Zobacz wątek - Krótkie pytania, szybkie odpowiedzi.
NAS Analytics TAG

Krótkie pytania, szybkie odpowiedzi.

Enduro, Cross
_________

Postprzez kris514 » 7/12/2014, 08:48

ma wtrysk zamiast gaźnika dodatkowo pompkę paliwa i troche więcej elektroniki. Wiedz że gaźnik sam ogarniesz(lub średniej klasy mechanik) z wtryskiem jest gorzej
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
Avatar użytkownika
kris514
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2411
Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
Lokalizacja: Kielce


Postprzez henio12323 » 7/12/2014, 09:01

dokładnie, gaźnik ma tą zalete, ze wiekszosc usterek mozesz sam naprawic, jak sie zapcha to w 1-2 godzinki masz sprawe załatwioną. łatwo mozesz sam cos ustawić itp itd

z kolei wtrysk ma spore zalety inne - np jak przechylisz moto to nic nie wycieka - do enduro czy i MX spora oszczędnosc paliwa. potem podnosisz takie moto po glebie i ładnie odpala bo nic sie nie zalewa. zawsze jest dobrana mieszanka pod warunki, czy w górach czy ponizej poziomu morza masz odpowiedni skład mieszanki. no i elastycznosc - silnik lepiej reaguje na wtrysku. no a z wad - jak cos padnie sam nie wiele co mozesz zdzialać, częsci są dosyc kosztowne ( w sumie do gaźnika też nic za darmo nie ma) ludzie skarzą się na pompy paliwa, i układy filtrowania - paliwo musi byc super czyste, zakłada sie filterki dodatkowe, które trzeba często zmieniać. pierwsze wtryski też nie były zbyt udane, bo potrafiły sie zalewać wodą.
wiec zaleta spora o ile dobrze pracuje, jak są problemy to lepiej jakby był gaźnik :D

dodam jeszcze że pierwsze wtryski były średnio udane, późniejsze modele, czyli aktualne juz są godne polecenia
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN


Postprzez fredi143022 » 8/12/2014, 15:14

czy tą rurkę wychodzącą z dołu gaźnika z komory pływakowej mogę poprostu czyms zatkać zeby paliwo nie leciało czy coś może stać się z gaziorem ?
fredi143022
Świeżak
 
Posty: 127
Dołączył(a): 8/7/2013, 10:33

Postprzez henio12323 » 8/12/2014, 15:45

nie mozesz, bo wtedy zamiast uciekac na zewnątrz bedzie leciało do silnika, i bedziesz miał zalany silnik ciągle.

z gaziorem nic sie nie stanie. ale mozesz miec problemy z odpalaniem silnika, potrafi czasem nawet paliwa tyle nalecieć że nie kopniesz bo pod tłokiem ebdziesz miał full paliwka
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez fredi143022 » 8/12/2014, 19:37

to że leci to znaczy że coś jest nie tak z gaźnikiem czy poprostu tak ma być i się tym nie przejmować ?
fredi143022
Świeżak
 
Posty: 127
Dołączył(a): 8/7/2013, 10:33

Postprzez kris514 » 8/12/2014, 20:27

coś nie tak z gaźnikiem
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
Avatar użytkownika
kris514
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2411
Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
Lokalizacja: Kielce

Postprzez henio12323 » 9/12/2014, 00:02

zaworek iglicowy nie trzyma, albo za wysoki poziom paliwa ustawiony, albo jakis syf na tym zaworku
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez fredi143022 » 9/12/2014, 08:09

ten zaworek jest w komorze pływakowej ? bez obaw mogę to sam rozkręcić czy to jest tak skomplikowana konstrukcja ze lepiej tego nie ruszać samemu ? :D I czy da się w ogóle sciągnąć tą komore bez wyciągania gaźnika ?
fredi143022
Świeżak
 
Posty: 127
Dołączył(a): 8/7/2013, 10:33

Postprzez henio12323 » 9/12/2014, 09:37

tak zaworek jest w komorze. mozesz, tam nic skomplikowanego nie ma. da sie bez wyciagania gaźnika wystarczy że go obrócisz jak masz taka mozliwosc. albo zaleznie od dostępu. ale lepiej wszystko rozebrać i wyczyscic od razu
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez unholyjacob » 18/12/2014, 17:00

Witam
Ktos się może orientuje co to za tłok ? Producent, selekcja itp.
Na tłoku jedyne oznaczenia to ART 1 i numer 3106
Motocykl suzuki rmz 250 2004r

Obrazek (otwórz link)
unholyjacob
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 18/12/2014, 16:56

Postprzez kris514 » 18/12/2014, 17:24

Kiedyś pytałem o podobne rzeczy tylko że o kxf 250 (a w latach 2004-2005 kawasaki kxf i suzuki rmz różniły się tylko numerem vin) i dostałem taką informację: "Tłok masz nominalny, oryginalny montowany fabrycznie firmy ART." Jeśli chodzi o selekcję to nie wiem czy oryginalne tłoki są produkowane większe niż nominały.
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
Avatar użytkownika
kris514
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2411
Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
Lokalizacja: Kielce

Postprzez unholyjacob » 18/12/2014, 17:28

Wymieniłem ten tłok na wossnera sel. B tak wyszło z pomiarów cylindra i pojawił się problem z wyrzucaniem sporych ilosci oleju przez odme :/
unholyjacob
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 18/12/2014, 16:56

Postprzez henio12323 » 18/12/2014, 20:19

moze uszczelniacz padł. albo wykręciła sie nakrętka na wale rozwalając uszczelniacz

pozatym nawet jakby był nicasil na wykonczeniu, a załozył bys selekcje A czyli najmniejszy tłok, to nadal nie powinno byc aż tak znacznych przedmuchów
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez unholyjacob » 18/12/2014, 20:28

Własnie jestem sam zdziwiony. moto na starym tłoku chodziło bardzo fajnie ale wymieniłem dla pewnosći po zakupie. Po wymianie chodzi jeszcze lepiej odpala bez problemów, żadnych braków mocy itp. a olej z odmy wali jak z kranu na wysokich obrotach.
unholyjacob
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 18/12/2014, 16:56

Postprzez henio12323 » 18/12/2014, 23:43

to sprawdź tam co i jak. a stary tłok wiesz jaką miał selekcje juz ?
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez unholyjacob » 18/12/2014, 23:56

No wlasnie nie wiem. Oznaczenia na tloku sa tylko takie jak pisalem kilka postow wyzej. Wujek google nie znajduje kompletnie nic na temat tego tloka. Wszystkie oznaczenia jakie sa na tloku widac na zdjeciu.prox owszem robi tloki ART ale zadna selekcja nie ma numeru 3106
unholyjacob
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 18/12/2014, 16:56

Postprzez qben142 » 19/12/2014, 00:23

Mam pytanie, gdyż jestem zielony o co chodzi jak w 4t są tłoki selekcja A i B? wytłumaczy mi to ktoś?
qben142
Świeżak
 
Posty: 24
Dołączył(a): 9/11/2014, 19:55

Postprzez unholyjacob » 19/12/2014, 00:30

Jezeli cylinder ma wymiar przykladowo 80mm to tlok musi byc od niego mniejszy by mogl w nim pracowac. Jezeli producent zaleca np. 0.04mm luzu to tlok selekcji a musi miec 79.96mm. Z czasem cylinder sie wyciera i powieksza i wtedy zakladasz kolejna selekcje. W tym wypadku selekcja b bedzie miala wymiar 79.97 i tak po kolei. To po prostu rozmiar tloka.
unholyjacob
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 18/12/2014, 16:56

Postprzez henio12323 » 19/12/2014, 10:35

unholyjacob - ale tak czy siak jak wspomniałem to nie ma aż takiego znaczenia. zrzuc pokrywe sprzegła i zobacz czy tam nie widać nic niepokojącego


qben142- jak kolega napisał, tłok musi byc na setne mm dobrany pod cylinder, po pomiarach cylindra dobiera sie odpowiednią selekcje tłoka, czyli odpowiedni dziesiętny wymiar. czasami są tylko 2 selekcje czasami jest ich kilka 4 na przykład
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez fredi143022 » 19/12/2014, 14:44

Mam taki problem w mojej hondzie hm cre 50 . Otóż amor z tyłu mi dobija pomimo tego że waże ok 55 kg . Co może być przyczyną ? Jest jakaś regulacja żeby go utwardzić ?
fredi143022
Świeżak
 
Posty: 127
Dołączył(a): 8/7/2013, 10:33

Poprzednia stronaNastępna strona


Powrót do Offroad



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 39 gości




na górê