Silikon pod klapą zaworów?!
Posty: 39
• Strona 2 z 2 • 1, 2
suhy-19 napisał(a):skoro sylikon jest taki chu....y to niech ktoś mi znajdzie uszczelkę miski olejowej do np golfa 4
Aż taki z tym problem? Są firmy co dorabiają na podstawie starej uszczelki bądź części, choćby to była uszczelka pod głowicą. Co do szczeliwa do uszczelek to jestem za, robiłem już to pod różnymi deklami, prawdziwe szczeliwo jest odporne na olej, temperatury, ciśnienie, ba są nawet szczeliwa do wydechów, twardnieją pod wpływem temperatury bądź naturalnego schnięcią.
-
SpeedyGonzales - Mieszkaniec forum
- Posty: 1730
- Dołączył(a): 25/11/2013, 22:20
- Lokalizacja: Sandomierz/TBG
A z innej beczki to ja wolę dać 150 zł i mieć pewność że jest dobrze zrobione i tak jak się należy a nie po paćkane silikonem...
i wizualnie to lepiej wygląda przy sprzedaży nikt ci nie będzie wytykał palcami że tam jest coś po klejone tak jak to załozyciel tematu zrobił...
i wizualnie to lepiej wygląda przy sprzedaży nikt ci nie będzie wytykał palcami że tam jest coś po klejone tak jak to załozyciel tematu zrobił...
Honda CBR 125R ---> Yamaha FZS 600 02r
-
Devil 125 - Bywalec
- Posty: 558
- Dołączył(a): 9/9/2014, 14:46
- Lokalizacja: DOL
Corr napisał(a):To pytanie było po to żeby Ci uświadomić bezsens tego "argumentu" wobec Inviego...
Dlaczego bez sensu? Nie znam inviego, byc moze jest glownym projektanten silnikow F1 dla Ferrari?
Corr napisał(a):I nie odpowiedziałeś na pytanie dlaczego właściwie wykluczasz masę uszczelniającą.
Nie ja, tylko producent. Mi jest obojetne co Ty zrobisz z twoim silnikiem - mozesz nawet napchac papieru toaletowego.
[url="https://mega.co.nz/?_escaped_fragment_=poJSCZBS!NWEn_2VwbtGciF_ZAXD6l1j6TFN51V1K551KGSg05lI#!poJSCZBS!NWEn_2VwbtGciF_ZAXD6l1j6TFN51V1K551KGSg05lI"]Serwisowka Z1000[/url]
senekkorzenna napisał(a):Fugu ty przeczytałeś co napisałem o masie uszczelniającej?to czy to nałoży robot czy człowiek to i tak nie wolno od razu zamykać dekli,to musi odparować minimum 10 min.
Nie musisz mi tlumaczyc jak dzialaja plynne uszczelki.
W tym miejscu oryginalnie masz kombinacje masy i uszczelki (spojrz na link powyzej).
Gdyby masa byla lepsza od uszczelki, to producent stosowal by ja na calej powierzchni, a stosuje tylko miejscowo, w kombinacji z uszczelka.
Twierdzisz ze osoba projektujaca ten silnik sie nie zna?
-
Fugu - Mieszkaniec forum
- Posty: 2115
- Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28
A w BMW fabrycznie idzie uszczelka i masa pod dekiel (F800). Nie pod całą powierzchnię tylko na brzegach ''półksiężycy''. A w niektórych KTMach (i nie tylko) oryginalnie idzie tylko masa uszczelniająca pod pokrywę zaworów.
,,De gustibus non est disputandum"(łac.)-O gustach się nie dyskutuje.
-
Landryss25 - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 6269
- Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
- Lokalizacja: Liw
Senek - Tam jest zarowno silikon jak i uszczelka, spojrz prosze w link ktory zamiescilem powyzej ( http://short4u.de/54b52c574b81d ) i jesli uwazasz ze Kawasaki nie ma pojecia na temat tego co umiescilo w serwisowce, to wytlumacz im, ze nie maja pojecia o projektowaniu silnikow.
Ja powoluje sie tylko na oficjalny dokument producenta.
Invi - to nie jest kawalek papieru. Akurat ta szczelka jest troche bardziej skomplikowana, w serwisowce jest rysunek.
PS. Jesli producent w ktoryms miejscu kladzie silikon, to pewnie polaczenie jest projektowane pod silikon. A jesli uszczelke, to dlatego ze projektowal uszczelke. I IMHO - pewnie wiedzial dlaczego wybral jedno lub drugie rozwiazanie.
Ja powoluje sie tylko na oficjalny dokument producenta.
Invi - to nie jest kawalek papieru. Akurat ta szczelka jest troche bardziej skomplikowana, w serwisowce jest rysunek.
PS. Jesli producent w ktoryms miejscu kladzie silikon, to pewnie polaczenie jest projektowane pod silikon. A jesli uszczelke, to dlatego ze projektowal uszczelke. I IMHO - pewnie wiedzial dlaczego wybral jedno lub drugie rozwiazanie.
-
Fugu - Mieszkaniec forum
- Posty: 2115
- Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28
A z innej beczki to 150zł za uszczelkę pokrywy zaworów jest doskonałym dowodem na to, że ktoś chwilę po porodzie spotkał się z płytkami na podłodze
Dokładnie... Ceny gratów do moto to kosmos... Zestaw uszczelek 600-800zł... A przepraszam z czego one są?? Z tytanu?? "Łooo panieee bo się nie sprzedają"... Ja bym się nie dziwił...
Papierowe jeszcze spoko 10-35zł u mnie, ale gumowe pod pokrywę to tragedia...
Spotkałem ludzi co składali górę na starą UPG, bo było szkoda wydać 200-250zł... Mnie to nie dziwi, choć sam bym tak nie zrobił...
Jak fenix z popiołów 

-
miki1406 - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 2847
- Dołączył(a): 16/8/2009, 22:37
- Lokalizacja: Skierniewice
Fugu napisał(a):Corr napisał(a):To pytanie było po to żeby Ci uświadomić bezsens tego "argumentu" wobec Inviego...
Dlaczego bez sensu? Nie znam inviego, byc moze jest glownym projektanten silnikow F1 dla Ferrari?
Może źle się wyraziłem, to pytanie padło zapewne po to aby zdyskredytować Inviego w tym temacie bo nie zajmuje się tym zawodowo, ale takie metody są bezsensowne gdy Ty również "nie masz kompetencji" żeby wypowiadać się w tej kwestii, bo jak sam przyznałeś nie zajmujesz się tym, a mimo to aktywnie besztasz tutaj innych, którzy z powodzeniem stosują inne metody

Fugu napisał(a):Corr napisał(a):I nie odpowiedziałeś na pytanie dlaczego właściwie wykluczasz masę uszczelniającą.
Nie ja, tylko producent. Mi jest obojetne co Ty zrobisz z twoim silnikiem - mozesz nawet napchac papieru toaletowego.
[url="https://mega.co.nz/?_escaped_fragment_=poJSCZBS!NWEn_2VwbtGciF_ZAXD6l1j6TFN51V1K551KGSg05lI#!poJSCZBS!NWEn_2VwbtGciF_ZAXD6l1j6TFN51V1K551KGSg05lI"]Serwisowka Z1000[/url]
Skoro już tak ubliżasz mojej(i innym tutaj) inteligencji zrównując papier toaletowy do masy uszczelniającej to odpowiem: przy każdej regulacji używam nowej ori uszczelki i silikonu w miejscach do tego przeznaczonych(półksiężyce) wdg serwisówki.
Ale serio nic a nic skłania Cię do zastanowienia się, dlaczego producent nakazuje używania kawałka gumy za 150 zł skoro są inne, tańsze a równie skuteczne(patrząc po doświadczeniach innych) sposoby?
Er 5 -> ZX6-R
- Corr
- Świeżak
- Posty: 154
- Dołączył(a): 29/3/2012, 16:46
Nie mam tutaj żadnych oryginalnych teorii poza tym co już wyżej wymieniono czyli kasa, na serwisie producent też musi zarobić
Bardzo mnie dziwi Twoje stanie murem za producentami(gdyby faktycznie chodziło o przesłanki techniczne, ale tutaj nic na to nie wskazuje) bo w innych tematach masz bardzo rozsądne podejście

Bardzo mnie dziwi Twoje stanie murem za producentami(gdyby faktycznie chodziło o przesłanki techniczne, ale tutaj nic na to nie wskazuje) bo w innych tematach masz bardzo rozsądne podejście

Er 5 -> ZX6-R
- Corr
- Świeżak
- Posty: 154
- Dołączył(a): 29/3/2012, 16:46
Producent nie zarabia na serwisie. Bo niby w ktorym miejscu?
Koszty czesci biora sie z handlingu i marz poszczegolnych posrednikow - taka uszczelka jakos musi trafic od producenta uszczelki do warsztatu.
Producent jest zainteresowany osiagnieciem pewnego standardu jakosci jak najnizszym kosztem. W wypadku tej uszczelki ma wytrzymac miedzy ustawieniami zaworow.
Nie stoje murem za producentami, tylko pisze na podstawie wlasnego doswiadczenia - pracuje w branzy, po stronie OEM, od 1998 roku. Tak jak pisalem - troche rzeczy juz projektowalem i wiem na co sie zwraca uwage - jakie sa zalorzenia producentow czesci, jaki producentow pojazdow.
Koszty czesci biora sie z handlingu i marz poszczegolnych posrednikow - taka uszczelka jakos musi trafic od producenta uszczelki do warsztatu.
Producent jest zainteresowany osiagnieciem pewnego standardu jakosci jak najnizszym kosztem. W wypadku tej uszczelki ma wytrzymac miedzy ustawieniami zaworow.
Nie stoje murem za producentami, tylko pisze na podstawie wlasnego doswiadczenia - pracuje w branzy, po stronie OEM, od 1998 roku. Tak jak pisalem - troche rzeczy juz projektowalem i wiem na co sie zwraca uwage - jakie sa zalorzenia producentow czesci, jaki producentow pojazdow.
-
Fugu - Mieszkaniec forum
- Posty: 2115
- Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28
Sprzedając części po taki okazyjnych cenach...
Np. Kawasaki narzuca ceny części(więc ma kontrolę nad marżami), rzeczywiście nieważne czy to USA, Wielka Brytania czy Polska po przeliczeniu waluty kwota jest identyczna(mowa o oficjalnych dystrybutorach). Liczba pośredników też jest ograniczona: polski dystrybutor kupuje od Europejskiego oddziału Kawasaki(siedziba w Holandii), a oni zapewne u źródła.
Nie wątpię, że na pewno transport i dystrybucja zjadają część zysków, ale producenci raczej nie sprzedają części po kosztach produkcji. Nie twierdzę, że to źle w końcu to biznes i robią to dla zysku, ale to jest przesada, kiedyś czytałem artykuł na temat kosztu kupna auta z salonu a zakupie zestawu zrób to sam z części kupowanych a aso, o ile pamiętam auto z salonu wychodziło 3 razy taniej.
Zrobił się już i tak offtop, ja już nic więcej nie mam do dodania w temacie
Dobra zamykam ten temat zanim na dobre zaczniecie sobie skakać do gardeł... MLV
Np. Kawasaki narzuca ceny części(więc ma kontrolę nad marżami), rzeczywiście nieważne czy to USA, Wielka Brytania czy Polska po przeliczeniu waluty kwota jest identyczna(mowa o oficjalnych dystrybutorach). Liczba pośredników też jest ograniczona: polski dystrybutor kupuje od Europejskiego oddziału Kawasaki(siedziba w Holandii), a oni zapewne u źródła.
Nie wątpię, że na pewno transport i dystrybucja zjadają część zysków, ale producenci raczej nie sprzedają części po kosztach produkcji. Nie twierdzę, że to źle w końcu to biznes i robią to dla zysku, ale to jest przesada, kiedyś czytałem artykuł na temat kosztu kupna auta z salonu a zakupie zestawu zrób to sam z części kupowanych a aso, o ile pamiętam auto z salonu wychodziło 3 razy taniej.
Zrobił się już i tak offtop, ja już nic więcej nie mam do dodania w temacie

Dobra zamykam ten temat zanim na dobre zaczniecie sobie skakać do gardeł... MLV
Er 5 -> ZX6-R
- Corr
- Świeżak
- Posty: 154
- Dołączył(a): 29/3/2012, 16:46
Posty: 39
• Strona 2 z 2 • 1, 2
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Majestic-12 [Bot] i 35 gości