Zobacz wątek - Jakie paliwo zalewacie do motocykla?
NAS Analytics TAG

Jakie paliwo zalewacie do motocykla?

Wszelkie dyskusje o motocyklach onroad.
Milośnikow enduro, crossu, skuterów motorowerów oraz motocykli o pojemności do 125 ccm zapraszamy do działów niżej.
_________

co tankujecie do motocykla na stacji paliw?

Pb95
107
48%
Pb98
38
17%
Pb99 (v-power, ultimate czy co tam jeszcze jest)
31
14%
powyżej 100 oktanów (paliwo rakietowe itp ;) )
9
4%
powyżej 100 oktanów (paliwo rakietowe itp ;) )
9
4%
poniżej 95 oktanów (u pana mietka jest jeszcze 94 albo 85 ;) )
0
Brak głosów
LPG (może ktoś ma instalacje ;) )
4
2%
ON (a w dowodzie zapewne SAM ;) )
2
1%
Nie mam motocykla, narazie zalewam tylko auto
11
5%
Nie mam ani motocykla ani auta
12
5%
mam elektryczną hulajnoge (z racji średniej wieku na forum ;) )
2
1%
 
Liczba głosów : 225

Postprzez falconiforme » 27/7/2007, 11:05

Znalezione
Informacje podstawowe o paliwach:
-----------------------------------------

- benzyna 95 OKT i 98 OKT oparte są na takiej samej bazie paliwowej. Podniesienie oktanów w paliwie 98 odbywa się poprzez dodanie węglowodorów aromatycznych (toluen, ksylen - mieszanina izomerów, n-ksylen). Generalnie paliwa te nie zawierają substancji zawierających tlen (np. eterów).

- benzyna 98 Ultimate jest to (UWAGA, PO PRZECZYTANIU ZAPOMNIEĆ, TAJEMNICA HANDLOWA FIRMY BP benzyna 95 OKT do której dodano eter tert-metylo-butylowy (MTBE, RON=120) w ilości 14%. Rzeczywista liczba oktanowa tego paliwa (RON/2+MON/2) wynosi nieco ponad 99 OKT, ale ze względów handlowych nazwano to 98 Ultimate.

- benzyny V-power (ZAPOMNIEĆ J.W., POWAŻNA TAJEMNICA FIRMY SHELL ) produkowane są na dwa odmienne sposoby: 95 V-power jest to 95 OKT z dodatkami obniżającymi tarcie na poziomie molekularnym - dokładnie jest to 95 + Motorlife, vel MoS2, vel siarczek molibdenu. 99+ V-power jest to 95 V-power + TAME (inny eter, zbliżony do MTBE) + mieszanka węglowodorów aromatycznych j.w..

Kwestia wpływu oktanów na silnik i osiągi
-----------------------------------------------

Dokładnie tak, jak zauważył Alek, nie będzie istotnej różnicy pomiędzy 95 i 98 (ale już nie Ultimate, o czym za chwilę) w silniku wolnossącym. Dodatkowo warto wiedzieć, że substancje o dużej liczbie oktanowej palą się zwykle bardzo wolno i zazwyczaj przez to są mało skuteczne jako paliwo. Dokładny pomiar mocy łatwo wykaże, że silnik o stałym ustawieniu zapłonu (mam na myśli = bez reakcji czujnika spalania stukowego) na benzynie 98 OKT będzie słabszy, niż na 95, choć będzie pracował ciszej. Moje podrasowane wolnossące Fordzisko (ST220) ma 251 KM z 95 i 95 Vpower ale już tylko 243 z 98 (jednak 258 KM z 98 Ultimate).
Zawsze obowiązuje reguła - jak myślisz o mocy to używaj najmniejszej liczby oktanowej dostatecznej dla twojego silnika. Oktany nie dają mocy - one ją psują. Oczywiście są sytuacje, gdy większe możliwości modyfikacji silnika (doładowanie, kompresja) z nawiązką kompensują pogorszenie procesu spalania z powodu dużej liczby oktanowej.

Ale dlaczego 98 Ultimate jej nie spełnia?
Otóż dlatego, że co prawda wysoka liczba oktanowa dodanego MTBE szkodzi mocy, ale zawartość tlenu w tym eterze mocy pomaga. Na chłopski rozum można to porównać z "nitrem w płynie". Efekt "wzmocnienia" jest najwyższy przy zawartości 14,7% MTBE w mieszance z typową bazą 95 OKT - i tyle właśnie MTBE dodaje BP. Większa zawartość powoduje zdychanie silnika w wyniku zbyt dużej liczby oktanowej. Dodatkowo pomocne jest duże ciepło parowania i lotność eteru.

Podobny efekt występuje dla eteru TAME (ale jego zawartość optymalna to 11%, nie pytajcie ile leje Shell, zgadnijcie sami )

Paliwa wysokooktanowe (98 i wyżej) nadają się do silników turbodoładowanych, wolnossących o wysokim ciśnieniu sprężania, gdzie efekt możliwości pracy przy szybszym zapłonie czy wyższym doładowaniu jest większy, niż konsekwencje używania wysokooktanowego paliwa. Paliwa 95, 95 Vpower i 98 Ultimate powinny być stosowane w silnikach wolnossących (choć 98 Ultimate z racji liczby oktanowej również jest świetna do turbo).


W moim B6 jak naleje 95 czy 98 to nie ma różnicy. Ale jak naleje V-power to różnica jest, zwłaszcza na niskim zakresie obrotów.
Ongoing Success
Avatar użytkownika
falconiforme
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2841
Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
Lokalizacja: Morze


Postprzez Cezarjusz » 27/7/2007, 11:53

Czyli do zx12r moge lac v-powera??Ja czuje duza roznice w przyspieszeniu mojego moto.W ogole lepiej jezdzi i tyle.
<zx12r> / <Suzuki dr 650>

"Moja ulica murem podzielona
Świeci neonami prawa strona
Lewa strona cała wygaszona
Zza zasłony obserwuję obie strony "
Avatar użytkownika
Cezarjusz
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 550
Dołączył(a): 9/6/2007, 20:08
Lokalizacja: Warszawa


Postprzez elco » 27/7/2007, 18:45

honda cbr 600 f2 i leje ze wzgledow finansowych 95
Honda VFR 800 FI
Avatar użytkownika
elco
Moderator
 
Posty: 3014
Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław

Postprzez stecarlos » 27/7/2007, 18:59

Do TT 350 i do DT 50 zwykle Pb 95 ( do tego drugiego z castrolem R2 racingbike 1:45)
NIE DAJMY ZARABIAĆ ZŁODZIEJOM
- kupujmy szpeje z papierami
Treści wyrażone w tym poście są moją prywatną
opinią, nie biorę odpowiedzialności za ich wykorzystanie.
Obrazek
Avatar użytkownika
stecarlos
Świeżak
 
Posty: 168
Dołączył(a): 17/2/2007, 08:20

Postprzez Wontek » 27/7/2007, 22:16

JA leje 95... po co lepsze?? zauwazyliscie ze we wsyztski8ch panstwach sa mniej oktanowe paliwa a mimo to sa lepszE?? Dziwne.. xD (PEWNIE dlatego ze Polska jest jedyna w swoim rodzaju :P)
Wontek
Świeżak
 
Posty: 10
Dołączył(a): 1/7/2007, 08:16

Postprzez dawid1984 » 27/7/2007, 22:25

nitro8888 napisał(a):a tak poza tym to uwazam ze nie ma roznicy czy 95 czy 99 v-power i tak stacje dolewaja wode i tak
dopiero moj drugi post a juz musze sie z ciebie posmiac.hehehehehehehhe
idz do pani z fizyki niech ci wytlumaczy czemu sie z ciebie smieja :lol:
dawid1984
Świeżak
 
Posty: 19
Dołączył(a): 25/7/2007, 18:55

Postprzez mar111cin » 27/7/2007, 23:34

dawid1984 napisał(a):
nitro8888 napisał(a):a tak poza tym to uwazam ze nie ma roznicy czy 95 czy 99 v-power i tak stacje dolewaja wode i tak
dopiero moj drugi post a juz musze sie z ciebie posmiac.hehehehehehehhe
idz do pani z fizyki niech ci wytlumaczy czemu sie z ciebie smieja :lol:


a teraz z Ciebie, raczej do pani od chemii :lol:
<b>Life begins at 200km/h!!!!</b>
było gsx600f, było ZX12R :(, jest V-Strom 650 AK8 :)
Avatar użytkownika
mar111cin
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 6941
Dołączył(a): 29/5/2006, 13:12
Lokalizacja: FSW (lubuskie)

Postprzez batim » 28/7/2007, 09:46

ja zalewam 95 do fazera 98` pozdro
jestem normalny czyli dla wielu inny :D
batim
Świeżak
 
Posty: 62
Dołączył(a): 8/5/2007, 09:25
Lokalizacja: rzeszów

Postprzez Grzybu » 28/7/2007, 14:16

95 bo taniej. Na 98 kilka razy śmigałem, ale faktycznie różnice niewielkie, więc do "normalnego" użytku szkoda przepłacać.
Wybieram "Dosię"

P.S. Znam już 2 przypadki zalania ON :)

Na szczęście oba nie zdążyły zaciągnąć do gaźnika, więc skończyło sie tylko na czyszczeniu zbiorników.
Avatar użytkownika
Grzybu
Bywalec
 
Posty: 784
Dołączył(a): 27/4/2007, 10:43
Lokalizacja: Syc.oof

Postprzez dawid1984 » 29/7/2007, 13:09

mar111cin napisał(a):
dawid1984 napisał(a):
nitro8888 napisał(a):a tak poza tym to uwazam ze nie ma roznicy czy 95 czy 99 v-power i tak stacje dolewaja wode i tak
dopiero moj drugi post a juz musze sie z ciebie posmiac.hehehehehehehhe
idz do pani z fizyki niech ci wytlumaczy czemu sie z ciebie smieja :lol:


a teraz z Ciebie, raczej do pani od chemii :lol:

uups :? ano tak..
ale wiadomo o co chodzi :wink:
dawid1984
Świeżak
 
Posty: 19
Dołączył(a): 25/7/2007, 18:55

Postprzez kkkkski » 29/7/2007, 17:00

ja jak kupilem jakies 3 miesiace temu pierwszy motocykl gsxr600 to tankuje 98, pozdrawiam
Avatar użytkownika
kkkkski
Świeżak
 
Posty: 30
Dołączył(a): 19/2/2007, 20:42
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez fast and furious » 29/7/2007, 18:50

do swojej cagivki leje v-power z shella bo na niej śmiga jak ta lala. mechanik opowiadal mi że kiedys z kumplem nalali do squta płynu hamulcowego zamiast benzyny i zapierdalał tak że paska napędowego szukali 2 ulice dalej(pewnie ma on jakiś odpałowy składnik ale sam tego nie praktykuje:)) jak sie można domyślic po kilku minutach silnik nadawał się już tylko do sprzedaży na kilogramy:)
/speed always goes in pair with fouriosity/
po prostu fast...

HONDA CBR 600RR MOVISTAR TELEFONICA-opylona
Avatar użytkownika
fast and furious
MEGA TROLL
 
Posty: 307
Dołączył(a): 27/7/2007, 16:34
Lokalizacja: Poznań City

Postprzez Cidman » 29/7/2007, 19:24

Ja zalewam tylko 95 i motor śmiga jak oszalały jak próbowałem 98 to gorzej mi odpalał nie wiedzieć czemu... i leje zawsze 95 i z orlenu i od pana Miecia wszędzie gdzie sie nawinie dystrybutor jak trzeba i nie ma problemu
cbr 1000f dual
Cidman
Świeżak
 
Posty: 64
Dołączył(a): 14/4/2007, 16:00
Lokalizacja: Nowa Sarzyna - Rzeszów

Postprzez Cidman » 29/7/2007, 19:25

Ja zalewam tylko 95 i motor śmiga jak oszalały jak próbowałem 98 to gorzej mi odpalał nie wiedzieć czemu... i leje zawsze 95 i z orlenu i od pana Miecia wszędzie gdzie sie nawinie dystrybutor jak trzeba i nie ma problemu
cbr 1000f dual
Cidman
Świeżak
 
Posty: 64
Dołączył(a): 14/4/2007, 16:00
Lokalizacja: Nowa Sarzyna - Rzeszów

Postprzez mar111cin » 29/7/2007, 21:05

fast and furious napisał(a):do swojej cagivki leje v-power z shella bo na niej śmiga jak ta lala. mechanik opowiadal mi że kiedys z kumplem nalali do squta płynu hamulcowego zamiast benzyny i zapierdalał tak że paska napędowego szukali 2 ulice dalej(pewnie ma on jakiś odpałowy składnik ale sam tego nie praktykuje:)) jak sie można domyślic po kilku minutach silnik nadawał się już tylko do sprzedaży na kilogramy:)



ja kiedyś z kumplami zalaliśmy do etezetki zamiast paliwa płynu borygo do chłodnic (no wiesz jak to kiepsko było, paliwa brakowało) i całe szczęście że dostał tyle mocy że od razy przy ruszaniu łańcuch zerwało, bo tak go wyrzuciło do przodu że zatrzymałem sie dopiero w następnej wiosce 5km dalej.


ps. lepiej nie opowiadaj tych historii głośno, bo mogą chodzić wokół Ciebie dziwne pomruki i szemrania. pozatym piotrek sztunter gwałciciel zwierząt już na forum był ; )
pozdrawiam.
<b>Life begins at 200km/h!!!!</b>
było gsx600f, było ZX12R :(, jest V-Strom 650 AK8 :)
Avatar użytkownika
mar111cin
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 6941
Dołączył(a): 29/5/2006, 13:12
Lokalizacja: FSW (lubuskie)

Postprzez TeDeF » 11/8/2007, 01:08

Leję na shellu zwykłe Eurosuper 95, a jak mam przypływ gotówki to burżujsko kupuje V-Power Racing - jest różnica.
TeDeF
Świeżak
 
Posty: 3
Dołączył(a): 11/8/2007, 00:55

Postprzez Labiss » 11/8/2007, 23:27

Ja przeważnie leję tam gdzie nie ma kolejki. :D
kretyn jakich mało
Labiss
MEGA TROLL
 
Posty: 1056
Dołączył(a): 1/5/2007, 12:10
Lokalizacja: Miechów

Postprzez zdzichu123 » 20/8/2007, 22:49

Siemka, ostatnio oglądalem program na TVN Turbo i przeprowadzali testy paliwa i czy dodaja mocy lub momentu obrotowego (sprawdzane na rolkach) i wyszedl taki wniosek ze dodaje mocy powyzej 2-wu litrowego samochodu osobowego o kilka KM, wiec w motorach niebedzie napewno zadnej ruznicy w osiagach :) To dziala dopiero przy wiekszych pojemnosciach. A co do tematu to ja leje Pb95 do swojego simka ktorego zmieniam w tym roku zeby na nastepny sezon wyjechac czyms mocniejszym :) Wiem ze i tak to beda motorki bo niemozna tego nazwac motorami ale zawsze 125ccm jest lepsze niz te zje**ne 50-ątki :D
Yamaha DT 125R [SPRZEDANA] >> Aprilia RS 125 [SPRZEDANA] >> Yamaha YZF 250

22.10.08 ====> Zdałem Prawko :)
Avatar użytkownika
zdzichu123
Bywalec
 
Posty: 869
Dołączył(a): 11/7/2007, 21:37
Lokalizacja: Chodzież

Postprzez Prof.Piotr » 21/8/2007, 13:39

powyżej 100 oktanów (paliwo rakietowe itp ;) )
Jeszcze tu kiedyś wróce i zobaczymy kto jest górom.
Prof.Piotr
Świeżak
 
Posty: 71
Dołączył(a): 20/8/2007, 18:55
Lokalizacja: asd

Postprzez Inku » 21/8/2007, 14:12

Pb95. Zauważyłem , że po przejściu z paliwa ze stacji podmarketowych na Shella spalanie spadło gdzieś nawet o 0,5l. Więc teraz tankuję tylko na Shellu. Różnicy w jeździe, pracy silnika nie zauważyłem, jedynie w spalaniu. Do końca nie wiem czy to nie jest spowodowane spokojniejszą jazdą, więc zatankuję jeszcze na marketowej żeby być pewny.

PB98 nie tankuję bo jest za droga. :roll:
Półśrodki prowadzą do ćwierćrezultatów.

Suzi GS500F
Avatar użytkownika
Inku
Bywalec
 
Posty: 550
Dołączył(a): 27/12/2006, 17:14
Lokalizacja: okolice Poznania

Poprzednia stronaNastępna strona


Powrót do Motocykle



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości




na gr