Zobacz wątek - Kilka pytań o gs 500
NAS Analytics TAG

Kilka pytań o gs 500

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Kilka pytań o gs 500

Postprzez Tristello » 14/3/2015, 16:10

Witam mam takie pytanie ile kosztuje mniej wiecej kompletny napęd do gs 500 ? Zębatki + łańcuch. Taki który wytrzymałby ze 2-3 sezony.
Oraz czy taka wymiana jest trudna ?

Oraz jakie opony sa najlepsze do gs 500. Mowie o konkretnych modelach.
Avatar użytkownika
Tristello
Świeżak
 
Posty: 351
Dołączył(a): 23/10/2014, 09:41
Lokalizacja: RKR


Postprzez Devil 125 » 14/3/2015, 16:34

Jest allegro tam są kompletne napędy

Jeśli masz podnośnik/stojak to nie ma problemu ja sam kilka dni temu robiłem wymianę i zajeło mi to 2 godz ;)
Honda CBR 125R ---> Yamaha FZS 600 02r
Avatar użytkownika
Devil 125
Bywalec
 
Posty: 558
Dołączył(a): 9/9/2014, 14:46
Lokalizacja: DOL


Postprzez Tristello » 14/3/2015, 17:00

wiem ze są ale rozpiętosc cenowa jest ogromna i nie wiem czy te najtańsze są dobre
Avatar użytkownika
Tristello
Świeżak
 
Posty: 351
Dołączył(a): 23/10/2014, 09:41
Lokalizacja: RKR

Postprzez cioracz » 14/3/2015, 17:40

Nie wolno oszczędzać na napędzie. Jakość jest zależna od producent i od ceny. Dlatego warto jest zawsze kupować droższe napędy
Simson s51 jest, Jawa 350 typ.632 jest
Avatar użytkownika
cioracz
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2129
Dołączył(a): 2/1/2014, 20:15
Lokalizacja: Opatów/Kielce

Postprzez SpeedyGonzales » 14/3/2015, 18:24

300zł za D.I.Da do 500tki? Tanio.
Avatar użytkownika
SpeedyGonzales
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1730
Dołączył(a): 25/11/2013, 22:20
Lokalizacja: Sandomierz/TBG

Postprzez Vergon » 14/3/2015, 19:26

Szukaj zestawu, albo oddzielnie w każdym razie łańcuch D.I.D. a zębatki Sunstar, mogą być też JT Sprockets.
To 500, więc nie musisz brać wzmacnianego złotego DIDa, ale ważne żeby był to DID.
Wymiana nie jest trudna, jak nie masz dwóch lewych rąk i jakieś klucze to ogarniesz.
Do opon masz osobny wątek w którym jest sporo opinii.
Avatar użytkownika
Vergon
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 3302
Dołączył(a): 24/2/2010, 10:11
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Tristello » 14/3/2015, 22:10

Jakis tam stojak i przynajmniej podstawowe klucze mam, naprawiac tez nie raz naprawialem, ale ciekawi mnie jedna rzecz. Na tych aukcjach sa dwa rodzaje lancuchow. Rozpiete i spiete, o ile rozpiete nie raz zakladalem to spiety jeszcze nigdy. Trzeba demontowac kolo czy jak ?

Czy kupujac oddzielnie lancuch i zebatki nie wkopie sie w problem ? Czy dane zebatki beda pasowaly do danego lancucha mozna to jakos sprawdzic ??
Avatar użytkownika
Tristello
Świeżak
 
Posty: 351
Dołączył(a): 23/10/2014, 09:41
Lokalizacja: RKR

Postprzez Bzyk_R1 » 14/3/2015, 22:33

Siema. Kupiłeś już sobie te maszynę? Polecam również DIDa jak koledzy wyżej i uwierz mi jak będziesz normalnie traktował moto to GS Ci go baardzo długo nie zje. Ten GS o którym rozmawialiśmy ma ten sam napęd co najmniej 5 sezon i co prawda nie jeździ dużo km rocznie ale zużycia jakiegoś nie wykazuje. Trzeba pielęgnować myć smarować i będzie na lata. Co do zębatek kupuj najlepiej zestawy i policz dokładne ile zębów masz na tyle i przodzie. Zaznacz sobie żeby się nie pomylić jakimś oczorypnym kolorem i policzysz przednią bez demontażu. Dalej co do wymiany w Gs napędu nie spinaj się, moto ma centralne stopki i bez problemu podnosisz tył. Nie ważne czy rozpinany czy nie, koło schodzi bez problemu a przednia zębatka będzie widoczna po odkręceniu częściowo dekielka lewego. Wystarczą podstawowe klucze nie ma filozofii. A i jak zamontujesz znowu koło to ustaw równo za pomocą linijki nabitej na wahaczu. Pozdro
Wchodzę tam, gdzie inni uciekają przed śmiercią...
Avatar użytkownika
Bzyk_R1
Świeżak
 
Posty: 148
Dołączył(a): 31/8/2010, 20:19
Lokalizacja: Pińczów (TPI)

Postprzez Tristello » 14/3/2015, 22:58

Niestety jeszcze pogoda u mnie nie pozwala na jakikolwiek wyjazd po moto (snieg spadl znowu). Ale licze ze w tym tyg juz zalatwie sprawe, mam na oku po drodze 4 motocykle + ten o ktorym rozmawialismy to cos wybiore na pewno. Az z tych nudow wyspawalem sobie piekny stelaz na przyczepke :D

Wracajac do napedu, jakos specialnie sie nie boje wymiany napedu ale bylem ciekawy, a noz jakas nowa filozofia jest przy zmianie lancucha. Chyba bede sklonny do zamknietego lancucha po pierwsze z ciekawosci a po drugie wydaje mi sie ze taki jest trwalszy gdyz nie ma slabego punktu w postaci skuwki.

Pisales o liczbie zebow, mam rozumiec ze nie mozna zmienic liczby zebow na zebatkach ? Kupujac caly zestaw to chyba nie byloby problemu gdyby np. Oryginalnie bylo z przodu 15 a ja kupilbym 16, jak juz to w elastycznosci silnika chyba jakas mala roznica.. dobrze rozumiem ?
Avatar użytkownika
Tristello
Świeżak
 
Posty: 351
Dołączył(a): 23/10/2014, 09:41
Lokalizacja: RKR

Postprzez Tristello » 14/3/2015, 23:17

Wiem wiem, znam ten system, bo to raz sie wrzucalo zebatke z komara do motorynki xD pytalem bo Bzyk podpowiedzial o liczeniu zebow.
Avatar użytkownika
Tristello
Świeżak
 
Posty: 351
Dołączył(a): 23/10/2014, 09:41
Lokalizacja: RKR

Postprzez Devil 125 » 15/3/2015, 10:54

Nic nie trzeba liczyć w moim przypadku ilość zębów jest wygrawerowana na zębatce i tak jest w wszystkich moto chyba ;)
Honda CBR 125R ---> Yamaha FZS 600 02r
Avatar użytkownika
Devil 125
Bywalec
 
Posty: 558
Dołączył(a): 9/9/2014, 14:46
Lokalizacja: DOL

Postprzez Tristello » 15/3/2015, 13:16

Narazie gs mi wystarczy 2-3 max 4 sezony az uzbieram na jakies zx6r z 2005-2007 roku, a przy okazji wpadnie wiecej doswiadczenia ;-)

Reasumujac, naped do gs w zupelnosci wystarczy ten za 333 PLN i nie ma co sie przejmowac iloscia zebow w zebatce. Dzieki panowie ;-)
Avatar użytkownika
Tristello
Świeżak
 
Posty: 351
Dołączył(a): 23/10/2014, 09:41
Lokalizacja: RKR

Postprzez Vergon » 15/3/2015, 23:41

Jak kupisz fabrycznie spięty łańcuch to go nie założysz, bo musisz przełożyć go przez wahacz.
Avatar użytkownika
Vergon
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 3302
Dołączył(a): 24/2/2010, 10:11
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Tristello » 16/3/2015, 06:02

Ale wachacz tez jest sciagany przeciez.
Avatar użytkownika
Tristello
Świeżak
 
Posty: 351
Dołączył(a): 23/10/2014, 09:41
Lokalizacja: RKR

Postprzez Bzyk_R1 » 16/3/2015, 08:31

A może kupimy z dobrym napędem? zobaczymy na miejscu jak rzucę okiem to mi się przypomni:) w gs trzeba zakładać tak jak fabryka zaleca. nie ma co zmieniać ilości zębów.
Wchodzę tam, gdzie inni uciekają przed śmiercią...
Avatar użytkownika
Bzyk_R1
Świeżak
 
Posty: 148
Dołączył(a): 31/8/2010, 20:19
Lokalizacja: Pińczów (TPI)

Postprzez Vergon » 16/3/2015, 11:00

Chcesz ściągać wahacz i rozpinać tylny zawias, żeby wymienić napęd? Nie cuduj tylko kup normalny łańcuch, który Ci później zakują za 20zł w jakimś warsztacie.
Avatar użytkownika
Vergon
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 3302
Dołączył(a): 24/2/2010, 10:11
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Invi » 16/3/2015, 11:08

Powodzenia ze ściąganiem wahacza ze starego moto, które nigdy nie miało go smarowanego xD Jeszcze z amorem na dźwigienkach :D
Avatar użytkownika
Invi
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6277
Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12

Postprzez Tristello » 16/3/2015, 20:40

wszystko zalezy od stanu motocykla, mam zaprzyjazniony warsztat wiec nie powinno byc problemu gdyby trzeba bylo cos odkrecic rozkrecic itp.

Bzyk oczywiscie ze lepiej z napedem ale to moze byc roznie, wiec tak na przyszlosc pytam.
Avatar użytkownika
Tristello
Świeżak
 
Posty: 351
Dołączył(a): 23/10/2014, 09:41
Lokalizacja: RKR



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości




na górê