Zobacz wątek - Jak zmieniać biegi?
NAS Analytics TAG

Jak zmieniać biegi?

Jak nauczyć się wheelie? stoppie?
Czy zmieniać biegi ze sprzęgłem czy bez?
_________

Postprzez Kula07 » 23/9/2009, 15:18

masz to wyżej napisane
XR 400R | | Kula daje fula :D | | https://www.youtube.com/watch?v=2Cq4e3WiCr0
Avatar użytkownika
Kula07
Stały bywalec
 
Posty: 1006
Dołączył(a): 29/10/2008, 07:43
Lokalizacja: Sadłuki


Postprzez troskliwy » 23/9/2009, 16:07

Owiec napisał(a):Witam,
Jestem tu nowy.
Mam w planach kupic aprilie rs 50 (niestety w kraju, w którym mieszkam na mój wiek jest tylko taka pojemnośc dozwolona :()
Mam pytanie : Czy jadąc załóżmy na 4 biegu mogę zatrzymac się na światłach i zmienic dopiero bieg na 1 ?

P.S. Wiem, że dużo było na ten temat, przyznam się czytałem 70% ale chce się upewnic :)



Nie. To nie jest samochód. Jak widzisz, że światło się zmienia (np) to wciskasz sprzęgło, hamujesz delikatnie puszczasz sprzęgło hamuje Ci silnikiem i tak do jedynki. Oczywiście jak Ci wyjedzie puszka przed nos to sprzęgło i hebel do oporu. Potem sobie biegi zmienisz. (hamowanie awaryjne)
troskliwy
Świeżak
 
Posty: 35
Dołączył(a): 15/8/2009, 21:11
Lokalizacja: Warszawa


Postprzez metadon » 17/12/2010, 12:57

Sorry, że odświeżam ale mam takie male pytanie.Niestety mój instruktor z kursu wiedział chyba mniej ode mnie a ja nigdy wcześniej nie jeździłem moto i nie chce wyrobić sobie zlych nawyków.Czy przy zatrzymywaniu się(jak kończe jazde i staje na parkingu) i dojeżdżam tam na 2 to mogę wrzucić luz i wyłaczyć silnik czy musze zredukować z 2 na 1 i dopiero potem luz?
metadon
Świeżak
 
Posty: 26
Dołączył(a): 22/8/2010, 17:14

Postprzez Przemo_rene » 17/12/2010, 13:01

bez znaczenia. Z tym, że łatwiej się znajduje luz podbijając z 1 do góry niż dwójki w dół - ale do tego sam dojdziesz.
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo Przegląd Twojego moto w P-N!
Avatar użytkownika
Przemo_rene
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
Lokalizacja: Poznań / TL1000R

Postprzez PrimoGhost » 31/12/2010, 21:28

Tak.. przeczytałem wiele mądrości w tym temacie, widziałem w kilku postach nakaz odniesienia się do opinii fachowców na ten temat. Tak też zrobiłem. jednak jedyny tekst jaki do mnie przemawiał ( któremu mógłbym zaufać ) znalazłem na stornie jazdy Tomka Kulika. Zmiana biegów bez sprzęgła w moim przypadku przebiega podobnie jak u większości. Działa sprawniej i zdecydowanie szybciej niż ze sprzęgłem. Nie stosowałem jej jednak nigdy przy redukowaniu. Tę czynność staram się wykonywać zgodnie ze sztuką, stosując między-gaz. Dla moto posiadających Antyhopping brutalna redukcja ( ze sprzęgłem czy bez ) da się we znaki nie tylko dla skrzyni biegów, ale właśnie dla sprzęgła. Nie trzeba być mechanikiem, żeby to wywnioskować.
Zmianę biegów bez sprzęgła przeprowadzałem dla testu. Na co dzień zarówno w górę jak i w dół zmieniam z użyciem sprzęgła. Dlaczego?
Do dzisiaj nie przeczytałem żadnego sensownego, technicznego i wyczerpującego artykułu na temat szkodliwości, lub tez nie takiego systemu. To, że działa to sprawniej, szybciej i bardziej efektywnie nie oznacza moim zdaniem, że skrzynia biegów nie cierpi bardziej w wyniku takiego traktowania " na ostro ".Gdzie leży odpowiedź? Może jak ktoś mądrze już wskazał w tym wątku - w książkach serwisowych. Co tam piszą? Co piszą osoby wykształcone i wykwalifikowane w temacie, które zapewne znają budowę skrzyń motocyklowych zdecydowanie lepiej niż przeciętny zjadacz chleba, któremu " na ostro " biegi wskakują lepiej. Co myślą wieloletni mechanicy, jakie są ich doświadczenia?
Jeszcze jedno... Dlaczego ten temat jest taki zaściankowy? Dlaczego ludzie przecierają oczy, i pierwszym co są w stanie napisać sparaliżowane przez zblazowany mózg palce to " ALE JAK TO BEZ SPRZĘGŁA? " Skoro to tak oczywiste, dlaczego nie otwarte i powszechne?
Obrazek
<b>ZxR 636 2006</b>
Avatar użytkownika
PrimoGhost
Stały bywalec
 
Posty: 1148
Dołączył(a): 21/11/2010, 20:07
Lokalizacja: z DW-957

Postprzez karamysz » 1/1/2011, 19:37

Ja tam nigdy nie probowalem zmieniania biegow bez sprzegla, bo w sumie po co? Gdybym jezdzil w MOTO GP to moze bym rozwazyl taka ewentualnosc, ale poki co wole jezdzic zgodnie ze sztuka. I napewno nikt mi nie powie ze zmiana bez sprzegla jest zdrowsza dla skrzyni, bo w takie bajki nigdy nie uwierze. Widzialem mase specjalistow ktorzy zrzucaja wszystkie biegi na postoju, na swiatlach, to tez napewno dla oszczedzenia czasu, przeciez mozna wjechac na skrzyzowanie z wieksza petarda hamujac na sprzegle, niz spokojnie hamowac silnikiem. Tacy specjalisci zmieniaja rowniez biegi bez sprzegla, bo skoro wchodzi i motocykl jedzie dalej to napewno mu to nie szkodzi. Ja wychodze z zalozenia ze motocyklem jezdzi sie tak zeby wszystkie zabiegi jak najmniej dawaly sie we znaki wszelkim mechanizmom, m.in stosujac miedzygaz przy redukowaniu biegow. Daje sobie glowe obciac ze motocykl uzywany w ten sposob przejedzie wiecej km bez awarii.
CBR 600F4i + Torowy Viper bez homologacji + mp3 :D
Avatar użytkownika
karamysz
Świeżak
 
Posty: 65
Dołączył(a): 30/12/2010, 23:44
Lokalizacja: mam wiedzieć jak powstała karamysz?

Postprzez daderga » 1/1/2011, 21:10

w sumie sprzęgło rozłącza wał od skrzyni biegów
sam składałem kilka silniczków i według mnie przynjamniej używanie sprzęgła może ciutke zwiększyć żywotność silnika gdyż wałki obracają się w tym momencie swobodnie a gdy zmieniamy bez sprzęgła wiadomo że silnik przenosi na nie napęd .
daderga
Świeżak
 
Posty: 164
Dołączył(a): 16/8/2010, 12:09

Postprzez mirekm71 » 8/1/2011, 18:34

Nie rozumiem? Nie zawsze rozumiem. Jade wolno, czy z plecaczkiem to przewaznie uzywam sprzegla. Jade bardziej dynamicznie, sam to sobie pstrykam bez sprzegla i wcale nie jezdze w GP tylko sie woze turystykiem. Co ma sie niszczyc? Nie zgrzyta, nie szarpie tylko ladnie, plynnie za...dala. Prawdopodobnie sprzeglo uzywane tez sie zuzywa i opony sie zuzywaja i benzyna. Jezdzisz placisz, nie to do garazu. Dywagowac w nieskonczonosc nad tym co juz walkowane do znudzenia, kazdy robi jak lubi.
Avatar użytkownika
mirekm71
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1150
Dołączył(a): 7/6/2010, 23:55
Lokalizacja: Brzeg

Postprzez marynarz1 » 8/1/2011, 18:40

mirekm71 napisał(a):Co ma sie niszczyc?


Wodziki i sprzęgła kłowe. Jak ci się posypie to przestaniesz pstrykać.
SUZUKI RF 900 96'
Avatar użytkownika
marynarz1
Świeżak
 
Posty: 420
Dołączył(a): 19/1/2010, 20:55
Lokalizacja: Jelonka

Postprzez mirekm71 » 8/1/2011, 18:49

PrimoGhost napisał(a):Tak.. przeczytałem wiele mądrości w tym temacie, widziałem w kilku postach nakaz odniesienia się do opinii fachowców na ten temat. Tak też zrobiłem. jednak jedyny tekst jaki do mnie przemawiał ( któremu mógłbym zaufać ) znalazłem na stornie jazdy Tomka Kulika. Zmiana biegów bez sprzęgła w moim przypadku przebiega podobnie jak u większości. Działa sprawniej i zdecydowanie szybciej niż ze sprzęgłem. Nie stosowałem jej jednak nigdy przy redukowaniu. Tę czynność staram się wykonywać zgodnie ze sztuką, stosując między-gaz. Dla moto posiadających Antyhopping brutalna redukcja ( ze sprzęgłem czy bez ) da się we znaki nie tylko dla skrzyni biegów, ale właśnie dla sprzęgła. Nie trzeba być mechanikiem, żeby to wywnioskować.
Zmianę biegów bez sprzęgła przeprowadzałem dla testu. Na co dzień zarówno w górę jak i w dół zmieniam z użyciem sprzęgła. Dlaczego?
Do dzisiaj nie przeczytałem żadnego sensownego, technicznego i wyczerpującego artykułu na temat szkodliwości, lub tez nie takiego systemu. To, że działa to sprawniej, szybciej i bardziej efektywnie nie oznacza moim zdaniem, że skrzynia biegów nie cierpi bardziej w wyniku takiego traktowania " na ostro ".Gdzie leży odpowiedź? Może jak ktoś mądrze już wskazał w tym wątku - w książkach serwisowych. Co tam piszą? Co piszą osoby wykształcone i wykwalifikowane w temacie, które zapewne znają budowę skrzyń motocyklowych zdecydowanie lepiej niż przeciętny zjadacz chleba, któremu " na ostro " biegi wskakują lepiej. Co myślą wieloletni mechanicy, jakie są ich doświadczenia?
Jeszcze jedno... Dlaczego ten temat jest taki zaściankowy? Dlaczego ludzie przecierają oczy, i pierwszym co są w stanie napisać sparaliżowane przez zblazowany mózg palce to " ALE JAK TO BEZ SPRZĘGŁA? " Skoro to tak oczywiste, dlaczego nie otwarte i powszechne?


Glupie zasciankowe pytania to i glupie zasciankowe odpowiedzi. Szukasz w ksiazkach serwisowych odpowiedzi jak jezdzic? Zobacz na ostatniej stronie jest napisane gdzie jezdzic. Jesli 12 stron nie jest w stanie niczego cie nauczyc to prawdopodobnie jestes strasznie tepy. Wbijasz biegi jak lubisz, nie szarpiesz bez sprzegla ok, szarpiesz ze sprzeglem jest do d... Nie raz szarpie sobie np, potrzebuje strzelic bo chce poderwac przod? I co? Mam sprawdzic w ksiazce serwisowej co pisza na tem temat?
Avatar użytkownika
mirekm71
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1150
Dołączył(a): 7/6/2010, 23:55
Lokalizacja: Brzeg

Postprzez Przemo_rene » 10/1/2011, 11:45

pitu pitu pierdu pierdu... zima w pełni. Na koń Panowie! Na koń! A nie tu dywagować nad wyższością mieszania kawy w lewo czy w prawo...
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo Przegląd Twojego moto w P-N!
Avatar użytkownika
Przemo_rene
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
Lokalizacja: Poznań / TL1000R

Postprzez PrimoGhost » 15/1/2011, 13:01

Ręce niekiedy opadają... Napiszesz o swoich wątpliwościach i od razu jesteś tępol i idiota? mirekm71, wzajemnie! a jak masz jakiś problem drogie dziecko, to myślę, że na forum tematycznym dla dzieci do lat 12 zrozumieją Twój ambaras. Życzę ci miliona mil bezawaryjnej jazdy. I warna za obrażanie użytkowników przy okazji.
Obrazek
<b>ZxR 636 2006</b>
Avatar użytkownika
PrimoGhost
Stały bywalec
 
Posty: 1148
Dołączył(a): 21/11/2010, 20:07
Lokalizacja: z DW-957

Postprzez mianps » 15/1/2011, 13:45

Jak zmieniać biegi?

Ja tam robię to tak:
pierwszy,
drugi,
trzeci,
czwarty,
piąty,
szósty

niekiedy:

pierwszy,
drugi,
trzeci,
drugi,
pierwszy,
luz
Honda cb 450s -> FZS600
mianps
Świeżak
 
Posty: 490
Dołączył(a): 20/5/2009, 19:49
Lokalizacja: Radom/Opole/Tomaszów Maz.

Postprzez adamRS » 15/1/2011, 15:32

I tu jest Twój błąd. Nie powinno się zrzucać z drugiego biegu na pierwszy gdy motocykl jest jeszcze w ruchu.
Avatar użytkownika
adamRS
Świeżak
 
Posty: 486
Dołączył(a): 6/2/2010, 17:12
Lokalizacja: Wieluń/Poznań

Postprzez mianps » 15/1/2011, 15:38

??? a to czemu? czym to grozi?
Honda cb 450s -> FZS600
mianps
Świeżak
 
Posty: 490
Dołączył(a): 20/5/2009, 19:49
Lokalizacja: Radom/Opole/Tomaszów Maz.

Postprzez PrimoGhost » 15/1/2011, 16:05

Tym, czego dotyczy cały ten temat... a raczej, czego powinien.
Obrazek
<b>ZxR 636 2006</b>
Avatar użytkownika
PrimoGhost
Stały bywalec
 
Posty: 1148
Dołączył(a): 21/11/2010, 20:07
Lokalizacja: z DW-957

Postprzez C-bool » 15/1/2011, 16:41

adamRS napisał(a):I tu jest Twój błąd. Nie powinno się zrzucać z drugiego biegu na pierwszy gdy motocykl jest jeszcze w ruchu.

Przecież to absurd. Ja wrzucam czasem luz z 2jki, o!
GS500F --> SV650S --> Bandit 600N --> XV535 Virago
Avatar użytkownika
C-bool
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2915
Dołączył(a): 23/8/2007, 21:26
Lokalizacja: Poznań

Postprzez motoftw » 15/1/2011, 17:58

Ja bardzo rzadko z 2 na 1 wrzucam odrazu może kilka razy na 1000km :P
Honda CB 500 ----> Honda NX 650
Avatar użytkownika
motoftw
Stały bywalec
 
Posty: 1179
Dołączył(a): 5/8/2009, 19:25

Postprzez adamRS » 15/1/2011, 17:58

Luz można z dwójki wrzucić. Ale nie z dwójki na jedynkę. W takiej sytuacji skrzynia dostaje mocniej po dupie i występuje dużo większe szarpnięcie i zgrzyt niż podczas wrzucenia jedynki na postoju.
Avatar użytkownika
adamRS
Świeżak
 
Posty: 486
Dołączył(a): 6/2/2010, 17:12
Lokalizacja: Wieluń/Poznań

Postprzez motoftw » 15/1/2011, 18:55

To nawet czuć, że ta jedynka nie wchodzi to po co na siłę wbijać ?
Honda CB 500 ----> Honda NX 650
Avatar użytkownika
motoftw
Stały bywalec
 
Posty: 1179
Dołączył(a): 5/8/2009, 19:25

Poprzednia stronaNastępna strona


Powrót do Technika jazdy



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości




na gr