Czy silnik bierze olej?
Posty: 71
• Strona 2 z 4 • 1, 2, 3, 4
Masz rację, ale 6-7 lat temu tak właśnie wykończyłem silnik z Af 125. Myślę, że zbadanie najpierw sprawy nie zaszkodzi. Podobnie jak Ty, nie chce źle. 


<b>ZxR 636 2006</b>
-
PrimoGhost - Stały bywalec
- Posty: 1148
- Dołączył(a): 21/11/2010, 20:07
- Lokalizacja: z DW-957
To akurat normalne ;]
No cóż.. wynika z tego, że jednak silnik sam z siebie ciągnie olej, i nic mu w tym nie pomaga. Wyciek, albo rozszczelnienie byłoby lepszą perspektywą. Nie chcę Cię martwić przyjacielu, ale może być drogo
RUTRA.RD dobrze mówi, żeby spróbować z lepszym olejem, ale naprawdę powinien najpierw ktoś na to zobaczyć i ocenić, czy w ogóle taki sposób leczenia się na coś zda. przy okazji sprawdzisz sobie kompresje i stan uszczelek. Nie ma z tym wiele roboty, a to rozsądna metoda.
//RUTRA.RD pamiętam, że zalałem sprzęt bodajże Racing 2t ( Castrol, Mobil? ) moto solidnie dymił, zesłabł i było po zabawie. Mechanik mówił, że to przez olej, bo za szybko ten cały syf zszedł. 2takt jest o wiele bardziej na to narażony, ale powiem Ci, że klin został i bałbym się zalać sprzętu syntetykiem tak w ciemno.
No cóż.. wynika z tego, że jednak silnik sam z siebie ciągnie olej, i nic mu w tym nie pomaga. Wyciek, albo rozszczelnienie byłoby lepszą perspektywą. Nie chcę Cię martwić przyjacielu, ale może być drogo

//RUTRA.RD pamiętam, że zalałem sprzęt bodajże Racing 2t ( Castrol, Mobil? ) moto solidnie dymił, zesłabł i było po zabawie. Mechanik mówił, że to przez olej, bo za szybko ten cały syf zszedł. 2takt jest o wiele bardziej na to narażony, ale powiem Ci, że klin został i bałbym się zalać sprzętu syntetykiem tak w ciemno.

<b>ZxR 636 2006</b>
-
PrimoGhost - Stały bywalec
- Posty: 1148
- Dołączył(a): 21/11/2010, 20:07
- Lokalizacja: z DW-957
Co Ci mogę powiedzieć.. Nie wiemy jak wygląda ten silnik. Może się skończyć tylko na wymianie oleju i filtra. ( 100-150 zł ) a może na wymianie całego pieca. To też nie jest wykluczone. Weryfikowałeś stan manetek, tarcz hamulcowych itd. ze stanem licznika? Żeby też nie wyszło, że moto ma przeleciane 80 tys, a poprzedni właściciel go nie lubił.

<b>ZxR 636 2006</b>
-
PrimoGhost - Stały bywalec
- Posty: 1148
- Dołączył(a): 21/11/2010, 20:07
- Lokalizacja: z DW-957
po wymianie oleju to się zaczęło ;P
Ale spróbuję zmienić na tego Agipa. Czy to nie zniszczy silnika?
Tarcze przód ok, tarcza tył zciachana tak, że klocki nie odchodzą po hamowaniu i się ścierają (tarczę zmieniam niedługo). Co do przebiegu jest bliżej nieznany.
Podjadę do mechanika niech sprawdzi sprężanie i wtedy napiszę tutaj co robić dalej.
Bo albo:
-zmieniać olej na gęstszy, przebujać się rok i naprawić to co trzeba
- zrobić co trzeba co może kosztować tysiąca (pół ceny sprawnego silnika na allegro)
- sprzedać i nauczony doświadczeniami i błędami przy kupnie pierwszego motoru kupić coś lepszego
Ale spróbuję zmienić na tego Agipa. Czy to nie zniszczy silnika?
Tarcze przód ok, tarcza tył zciachana tak, że klocki nie odchodzą po hamowaniu i się ścierają (tarczę zmieniam niedługo). Co do przebiegu jest bliżej nieznany.
Podjadę do mechanika niech sprawdzi sprężanie i wtedy napiszę tutaj co robić dalej.
Bo albo:
-zmieniać olej na gęstszy, przebujać się rok i naprawić to co trzeba
- zrobić co trzeba co może kosztować tysiąca (pół ceny sprawnego silnika na allegro)
- sprzedać i nauczony doświadczeniami i błędami przy kupnie pierwszego motoru kupić coś lepszego
Kawa zx6r, 1998
-
Kaniuszy - Świeżak
- Posty: 364
- Dołączył(a): 11/1/2011, 22:54
- Lokalizacja: Łuków/Warszawa
zmień olej
powiem ci tak
latałem na bel rey, castrolu gps i jakimś tam jeszcze - zużycie oleju powiedzmy 1 litr na 6000 te oleje to były polsyntetyczen 10w40. kupiłem w lidlu pełnego syntetyka 5w40 za 17zl litr
i brał go 500ml na 6000km
. tak ze rożnie to bywa czasem
ten z lidla bym samochodowym olejem
zeby nie bylo ten olej z lidla jest tez w opakowaniu liquidmolly i kosztuje okolo 30zl za litr 

latałem na bel rey, castrolu gps i jakimś tam jeszcze - zużycie oleju powiedzmy 1 litr na 6000 te oleje to były polsyntetyczen 10w40. kupiłem w lidlu pełnego syntetyka 5w40 za 17zl litr





TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Nowy nabytek KTM RC8
-
RUTRA.RD - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 4149
- Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
- Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa
Do sprawdzenia kompresji musisz miec narzedzie. Wyrkrecasz wszystkie swiece tam sie wsadza i srpawdzasz kompreche, a najalepiej zrob probe olejową.
-
Seba_ER5 - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 5222
- Dołączył(a): 27/8/2007, 19:58
Nie wiem co Wy macie z tym sprawdzaniem kompresji...
moze mu wyjsc wzorcowa albo nawet wyzsza niz katalogowa a i tak olej bedzie bral przez pierscienie.
A to z tego wzgledu ze pierscienie uszczelniajace na tloku sa duzo grubsze niz te olejowe (olejowe sa jak zyletki, a uszczelniajace przewaznie okolo2-4 mm maja), przez co olejowe zuzywaja sie znaczenie szybciej niz 2 pozostale uszczelniajace. I tak w mysl tego co napisalem kompresja bedzie jak powinna a olej bedzie dalej spalal.
Zajmuje sie remontami silnikow i na powiedzmy 5 rozebranych przeze mnie silnikow 4 ma wlasnie takie objawy jak napisalem a jeden ma wszystkie pierscienie zajechane.
Dodatkowo olej ktorego nie zgarna pierscienie olejowe przypala sie na sciankach cylindrowi dodatkowo uszczelnia silnik co podnosi kompresje.
Takze niech kolega sie nie zdziwi jak mu z kompresja wyjdzie ok a olej dalej bedzie znikal.
moze mu wyjsc wzorcowa albo nawet wyzsza niz katalogowa a i tak olej bedzie bral przez pierscienie.
A to z tego wzgledu ze pierscienie uszczelniajace na tloku sa duzo grubsze niz te olejowe (olejowe sa jak zyletki, a uszczelniajace przewaznie okolo2-4 mm maja), przez co olejowe zuzywaja sie znaczenie szybciej niz 2 pozostale uszczelniajace. I tak w mysl tego co napisalem kompresja bedzie jak powinna a olej bedzie dalej spalal.
Zajmuje sie remontami silnikow i na powiedzmy 5 rozebranych przeze mnie silnikow 4 ma wlasnie takie objawy jak napisalem a jeden ma wszystkie pierscienie zajechane.
Dodatkowo olej ktorego nie zgarna pierscienie olejowe przypala sie na sciankach cylindrowi dodatkowo uszczelnia silnik co podnosi kompresje.
Takze niech kolega sie nie zdziwi jak mu z kompresja wyjdzie ok a olej dalej bedzie znikal.
- marcinpsk
- Świeżak
- Posty: 402
- Dołączył(a): 16/2/2010, 22:48
- Lokalizacja: Legionowo
Jaki koszt jeśli jest to to co mówisz?
Btw, ktoś mi coś kiedyś mówił co to prawdopodobnie jest jeśli dymi na niebiesko przy zejściu z obrotów tylko, ale niezbyt pamiętam co.
Jeśli nie ma żadnych innych problemów to śmigać jeszcze sezon i nic się nie stanie czy oddać do naprawy?
Btw, ktoś mi coś kiedyś mówił co to prawdopodobnie jest jeśli dymi na niebiesko przy zejściu z obrotów tylko, ale niezbyt pamiętam co.
Jeśli nie ma żadnych innych problemów to śmigać jeszcze sezon i nic się nie stanie czy oddać do naprawy?
Kawa zx6r, 1998
-
Kaniuszy - Świeżak
- Posty: 364
- Dołączył(a): 11/1/2011, 22:54
- Lokalizacja: Łuków/Warszawa
Kupiłeś jak piszesz od handlarza i po wymianie oleju się zaczęło. Nie zdziwił bym się zbytnio gdyby się okazało że handlarz przed sprzedażą dolał jakiegoś motodoktora a po wymianie oleju wyszło szydło z worka. Moim zdaniem zalewanie gęstszym mineralnym pomoże mu tyle co trupowi reanimacja.
- kriss2k
- Świeżak
- Posty: 155
- Dołączył(a): 4/6/2010, 19:00
- Lokalizacja: Pabianice
oddaj do warsztatu na sprawdzenie kompresji ale tak by zrobili PRÓBĘ OLEJOWĄ. Czyli wykluczyli czy przepuszczają perscienie czy uszczelniacze zaworowe. Jak wyjdzie , że uszczelniacze zaworowe to około 600zł powinno sie zamknąć. Jak wyjdzie, że na tłokach puszcza...szukaj nowego pieca...
powiem Ci tak - w moim poprzednim zygzaku nagle zaczął brać olej nowemu włascicielowi po kupnie ode mnie. Obstawiłem uszczelniacze zaworowe bo tłoki i cylindry i pierścienie rpzeszły remont. Jedynie uszczelniaczy w głowicy nie zmieniłem bo wyglądały świeżo. Jak widac na oko nie był oco patrzeć... sprzęta zgruzował pare miechów później wiec naprawy nie zrobił na pewno ale cóż...czasem akurat może być zwyczajnie pech że coś się zjebie nagle. Czasem wystarczy, że np w dziwnych warunkach dał odcinę za długą lub jakoś zbyt mocno zredukował...i już silnik dostaje kata...
albo faktycznie handlarz przypicował jakimś motodoktorem..
powiem Ci tak - w moim poprzednim zygzaku nagle zaczął brać olej nowemu włascicielowi po kupnie ode mnie. Obstawiłem uszczelniacze zaworowe bo tłoki i cylindry i pierścienie rpzeszły remont. Jedynie uszczelniaczy w głowicy nie zmieniłem bo wyglądały świeżo. Jak widac na oko nie był oco patrzeć... sprzęta zgruzował pare miechów później wiec naprawy nie zrobił na pewno ale cóż...czasem akurat może być zwyczajnie pech że coś się zjebie nagle. Czasem wystarczy, że np w dziwnych warunkach dał odcinę za długą lub jakoś zbyt mocno zredukował...i już silnik dostaje kata...
albo faktycznie handlarz przypicował jakimś motodoktorem..
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo Przegląd Twojego moto w P-N!
-
Przemo_rene - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 2982
- Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
- Lokalizacja: Poznań / TL1000R
to pomaga w utrzymaniu dobrej kondycji silnika bo na pewno nie szkodzi. Sam zalalem kiedyś na próbę po dotarciu po remoncie. Szkód nie było ale czy coś to dało? nie mogę stwierdzić. Silnik i tak pracował ładnie i cicho. Uszczelniacze zaworowe późńiej sie wysypały ale to nie ma prawa mieć nic ze sobą. Ceramizer a motodoktor to jakbyś porównywał dobre wino do amareny z biedry popijanej spirytusem;D Motodoktor to wynalazek TYLKO dla handlarzy. Zagęszcza olej masakrycznie i nic poza tym.
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo Przegląd Twojego moto w P-N!
-
Przemo_rene - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 2982
- Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
- Lokalizacja: Poznań / TL1000R
znajomy do fazera 600 wlał i chwalił to sobie ze się poprawiła praca silnika, szczerze to bym to zalał ale tylko do zmęczonego silnika
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Nowy nabytek KTM RC8
-
RUTRA.RD - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 4149
- Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
- Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa
szkód nie zrobi bo nie ma jak:) Ja do TLR'a zaleje przy zmianie oleju na wiosne Ceratec Liqui Moly z olejem Motula 300V. Tak dla większej ochrony panewek 

http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo Przegląd Twojego moto w P-N!
-
Przemo_rene - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 2982
- Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
- Lokalizacja: Poznań / TL1000R
Posty: 71
• Strona 2 z 4 • 1, 2, 3, 4
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości