Zobacz wątek - pytanie początkującego - podstawy podstaw / manetka gazu
NAS Analytics TAG

pytanie początkującego - podstawy podstaw / manetka gazu

Jak nauczyć się wheelie? stoppie?
Czy zmieniać biegi ze sprzęgłem czy bez?
_________

pytanie początkującego - podstawy podstaw / manetka gazu

Postprzez nikasob » 3/7/2009, 15:40

Witam, przejrzałam forum, ale tak błahego pytania jak moje nie znalazłam...
Jestem w trakcie robienia kursu (wyjechałam może z 10 g na placu)- i jak niestety się zdarza, instruktor mnie olewa. A konkretnie daje mi motor i zostawia samą na placu z tekstem - rób ósemki. Ósemki wychodzą mi na 1 - bez gazu i sprzęgła.
Ale mój problem to to, że ja praktycznie nie potrafię używać manetki gazu. Na początku robiłam takie kangury, że strach, więc (za wskazówką instruktora) nauczyłam się trzymać ją tak, aby jednocześnie wyczuwać "stałą" część kierownicy. Ale od tego ręka boli jak diabli. Ktoś doradzi, co ja robię źle, co poprawić?
I jeszcze jedno - dlaczego najpierw hamulec, potem sprzęgło? Jak robiłam prawo jazdy na samochód, to uczyli odwrotnie... i bądź tu mądry...

chcę już jeździć :)
Avatar użytkownika
nikasob
Świeżak
 
Posty: 8
Dołączył(a): 18/6/2009, 16:05
Lokalizacja: Baranowo/Poznań


Postprzez Demotywatrrro » 3/7/2009, 16:42

Kolanami ściśnij bak, to Ci pozwoli lepiej czuć motocykl na ósemce. Gaz musisz sama wyczuć z tym że na jedynce jest nerwowo, dlatego jak już ósemki robić z gazem to najlepiej na półsprzęgle. Rób tak jak Ci instruktor mówi i nie kombinuj nic z gazem.
Demotywatrrro
Świeżak
 
Posty: 387
Dołączył(a): 22/6/2009, 17:59

Re: pytanie początkującego - podstawy podstaw / manetka gazu

Postprzez C-bool » 3/7/2009, 17:01

nikasob napisał(a):I jeszcze jedno - dlaczego najpierw hamulec, potem sprzęgło? Jak robiłam prawo jazdy na samochód, to uczyli odwrotnie...

To zależy od sytuacji... w samochodzie to zupełnie inna sprawa, tam skrzynia jest zsynchronizowana. W motocyklu hamuje się silnikiem i hamulcami, dopiero w fazie zatrzymania wciska się sprzęgło.
GS500F --> SV650S --> Bandit 600N --> XV535 Virago
Avatar użytkownika
C-bool
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2915
Dołączył(a): 23/8/2007, 21:26
Lokalizacja: Poznań

Postprzez Grubas » 3/7/2009, 17:42

Na 2 będzie mniej szarpało.
<a href="http://a-glass.pl">BMW F650 ST</a>
Avatar użytkownika
Grubas
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 908
Dołączył(a): 6/10/2006, 14:13
Lokalizacja: Poznań

Postprzez Juve » 3/7/2009, 17:51

mnie na samochod uczyli hamules potem sprzeglo. Jak dasz tylko sprzeglo czujesz tak jakby pojazd przyspieszal, czyz nie? Wiec dodajesz sobie kilka m.

co do trzymania, ja jak ruszalem reke dawalem tak jakby na gore manetki, aby jak rusze miec ja na srodku :d. Wiadomo pozniej jaies tam manewry byly.
PS. tez mialem takiego "instruktora". Jak cwiczylem awaryjne(mial duzy plac) to na drugi dzien go nie bylo i przyszla zona z tekstem: Ty tak nie szalej, bo motocykl nie jest tylko dla Ciebie. Musialem go prosic, aby wyjechac na miasto. (myslal, ze jak mam kat. B to zaplacilem za 8 i slalom)
Pozdrawiam, Tomek
Juve
Świeżak
 
Posty: 13
Dołączył(a): 24/5/2008, 14:10

Postprzez kondraxk » 3/7/2009, 18:19

Juve napisał(a):co do trzymania, ja jak ruszalem reke dawalem tak jakby na gore manetki, aby jak rusze miec ja na srodku :d. Wiadomo pozniej jaies tam manewry byly.
PS. tez mialem takiego "instruktora". Jak cwiczylem awaryjne(mial duzy plac) to na drugi dzien go nie bylo i przyszla zona z tekstem: Ty tak nie szalej, bo motocykl nie jest tylko dla Ciebie. Musialem go prosic, aby wyjechac na miasto. (myslal, ze jak mam kat. B to zaplacilem za 8 i slalom)


hę? :shock: Za dużo wypiłem, czy ten tekst jest zbyt zawiły dla zwykłego śmiertelnika?
RSV
Avatar użytkownika
kondraxk
Świeżak
 
Posty: 209
Dołączył(a): 26/4/2009, 17:19

Postprzez eBuch » 3/7/2009, 19:10

Na poczatek polecam ksiazeczke "Motocyklista doskonały" - rewelka.

Pzdr
Pzdr

Yamaha Majesty 250
eBuch
Świeżak
 
Posty: 342
Dołączył(a): 26/3/2009, 10:48
Lokalizacja: Wawa

Postprzez patryk83 » 3/7/2009, 19:16

Jak jezdzisz tylko na jedynce i robisz głównie ósemki to sie nie dziwię, że nie możesz wyczuć manetki bo z lekkim ruchem motocykl tak jak by rwie do przodu bądź lekko hamuje silnikiem przy puszczeniu manetki.
Niektórzy lubią robić ósemkę na jedynce ale wtedy trzeba miec wyczutą manetkę tak żeby ją trzymać cały czas w tym samym położeniu i nie dodawać gazu bo zacznie rwać ale juz na drugim biegu tak nie ma. Motocykl płynnie jedzie nie rwie i lepiej wchodzi w zakręt do tego można użyć sprzęgła dla korekt.


W samochodach zawsze mówią, że najpierw hamulec póżniej sprzęgło a w sytuacji awaryjnej tylko hamulec. W motocyklu hamujemy podobnie zwłaszcza na egzaminie gdzie będa patrzeć jak używasz sprzęgła itp więc najpierw hamulec a w ostatnim stadium hamowania sprzęgło.
Honda CBR 600 F4i user
Obrazek (otwórz link)
Avatar użytkownika
patryk83
Bywalec
 
Posty: 942
Dołączył(a): 29/8/2008, 08:32
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez Demotywatrrro » 4/7/2009, 11:31

Ja zawsze hamuję tyle ile się da silnikiem, podoba mi się jak schodzi z obrotów.
Demotywatrrro
Świeżak
 
Posty: 387
Dołączył(a): 22/6/2009, 17:59

Postprzez eBuch » 4/7/2009, 14:47

Demotywatrrro napisał(a):Ja zawsze hamuję tyle ile się da silnikiem, podoba mi się jak schodzi z obrotów.


Ja to robie ale czy hamowanie silnikiem nie sciaga wiekszej ilosci wachy ????

Pzdr
eBuch
Świeżak
 
Posty: 342
Dołączył(a): 26/3/2009, 10:48
Lokalizacja: Wawa

Postprzez BIGAluś » 4/7/2009, 15:22

Grubas napisał(a):Na 2 będzie mniej szarpało.

Ale jak się rozpędzi to będzie źle... ;]
BIGAluś
 

Postprzez Demotywatrrro » 4/7/2009, 17:05

eBuch napisał(a):
Demotywatrrro napisał(a):Ja zawsze hamuję tyle ile się da silnikiem, podoba mi się jak schodzi z obrotów.


Ja to robie ale czy hamowanie silnikiem nie sciaga wiekszej ilosci wachy ????

Pzdr


Jest całkiem odwrotnie niż myślisz.
Demotywatrrro
Świeżak
 
Posty: 387
Dołączył(a): 22/6/2009, 17:59

Postprzez C-bool » 4/7/2009, 17:21

Całkiem odwrotnie, czyli hamując silnikiem nie zużywa się wcale paliwa, nawet tego przeznaczonego na wolne obroty.
GS500F --> SV650S --> Bandit 600N --> XV535 Virago
Avatar użytkownika
C-bool
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2915
Dołączył(a): 23/8/2007, 21:26
Lokalizacja: Poznań

Postprzez eBuch » 4/7/2009, 19:08

To co Ty C-bool napisales wczesniej w jakims poscie ze przy hamowaniu silnikiem schodzi wacha ???? (albo mi sie cos po****lo :/ )

Pzdr
Pzdr

Yamaha Majesty 250
eBuch
Świeżak
 
Posty: 342
Dołączył(a): 26/3/2009, 10:48
Lokalizacja: Wawa

Postprzez BIGAluś » 4/7/2009, 21:13

Przy hamowaniu nie może więcej wachy palić, bo wraz z zamknięciem gazu "zamyka" się przepustnica w gaźnikach albo wtryski mniej podają, to jest najekologiczniejszy sposób zwalniania... ;]
BIGAluś
 

Postprzez C-bool » 4/7/2009, 22:04

eBuch napisał(a):To co Ty C-bool napisales wczesniej w jakims poscie ze przy hamowaniu silnikiem schodzi wacha ????

Nic takiego nie pisałem.
Prawda taka, że hamując silnikiem zużywa się 0,00L/100km :)
GS500F --> SV650S --> Bandit 600N --> XV535 Virago
Avatar użytkownika
C-bool
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2915
Dołączył(a): 23/8/2007, 21:26
Lokalizacja: Poznań

Skad ja to znam xD

Postprzez Yummy » 4/7/2009, 23:14

nikasob, doskonale rozumiem te problemy, bo też dopiero dziś skończyłam kurs, a wcześniej w ogóle nie siedziałam na bajku i pierwsze dodanie gazu było dla mnie strasznym szokiem, nie mówiąc już o zmienianiu biegów :P
Ja co prawda żadnych "kangurów" nie robiłam, ale to kwestia zapoznania się z motocyklem, rozgrzania silnika i biegu (na za wysokim szarpie :P) W każdym manetka chodzi inaczej, a te ze szkół jazdy to są w ogóle pokręcone, czemu się wcale nie dziwię, biorąc pod uwagę ilość i jakość użytkujących je kierowców.
Ale do rzeczy...
Za najbardziej sensowną tu wypowiedź uważam
Na 2 będzie mniej szarpało.
Nie bój się motoru, kiedy instruktor wyjdzie pośmigaj po placu, zmieniaj sobie biegi (to nie jest trudne) i wejdź w 8 na 2. Naprawdę mniej szarpie no i jakby mniej się człapie. Ja wtedy w ogóle nie używam gazu ani sprzęgła i toczy się ładnie. Nie wiem co powie na to egzaminator, mam nadzieję, że to nie błąd.
Jeśli chodzi o kolejność sprzęgła i hamulca to mnie nic nie mówiono, sama chętnie się czegoś dowiem, więc piszcie chłopaki.

Przepraszam za to wodolejstwo.
10 IX 2009 zdałam na A! Wiek: 18 lat. Moto: Yamaha Virago 125.

Anything boys can do, girls can do better. ^^
Avatar użytkownika
Yummy
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 4/7/2009, 23:00
Lokalizacja: ŁDZ

Postprzez BIGAluś » 5/7/2009, 12:05

C-bool napisał(a):
eBuch napisał(a):To co Ty C-bool napisales wczesniej w jakims poscie ze przy hamowaniu silnikiem schodzi wacha ????

Nic takiego nie pisałem.
Prawda taka, że hamując silnikiem zużywa się 0,00L/100km :)


Bez przesady... parę setnych się na pewno spali... ;)

Yummy napisał(a):(na za wysokim szarpie :P )


Jak to odkryłaś? ;)
BIGAluś
 

Postprzez Yummy » 5/7/2009, 19:04

Jak to odkryłaś? Wink


Sama nie wiem, chyba jakiś przebłysk geniuszu :D
Przepraszam za spam :oops: :oops:
10 IX 2009 zdałam na A! Wiek: 18 lat. Moto: Yamaha Virago 125.

Anything boys can do, girls can do better. ^^
Avatar użytkownika
Yummy
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 4/7/2009, 23:00
Lokalizacja: ŁDZ

Postprzez eBuch » 6/7/2009, 10:03

Takze pocwicz sobie tak jak Yummy radzi i bedzie git :wink: Pozniej tylko egzamin i... Powodzenia i Szerokosci.
Pzdr

Yamaha Majesty 250
eBuch
Świeżak
 
Posty: 342
Dołączył(a): 26/3/2009, 10:48
Lokalizacja: Wawa

Następna strona


Powrót do Technika jazdy



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości




na gr