- Posty: 1382
- Dołączył(a): 13/1/2013, 23:07
- Lokalizacja: Wesoła
Re: Motocykl uniwersalny do 20 tyÅ›.
Można i 1000 razy pisać, że litr to głupota na pierwsze moto a i tak co drugi nowicjusz będzie twierdził inaczej, życie, zazwyczaj szybko weryfikuje takie wybory
To, że ktoś zdał prawko na 600 czy 650 ccm nie oznacza, że na takim moto umie jeździć...

To, że ktoś zdał prawko na 600 czy 650 ccm nie oznacza, że na takim moto umie jeździć...
- coolmen77
- Świeżak
- Posty: 77
- Dołączył(a): 9/11/2014, 10:24
Re: Motocykl uniwersalny do 20 tyÅ›.
coolmen77 napisał(a):Można i 1000 razy pisać, że litr to głupota na pierwsze moto a i tak co drugi nowicjusz będzie twierdził inaczej, życie, zazwyczaj szybko weryfikuje takie wybory![]()
To, że ktoś zdał prawko na 600 czy 650 ccm nie oznacza, że na takim moto umie jeździć...
Przecież na kursie, czy egzaminie, nawet nie wkręca się motocykla na takie obroty, przy których ten dopiero zaczyna budzić się do życia...ale, zdane na 650ccm, z doświadczenia po kursie wynosi taki, że 650 a nie idzie, trzeba litra. Dlatego IMO kursy na 125ccm i 250ccm były lepszą opcją, bo później taki siadał na 600 z pełnymi gaciami a nie "mam wyjeteges bo zdałem na 650"

Ale spoko, ja osobiście nikogo już nie staram się przekonywać, że to zły pomysł, niech kupi i sportowego litra...może zmądrzeje, jak zaczną go wyprzedzać wszelakie 600-ki, albo...czego nikomu nie życzę, moto zweryfikuje ambicje na jakimś zakręcie, bo gość nie ma pojęcia, ani o skręcaniu, ani o kontroli gazem, ale nie wytłumaczysz, że kurs wygląda z goła inaczej niż codzienna jazda.
Raz motór byl chory i leżał w łóżeczku.
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
-
Glenroy - Moderator
- Posty: 2835
- Dołączył(a): 31/8/2011, 20:06
- Lokalizacja: LPU
Re: Motocykl uniwersalny do 20 tyÅ›.
Witajcie
Dziekuje za wszystkie informacje, te krytyczne tez
Kupilem Honde CBF 1000 z 2009r, Biala Lady 
Wybor padl na nia bo:
-ma wystarczajaco mocy zeby po okolicznych gorach jezdzic,
-jest spokojna jak moja zona, nawet jak ja wkurze
Dobrze sie czuje na niej a to najwazniejsze dla mnie
Co do litra na poczatek kazdy ma wlasne zdanie i szanuje kazde z nich. Ja czuje sie lepiej na wiekszej maszynie choc CBF nie jest tak duza. znajomy na pierwsze moto kupil BMW k1200 i jezdzi hmm chyba 10 lat po Europie. Pierwsze moto mam na mysli powazne bo tak on jak i ja kiedys jezdzilismy maszynkami typu JAWA 350 czy MZ 250. w latach 90-tych na nic innego nie bylo stac nas a i prawka tez nie bylo
Pozdrawiam Wszystkich
Dziekuje za wszystkie informacje, te krytyczne tez


Wybor padl na nia bo:
-ma wystarczajaco mocy zeby po okolicznych gorach jezdzic,
-jest spokojna jak moja zona, nawet jak ja wkurze

Dobrze sie czuje na niej a to najwazniejsze dla mnie
Co do litra na poczatek kazdy ma wlasne zdanie i szanuje kazde z nich. Ja czuje sie lepiej na wiekszej maszynie choc CBF nie jest tak duza. znajomy na pierwsze moto kupil BMW k1200 i jezdzi hmm chyba 10 lat po Europie. Pierwsze moto mam na mysli powazne bo tak on jak i ja kiedys jezdzilismy maszynkami typu JAWA 350 czy MZ 250. w latach 90-tych na nic innego nie bylo stac nas a i prawka tez nie bylo

Pozdrawiam Wszystkich
- Kizior77
- Świeżak
- Posty: 12
- Dołączył(a): 1/10/2017, 06:50
- Lokalizacja: NRW
Re: Motocykl uniwersalny do 20 tyÅ›.
obyś w tych górach żadnego zakrętu nie przestrzelił. Mocy będziesz miał pod dostatkiem ale i tak większość na 70 konnych dwucylindrowych popierdólkach Cię objedzie. Tak czy owak powdzenia! 

-
setup - Świeżak
- Posty: 225
- Dołączył(a): 30/10/2012, 10:08
- Lokalizacja: Ruda śląska
Re: Motocykl uniwersalny do 20 tyÅ›.
Kizior77 napisał(a):Kupilem Honde CBF 1000 z 2009r, Biala Lady
Proponuję też przyjąć zasadę CR: "Brakes are for pussyes."

Moto Guzzi V7 - szkoda życia na brzydkie motocykle.
-
Zimny72 - Zimny Drań
- Posty: 1382
- Dołączył(a): 13/1/2013, 23:07
- Lokalizacja: Wesoła
Posty: 44
• Strona 2 z 3 • 1, 2, 3
Powrót do Chcę kupić motocykl - kat A
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości