Małe moce w chopper / cruiser
Posty: 35
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Małe moce w chopper / cruiser
Witam koleżanki i kolegów ,
Zacznę ,że jeżdżę na motocyklach wiele lat. Wiele sprzętów już "przerobiłem". Aktualnie dosiadam dużego VN1700 Voyager. Lubie jechać daleko i jeszcze dalej...
Trapi mnie temat mocy w wszelakiej maści Cruiserach Chopperach. Są to duże V-ki o mocach w przedziale 50 - 85 KM. Oczywiście z odpowiednim momentem obrotowym.
Dziwi mnie fakt ,że te moce są stosunkowo niskie do osiągania prędkości przelotowych na autostradach. W przypadku Voyagera to skromne 72 KM. Skutkuje to tym ,że motocykl maksymalnie wyciąga 160km/h( 170 trzeba się męczyć ) . Dojście do tej prędkości, pomimo wysokiego momentu zajmuje trochę czasu, utrzymanie tej prędkości na ostatnim biegu , na wzniesieniach jest również trudne. Wcześniej jeździłem Hondą Fury ,gdzie moc to 58KM z pojemności 1300cm. BIorąc pod uwagę masę ,to moc byłą wyjątkowo skromna.
Silniki producentów z Austrii lub Włoch wyciągają w przypadku ukłądu V i dwóch cylindrów grubo ponad 100 KM z dużo mniejszych pojemności. Przykładem jest najnowszy KTM Adventure. Z pojemności około 1200cm2 , dwóch cylinrów i układu V wyciska 160KM i 140Nm momentu!!! To przepaść w stosunku do wszystkich Harleyów , Cruiserów itp.
Ktoś mi powie ,że moc w crusierze nie jest potrzebna. Ja odpowiem ,że jeśli crusier ma do przejechania 3000 km w trasie to moc jest wskazana, mi jej zdecydowanie brakuje. Mam komfort, wygląd, fajne prowadzenie , ale brakuje dobrej prędkości przelotowej.
Skąd bierze się taka polityka?
Zacznę ,że jeżdżę na motocyklach wiele lat. Wiele sprzętów już "przerobiłem". Aktualnie dosiadam dużego VN1700 Voyager. Lubie jechać daleko i jeszcze dalej...
Trapi mnie temat mocy w wszelakiej maści Cruiserach Chopperach. Są to duże V-ki o mocach w przedziale 50 - 85 KM. Oczywiście z odpowiednim momentem obrotowym.
Dziwi mnie fakt ,że te moce są stosunkowo niskie do osiągania prędkości przelotowych na autostradach. W przypadku Voyagera to skromne 72 KM. Skutkuje to tym ,że motocykl maksymalnie wyciąga 160km/h( 170 trzeba się męczyć ) . Dojście do tej prędkości, pomimo wysokiego momentu zajmuje trochę czasu, utrzymanie tej prędkości na ostatnim biegu , na wzniesieniach jest również trudne. Wcześniej jeździłem Hondą Fury ,gdzie moc to 58KM z pojemności 1300cm. BIorąc pod uwagę masę ,to moc byłą wyjątkowo skromna.
Silniki producentów z Austrii lub Włoch wyciągają w przypadku ukłądu V i dwóch cylindrów grubo ponad 100 KM z dużo mniejszych pojemności. Przykładem jest najnowszy KTM Adventure. Z pojemności około 1200cm2 , dwóch cylinrów i układu V wyciska 160KM i 140Nm momentu!!! To przepaść w stosunku do wszystkich Harleyów , Cruiserów itp.
Ktoś mi powie ,że moc w crusierze nie jest potrzebna. Ja odpowiem ,że jeśli crusier ma do przejechania 3000 km w trasie to moc jest wskazana, mi jej zdecydowanie brakuje. Mam komfort, wygląd, fajne prowadzenie , ale brakuje dobrej prędkości przelotowej.
Skąd bierze się taka polityka?
- zeglarz28
- Świeżak
- Posty: 10
- Dołączył(a): 13/3/2015, 23:42
- Lokalizacja: Bielsko Biała
Są i mocne cruisery np Ducati Diavel, Yamaha V-max, H-D street VRSC, Suzuki Intruder M1800R 

"ZX-10R" Ninja 2008 | http://bikepics.com/members/blackzx10r/
-
Black-Ghost - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 4635
- Dołączył(a): 4/12/2010, 17:47
- Lokalizacja: Oświęcim(KOS)
Mówiąc o typowych cruiserach to jak najbardziej trzeba przyznać że żaden z nich nie powala mocą bo takowej im nie potrzeba . To motocykle do spokojnego przetaczania się z punktu a do b , mam wielu znajomych którzy mają takie motocykle i nikt nie narzeka na brak mocy . Widocznie kolego Zeglarz28 źle wybrałeś .
Motocykle o których wspomniał ghost to power cruisery oczywiście nie wszystkie bo np Diavel to nie cruiser , nawet Ducati w folderach reklamowych o tym pisało.
Motocykle o których wspomniał ghost to power cruisery oczywiście nie wszystkie bo np Diavel to nie cruiser , nawet Ducati w folderach reklamowych o tym pisało.
kamyk
- kamyk82
- Świeżak
- Posty: 139
- Dołączył(a): 21/9/2012, 22:35
- Lokalizacja: lubelskie
Kamyk. Wybralem dobrze bo :
- mam duzo miejsca na bagaz
- przy wzroscie 193 cm nie wygladam jak na jamniku
- fajnie sie prowadzi na wprost
- dobrze wyglada
Tyle ,ze co za problem w dzisiejszych czasach z pojemnosci 1700 wycisnac 100KM ,nawet z dwoch cylindrow
Jak zaladujesz takie sprzety w dwie osoby plus bagaz i chcesz do Rumunii na weekend to 75KM troche slabo wypada w tym rozdaniu.
- mam duzo miejsca na bagaz
- przy wzroscie 193 cm nie wygladam jak na jamniku
- fajnie sie prowadzi na wprost
- dobrze wyglada
Tyle ,ze co za problem w dzisiejszych czasach z pojemnosci 1700 wycisnac 100KM ,nawet z dwoch cylindrow
Jak zaladujesz takie sprzety w dwie osoby plus bagaz i chcesz do Rumunii na weekend to 75KM troche slabo wypada w tym rozdaniu.
- zeglarz28
- Świeżak
- Posty: 10
- Dołączył(a): 13/3/2015, 23:42
- Lokalizacja: Bielsko Biała
Zawsze możesz coś podłubać z silnikiem to i parę KM przybędzie, jeśli cie tylko stać 

"ZX-10R" Ninja 2008 | http://bikepics.com/members/blackzx10r/
-
Black-Ghost - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 4635
- Dołączył(a): 4/12/2010, 17:47
- Lokalizacja: Oświęcim(KOS)
Skoro piszesz że te 75 km mało to jednak źle wybrałeś .
Wycisnąć 100 km to nie problem bo są takie motocykle z tego rodzaju maszyn , sprzedaj kawasaki i rozejrzyj się za czymś mocniejszym i po sprawie . Mamy takie czasy że jest mnóstwo motocykli do wyboru a jedyną przeszkodę stanowią pieniądze a właściwie ich brak .
Wycisnąć 100 km to nie problem bo są takie motocykle z tego rodzaju maszyn , sprzedaj kawasaki i rozejrzyj się za czymś mocniejszym i po sprawie . Mamy takie czasy że jest mnóstwo motocykli do wyboru a jedyną przeszkodę stanowią pieniądze a właściwie ich brak .
kamyk
- kamyk82
- Świeżak
- Posty: 139
- Dołączył(a): 21/9/2012, 22:35
- Lokalizacja: lubelskie
Grynfix chyba z ZX-10R bo ZX10 to stary turystyk 

"ZX-10R" Ninja 2008 | http://bikepics.com/members/blackzx10r/
-
Black-Ghost - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 4635
- Dołączył(a): 4/12/2010, 17:47
- Lokalizacja: Oświęcim(KOS)
Pozostaje jeszcze jakieś bydle klasy K1600LT. Mocy przybywaj!
A jak się zapatrujesz na SUVy motocyklowe klasy R1200 GS?
A jak się zapatrujesz na SUVy motocyklowe klasy R1200 GS?
BMW -> KTM. Mogę mieć spaczenie zawodowe.
-
jasnoksieznik - Stały bywalec
- Posty: 1461
- Dołączył(a): 15/2/2013, 12:36
- Lokalizacja: Monachium
Grynfix napisał(a):A mała prędkość maxymalna - tu raczej nie chodzi o moc motocykla bo auta maja mniej i jezdza szybciej tylko o przełożenia. Tak jest wystopniowana skrzynia.
Zdajesz sobie sprawe z tego ze bzdury piszesz?
Za maksymalna szybkosc odpowiada moc silnika i wspolczynnik czolowego oporu aerodynamicznego.
v³ ~ cw/P
Dla chopera masz cw wielkosci 0.8..0.9, dla aktualnego samochodu ~0.3.
-
Fugu - Mieszkaniec forum
- Posty: 2115
- Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28
Fugu napisał(a):Dla chopera masz cw wielkosci 0.8..0.9, dla aktualnego samochodu ~0.3.
CW jak CW, ale liczy się też powierzchnia czołowa, a ta na moto jest nieporównywalnie mniejsza niż w samochodzie


suhy-19 napisał(a):bierz v-maxamocy na pewno Ci nie braknie a w przeciwieństwie do innch moto tego typu yamaha dodatkowo hamuje i skreca
Zależy który, stary hamuje i skręca jak stary japoński chopek w stylu shadowa, czyli totalnie nie skręca i nie hamuje


-
Invi - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 6277
- Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12
mam dla Ciebie rozwiązanie, dokup do swojego chopka hypercharger. w stanach tego pełno i na ebayu czy amerykanskim amazonie wyłapiesz.
https://www.youtube.com/watch?v=FUMEKpuUlyU
a tu do VN1700 https://www.youtube.com/watch?v=lEjkoBpNBJQ
https://www.youtube.com/watch?v=FUMEKpuUlyU
a tu do VN1700 https://www.youtube.com/watch?v=lEjkoBpNBJQ
black matt=grey (color by honda)
-
lagiboy - Moderator
- Posty: 2690
- Dołączył(a): 1/4/2014, 23:35
Piszesz, ze juz otrzaskany jestes a dla mnie zadajesz pytania jak swierzak.
Cruser nie zostal stworzony do bicia rekordow predkosci. Kolebka sa stany w ktorych wtedy bylo 55 mph i takimi predkosciami sie nim jezdzilo.
Przejedz sie kiedys moze jakims przedstawicielem tego gatunku, ale bez owiewek jak w HD i zobacz jak dlugo wytrzymasz.
Malo nie zaplulem monitora jak przeczytalem o tych 3000 km. Tak w kw3sti formalnej zapytam w jakim zasie zamierzasz te 3000 km przejechac ?
6 -7 DNI ?
Dla wzrostu 193 cm jest cala gama motocykli ktore bardziej nadaja sie do nawijania km niz cruzer z jego nieergonomicznoscia.

Cruser nie zostal stworzony do bicia rekordow predkosci. Kolebka sa stany w ktorych wtedy bylo 55 mph i takimi predkosciami sie nim jezdzilo.
Przejedz sie kiedys moze jakims przedstawicielem tego gatunku, ale bez owiewek jak w HD i zobacz jak dlugo wytrzymasz.
Malo nie zaplulem monitora jak przeczytalem o tych 3000 km. Tak w kw3sti formalnej zapytam w jakim zasie zamierzasz te 3000 km przejechac ?
6 -7 DNI ?
Dla wzrostu 193 cm jest cala gama motocykli ktore bardziej nadaja sie do nawijania km niz cruzer z jego nieergonomicznoscia.

| | https://www.youtube.com/channel/UCIhJl1 ... TGw/videoskuluem123 napisał(a):...Nie da się zrobić przekrętu w urzędzie ?
- andy7
- Moderator
- Posty: 3268
- Dołączył(a): 2/2/2008, 11:55
Cruiser kolego zostal stworzony do pokonywania dlugich dystansow w komforcie i stylu. Motory mam od 16 lat i ciagle mnie zastanawia dlaczego firma ktora jest na rynku od 50 lat wypuszcza motor wazacy 410 kg , plus kierowca i pasazer ,bagaze ,co daje prawie 600kg , wyposaza w silnik 1700 ktory generuje 72KM? Efekt jest taki ,ze jak jedziesz autostrada to na dlugich wzniesieniach ciezko utrzymac predkosc przelotowa na ostatnim biegu a spalanie rosnie do 10 litrow? To Twoim zdaniem kolego jest to ok? za taki motor placisz 80tys. Zl w salonie!
W kwestii formalnej to 3000 km robie w tydzien albo w weekend od piatku do niedzieli. W sezonie robie 20-30 tys. km na motocyklach.
Wlasnie crusery sa dobre dla duzych facetow. Gosc jak ma 190cm siedzac na 600tce wyglada jakby mu sie cos do d...y przlepilo. Jak siedzi na sprzecie 1600-1700 cm to zaczyna lapac proporcje.
W kwestii formalnej to 3000 km robie w tydzien albo w weekend od piatku do niedzieli. W sezonie robie 20-30 tys. km na motocyklach.
Wlasnie crusery sa dobre dla duzych facetow. Gosc jak ma 190cm siedzac na 600tce wyglada jakby mu sie cos do d...y przlepilo. Jak siedzi na sprzecie 1600-1700 cm to zaczyna lapac proporcje.
- zeglarz28
- Świeżak
- Posty: 10
- Dołączył(a): 13/3/2015, 23:42
- Lokalizacja: Bielsko Biała
zeglarz28 napisał(a):co daje prawie 600kg , wyposaza w silnik 1700 ktory generuje 72KM? Efekt jest taki ,ze jak jedziesz autostrada to na dlugich wzniesieniach ciezko utrzymac predkosc przelotowa na ostatnim biegu a spalanie rosnie do 10 litrow?
Nie znasz zaleznosci miedzy moca, momentem obrotowym, szybkoscia maksymalna, dynamika.
FYI - Moc odpowiada za szybkosc maksymalna, moment za dynamike.
Te "tylko" 72 konne silniki maja wiekszy moment obrotowy niz niejeden supersport.
-
Fugu - Mieszkaniec forum
- Posty: 2115
- Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28
Pewnie ,ze znam zaleznosc. Moc jest pochodna momentu. Moment obrotowy to sila razy ramie. Moc to sila x ramie w czasie. Akurat konczylem politechnike to rozumiem to bardzo dokladnie. Tyle ,ze z praktyki duzy moment a mala moc to szalu nie ma. Odczucia sily silnika sa przy duzym momencie i sporej mocy. Moc pojawia sie przy obrotach silnika . By byla duza silnik musi byc szybkobiezny,itd... Zobacz silniki KTM lub Ducatii w ukladzie V2. Zerknij na ich charakterystyki....
chłopie weź się ogarnij z wysyłaniem kolejnych postów bo następnym razem wyhaczysz warna
chłopie weź się ogarnij z wysyłaniem kolejnych postów bo następnym razem wyhaczysz warna
- zeglarz28
- Świeżak
- Posty: 10
- Dołączył(a): 13/3/2015, 23:42
- Lokalizacja: Bielsko Biała
zeglarz28 napisał(a):Tyle ,ze z praktyki duzy moment a mala moc to szalu nie ma.
Odczucia sily silnika sa przy duzym momencie i sporej mocy.
Wartosci sa powiazane, ale inaczej przekladaja sie na motocykl w trakcie jazdy.
Jesli wezniesz dwa identyczne motocykle i wlozysz silniki z roznym momentem ale ta sama moca, ktory motocykl bedzie szybszy? Ktory motocykl bedzie mial lepsza elastycznosc?
-
Fugu - Mieszkaniec forum
- Posty: 2115
- Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28
Posty: 35
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości