Pierwszy CROSS/ENDURO
Posty: 24
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Pierwszy CROSS/ENDURO
Witam wszystkich, potrzebuje pomocy i proszę bardzo o pomoc czy możecie mi doradzić co polecacie na pierwszy motor. Oczywiście cross/enduro. Chce go używać do lasu, podjazdów, pól czasami małych skoków w lesie. Czyli typowe enduro. Zastanawiałem się nad dwoma modelami bo nie mam pieniędzy na zakup enduro. KTM SX-F 250 lub KTM SX 125 lub 150 oczywiście każde z 2013 rocznika. Znalazłem bardzo dobre oferty od nowości każda ma około 50-70 motogodzin. Chyba ze proponujecie jakiś starszy model Exc np. Z 2009/2010 tylko nie wiem jak to się będzie trzymać i jak z naprawami. Tutaj jest największy problem. Strój, ochraniacze wszystko mam więc z tym nie ma już problemu. Ogólnie tez chciałbym wiedzieć jaka moc wybrać jeśli mi ktoś może doradzić. Z góry Dziękuję! Pozdrawiam wszystkich serdecznie!
Dopisuje iż jeździłem kilka razy już na motocyklach ale to na drodze i to motocykl znajomego 50 pojemności wiec ze sprzęgłem biegami jestem juz zapoznamy spokojnie. A jeśli chodzi o jazdę terenowa to jeździłem kiedyś Loncinem 125 4t po takich wertepach wielkich i no ogarnąłem większość. Jeździłem na Nim jakieś 3h. Zapomniałem dodać iż mój koszt do 14/15/16 tysięcy zlotych. Mam możliwość sprowadzenia z Niemiec.
Dopisuje iż jeździłem kilka razy już na motocyklach ale to na drodze i to motocykl znajomego 50 pojemności wiec ze sprzęgłem biegami jestem juz zapoznamy spokojnie. A jeśli chodzi o jazdę terenowa to jeździłem kiedyś Loncinem 125 4t po takich wertepach wielkich i no ogarnąłem większość. Jeździłem na Nim jakieś 3h. Zapomniałem dodać iż mój koszt do 14/15/16 tysięcy zlotych. Mam możliwość sprowadzenia z Niemiec.
- McPre
- Świeżak
- Posty: 10
- Dołączył(a): 16/8/2015, 17:59
Za twoją kase bez problemu kupisz zdrowe i młode exc
Czy 2t czy 4t to już zależy od Ciebie, koszta sezonowe są podobne, 4t może trochę droższe w zakupie. Moc obydwa sprzęty mają podobną, idealną do nauki. 2t jest chyba troche lżejsze, a 4t przyjemniej oddaje moc 


exc 125 11'
- dawko00
- Świeżak
- Posty: 146
- Dołączył(a): 2/11/2014, 13:51
- Lokalizacja: Żywiec
Za te pieniądze widziałem tylko 2007/8/9 roczniki. W takim razie nowy cross odpada na las i lepiej jest kupić enduro z załóżmy 2008 tak ? Tylko czy do takiego exc 125 lub 250 4t nie trzeba będzie dużo włożyć ? Bo jednak trochę to ma przejechane ;/ Proszę doradźcie mi jaką moc wybrać na ten pierwszy motor na las ? Czy Exc 125 nie zabraknie mocy w lesie ? Bo jednak 2t to jest ciągłe żyłowanie do końca, a 4t na spokojnie nawet od początku ma moc.
- McPre
- Świeżak
- Posty: 10
- Dołączył(a): 16/8/2015, 17:59
jeśli chodzi o koszta eksploatacji to w 2t remonty przeprowadza się częściej ale znacznie taniej niż 4t (podobno w praktyce wychodzi po równo, osobiście nie potrafię powiedzieć bo nie miałem 4t) więc jak kupisz 2t i sie okaże po chwili że coś trzeba w nim zrobić to nie wybulisz po prostu jakiejś przerażającej kwoty. na początek exc 125 w lesie to będziesz miał spokojnie cały zapas mocy nie ma co się o to martwić
- xawaxus
- Świeżak
- Posty: 160
- Dołączył(a): 16/3/2014, 15:33
- Lokalizacja: Wrocław
Mam exc 125, mieszkam w górach i nie brakuje mi mocy na zwykłej jeździe po lesie, jeśli jakiegoś podjazdu nie zdobyłem tylko z powodu moich umiejętności, a ktm zaskakuje mnie mocą cały czas
Na razie nie mam kamerki żeby Ci wrzucić pod jakie podjazdy już wyjechałem
I według mnie wcale prawdą nie jest że 2t trzeba piłować, na normalnym przelocie przez las na 4/5 piątce jadę równo z 4taktami na połowie manety, a na podjazdach to w każdej maszynie trzeba dać po gazie, ale tak samo nie zdaża mi się jechać na odcinie pod górę bo to sensu nie ma, wole spróbować wyjechać ten sam podjazd na wyższym biegu w tedy
A co do rocznika, to myślę że znajdziesz jakiś 2011/2012, ja swój 11' kupiłem za 14.500 i było też kilka innych 2011/2012 za taką sumkę tylko mi odjechały ;D
Te roczniki to prawie nówki przecież :p Celuj w maszyne max 200-250 mth, najlepiej na jak najniższej selekcji, bo czym wyższa tym bliżej nowy cylek/nicasil a to są spore koszty. Jedź z kimś obeznanym po moto i będzie dobre



A co do rocznika, to myślę że znajdziesz jakiś 2011/2012, ja swój 11' kupiłem za 14.500 i było też kilka innych 2011/2012 za taką sumkę tylko mi odjechały ;D
Te roczniki to prawie nówki przecież :p Celuj w maszyne max 200-250 mth, najlepiej na jak najniższej selekcji, bo czym wyższa tym bliżej nowy cylek/nicasil a to są spore koszty. Jedź z kimś obeznanym po moto i będzie dobre
exc 125 11'
- dawko00
- Świeżak
- Posty: 146
- Dołączył(a): 2/11/2014, 13:51
- Lokalizacja: Żywiec
dawko jest prawdą że trzeba pałowac 2T ale starsze
one z dołu nic nie szły. te nowsze idą ładnie.
pozatym w temacie wszystko wyjasnione, duyzo lepiej dorwać EXC, tansza eksploatacja no i lepiej sie nadaje. a czy 125 czy 250 w 4T to juz zalezy od ciebie

pozatym w temacie wszystko wyjasnione, duyzo lepiej dorwać EXC, tansza eksploatacja no i lepiej sie nadaje. a czy 125 czy 250 w 4T to juz zalezy od ciebie
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Dziękuję bardzo wszystkim za odpowiedzi. Mam jeszcze kilka malutkich pytań. Czy nie lepiej będzie wyglądać jazda po lesie jednak EXC 250 4t ? Znalazłem dwie oferty. Ogólnie już przez jakieś 3 meisiące obserwowałem rynek Ktmów. KTM Exc 125 2008 rok za 10000 na liczniku 120 motogodzin. Czy ten rocznik też już idzie od dołu ? Oraz znalazłem również KTM Exc 250 4t za 12500 z Acrapovic 2009 rocznik (Tutaj się muszę spytać o motogodziny). Myślałem również o zamontowaniu w moim endurasie sprzęgła Rekluse ( Automatyczne sprzęgło) Słyszałem że jest wyśmienite do lasu i trudnej jazdy oraz dla początkujących
Mam bardzo dobrego mechanika więc z tym nie ma problemu i na pewno ze mna podjedzie. Na ile godzin starcza wam w exc 125 cały bag paliwa ?
Te roczniki to prawie nówki przecież :p Celuj w maszyne max 200-250 mth, najlepiej na jak najniższej selekcji, bo czym wyższa tym bliżej nowy cylek/nicasil a to są spore koszty. Jedź z kimś obeznanym po moto i będzie dobre
Nie rozumiem jednego zdania. "Celuj na jak najniższej selekcji" ? O co tutuaj chodzi ?

Te roczniki to prawie nówki przecież :p Celuj w maszyne max 200-250 mth, najlepiej na jak najniższej selekcji, bo czym wyższa tym bliżej nowy cylek/nicasil a to są spore koszty. Jedź z kimś obeznanym po moto i będzie dobre
Nie rozumiem jednego zdania. "Celuj na jak najniższej selekcji" ? O co tutuaj chodzi ?
- McPre
- Świeżak
- Posty: 10
- Dołączył(a): 16/8/2015, 17:59
Selekcja tłoka, chodzi o wymiar tłoka, bo nie wrzuca się co wymiane ten sam wymiar, tylko mierzysz cylek i według zaleceń wrzucasz tłok na minimalnym luzie,a wiadomo cylek się z używa i nicasil się kurczy.
Mi bak przy jeździe non stop starcza na ok 3h, wiadomo zależy od terenu, jak jade na podjazdy to mogę jeździć dłużej bo chwile czekam na miejsce, chwile zjeżdzam, chwile leże ;D Ostanio na baku po górskich szlakach zrobiliśmy 85km w błotku i dużych podjazdach, innym razem wyszło coś koło 110km jak sam sobie jeździłem (jakieś próby wheelie, skakanie po kłodach) więc każdemu wyjdzie innaczej.
Jakoś nie chce mi się wierzyć w 7 letnie exc z 120 mth
ja od maja zrobiłem 65mth to mi do końca roku pod 100mth podejdzie :p
Pytaj o remonty, proÅ› o rachunki itp
Mi bak przy jeździe non stop starcza na ok 3h, wiadomo zależy od terenu, jak jade na podjazdy to mogę jeździć dłużej bo chwile czekam na miejsce, chwile zjeżdzam, chwile leże ;D Ostanio na baku po górskich szlakach zrobiliśmy 85km w błotku i dużych podjazdach, innym razem wyszło coś koło 110km jak sam sobie jeździłem (jakieś próby wheelie, skakanie po kłodach) więc każdemu wyjdzie innaczej.
Jakoś nie chce mi się wierzyć w 7 letnie exc z 120 mth

Pytaj o remonty, proÅ› o rachunki itp
exc 125 11'
- dawko00
- Świeżak
- Posty: 146
- Dołączył(a): 2/11/2014, 13:51
- Lokalizacja: Żywiec
Mi też się nie chcę w to wierzyć. Czy łatwo jest zresetować licznik ? A selekcje jakie są? Jaka jest najniższa ? Czyli na bardzo długo stracza :O I tak bym latał z 5 litrami paliwa w plecaku
Wheelie ?
Co to jest ? W takim razie jak tak mówisz coraz bardziej przekonujesz mnei jendak do tej 125. Pokażę Ci jedną sztukę:D
http://olx.pl/oferta/ktm-exc-125-11-fac ... c2e88a1f27 ProszÄ™ hihi :3
Pytaj o remonty. Da się zrobić. Rachunki nei ma problemu. Jeśli chodzi o remonty to mam mechanika który mi będzie motor za darmo robić. Flaszka wódki za zrobienie go
Znajomy taty 


http://olx.pl/oferta/ktm-exc-125-11-fac ... c2e88a1f27 ProszÄ™ hihi :3
Pytaj o remonty. Da się zrobić. Rachunki nei ma problemu. Jeśli chodzi o remonty to mam mechanika który mi będzie motor za darmo robić. Flaszka wódki za zrobienie go


- McPre
- Świeżak
- Posty: 10
- Dołączył(a): 16/8/2015, 17:59
Patrzyłem również na te endurasy
http://allegro.pl/ktm-250-exc-f-10-2009 ... 28781.html
http://otomoto.pl/oferta/ktm-exc-exc-25 ... y97Gx.html
Tu sÄ… jeszczÄ™ te dwa :3

http://allegro.pl/ktm-250-exc-f-10-2009 ... 28781.html
http://otomoto.pl/oferta/ktm-exc-exc-25 ... y97Gx.html
Tu sÄ… jeszczÄ™ te dwa :3
- McPre
- Świeżak
- Posty: 10
- Dołączył(a): 16/8/2015, 17:59
Przepraszam jeszcze zapomniałem. Oraz takie dwa które mogę przywieźć z Niemiec. Tylko w Niemczech nie ma kto mi sprawdzić ich stan.
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/detai ... geNumber=7
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/detai ... geNumber=1
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/detai ... geNumber=7
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/detai ... geNumber=1
- McPre
- Świeżak
- Posty: 10
- Dołączył(a): 16/8/2015, 17:59
Edytuj posty, a nie pisz jednego pod drugim
Selekcje są od A do chyba D jest to różnica w setnych częściach milimetra
Ten exc 125 11 był też jak ja szukałem moto, miałem nawet po niego jechać, ale właściciel stwierdził że nie sprzedaje
Wydaje się ze zdjęć ok, popytaj czy nie ma z nim żadnych problemów, czy wszystko sprawne, proste, jak z elektroniką. Poproś o świeższe zdj, bo te są z maja :p
Te 250 też ze zdj ok, pierwsza doinwestowana z wgniotką na kolanku (w 4t chyba to nic) a drugi od handlarza.
Z niemiec według mnie się nie opłaca, bo tam są drogie moto i transport też troche Cie wyniesie chyba że jesteś z zachodu.
Płyny zalecane w serwisówce
Ja leję castrol 2t power racing i nie narzekam, choć miałem jazde na iponie i może minimalnie mniej dymił na zimnym. Wiadomo olej/płyn do filtra powietrza, smar do łańcucha, olej do skrzyni (serwisówka).
Jak dbań... myć, sprawdzać luzy, nie odkładać nic na później. I ogólnie wszystko według serwisówki
Wheelie to jazda na jednym kółku
Selekcje są od A do chyba D jest to różnica w setnych częściach milimetra
Ten exc 125 11 był też jak ja szukałem moto, miałem nawet po niego jechać, ale właściciel stwierdził że nie sprzedaje

Te 250 też ze zdj ok, pierwsza doinwestowana z wgniotką na kolanku (w 4t chyba to nic) a drugi od handlarza.
Z niemiec według mnie się nie opłaca, bo tam są drogie moto i transport też troche Cie wyniesie chyba że jesteś z zachodu.
Płyny zalecane w serwisówce

Jak dbań... myć, sprawdzać luzy, nie odkładać nic na później. I ogólnie wszystko według serwisówki
Wheelie to jazda na jednym kółku

Ostatnio edytowano 17/8/2015, 22:47 przez dawko00, łącznie edytowano 2 razy
exc 125 11'
- dawko00
- Świeżak
- Posty: 146
- Dołączył(a): 2/11/2014, 13:51
- Lokalizacja: Żywiec
edytuj posty - nie pisz jeden pod drugim
po 2 2T z roku na rok chodzą coraz lepiej, w sensie nastawów silnika.
po 3. rekluse jest dla kogos kto juz umie ogarniac sprzęgło, dla amatora lepiej jest zeby uczył sie normalnie.
kolejna sprawa kazde moto jest spoko, tylko najlepiej sobie dobrać pod warunki, akurat i exc 125 i 250 w 4T podobnie sie zachowuje w terenie, 4T wyraźnie ciezsze, ale przyjemniej sie pyrka po lesie, z kolei 2T np w górskim terenie bedzie mniej męczace
narazie to kup potem mysl o mieszankach, poza tym przy zakupie powinienes dostac ksiÄ…zke serwisowÄ…, jak nie dostaniesz to znajdziesz jÄ…w necie tam jest wszystko rozpisane jaki olej, ile gdzie i kiedy.
licznik jest trudno zresetowac, w zasadzie tylko słyszałem że ktos cos kiedys robił. ale zadnych realnych wyników nie widziałem. selekcje są rózne zaleznie od motocykla. ale generalnie nie ma co patrzeć na selekcje, tylko na stan ogólny. czsami na 1 rzut idzie 2 selekcja, z fabryki. ale grubosc powłoki cylindra powinna byc gruba jak inne. nie ma co wnikać. po prostu trzeba szukać jak najlepszej maszyny, albo zgraconej za pół darmo i odreanimowac od podstaw. szukajac nowszych lepiej tą 1 opcje wybrać
po 2 2T z roku na rok chodzą coraz lepiej, w sensie nastawów silnika.
po 3. rekluse jest dla kogos kto juz umie ogarniac sprzęgło, dla amatora lepiej jest zeby uczył sie normalnie.
kolejna sprawa kazde moto jest spoko, tylko najlepiej sobie dobrać pod warunki, akurat i exc 125 i 250 w 4T podobnie sie zachowuje w terenie, 4T wyraźnie ciezsze, ale przyjemniej sie pyrka po lesie, z kolei 2T np w górskim terenie bedzie mniej męczace
narazie to kup potem mysl o mieszankach, poza tym przy zakupie powinienes dostac ksiÄ…zke serwisowÄ…, jak nie dostaniesz to znajdziesz jÄ…w necie tam jest wszystko rozpisane jaki olej, ile gdzie i kiedy.
licznik jest trudno zresetowac, w zasadzie tylko słyszałem że ktos cos kiedys robił. ale zadnych realnych wyników nie widziałem. selekcje są rózne zaleznie od motocykla. ale generalnie nie ma co patrzeć na selekcje, tylko na stan ogólny. czsami na 1 rzut idzie 2 selekcja, z fabryki. ale grubosc powłoki cylindra powinna byc gruba jak inne. nie ma co wnikać. po prostu trzeba szukać jak najlepszej maszyny, albo zgraconej za pół darmo i odreanimowac od podstaw. szukajac nowszych lepiej tą 1 opcje wybrać
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Z licznikiem to można po prostu jeździć jakiś czas bez niego
Resetować raczej się nie da, lub jest to mega trudne, w końcu to elektronika, a nie cofanie licznika w passeratti 2.0 TDI z niemiec ;D

exc 125 11'
- dawko00
- Świeżak
- Posty: 146
- Dołączył(a): 2/11/2014, 13:51
- Lokalizacja: Żywiec
Przepraszam bardzo ale zapomniało mi się o edytowaniu postów ;(
Jak kupowałes motor byk taki sam opis i wszystko opisane tak samo ma się rozumieć?
Gdzie jest kolanko? Jaka wgniotka? Mówisz w takim razie że to nic nie przeszkadza tak?
Dziękuję za pomoc jak utrzymać motor
Kupuje najprawdopodobniej 2t chodź ten pierwszy doinwestowany co wysłałem tez jest bardzo ciekawy.
Jeśli licznik jest trudno to ten KTM z 2008 za 10500 ma prawdziwa liczbę motogodzin 120
Mam jeszcze jedno pytanie na jakiej stornie kupujecie tłoki itp. Do KTMa? :3
Jak kupowałes motor byk taki sam opis i wszystko opisane tak samo ma się rozumieć?
Gdzie jest kolanko? Jaka wgniotka? Mówisz w takim razie że to nic nie przeszkadza tak?
Dziękuję za pomoc jak utrzymać motor

Jeśli licznik jest trudno to ten KTM z 2008 za 10500 ma prawdziwa liczbę motogodzin 120

- McPre
- Świeżak
- Posty: 10
- Dołączył(a): 16/8/2015, 17:59
Licznik tak jak mówię można odpiąć i wtedy nie liczy godzin
Mógł też licznik być zepsuty i został kupiony nowy... Dużo opcji... Ale jeśli 4t ma 120mth to jeszcze powinien być cały w oryginale
Części najlepiej w pobliskim sklepie, który ma spoko ceny
Ja kupuje w olek-motocykle mam do sklepu 20 km, pojechałem z cylindrem i dobrali mi tłok 


Części najlepiej w pobliskim sklepie, który ma spoko ceny


exc 125 11'
- dawko00
- Świeżak
- Posty: 146
- Dołączył(a): 2/11/2014, 13:51
- Lokalizacja: Żywiec
Aa, jeśli cię to zainteresuje to w 250 4t w 3h jazdy schodzi mi max pół baku, można spalić więcej ale to się zdarzyło tylko jak katowalem na polach naukę jazdy na kole 

2004 KTM SX 125 -> 2008 SUZUKI RM-Z 250 -> 2010 YAMAHA WR450F -> 2014 KTM SXF 350
-
dawidsx - Świeżak
- Posty: 416
- Dołączył(a): 5/2/2013, 22:23
mi np padł czujnik i jakis czas jeździłem bez, pare mth przepadło na liczniku ;P
co do czesci - zaleznie co ale staraj sie kupować ASO częsci, jc moge załatwiać co trzeba. nie kosztują czasami bardzo duzo, a działaja lepiej niz zamienniki czy własne rzeźby. akurat tłoki to róznie, zalezy skąd masz dobre dojscia cenowo. jak nie masz w okolicy zadnego sklepu to moze wyjsc najtaniej z allegro.
co do czesci - zaleznie co ale staraj sie kupować ASO częsci, jc moge załatwiać co trzeba. nie kosztują czasami bardzo duzo, a działaja lepiej niz zamienniki czy własne rzeźby. akurat tłoki to róznie, zalezy skąd masz dobre dojscia cenowo. jak nie masz w okolicy zadnego sklepu to moze wyjsc najtaniej z allegro.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Posty: 24
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości