Zobacz wątek - Jaki kupić motocykl do offroadu? Co sądzicie o...?
NAS Analytics TAG

Jaki kupić motocykl do offroadu? Co sądzicie o...?

Enduro, Cross
_________

Postprzez Loth » 23/3/2015, 11:10

Toporne mówisz? Wiem, że do krosówki ma daleko, ale jakby porównać np. do takiego kmxa lub dtki to też by wypadł jak taka "krowa"? Może znacie jakiś inny model, który by mi odpowiadał?
Loth
Świeżak
 
Posty: 9
Dołączył(a): 8/2/2013, 19:25
Lokalizacja: Opolskie


Postprzez henio12323 » 23/3/2015, 13:04

ciezko porównywać, mam porównanie do swojego 525, na prostych lesnych sciezkach latam z lc4kami i nie ma duzych róznic, nawet jak ostrzej przyspieszamy to nie zostają z tyłu... ale kawałek trudniejszego terenu, wiecej błota czy cos do przeskoczenia kawałeczek rowu czy cos, to lc4 zachowuje sie jak krowa :P

za 5-6 tysiecy nic ciekawego sie nie kupi. kawasaki klx 250, mimo podobnej masy jak najlzejsze lc4 prowadzi sie bardzo fajnie i mozna sie ciekawie pobawic. ale ciezko dorwać takie moto. dr 350tka tez fajny sprzet ale w sumie jeździ jak lc4 pod względem topornosci albo i gorzej tylko że ma mniej mocy i ta moc jest bardziej uzyteczna wiec w ciezszym terenie mozesz jeździc szybciej. ( lc4 ma wysoko srodek cięzkosci i chociazby podeprzec sie na nodze jest ciezej niż na mniejszej drce ) takie mam przynajmniej odczucia
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN


Postprzez Hubert.Ciernia » 25/3/2015, 23:09

Witam. Mam 15 lat,177 cm wzrostu i ok 72 kg wagi. W tym sezonie zamierzam zacząć moją przygode z motocrossem. I tutaj prosilbym was o pomoc w wyborze pierwszego moto, poniewaz zastanawiam sie i troche juz poczytalem ale nie wiem co wybrac... patrzec bardziej za 125 2t (sx) czy 250 4t (sxf)??? Dzieki za wszelakie informacje. a i moto bd uzywane amatamatorsko oczywiście na weekendowe wypady do lasu, na pola.
Hubert.Ciernia
Świeżak
 
Posty: 3
Dołączył(a): 25/3/2015, 22:43
Lokalizacja: Kraków

Postprzez henio12323 » 26/3/2015, 09:08

oba sprzęty są spoko, to czy sie kupuje 2T cyz 4T zalezy od kierowcy i co bardziej woli. 2T ciągnie na wysokich obrotach i jest mniej przewidywalne i jest motocykl lżejszy i łatwiejszy w prowadzeniu ( nizej srodek ciezkosci) , 4T ciągnie od samego dołu ale jest cięzsze, i bardzo przewidywalne.

tyle moge powiedziec co do samego wyboru wszystko zalezy od ciebie.

a co do latania - jeżeli masz jeździc tylko po polach to takie sprzęty kiepsko sie sprawdzą
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez Hubert.Ciernia » 26/3/2015, 19:46

Jezeli takie cos slabo sie spiesze to co na pola i lasy? ;)
Hubert.Ciernia
Świeżak
 
Posty: 3
Dołączył(a): 25/3/2015, 22:43
Lokalizacja: Kraków

Postprzez henio12323 » 27/3/2015, 09:09

wiec nie chcesz jeździc w motocrossie tylko w enduro

wiec i taki motocykl lepiej kupic. moj faworyt - standardowo ktm exc. w sumie to co napisałem wyzej tak samo sprawdza sie do enduro. tylko zamiast modeli SX od ktma, szukaj EXC.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez Loth » 29/3/2015, 00:27

Mam do Was jeszcze takie trzy pytanka - czy ktm lc4 400cc jest lżejsze od 620 i wyższych pojemności czy różnią się tylko pojemnością? I jak taki ktm lc4 powiedzmy 400cc wypada w porównaniu do drz 400? Czy ten model ma jakieś blokady? Bo wyczytałem, że ma tylko 34KM. A i dzięki za poprzednie odpowiedzi.
Loth
Świeżak
 
Posty: 9
Dołączył(a): 8/2/2013, 19:25
Lokalizacja: Opolskie

Postprzez henio12323 » 30/3/2015, 08:07

400 i 620 to prawie jedno i to samo, z tego co wiem to wszystko jest to samo rózni sie zapewne wałem cylindrem moze głowicą, wiec róznica jest o nieco lzejszy wał itp. wiec niech bedzie ze jest 2 kg lzejszy.

z DRZ wypada w sumie porównywalnie choc te sprzęty wg mnie prowadzą sie po prostu inaczej.

ma blokady ale to zaleznie na jaki rynek był wypuszczony
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez Loth » 30/3/2015, 09:24

Inaczej się prowadzą, tzn. który lepiej, albo który jest bardziej zwinny?
Loth
Świeżak
 
Posty: 9
Dołączył(a): 8/2/2013, 19:25
Lokalizacja: Opolskie

Postprzez henio12323 » 30/3/2015, 19:51

ciezko powiedziec, który lepiej, wrażenia z jazdy są inne ale ciezko mi powiedziec którego wolał bym mieć. chyba osobiscie wybrał bym DReZyne
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez JakeKP » 1/4/2015, 01:37

Cześć,
jestem świeży na tym forum i dopiero myślę o spełnieniu jednego z największych marzeń czyli kupnie motocykla crossowego. Z racji tego, że użytkownicy tego forum są niezwykle doświadczeni w pomocy przy wyborze odpowiedniej maszyny zdecydowałem się również skierować do was pytanie dotyczące właśnie motocrossu.
Mam 175 cm wzrostu i jedynie 55 kg wagi (szczypior). Mam jeszcze czas na zwiększenie wagi, ale dziedzictwo genetyczne trochę to utrudnia, ale do rzeczy...
Jak już pisałem chciałbym w końcu kupić swój pierwszy motocykl w życiu. Nie ukrywam, że moje pojęcie o jeździe na takim rodzaju sprzęcie jest znikome, wsiadłem na motor zaledwie ze dwa razy w życiu... Nie chciałbym też zaczynać od skutera czy zabawki 50cm3, gdyż gdybym podszkolił techniki prowadzenia motoru szybko bym się zorientował o zbyt słabym silniku i wydaniu pieniędzy w błoto.
Jaki motor crossowy byłby odpowiedni dla świeżego kierowcy motocyklowego o takich wymiarach? Mój budżet to do 5k zł.
JakeKP
Świeżak
 
Posty: 10
Dołączył(a): 1/4/2015, 01:24

Postprzez henio12323 » 1/4/2015, 06:49

zadnej wagi nie musisz zwiększać - nie ona się liczy.

troche masz mało kasy, bo praktycznie przed crossówką warto żeby strój już pełen czekał a on kosztuje też nie mało. bez stroju za bardzo nie ma co wjeżdzać w teren.

generalnie to jakas 125tka bedzie w porządku i obojętne co kupisz yamaha yz, suzuki rm, honda CR, itp itd. kazda crossówka markowa bedzie dobra. tutaj bardziej liczy sie stan techniczny danego egzemplarza.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez JakeKP » 1/4/2015, 10:41

Dzięki za bardzo pomocną radę. Zdaję sobie sprawę, że 5 tysi to mało na dobry motor, ale jako początkujący jeździec nie chciałbym zniszczyć sprzętu kosztującego już porządną kasę. Dlatego zdecydowałem się na niższy budżet. Poszukam jakiejś fajnej 125 :) Jeżeli chodzi o teren to na początek wybrałbym jakieś bardziej przejezdne drogi leśne aby najpierw nauczyć się jeździć, ale pomyślę też o stroju - bezpieczeństwo przede wszystkim. Jeszcze raz dzięki.
JakeKP
Świeżak
 
Posty: 10
Dołączył(a): 1/4/2015, 01:24

Postprzez henio12323 » 1/4/2015, 16:15

tu nie chodzi o zniszczenie, to wyczynówki - czy zarżniesz silnik w motocyklu nowym czy kilkunastoletnim koszt bedzie porównywalny. same gleby itp podobnie, jak połamiesz błotnik to tak samo kosztuje do starego modelu jak i nowego - czasami nawet nowsze są tansze elementy. bardziej chodzi o stan techniczny, głupi zacisk hamulcowy - w nowym motocyklu wszystko jest sztywne, klocki sie zuzywają tak samo itp. w starych rozklekotanych potrafi np scinać klocki i wtedy zamiast zmieniac np 2X w sezonie zmieniasz 3-4 X w sezonie, a to idzie kasa w błoto tak na prawde. wiec czasami lepiej odrobine dołożyć niż remontować zabytka.

jeżeli chcesz jeździc po drogach leśnych tylko to moze pomysl o enduro, - bo jest drozsze zakupie ale sporo tansze w eksploatacji, i mówie tutaj nadal o wyczynówkach. chyba że masz w planie jeździc po torze crossowym - wtedy od razu bierz crossówke,
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez tomszop » 2/4/2015, 10:21

Witam, jestem na etapie zakupu mojego pierwszego crossa - mam już wypatrzony konkretny egzemplarz:
KTM SX 125 2003' - 5500zł do negocjacji.

Byłem na oględzinach, technicznie spoko ALE problem jest taki, że na ramie nie ma żadnego numeru seryjnego (o papierach nie wspominając).

Domyślam się, że jego rocznik może być zawyżony i nie mam tego jak sprawdzić ale głównie pytam pod kątem tego, że na pewno za rok czy dwa będę chciał go sprzedać i obawiam się problemów z tego tytułu.

Brak numeru VIN się zdarza czy powinienem unikać takich maszyn?
tomszop
Świeżak
 
Posty: 2
Dołączył(a): 2/4/2015, 00:03
Lokalizacja: Żory

Postprzez henio12323 » 2/4/2015, 13:46

kumpel miał moto i nie miał nic wybite - nie wygląda też żeby było cokolwiek szlifowane itp, a miał alurame wiec nie da sie tego prosto ukryć

w KTMach nie spotkałem sie z motocyklem bez VINU, chyba że ktos piaskował rame i malował proszkowo na nowo

wrzuć fotki to sie oceni moze rocznik

a co do rocznika nawet jak jes 1-2 lata róznicy to co z tego ? aby modelowo sie zgadzał
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez tomszop » 2/4/2015, 14:01

Bardziej interesuje mnie czy nie będę miał kłopotów typu kradziony motocykl lub później utrudnionej sprawy ze sprzedażą? Jest to mój pierwszy cross i nie wime jakie są zwyczaje :)

Zdjęcia tutaj:
https://plus.google.com/photos/11327722 ... eXE7oergQE

Obstawiam, że w najgorszym wypadku jest to rok 2001
tomszop
Świeżak
 
Posty: 2
Dołączył(a): 2/4/2015, 00:03
Lokalizacja: Żory

Postprzez henio12323 » 2/4/2015, 21:20

to jest model 01-03 raczej, także co by nie było jest spoko, aby stan sie liczył. rama jest malowana na 100% stąd brak numeru. nawet jak jest 01 to co z tego ? moze byc taka maszyna w 10X lepszym stanie niz rocznik 2004 na przykład.

co do kłopotów - generalnie teoretycznie jak masz umowe z numerem ramy jest bezpieczniej, ale siedze troche w crossówkach od kilkunastu lat i nie słyszałem żeby ktokolwiek miał problemy że moto było kradzione itp. swoja drogą sam miałem moto bez numeru i to widac ze hamsko piłowane na 99% był kiedystam kradziony ;P pojeździłem sprzedałem nikt sie nie czepiał
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

kx250 czy to 99r?

Postprzez grzegorz9202 » 5/4/2015, 06:12

witam panowie czy to faktycznie będzie 99r i czy warto się pokusić na cos takiego z tego co pisze to robione było sporo przy nim tylko ze to było rok temu
http://olx.pl/oferta/sprzedam-kawasaki- ... b334a9426a
co o tym sadzicie

ew jeszcze :
http://olx.pl/oferta/honda-cr-250-racin ... 75188e1db4
grzegorz9202
Świeżak
 
Posty: 8
Dołączył(a): 5/4/2015, 06:03
Lokalizacja: krakow

Postprzez henio12323 » 5/4/2015, 08:27

poproś o numer VIN ramy i bedzie czarno na białym który toi rocznik

a tak w ogóle po co ci taka koza duza ?
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Poprzednia stronaNastępna strona


Powrót do Offroad



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości




na górê