Zobacz wątek - Jaki kupić motocykl do offroadu? Co sądzicie o...?
NAS Analytics TAG

Jaki kupić motocykl do offroadu? Co sądzicie o...?

Enduro, Cross
_________

Postprzez grzegorz9202 » 5/4/2015, 09:23

250 to duza?myslalem nad yz450 ale jakos wole 2takty
grzegorz9202
Świeżak
 
Posty: 8
Dołączył(a): 5/4/2015, 06:03
Lokalizacja: krakow


Postprzez henio12323 » 5/4/2015, 12:14

450tka jest przyjemniejsza dla uzytkownika, 250tka w 2T ma beznadziejne oddanie mocy, bedziesz pierdział gazem a nie jeździł sensownie, chociaz znajac zycie kupujesz moto do lasu i bedziesz odkręcał tylko na prostych. generalnie w tej kasie ciezko o jakies ciekawe moto, ale generalnie 250 w 2T w crossówce to jeden z najgorszych motocykli dla amatora, nie wiem cyz jest jakis gorszy
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN


Postprzez grzegorz9202 » 5/4/2015, 12:48

ale mowiszs ogólnie o 250 czy konkretnie o kx-ie ?
grzegorz9202
Świeżak
 
Posty: 8
Dołączył(a): 5/4/2015, 06:03
Lokalizacja: krakow

Postprzez henio12323 » 5/4/2015, 13:09

ogólnie o 250tce w 2T w crossówce. na tor crossowy zdecydowanie za mocne i zbyt agresywne, mało który średni zawodnik potrafi tym sensownie jechac, obejrzyj sobie filmiki na yt jak jeżdzą amatorzy to nie jazda tylko szczekanie gazem

a w lesie po prostej to kazdy głupi odkręci, tylko że takie moto pali ogrom wahy i sie kiepsko nadaje do enduro bo jest wolne

450tka w 4T to juz lepsze wyjscie jeżeli masz zamiar polatac po popach ale nia masz kasy, z kolei stare 450tki bywały mocno dobite zwłaszcza te tansze jak szukasz do 4000 zł to nic nie kupisz co jeździ sensownie. potem sie sypie, a remont silnika 4T takiego starszego to często wartosc całego motocykla.

enduro też ciezko dorwać w tej kasie ale czasami jest to lepsza opcja np honda CRM 250 czy suzuki RMX 250 przynajmniej jakos sensowniej oddaje moc, palić sporo pali ale mniej niz crossówka. i wiecej wytrzyma bez remontu - zdecydowanie wiecej.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez grzegorz9202 » 5/4/2015, 18:08

nie chodzi o kase bo wiesz tam 4 czy 5 czy 6 nawet niesztuka wydac nie tylko wiesz kupic za 6 i zrobić remont i wlozyc 3 to lepiej czasem kupic za 4 i to samo zrobić no nie tak?a czasem jest ze ktoś naprawdę chce się pozbyć za grosze a moto nie jest jakos sredniowiecze lata 90 99 no nowe to to nie jest ale z drugiej strony żeby posmigac przez soboty to nietzreba kupować wariata z 2012r czy jeszcze nowszego no czy nie tak???
grzegorz9202
Świeżak
 
Posty: 8
Dołączył(a): 5/4/2015, 06:03
Lokalizacja: krakow

Postprzez henio12323 » 5/4/2015, 20:27

nie tak, bo za 4 tysie ciezko kupic cokolwiek co sie toczy, jak zrobisz remont nawet za drugie 4 tysie to masz nadal padło tak na prawde. jak kupisz za 6-7 tysiecy to kupujesz sztuke która jeździ sensowniej, a dokładasz jedynie do tego co zuzyjesz, a nie do tego co sie zuzywało przez kilkanascie lat. głupi przykład - w maszynie nowszej zmieniasz tłoki, korbowody itp co tam zuzyjesz podczas jazdy, w maszynie zabytkowej zapewne musisz zmienic tarcze hamulcpowe, zawieszenie na pewno cieknie 2X czesciej niz w nowym zawieszeniu itp itd. i ładujesz wiekszej kasy a nadal masz moto zabytkowe.

jak chcesz za 4 tysie to ja bym sie nie pchał w 4T bo za tyle nic konkretnego do jazdu nie kupisz i tyle. kupisz starego gniota którego jak wspomnialem nigdy nie wyremontujesz do konca - bo ciągle bedziesz do czegoś dokładał. lepiej dołóz i kup cos co posłuzy bez dokładania więcej
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez grzegorz9202 » 6/4/2015, 11:45

a powiedz mi jeszcze bo rtaki ziomek mowi ze chce sprzedać rm 2000r 250 nowy naped did lancuch zębatki tlok wossnera korba mowil ze mierzyli ciśnienie wyszlo 12 chciał 6000 mowi jak chce to 4500 i zebym z kasa dziś przyjezdzal tylko wlasnie powiedz mi co lepsze kx czy rm i jak to wygląda z utzrymaniem i częściami co lepiej jak z cenami gdzie drożej wychodzi
grzegorz9202
Świeżak
 
Posty: 8
Dołączył(a): 5/4/2015, 06:03
Lokalizacja: krakow

Postprzez henio12323 » 6/4/2015, 12:11

to są podobne sprzęty pod względem osiągów, ceny częsci i utrzymania. bardziej liczy sie aktualny stan technuczny.

to co wymieniasz nie ma dla mnie zadnego znaczenia - łancuch did, ja kchcesz to mozna kupci dida za nieco ponad 100 zł a mozna kupic za 450 zl... róznica spora :)

pomijając że 250 w 2T to najbardziej beznadziejne moto jakie mozna kupic :D zaraz po husabergu i husqvarniezabytkowej
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez grzegorz9202 » 6/4/2015, 14:43

a 250 w 4t daja rady czy brakuje im trochÄ™ mocy i jak to siÄ™ sprawuje i jak to siÄ™ ma z remontami co ile gdzies godzin remont?
grzegorz9202
Świeżak
 
Posty: 8
Dołączył(a): 5/4/2015, 06:03
Lokalizacja: krakow

Postprzez henio12323 » 6/4/2015, 19:01

mowa o enduro czy crossówce ?

generalnie 250 w 4T jakies podjazdy może i bedą za mocne ( pionowe długie sciany ) ale tam mozna techniką i lekkoscią sprzętu nadrobić czasami. w przypadku 250 w 4T troche łatwiej zaczac podjazd bo sie szybciej wbija na obroty, ale technicznie kiepsko bo jak juz przymulisz silnik to albo zacznie sie kopać albo gasnać. enduro ma troche momentu wiec mozna jeszcze spokojniej ruszyc i nie zadusisz silniczka.

ale generalnie fajnie latają. w przypadku crossówki remont robisz co jakies 100 godzin. w przypadkku enduro do 200 mozna spoko dobic, tutaj czasy są mega zróznicowane.

ale takie moto też nie kosztuje mało
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez grzegorz9202 » 6/4/2015, 19:49

remont masz na myśli typu tlok korba lozyska w silniku i ramie i zawieszenie tak?wiadomo ze cos wyskoczy wcześniej to trzeba zrobić to wiem
grzegorz9202
Świeżak
 
Posty: 8
Dołączył(a): 5/4/2015, 06:03
Lokalizacja: krakow

Postprzez henio12323 » 6/4/2015, 21:04

remont tutaj to tłok, co 2 tłoki idzie korbowód a jak korba to cały silnik czyli łozyska uszczelki itp itd.

zawieszenie robisz jak padnie lub okresowa wymiana olejów jak nie cieknie. to że cos innego wyskoczy to też inna sprawa
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez dawko00 » 7/4/2015, 10:33

Mam pytanie, jest do kupienia exc 125 08r, cena 13 500zł, tłok selekcja C, podobno po wymianie tłoka 3 razy wyjechane na tor, niesprawny licznik, brak tylnej lampy. I tu moje pytanie czy przy kolejnej wymianie tłoka, już cylinder do wymiany lub regeneracji, czy można np jeszcze raz tą samą selekcje bez ingerencji w cylek. No i czy nie wydaje się wam że ta cena wygórowana jak na brak "dupereli" czyli tej lampki, licznika. Link do moto http://olx.pl/oferta/ktm-exc-125-zareje ... dc7de88de7
I czy np nie lepiej by mi było pożyczyć trochę hajsu i dołożyć do nowszego moto np z 2011r, które jest na selekcji B, świeżo odebrane od mechanika za 16 500zł? http://olx.pl/oferta/ktm-exc-125-11-fac ... 9Da2F.html Co zmienia ta 'factory edycja', jakieś lepsze części czy coś?
Mam też niedaleko siebie wrf 250 i exc 200 tylko że rodzice wolą aby moto było 125 z wbitym do 11kw w dowodzie. I mam też pytanie jak kupie już moto, co powinienem z nim zrobić od razu (w 4t to wiem oleje, filtr), czy trzeba od razu rozbierać silnik (nie znam się w ogóle, mam tylko skuter) czy można trochę pojeździć i rozebrać dopiero za kilkanaście mh.
dawko00
Świeżak
 
Posty: 146
Dołączył(a): 2/11/2014, 13:51
Lokalizacja: Żywiec

Postprzez grzegorz9202 » 7/4/2015, 16:04

http://olx.pl/oferta/suzuki-rm-250-2t-2 ... 4585653ffd
o tej wlasnie rm-ce henio mowilem teraz ja wystawil
grzegorz9202
Świeżak
 
Posty: 8
Dołączył(a): 5/4/2015, 06:03
Lokalizacja: krakow

Postprzez henio12323 » 7/4/2015, 20:04

dawk00 - licznik powiedzmy kosztuje z 500 zł. lampa zaleznie od rocznika od 70 zł za starą plus przewód oprawka itp to kolejne z 70 zł. lub jak nowsza to wydatek wiekszy bo chyba ze 300 zł nowa. ale często tych rzeczy nie ma. liczniki lubią sie sypać. a lampy często są demontowane.

co do tłoka - moze kilka tłoków w tej samej selekcji wyjeździc ale to zalezy jak często sie tłok zmienia, jak ktoś skąpi na remont to z selekcji A moze wskoczyc na selekcje D. jak ktos zmienia zbyt często to moze po 2-3 tłoki ładować w jedną selekcje.

factory edition ma troche pierdół wiecej tuningowych, generalnie fajniejsza sztuka, kute półki oprócz wyglądu jest wszystko sztywniejsze, są 3 sruby w dolnej półce co mniej sciska lagi a mocniej trzyma ( koło mniej sie przekrzywia po upadku ) jakas płyta pod silnik powinna byc, chyba zmieniony kolor ramy. inne poszycie siedzenia agresywniejsze. duzo tez zalezało od rocznika.

czy lepiej dołozyc, generalnie i tak i nie, ale jak potem masz sie zapozyczac i nie miec na remonty, to lepiej kupic starsze moto, i w razie czego mieć na remont. pod względem samej jazdy to te roczniki beda bardzo podobnie ganiały w zasadzie w rekach amatora moze nie byc odczuwalnej róznicy. jeżeli cylinder padnie, to dorzucasz z 2000 zł ( duzo nie duzo ) i masz pewnie za tyle nowy cylinder oryginalny z selekcją A. potem przy odsprzedazy na pewno szybciej sprzedasz moto, niż z wbitą tuleją i szybciej niz z cylindrem po regeneracji. a stary spokojnie jeszcze sprzedasz - są ludzie co skupują żeby przebijać na tuleje i sobie handlują czy tam zakładają. ja swój chyba jeszcze za 2 stówki pogoniłem.

szczerze to w przypadku 2T warto od razu sciągnąc cylinder i zobaczyc co tam sie dzieje, uszczelka pod cylinder kosztuje z 10 zł oryginalna. ale w sumie warto też sciągnąć głowice bo potem mozesz nie dopasowac grubosci uszczelki chyba ze by sie udało zmierzyc, to te oringi tez majątku nie kosztują, jeden z 30 zł drugi tez koło 10. i wtedy wiesz co jak i gdzie.


grzegorz - spoko ;)
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez dawko00 » 8/4/2015, 06:21

Dzięki henio. Z pieniądzmi to dam rade, tylko zastanawiam się czy lepiej kupic ten factory 11' który jest na selekcji B, drugi tłok na korbie,więc i to i to do wymiany za 50-60mh, czy ten z 08' i na koniec sezonu zrobić cylek, tłok, korbe, łozysko itp. Cenowo na przestrzeni sezonu wyjdzie to samo (za ile drozej kupie, tyle droższy pewnie remont będzie tańszego), no i to że moto będzie z 2011r, więc młodsze co przy odsprzedaży za pare sezonów raczej pomoże ;)
dawko00
Świeżak
 
Posty: 146
Dołączył(a): 2/11/2014, 13:51
Lokalizacja: Żywiec

Postprzez henio12323 » 8/4/2015, 07:56

te 2takty i tak teraz są mocno w cenie, kiedys było na allegro tego pełno... a dzisiaj po kilka sztuk ;D


dokładnie rozumiesz sytuacje i tylko teraz ty musisz pokombinować co wolisz - nowszy ale wywalisz całą kase, czy starsdzy ale zrobisz potem na igłe i dłuzej polata bez wiekszego dokładania.
szkoda że nie rocznik ten 12 jak juz nowa rama weszła
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez dawko00 » 8/4/2015, 14:17

dzięki, a mógłbyś mi może polecić jakiś sklep internetowy z częściami do enduro? bo np jak szukałem po necie cylindra i zestawu cylindrowego to nowego nigdzie nie znalazłem, a mx24 chyba drogo nie?

Wracając do moto chyba wezmę to droższe, bo jakoś podejrzanie mi wygląda ten ktm z 08', jak byłem u gościa to coś kręcił, ciał się, jak spytałem czemu sprzedaje to nie odpowiedział, a w drodze odwrotnej dostałem sms, że sprzedaje bo kupuje exc 300, no i nie mam gwarancji że ten tłok selekcja C był wymieniany teraz, a nie rok temu i za chwile mogą wyskoczyć inne problemy a w przypadku tego factory 11' gość ma rachunek na części i mechanika z marca tego roku, i z tamtego też coś pisał że ma ;) Więc poświecę 300km jazdy i podjadę do łodzi.

Jeszcze raz dzięki za pomoc ;)
exc 125 11'
dawko00
Świeżak
 
Posty: 146
Dołączył(a): 2/11/2014, 13:51
Lokalizacja: Żywiec

Postprzez henio12323 » 8/4/2015, 18:10

24mx drogo i to bardzo, chyba ze są wyprzedaże, jak chcesz ja mam dojscia do wszystkich częsci, biore z zewnętrznych firm ze znizkami. ale jeden sklep to np motocyklelublin.pl

ale częsci eksploatacyjne lepiej kupować oryginalne - czasami są nawet tansze niz zamienniki, a dłuzej polatają. i też mam dostęp praktycznie od reki OEM częsci wiec wal na PW smiało jakby było cos potgrzeba
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez Sneezy » 12/4/2015, 19:30

Cześć Wszystkim ;) Mam okazje kupić taką oto maszynę ( http://olx.pl/oferta/sprzedam-lub-zamie ... 9lQBN.html ) za cenę jaką widać ;) Co o niej myślicie, warta ceny? Rocznik niby 2000 ale szukałem w necie i z tego co widziałem tutaj jest jakaś "dziwna" kanapa i ten błotnik z tyłu, a może tylko mi się tak wydaje no nwm. Mam nadzieje, że mi poradzicie.
Sneezy
Świeżak
 
Posty: 5
Dołączył(a): 12/4/2015, 19:18

Poprzednia stronaNastępna strona


Powrót do Offroad



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości




na górê