Zobacz wÄ…tek - pytanie poczÄ…tkujÄ…cego - podstawy podstaw / manetka gazu
NAS Analytics TAG

pytanie poczÄ…tkujÄ…cego - podstawy podstaw / manetka gazu

Jak nauczyć się wheelie? stoppie?
Czy zmieniać biegi ze sprzęgłem czy bez?
_________

Postprzez C-bool » 7/7/2009, 19:43

WeWonItThreeTimes napisał(a):
Demotywatrrro napisał(a):Ja zawsze hamuję tyle ile się da silnikiem, podoba mi się jak schodzi z obrotów.
do hamowania sluza hamulce, nie silniki

Ja też hamuję tyle ile się da silnikiem, dopiero jak już trzeba używam hamulców...
GS500F --> SV650S --> Bandit 600N --> XV535 Virago
Avatar użytkownika
C-bool
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2915
Dołączył(a): 23/8/2007, 21:26
Lokalizacja: Poznań


Postprzez WeWonItThreeTimes » 7/7/2009, 19:54

C-bool napisał(a):
WeWonItThreeTimes napisał(a):
Demotywatrrro napisał(a):Ja zawsze hamuję tyle ile się da silnikiem, podoba mi się jak schodzi z obrotów.
do hamowania sluza hamulce, nie silnik

Ja też hamuję tyle ile się da silnikiem, dopiero jak już trzeba używam hamulców...


jak wyzej, hamulec, sprzeglo+miedzygaz+doł, itd, caly czas trzymaj hamulec. sprawdz i ocen kiedy masz krótsza droge hamowania. nie hamuj silnikiem
Obrazek
Avatar użytkownika
WeWonItThreeTimes
Świeżak
 
Posty: 237
Dołączył(a): 3/8/2008, 18:02
Lokalizacja: Miasto W/Oss


Re: Skad ja to znam xD

Postprzez Nal » 7/7/2009, 20:07

Yummy napisał(a):... kiedy instruktor wyjdzie pośmigaj po placu, zmieniaj sobie biegi (to nie jest trudne) i wejdź w 8 na 2


kurs i instruktor jest po to by się uczyć, płacisz za kurs i czas instruktora, pytaj i ćwicz, wykaż trochę swojej inicjatywy, zobacz jak motor się zachowuje i stopniuj to czego się uczysz, na wszystkich kursach w jakich brałem udział czy to prawko, tenis, taniec :oops: itp byłem by czegoś się na uczyć, pytać bardziej doświadczonych nauczycieli i ćwiczyć na własnej skórze (teoria teorią a poczuć coś i doświadczyć na swojej skórze to co innego). na placu jesteś po to by ćwiczyć więc ćwicz i sprawdzaj się
<a href="http://szkolnis.pl">szkolnis.pl</a>
Avatar użytkownika
Nal
Świeżak
 
Posty: 408
Dołączył(a): 13/6/2009, 14:05
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki / Warszawa

Postprzez C-bool » 7/7/2009, 20:08

Ale mówimy o normalnej jeździe, a nie hamowaniu awaryjnym.
GS500F --> SV650S --> Bandit 600N --> XV535 Virago
Avatar użytkownika
C-bool
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2915
Dołączył(a): 23/8/2007, 21:26
Lokalizacja: Poznań

Postprzez WeWonItThreeTimes » 7/7/2009, 20:31

C-bool napisał(a):Ale mówimy o normalnej jeździe, a nie hamowaniu awaryjnym.


mowimy o normalnej jezdzie, w hamowaniu awaryjnym tylko hebel dajesz, bez redukcji
Obrazek
Avatar użytkownika
WeWonItThreeTimes
Świeżak
 
Posty: 237
Dołączył(a): 3/8/2008, 18:02
Lokalizacja: Miasto W/Oss

Postprzez Demotywatrrro » 7/7/2009, 21:17

WeWonItThreeTimes co Ty w ogóle za głupoty piszesz ? Przy normalnej jeździe gdy nie musimy używać hamulców to ich nie używamy.
Demotywatrrro
Świeżak
 
Posty: 387
Dołączył(a): 22/6/2009, 17:59

Postprzez Przemo_rene » 8/7/2009, 08:07

Demototywatrrro zgadzam się z Tobą - hamulce używamy wtedy kiedy jest to potrzebne. Na trasie zdaży się się między prędkościami od 50 - 200 nawet nie musnę hamulca...wszystko kwestia przewidywania. Nie mówie, że robie to specjalnie by omijać hamulec - to by było głupie i bez podstawne. Jednak wtedy kiedy można bezpiecznie redukcjami zejść z prędkości to hamuje silnikiem. Pomijam, że jest ro zdrowsze dla stanu naszych tarcz i klocków i owocuje mniejszym spalaniem, wiec WeWonItThreeTime nie pier* takich farmazonów..
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo PrzeglÄ…d Twojego moto w P-N!
Avatar użytkownika
Przemo_rene
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
Lokalizacja: Poznań / TL1000R

Postprzez WeWonItThreeTimes » 8/7/2009, 08:13

Demotywatrrro napisał(a):WeWonItThreeTimes co Ty w ogóle za głupoty piszesz ? Przy normalnej jeździe gdy nie musimy używać hamulców to ich nie używamy.


na jakiej podstawie tak twierdzisz?
Obrazek
Avatar użytkownika
WeWonItThreeTimes
Świeżak
 
Posty: 237
Dołączył(a): 3/8/2008, 18:02
Lokalizacja: Miasto W/Oss

Postprzez WeWonItThreeTimes » 8/7/2009, 08:18

Przemo_rene napisał(a):Demototywatrrro zgadzam się z Tobą - hamulce używamy wtedy kiedy jest to potrzebne. Na trasie zdaży się się między prędkościami od 50 - 200 nawet nie musnę hamulca...wszystko kwestia przewidywania. Nie mówie, że robie to specjalnie by omijać hamulec - to by było głupie i bez podstawne. Jednak wtedy kiedy można bezpiecznie redukcjami zejść z prędkości to hamuje silnikiem. Pomijam, że jest ro zdrowsze dla stanu naszych tarcz i klocków i owocuje mniejszym spalaniem, wiec WeWonItThreeTime nie pier* takich farmazonów..


a co jest tansze - wymiana klockow i tarcz czy rozbiorka silnika i wymiana jego elementów
Obrazek
Avatar użytkownika
WeWonItThreeTimes
Świeżak
 
Posty: 237
Dołączył(a): 3/8/2008, 18:02
Lokalizacja: Miasto W/Oss

Postprzez C-bool » 8/7/2009, 10:22

Hamowanie silnikiem niszczy sprzęt no brawo. Masz jakiś motocykl w ogóle?
GS500F --> SV650S --> Bandit 600N --> XV535 Virago
Avatar użytkownika
C-bool
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2915
Dołączył(a): 23/8/2007, 21:26
Lokalizacja: Poznań

Postprzez WeWonItThreeTimes » 8/7/2009, 10:38

C-bool napisał(a):Hamowanie silnikiem niszczy sprzęt no brawo. Masz jakiś motocykl w ogóle?


to nie jest moja teoria tylko ludzi ktorzy sie lepiej znajÄ… niz ja

off-topic sie robi, jak chcesz to dam zrodla to sobie poczytasz
Obrazek
Avatar użytkownika
WeWonItThreeTimes
Świeżak
 
Posty: 237
Dołączył(a): 3/8/2008, 18:02
Lokalizacja: Miasto W/Oss

Postprzez C-bool » 8/7/2009, 10:47

Hamowanie silnikiem to niszczy silnik w 2T a nie w 4T, więc ci ludzie którzy znają się lepiej, to rzeczywiście się znają... :roll:
GS500F --> SV650S --> Bandit 600N --> XV535 Virago
Avatar użytkownika
C-bool
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2915
Dołączył(a): 23/8/2007, 21:26
Lokalizacja: Poznań

Postprzez Przemo_rene » 8/7/2009, 11:31

Jak ktoś nie umie redukować biegów (cały temat o tym polecam przeczytać We<wantTO>wonit3coś tam...) to będzie przy hamowaniu silnikiem i niszczył napęd i sprzęgło i skrzynie. Pozostałe przypadki NORMALNEJ eksploatacji silinika -hamując nim wrecz oszczedzają go. Prędkości obrotowe wałów nie są sztucznie zmniejszane na siłe tylko hamulcami.

Z resztą chętnie poczytam odwrotną opinie naukową bo jakoś na polibudzie inaczej mnie o silnikach uczono...

proszę nie pisz o czymś jak się nie znasz - albo chociaż daj argumenty to się pośmiejemy.

Hamujemy tak silnikiem, jak i hamulcami. KOniec i kropka.
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo PrzeglÄ…d Twojego moto w P-N!
Avatar użytkownika
Przemo_rene
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
Lokalizacja: Poznań / TL1000R

Postprzez WeWonItThreeTimes » 8/7/2009, 12:56

Przemo_rene napisał(a):Jak ktoś nie umie redukować biegów (cały temat o tym polecam przeczytać We<wantTO>wonit3coś tam...) to będzie przy hamowaniu silnikiem i niszczył napęd i sprzęgło i skrzynie. Pozostałe przypadki NORMALNEJ eksploatacji silinika -hamując nim wrecz oszczedzają go. Prędkości obrotowe wałów nie są sztucznie zmniejszane na siłe tylko hamulcami.

Z resztą chętnie poczytam odwrotną opinie naukową bo jakoś na polibudzie inaczej mnie o silnikach uczono...

proszę nie pisz o czymś jak się nie znasz - albo chociaż daj argumenty to się pośmiejemy.

Hamujemy tak silnikiem, jak i hamulcami. KOniec i kropka.


ja z redukcja nie mam problemow, takze o mnie sie kolego nie martw. postaram sie znalezc te materialy i przykleic. to na tyle
Obrazek
Avatar użytkownika
WeWonItThreeTimes
Świeżak
 
Posty: 237
Dołączył(a): 3/8/2008, 18:02
Lokalizacja: Miasto W/Oss

Postprzez Duriv » 9/7/2009, 08:59

Więc tak :
Spokojnie wrzuć 2-jkę,
Wchodź w zakręt delikatnie ujmując gaz, a przy wyjściu - dodawaj - wyprostuje Ci wtedy motocykl. Będzie to duże ułatwienie, nie będzie szarpać tak, jak na jedynce, i mniejsza szansa potencjalną glebę :).
Czarny 300cc 2T.
Avatar użytkownika
Duriv
Bywalec
 
Posty: 958
Dołączył(a): 16/5/2007, 16:57
Lokalizacja: Lublin

Postprzez krisco1 » 11/7/2009, 15:42

na 1 jest strasznie robić ósemki(1 służy do ruszania tylko i wyłącznie jak w aucie) rób tak jak kolega wyżej mówi mnie tak uczyli :)

a swojÄ… drogÄ… jak ci idzie hamowanie awaryjne
kawasaki z750 04 zieleń kawasaki
krisco1
Świeżak
 
Posty: 14
Dołączył(a): 9/8/2008, 16:43
Lokalizacja: Ostrołęka

Postprzez duddits » 11/7/2009, 20:02

krisco1 napisał(a):na 1 jest strasznie robić ósemki(1 służy do ruszania tylko i wyłącznie jak w aucie)
[..]

Nie wypisuj bzdur. Ósemki spokojnie można robić na pierwszym biegu, milion razy zostało to już na tym forum napisane. Ja tak zdawałem i nie było żadnego problemu. Że wolno? No i co z tego :)

Po drugie jedynka nie tylko służy do ruszania jeśli chodzi o motocykle. Są modele, które rozpędzają się do 100-ki na pierwszym biegu. I nie jest to nic nadzwyczajnego.
A ruszyć z miejsca można i z wyższych biegów (co nie znaczy, że jest to norma).
http://gomoto.tv/ | naszym motorem jest pasja
Avatar użytkownika
duddits
Świeżak
 
Posty: 167
Dołączył(a): 10/4/2009, 20:10
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez krisco1 » 12/7/2009, 08:21

to czy robisz na 1 czy 2 biegu to zależy od wielu czynników robisz tak aby było łatwiej i wygodniej.

po drugie temat nie został założony po to aby pisać ile jechałeś na 1 biegu tylko po to aby doradzić przed egzaminem jak robić ósemki:))
kawasaki z750 04 zieleń kawasaki
krisco1
Świeżak
 
Posty: 14
Dołączył(a): 9/8/2008, 16:43
Lokalizacja: Ostrołęka

Postprzez nikasob » 24/7/2009, 18:19

Koniec końców opanowałam tę manetkę :) Dziś zdałam egzamin za pierwszym podejściem. Ósemkę zrobiłam spokojnie na 1 bez gazu i sprzęgła, nic nie rwało i nie gasło.
Avatar użytkownika
nikasob
Świeżak
 
Posty: 8
Dołączył(a): 18/6/2009, 16:05
Lokalizacja: Baranowo/Poznań

Postprzez FFLORO » 29/7/2009, 09:21

no to gratuluje;) A WeWonItThreeTimes czy jak ty sie tam zwiesz: skad ci przyszlo do glowy ze hamujac silnikiem w 4t go niszczysz? jak masz jakies materialy gdzie tak pisze to dawaj, zobaczymy co za medrzec tak pisze xD a przy hamowaniu silnikiem chodzi jedynie o to, ze paliwo w ogole nie leci, bo nie musi. Kolo napedza skrzynie, wszystkie waly i tloki w silniku, a to jak wiadomo ma swoje opory, przez co zwalniamy;) i gdzie ty tu zagrozenie dla silnika widzisz? wystarczy ze dodasz gazu, a przeciazenia i sily na wszystkich czesciach ukladu juz masz wieksze...
Pzdr i czekamy na te zrodla twej wiedzy;)
Silnik, dwa koła i mina od razu jest wesoła!;)
Avatar użytkownika
FFLORO
Świeżak
 
Posty: 31
Dołączył(a): 28/7/2009, 14:59

Poprzednia stronaNastępna strona


Powrót do Technika jazdy



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 23 gości




na górê