Zobacz wątek - Silikon pod klapą zaworów?!
NAS Analytics TAG

Silikon pod klapą zaworów?!

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Postprzez suhy-19 » 12/1/2015, 19:09

skoro sylikon jest taki chu....y to niech ktoś mi znajdzie uszczelkę miski olejowej do np golfa 4 :D
aprilia RSV4
Avatar użytkownika
suhy-19
Moderator
 
Posty: 2660
Dołączył(a): 18/12/2012, 13:35
Lokalizacja: DLW


Postprzez cioracz » 12/1/2015, 19:39

A może jest uszczelka i silikon. Jest coś w tym złego? Ja tak robe i wszystko jest ok ;)
Simson s51 jest, Jawa 350 typ.632 jest
Avatar użytkownika
cioracz
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2129
Dołączył(a): 2/1/2014, 20:15
Lokalizacja: Opatów/Kielce


Postprzez SpeedyGonzales » 12/1/2015, 19:39

suhy-19 napisał(a):skoro sylikon jest taki chu....y to niech ktoś mi znajdzie uszczelkę miski olejowej do np golfa 4 :D

Aż taki z tym problem? Są firmy co dorabiają na podstawie starej uszczelki bądź części, choćby to była uszczelka pod głowicą. Co do szczeliwa do uszczelek to jestem za, robiłem już to pod różnymi deklami, prawdziwe szczeliwo jest odporne na olej, temperatury, ciśnienie, ba są nawet szczeliwa do wydechów, twardnieją pod wpływem temperatury bądź naturalnego schnięcią.
Avatar użytkownika
SpeedyGonzales
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1730
Dołączył(a): 25/11/2013, 22:20
Lokalizacja: Sandomierz/TBG

Postprzez suhy-19 » 12/1/2015, 20:02

wiem ze można dorobić ale skoro fabrycznie wychodziły z sylikonem to poco kombinować ;)
aprilia RSV4
Avatar użytkownika
suhy-19
Moderator
 
Posty: 2660
Dołączył(a): 18/12/2012, 13:35
Lokalizacja: DLW

Postprzez melvin » 12/1/2015, 21:18

A z innej beczki to 150zł za uszczelkę pokrywy zaworów jest doskonałym dowodem na to, że ktoś chwilę po porodzie spotkał się z płytkami na podłodze...
DUŻO GAZU I SPRZĘGŁO OD RAZU! :twisted:
Avatar użytkownika
melvin
PierwszyOkrutny
 
Posty: 8393
Dołączył(a): 17/9/2007, 21:09
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski

Postprzez Devil 125 » 12/1/2015, 21:44

A z innej beczki to ja wolę dać 150 zł i mieć pewność że jest dobrze zrobione i tak jak się należy a nie po paćkane silikonem...

i wizualnie to lepiej wygląda przy sprzedaży nikt ci nie będzie wytykał palcami że tam jest coś po klejone tak jak to załozyciel tematu zrobił...
Honda CBR 125R ---> Yamaha FZS 600 02r
Avatar użytkownika
Devil 125
Bywalec
 
Posty: 558
Dołączył(a): 9/9/2014, 14:46
Lokalizacja: DOL

Postprzez melvin » 12/1/2015, 21:55

też wolę robić takie rzeczy bez rzeźby w postaci silikonu, ale rozwalają mnie marże, za kawałek gumy którego produkcja i transport to max 15zł... doją ludzi jak krowy.
DUŻO GAZU I SPRZĘGŁO OD RAZU! :twisted:
Avatar użytkownika
melvin
PierwszyOkrutny
 
Posty: 8393
Dołączył(a): 17/9/2007, 21:09
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski

Postprzez Devil 125 » 12/1/2015, 22:01

No i dokładnie to jest denerwujące ale nic nie zrobisz takie realia płać i płacz...

Pozdro ;)
Honda CBR 125R ---> Yamaha FZS 600 02r
Avatar użytkownika
Devil 125
Bywalec
 
Posty: 558
Dołączył(a): 9/9/2014, 14:46
Lokalizacja: DOL

Postprzez Fugu » 13/1/2015, 08:07

Corr napisał(a):To pytanie było po to żeby Ci uświadomić bezsens tego "argumentu" wobec Inviego...

Dlaczego bez sensu? Nie znam inviego, byc moze jest glownym projektanten silnikow F1 dla Ferrari?

Corr napisał(a):I nie odpowiedziałeś na pytanie dlaczego właściwie wykluczasz masę uszczelniającą.


Nie ja, tylko producent. Mi jest obojetne co Ty zrobisz z twoim silnikiem - mozesz nawet napchac papieru toaletowego.
[url="https://mega.co.nz/?_escaped_fragment_=poJSCZBS!NWEn_2VwbtGciF_ZAXD6l1j6TFN51V1K551KGSg05lI#!poJSCZBS!NWEn_2VwbtGciF_ZAXD6l1j6TFN51V1K551KGSg05lI"]Serwisowka Z1000[/url]


senekkorzenna napisał(a):Fugu ty przeczytałeś co napisałem o masie uszczelniającej?to czy to nałoży robot czy człowiek to i tak nie wolno od razu zamykać dekli,to musi odparować minimum 10 min.

Nie musisz mi tlumaczyc jak dzialaja plynne uszczelki.

W tym miejscu oryginalnie masz kombinacje masy i uszczelki (spojrz na link powyzej).

Gdyby masa byla lepsza od uszczelki, to producent stosowal by ja na calej powierzchni, a stosuje tylko miejscowo, w kombinacji z uszczelka.

Twierdzisz ze osoba projektujaca ten silnik sie nie zna?
Avatar użytkownika
Fugu
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2115
Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28

Postprzez Landryss25 » 13/1/2015, 12:54

A w BMW fabrycznie idzie uszczelka i masa pod dekiel (F800). Nie pod całą powierzchnię tylko na brzegach ''półksiężycy''. A w niektórych KTMach (i nie tylko) oryginalnie idzie tylko masa uszczelniająca pod pokrywę zaworów.
,,De gustibus non est disputandum"(łac.)-O gustach się nie dyskutuje.
Avatar użytkownika
Landryss25
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 6269
Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
Lokalizacja: Liw

Postprzez Invi » 13/1/2015, 14:55

Jakby płacili mi 150zł za kawałek papieru, to też bym wszędzie dawał uszczelki :twisted:
Avatar użytkownika
Invi
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 6277
Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12

Postprzez Fugu » 13/1/2015, 15:39

Senek - Tam jest zarowno silikon jak i uszczelka, spojrz prosze w link ktory zamiescilem powyzej ( http://short4u.de/54b52c574b81d ) i jesli uwazasz ze Kawasaki nie ma pojecia na temat tego co umiescilo w serwisowce, to wytlumacz im, ze nie maja pojecia o projektowaniu silnikow.
Ja powoluje sie tylko na oficjalny dokument producenta.

Invi - to nie jest kawalek papieru. Akurat ta szczelka jest troche bardziej skomplikowana, w serwisowce jest rysunek.

PS. Jesli producent w ktoryms miejscu kladzie silikon, to pewnie polaczenie jest projektowane pod silikon. A jesli uszczelke, to dlatego ze projektowal uszczelke. I IMHO - pewnie wiedzial dlaczego wybral jedno lub drugie rozwiazanie.
Avatar użytkownika
Fugu
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2115
Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28

Postprzez miki1406 » 13/1/2015, 16:41

A z innej beczki to 150zł za uszczelkę pokrywy zaworów jest doskonałym dowodem na to, że ktoś chwilę po porodzie spotkał się z płytkami na podłodze


Dokładnie... Ceny gratów do moto to kosmos... Zestaw uszczelek 600-800zł... A przepraszam z czego one są?? Z tytanu?? "Łooo panieee bo się nie sprzedają"... Ja bym się nie dziwił...

Papierowe jeszcze spoko 10-35zł u mnie, ale gumowe pod pokrywę to tragedia...
Spotkałem ludzi co składali górę na starą UPG, bo było szkoda wydać 200-250zł... Mnie to nie dziwi, choć sam bym tak nie zrobił...
Jak fenix z popiołów :)
Avatar użytkownika
miki1406
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2847
Dołączył(a): 16/8/2009, 22:37
Lokalizacja: Skierniewice

Postprzez Corr » 13/1/2015, 17:46

Fugu napisał(a):
Corr napisał(a):To pytanie było po to żeby Ci uświadomić bezsens tego "argumentu" wobec Inviego...

Dlaczego bez sensu? Nie znam inviego, byc moze jest glownym projektanten silnikow F1 dla Ferrari?


Może źle się wyraziłem, to pytanie padło zapewne po to aby zdyskredytować Inviego w tym temacie bo nie zajmuje się tym zawodowo, ale takie metody są bezsensowne gdy Ty również "nie masz kompetencji" żeby wypowiadać się w tej kwestii, bo jak sam przyznałeś nie zajmujesz się tym, a mimo to aktywnie besztasz tutaj innych, którzy z powodzeniem stosują inne metody :wink:
Fugu napisał(a):
Corr napisał(a):I nie odpowiedziałeś na pytanie dlaczego właściwie wykluczasz masę uszczelniającą.


Nie ja, tylko producent. Mi jest obojetne co Ty zrobisz z twoim silnikiem - mozesz nawet napchac papieru toaletowego.
[url="https://mega.co.nz/?_escaped_fragment_=poJSCZBS!NWEn_2VwbtGciF_ZAXD6l1j6TFN51V1K551KGSg05lI#!poJSCZBS!NWEn_2VwbtGciF_ZAXD6l1j6TFN51V1K551KGSg05lI"]Serwisowka Z1000[/url]

Skoro już tak ubliżasz mojej(i innym tutaj) inteligencji zrównując papier toaletowy do masy uszczelniającej to odpowiem: przy każdej regulacji używam nowej ori uszczelki i silikonu w miejscach do tego przeznaczonych(półksiężyce) wdg serwisówki.

Ale serio nic a nic skłania Cię do zastanowienia się, dlaczego producent nakazuje używania kawałka gumy za 150 zł skoro są inne, tańsze a równie skuteczne(patrząc po doświadczeniach innych) sposoby?
Er 5 -> ZX6-R
Corr
Świeżak
 
Posty: 154
Dołączył(a): 29/3/2012, 16:46

Postprzez Fugu » 13/1/2015, 17:57

Chetnie poslucham twoich domyslow ;)
Avatar użytkownika
Fugu
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2115
Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28

Postprzez Corr » 13/1/2015, 20:20

Nie mam tutaj żadnych oryginalnych teorii poza tym co już wyżej wymieniono czyli kasa, na serwisie producent też musi zarobić :lol:

Bardzo mnie dziwi Twoje stanie murem za producentami(gdyby faktycznie chodziło o przesłanki techniczne, ale tutaj nic na to nie wskazuje) bo w innych tematach masz bardzo rozsądne podejście :D
Er 5 -> ZX6-R
Corr
Świeżak
 
Posty: 154
Dołączył(a): 29/3/2012, 16:46

Postprzez Fugu » 13/1/2015, 20:29

Producent nie zarabia na serwisie. Bo niby w ktorym miejscu?
Koszty czesci biora sie z handlingu i marz poszczegolnych posrednikow - taka uszczelka jakos musi trafic od producenta uszczelki do warsztatu.

Producent jest zainteresowany osiagnieciem pewnego standardu jakosci jak najnizszym kosztem. W wypadku tej uszczelki ma wytrzymac miedzy ustawieniami zaworow.

Nie stoje murem za producentami, tylko pisze na podstawie wlasnego doswiadczenia - pracuje w branzy, po stronie OEM, od 1998 roku. Tak jak pisalem - troche rzeczy juz projektowalem i wiem na co sie zwraca uwage - jakie sa zalorzenia producentow czesci, jaki producentow pojazdow.
Avatar użytkownika
Fugu
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2115
Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28

Postprzez melvin » 13/1/2015, 20:49

Dobra zamykam ten temat zanim na dobre zaczniecie sobie skakać do gardeł... MLV
Ostatnio edytowano 13/1/2015, 20:51 przez melvin, łącznie edytowano 2 razy
DUŻO GAZU I SPRZĘGŁO OD RAZU! :twisted:
Avatar użytkownika
melvin
PierwszyOkrutny
 
Posty: 8393
Dołączył(a): 17/9/2007, 21:09
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski

Postprzez Corr » 13/1/2015, 20:49

Sprzedając części po taki okazyjnych cenach...

Np. Kawasaki narzuca ceny części(więc ma kontrolę nad marżami), rzeczywiście nieważne czy to USA, Wielka Brytania czy Polska po przeliczeniu waluty kwota jest identyczna(mowa o oficjalnych dystrybutorach). Liczba pośredników też jest ograniczona: polski dystrybutor kupuje od Europejskiego oddziału Kawasaki(siedziba w Holandii), a oni zapewne u źródła.

Nie wątpię, że na pewno transport i dystrybucja zjadają część zysków, ale producenci raczej nie sprzedają części po kosztach produkcji. Nie twierdzę, że to źle w końcu to biznes i robią to dla zysku, ale to jest przesada, kiedyś czytałem artykuł na temat kosztu kupna auta z salonu a zakupie zestawu zrób to sam z części kupowanych a aso, o ile pamiętam auto z salonu wychodziło 3 razy taniej.

Zrobił się już i tak offtop, ja już nic więcej nie mam do dodania w temacie ;)


Dobra zamykam ten temat zanim na dobre zaczniecie sobie skakać do gardeł... MLV
Er 5 -> ZX6-R
Corr
Świeżak
 
Posty: 154
Dołączył(a): 29/3/2012, 16:46

Poprzednia strona


Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 32 gości




na gr