Trudne sprawy [+18]
Z tymi olejami do amortyzatorów to zwróćcie uwagę na taki szczegół, że taki np, motul ma oleje takiej samej gęstości inne do zawieszeń konwencjonalnych a inne do zawiasów USD, z czego ten drugi jest zauważalnie droższy, nie wiem czym one się różnią w praktyce, ale jeżeli coś jest do tego a nie innego, to używamy go do tego a nie czegoś innego, łańcuszek rozrządu z napędowym też zamieniacie?
.
Jeżeli chodzi o sam olej, ktoś tu rzucił silnikowy 10W, ktoś hydrauliczny, to teraz kupcie jeszcze olej do zawieszeń i porównajcie chociażby samą konsystencję tych trzech produktów
.

Jeżeli chodzi o sam olej, ktoś tu rzucił silnikowy 10W, ktoś hydrauliczny, to teraz kupcie jeszcze olej do zawieszeń i porównajcie chociażby samą konsystencję tych trzech produktów

Raz motór byl chory i leżał w łóżeczku.
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
-
Glenroy - Moderator
- Posty: 2835
- Dołączył(a): 31/8/2011, 20:06
- Lokalizacja: LPU
To z silnikowym itp. to było takie gdybanie
Vergon mówisz Motula Fork Oil 10W i git. A są dwa rodzaje. Jest Technosynthese i Synthese. Zapewne kupie sobię ten droższy i tyle, bo syntetyczny. Wracając do pytania zaczętego wcześniej: CZY SIĘ OPŁACA? Czy równie dobry będzie Technosyntese? O to właśnie pytam. Czy warto dopłacać, czy nie wyczuje się różnicy?
Dodam, że różnica w cenie jest dwukrotna (40zł vs prawie 80zł). Z czego pewnie ten drugi dostanę za jakieś 50-60zł, a ten pierwszy około 30zł albo taniej.

Dodam, że różnica w cenie jest dwukrotna (40zł vs prawie 80zł). Z czego pewnie ten drugi dostanę za jakieś 50-60zł, a ten pierwszy około 30zł albo taniej.
Nie wystarczy benzyna we krwi, trzeba mieć też olej w głowie.
-
MarSen - Moderator
- Posty: 1051
- Dołączył(a): 27/7/2013, 14:23
- Lokalizacja: Rybnik
Ostatnia NSR opuściła fabrykę 12 lat temu, dobrze mówię? Oznacza to, że ten motocykl zaprojektowali np 18 lat temu (darujmy sobie szczegóły, nie wiem czy 17 czy może 19). Przez tyle lat dopracowali oleje na tyle, że nawet najtańszy powinien spełniać, a często nawet przewyższać wymagania zawieszenia, więc lejcie śmiało co tanie i markowe, najwyżej wymienicie powiedzmy nie przy 15 000km tylko np 13 000 i wyjdzie na to samo. Robiłem u siebie trzy razy uszczelniacze i olej za każdym razem w innym sprzęcie i zawsze wylewałem szlam, więc od tamtej pory robię serwis olejów i płynów zaraz po kupnie. Możecie sobie kopić super hiper olej, ale nie odczujecie różnicy jeśli nie jeździcie na torze.
Kiedyś wlałem DOT 4 Organika 500ml za 8zł, wszystko chodziło jak należy. Potem wymieniłem na Motorex 250ml za 33zł i mnie odczułem różnicy, warto przepłacać?
Inny przykład, kupiłem spodnie spod znaku dużej gwiazdy a potem drugą parę za 2x tyle. Ile przechodziłem? Tyle samo, mimo że że mogłem mieć za wydaną kasę trzy, a nie dwie pary.
Sam przerobiłem trochę olejów, Orlen, Lotos, Shell, Motul, Castrol, Valvoline... Jeśli patrzeć na normy JASO, API, ACEA itd to przy porównywalnych parametrach bywa duża rozpiętość cenowa, leję to co spełnia lub przewyższa normy, celowo zmieniam markę i co? I nic, nadal wszystko działa jak należy, nie dajcie się zmanipulować marketingiem.
Kiedyś wlałem DOT 4 Organika 500ml za 8zł, wszystko chodziło jak należy. Potem wymieniłem na Motorex 250ml za 33zł i mnie odczułem różnicy, warto przepłacać?
Inny przykład, kupiłem spodnie spod znaku dużej gwiazdy a potem drugą parę za 2x tyle. Ile przechodziłem? Tyle samo, mimo że że mogłem mieć za wydaną kasę trzy, a nie dwie pary.
Sam przerobiłem trochę olejów, Orlen, Lotos, Shell, Motul, Castrol, Valvoline... Jeśli patrzeć na normy JASO, API, ACEA itd to przy porównywalnych parametrach bywa duża rozpiętość cenowa, leję to co spełnia lub przewyższa normy, celowo zmieniam markę i co? I nic, nadal wszystko działa jak należy, nie dajcie się zmanipulować marketingiem.
-
SpeedyGonzales - Mieszkaniec forum
- Posty: 1730
- Dołączył(a): 25/11/2013, 22:20
- Lokalizacja: Sandomierz/TBG
No i właśnie o to mi chodziło. Następnym razem będę wiedział co i jak. Na razie kupię sobie tego całego super wyje****go Motula Fork Oil Synthese 10W i już. Powinienem go mieć za maksymalnie 60zł, a nawet taniej więc różnica w porównaniu do AGIPa 10W z allegro (wliczając przesyłkę) to jakieś 20zł. Tyle mnie nie zbawi
EDIT: Kumpel sobie kupił amortyzator do Yamahy DT i ma wentyl na dole. Któryś spec wie jak to działa? Co tam pompować?

EDIT: Kumpel sobie kupił amortyzator do Yamahy DT i ma wentyl na dole. Któryś spec wie jak to działa? Co tam pompować?
Nie wystarczy benzyna we krwi, trzeba mieć też olej w głowie.
-
MarSen - Moderator
- Posty: 1051
- Dołączył(a): 27/7/2013, 14:23
- Lokalizacja: Rybnik
MarSen napisał(a):Invi idąc tym tokiem to 10W40 syntetyk czy minerał to 10W40 więc różnicy nie zrobi...
Wcale nie. Olej silnikowy to coś zupełnie innego, bo i zadanie jest inne i dużo bardziej skomplikowane.
A w zawieszeniu po prostu ma mieć gęstość w miarę stałą żeby zawias tak samo zachowywał się w różnych temperaturach i nie szkodzić uszczelniaczom.
-
Invi - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 6277
- Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12
Ja myślę, że zależy to od Twoich preferencji. Najpierw jednak spróbuj ustawić sobie zawieszenie pod siebie, dopiero później myśl o zmianie gęstości oleju jeśli nie będziesz miał efektu jaki pragniesz uzyskać.
Nie wystarczy benzyna we krwi, trzeba mieć też olej w głowie.
-
MarSen - Moderator
- Posty: 1051
- Dołączył(a): 27/7/2013, 14:23
- Lokalizacja: Rybnik
SpeedyGonzales napisał(a):Sam przerobiłem trochę olejów, Orlen, Lotos, Shell, Motul, Castrol, Valvoline... Jeśli patrzeć na normy JASO, API, ACEA itd to przy porównywalnych parametrach bywa duża rozpiętość cenowa, leję to co spełnia lub przewyższa normy, celowo zmieniam markę i co? I nic, nadal wszystko działa jak należy, nie dajcie się zmanipulować marketingiem.
W moto czy w samochodzie? Jak w moto to opinie ludzi pokazują, że jednak różnica chociażby pracy skrzyni jest kolosalna w przypadku niektórych olejów, więc ja bym nie uogólniał.
-
Vergon - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 3302
- Dołączył(a): 24/2/2010, 10:11
- Lokalizacja: Warszawa
Pisał, że ma. Dlatego mu poleciłem najpierw wyregulować, a później zmieniać ewentualnie olej. Tylko, że okazuje się, że ma pęknięty goleń. Ja zalałbym to co zaleca producent i wyregulował, a nie kombinował.
Nie wystarczy benzyna we krwi, trzeba mieć też olej w głowie.
-
MarSen - Moderator
- Posty: 1051
- Dołączył(a): 27/7/2013, 14:23
- Lokalizacja: Rybnik
MarSen napisał(a):Nikt nic nie wie na temat tego amortyzatora ? Na wentyl, jakiś gaz się tam pompuje, ale jaki? Słyszałem, że azot... I pod jakim ciśnieniem optymalnie?
Ten wątek przegląda tylko kilka-kilkanaście tych samych osób.
Nie sądzisz że jest tutaj dział, w którym szybciej można uzyskać informację na ten temat?
Później piszesz, że wydaje Ci się, że masz niewidzialne posty.
Watch out, we got a badass over here!
-
Walenty - Moderator
- Posty: 3602
- Dołączył(a): 14/2/2012, 16:28
- Lokalizacja: SKL
Dobra, masz rację. Następnym razem zapytam na forum. Po prostu wydaje mi się, że wszyscy aktywni użytkownicy tutaj zaglądają, a od innych i tak się nie dowiem więc nie potrzeba zakładać tematu, widać myliłem się.
Nie wystarczy benzyna we krwi, trzeba mieć też olej w głowie.
-
MarSen - Moderator
- Posty: 1051
- Dołączył(a): 27/7/2013, 14:23
- Lokalizacja: Rybnik
-
Vergon - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 3302
- Dołączył(a): 24/2/2010, 10:11
- Lokalizacja: Warszawa
MarSen napisał(a):Nikt nic nie wie na temat tego amortyzatora ? Na wentyl, jakiś gaz się tam pompuje, ale jaki? Słyszałem, że azot... I pod jakim ciśnieniem optymalnie?
W starych japoniach to było. Powietrze każdy pompuje, niby ciśnieniem regulujesz coś w stylu napięcia wstępnego. Mechanik mówił żeby nawalić atmosferę czy pół i styknie

-
Invi - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 6277
- Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości