Zobacz wątek - Jaki kupić motocykl do offroadu? Co sądzicie o...?
NAS Analytics TAG

Jaki kupić motocykl do offroadu? Co sądzicie o...?

Enduro, Cross
_________

Postprzez DzidekSX » 29/4/2013, 18:39

Jakby nie patrzeć w poprzednim poście przyznałem odiro racje uznając wyższość DR-Z nad EXC co do przeznaczenia tej maszyny zaznaczając że będzie to trudne znaleźć taki sprzęt. Napisałem o woj.małopolskim a chwile później zacząłem szukać z ciekawości po aukcjach w sąsiednich województwach i tylko utwierdziłem się w mojej tezie. Co do DT jednak nie zmienię zdania dalej zatrzymując go w kategorii do lat. 16. A o EXC który fatalnie sprawuje się w mieście.. "to że są wersje supermoto, to tym bardziej nie znaczy że są to sprzety na asfalt" jeżeli możesz to rozwiń tą wypowiedź.
KTM SX 125 2003
Yamaha YZ 250 2004
DzidekSX
Świeżak
 
Posty: 31
Dołączył(a): 28/9/2012, 14:22
Lokalizacja: Kraków


Postprzez henio12323 » 29/4/2013, 22:29

jeszcze co do kupna moto - nie kupuje sie z dnia na dzien... zobacz sobie np kawasaki klx, swietne sprzety a na allegro czasami nie ma nawet 1 sztuki ponizej 00 roku. mimo to kilku znajomych miało te motocykle, mimo że teoretycznie wydawało by sie że ich nie ma ;) wiec to że dzis nie ma w małopolskim to nie znaczy ze za tydzien nie bedzie...

co do supermoto - supermoto to nie jest motocykl na asfalt ( no chyba że miejskie supermoto, jakas lc4, xt660 itp ) supermoto to motocykle typowo na tory pod supermoto. i są to wyczynówki. nie ma EXC w SMkach, chyba że sobie ktoś założy, EXC wychodzi na kołach enduro, a wersje supermoto to nie EXC, tylko SMR bez homologacji. dlatego nie widze powiązania z supermoto i bezproblemowym smiganiem po mieście, 2 sprawa taka że taki EXC jest beznadziejny na codzienny dojazd. mało praktyczny, drogi w eksploatacji, to juz lepiej wyszło by kupic chociazby wspomnianą lc4, dać wiekszy gaxnik, komin akrapa. i na asfalcie bedzie sie podobnie zachowywał, moze bardziej stabilniej, ale bedzie kilka X tanszy w eksplo, i bardziej praktyczny
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN


Postprzez ISHIFTI » 30/4/2013, 13:44

Siema pytalem juz raz tutaj ale mam male wątpliwości Czy jezeli mam 175 wzrostu waze 65 kg to dt125 nie będzie na mnie za duży nie miałem doczynienia z taka pojemnoscia i chcialbym sie również dowiedzieć czy na dt 80 wydaje się dużo mniej na remonty.
Romet727-->...
Avatar użytkownika
ISHIFTI
Świeżak
 
Posty: 32
Dołączył(a): 3/4/2013, 17:49
Lokalizacja: Brzeziny

Postprzez henio12323 » 30/4/2013, 20:06

masz wzrost średni.. 177 to średni wzrost męszczyzn w europie - nie robili by motocykli dla dzieci... ani dla wielkoludów w takiej pojemnosci. robią włąsnie pod taki wzrost ! wiec za mała ani za duza nie bedzie. wagowo to inna bajka, bo waga nie ma nic do znaczenia. no chyba że wazysz 30 kg to pewnie sie połamiesz nim zdejmiesz go ze stopki... z kolei w drugą strone przy wadze 120 kg zawieszenie i silnik beda miały ciezki zywot... ale jechac bedzie. nie na 80 i 125 na remonty wydaje sie podobnie
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez ISHIFTI » 30/4/2013, 20:13

Aha ok to dzięki wielkie
Romet727-->...
Avatar użytkownika
ISHIFTI
Świeżak
 
Posty: 32
Dołączył(a): 3/4/2013, 17:49
Lokalizacja: Brzeziny

Postprzez appaloosa » 2/5/2013, 14:10

Witajcie!
Od jakiegoś czasu noszę się z zamiarem kupna motocykla offroadowego. Przeczytałam spory kawałek tego tematu jednak im więcej czytam tym większy mętlik mam w głowie a jedyne co przychodzi mi na myśl to "takie rzeczy tylko w erze" :twisted:

Trochę o mnie: Jestem kobietą, ale nie karzełkiem. Mam 178cm wzrostu 65kg wagi i wystarczająco dużo siły i odwagi, o tym zapewniam ;) Mam trochę doświadczenia motocyklowego aczkolwiek nie offroadowego, aktualnie jeżdżę suzuki gsx-r 600r i jest to moje pierwsze moto więc nie mam problemu z nauką, szybko przyswajam nowe umiejętności.

Czego oczekujÄ…?
-potrzebna mi homologacja jednak moto nie będzie docelowo jeździło po mieście, dojazd do mojego miejsca zabaw offroadowych prowadzi publicznymi drogami.
-chciałabym, aby motocykl był tani w exploatacji (utrzymanie 2 moto to dla mnie dużo..)
-i musi dać mi dużo frajdy :D

Budżet to do 4500zł samo moto, bez kasku ochraniaczy itp.

Mam nadzieje, że bardziej doświadczeni koledzy coś mi podpowiedzą, osobiście myślałam nad suzuki ds 350, co Wy na to ?
Avatar użytkownika
appaloosa
Świeżak
 
Posty: 3
Dołączył(a): 8/6/2012, 14:12
Lokalizacja: Warszawa/ Nowy Dwór Mazowiecki

Postprzez Marcin1324 » 2/5/2013, 16:01

Najlepsza była by dla ciebie tak jak napisałaś, suzuki dr 350 zajefajne moto bezawaryjne, tanie w utrzymaniu. No a jeśli dr nie znajdziesz no to jeszcze yamaha dt 125 też fajnie.
Motorynka->Simson s51->Szukam...
Avatar użytkownika
Marcin1324
Świeżak
 
Posty: 388
Dołączył(a): 16/10/2012, 18:33
Lokalizacja: Wisła

Postprzez henio12323 » 2/5/2013, 16:38

Witamy :D w koncu jakas odmiana :D

Drka fajny sprzęt, jak pisałaś, moto jest tanie w eksploatacji o ile dorwiesz zadbany egzemplarz utrzymanie jest śmiesznie tanie w stosunku do wyczynówek. moto jednak jest troche cięzkawe w ostry teren, ale na lasy szutry, i asfalt jest super ;)

mozna jeszcze obejrzeć się za kawasaki klx 250. moto tez fajne, silnik na bazie suzuki, ale fajniej sie prowadzi, fakt też jest troche słabsze, choc mozna podkręcic i zwawo lata, i odchudzone wersje spoko sobie radzą na torze MX nawet. jedyna wada - to dostepnosc. na allegro bywa tak że nie stoi ani jedna sztuka uzywana.

yamaha DT 125 moto też o tyle dobre że jest najlzejsze z wymienionych. mocowo tez nie wypada źle, nawet odblokowana DT jest chyba mocniejsza od DR. koszta utrzymania też są niskie ;d jeżeli odpowiadała by Ci charakterystyka silnika 2T to śmiało można iść w tą strone.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez appaloosa » 3/5/2013, 20:01

2T to trochę za duże koszta dla mnie, niestety... Tak teraz myślę, że te DR za ciężkie na zabawy na jakie liczę, coś czuję, że i tak skończy się bez kompromisów i kupie jakieś 2T choć może być ciężko z kaską. A Huśka TE 410 ? co myślicie ?
I jeszcze takie pytanko, z 4T które moto jest najlżejsze i nadające się na średnie hopki ?
Ewentualnie może trochę poczekać i odłożyć trochę więcej kasy ? Ahh te kompromisy ;)
Avatar użytkownika
appaloosa
Świeżak
 
Posty: 3
Dołączył(a): 8/6/2012, 14:12
Lokalizacja: Warszawa/ Nowy Dwór Mazowiecki

Postprzez henio12323 » 3/5/2013, 20:08

sprzęt spoko, tylko ze stare huski, to raz, że nie typy, dwa ze sypią sie na potęge... a ciezko zadbany model wyrwać.
no tak jak pisałem, z 4T nie bedzie duzego wyboru za ta kase, najlzejszy z najlepszym zawiasem bedzie kawasaki klx 250 / 300. ale tez jak pisałem trudno o te sprzety. nawet jak troche dozbierasz to i tak nic ciekawego nie dorwiesz bo ta klasa jest niszowa. małe mocne 4T z niezłym zawiasem - dopiero ktm EXC 250 w 4T zaczyna, ale trzeba dać koło 10 tysi na sztuke do jazdy. o 2T pomyśl, spalanie niby fakt większe, ale taka DRka 350 spali 3-5 litrów gdy DT spali 4-7 róznica jest, ale czy taka nie do obejścia to juz twoja decyzja ;P
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez ErgoS » 4/5/2013, 22:13

Witam.


Mam pytanie do was forumowiczów odnośnie jazdy w terenie dokładnie to chodzi mi o las aby po jeździć ,ślad zostawić , jakieś górki , podjazdy , ścieżki , polne drogi. I przystawiam się do jakiegoś kupna motocykla ENDURO , po prostu nie stać mnie na takie koszta utrzymania full crossa .

Teraz moje doświadczenie.
A więc tak , mam szosówkę 125ccm ( china ).
Jeżdżę na niej 1.5-2lata .

I teraz chcę przejść na offroad

Moje gabaryty:
179 cm wzrostu , około 75 kg wagi .


I myślę nad kupnem Yamahy DT 125 bądź Kawasaki KMX 125.
Rozumiem ,że w nich nie trzeba robić takich remontów dajmy na to co 30 MTH ?
Na co patrzyć przy kupnie takiego enduro , dokładnie ? ( są może jakieś inne wersje na mniejszych kołach albo coś ?) Tak abym się nie dał zrobić sprzedawcy w balona.
I czy jest warto kupować z papierami czy bez papierów takie enduro ?
Bez papierów pewnie taniej znajdę , a co do jazdy szosowej to mam tego chińczyka 125 .
Jak byście mi doradzili ?
Mój budżet to okolice 3000-3400zł.
Ile rzeczywiście odblokowana DT 125 ma koni a ile KMX też odblokowany?



Tu dam parę orientacyjnych linków i proszę o wypowiedzi na temat tych enduro ( tak żebym wiedział na co szczególnie patrzyć ).

1. http://tablica.pl/oferta/kawasaki-kmx-1 ... a9e08;r:;s:

2. http://tablica.pl/oferta/yamaha-dt-125- ... be9e2;r:;s:

3. http://tablica.pl/oferta/kawasaki-kmx-1 ... a9e08;r:;s:

4. http://otomoto.pl/yamaha-dt-125-r-M3605667.html

5. http://allegro.pl/kawasaki-kmx-125-i3221675041.html

6. http://tablica.pl/oferta/kawasaki-kmx-2 ... a9e08;r:;s:

JakiÅ› link od was?




I czy jest możliwość podania mi przez was orientacyjnych cen na dane roczniki ?
Wiem ,że na allegro znajdę , lecz chcę wiedzieć , bo nie raz dziwnie tanie są te enduro , więc podejrzewam ,że coś może być nie tak i taka niska cena mnie dziwi.

Oczywiście proszę napisać coś od siebie :).


Dziękuję.

Bardzo ProszÄ™ o Pomoc.
ErgoS
Świeżak
 
Posty: 4
Dołączył(a): 4/5/2013, 12:30
Lokalizacja: Kraków

Postprzez henio12323 » 5/5/2013, 07:30

po 1) crossówka nawet nie nadaje się na takie tereny
po 2 ) DT czy kmx czy inny 125 w 2T w soft enduro niexle nadaje sie na taki teren i do nauki. i jest śmiesznie tania w eksploatacji. co 30 mth to trzeba paliwa do baku dolać :P
po 3) kół małych akurat i kmx i DT nie maja. chyba że DT w wersji SM ( supermoto ) ma oba koła 17stki jak pamiętam, i nie są załozone opony enduro tylko asfaltowe co widac z daleka.
po4) co do papierów - to zalezy od ciebie, moto bez papierów mozna kupic duuzo taniej, wiec plus jak nie masz zamiaru jeździc po asfalcie to nie do konca papiery są potrzebne, ale 2 dylematy wtedy, raz że czemu nei ma papierów ? moze kiedys był kradziony, nie musiało tak byc ale jest jedna z możliwości, druga sprawa czy nie bedziesz chciał kiedys sie przejechac kilka km po asfalcie, DT spokojnie to umożliwia.

ile DT ma koni ? kup i jedź na hamownie... jeszcze rzetelnych info nie widziałem. podobno stockowa ma koło 25 koni odblokowana. ale widziałem papier z hamowni w DT 125 na ponad 30 kucy, tylko że po przeróbkach była.

co do linków - nawet nie chce mi sie ich otwierać, po 1 po zdjęciach i super opisie nic sie nie da ocenić, bo to nie scigacze czy chopperki i ryski na lakierze moga powiedziec historie sprzed 20 lat. interesuje cie sztuka - jedź i oglądaj. co do cen też nie ma orientacyjnych, rynek się ciągle zmienia, a ceny dyktują ludzie. jak ktoś ma super DTtke i mysli że jego jest najlepsza na swiecie bo ma neony i nowe opony. to wystawiaja ludzie czasem za kosmiczna kase. cały rynek dyktuje praktycznie allegro tam wystarczy przeglądać i tyle. jak trafisz dziwnie tani sprzet - jedź obejrzyj, jak sie trzyma kupy mozna wziąc, zrobic generalke silnika, zmienic podstawowe rzeczy, wyjdzie ci te 4000 zł i masz igłe do jazdy
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez ErgoS » 5/5/2013, 08:29

Czyli taka DT bądź Kmx będzie w sam raz dla mnie?
ErgoS
Świeżak
 
Posty: 4
Dołączył(a): 4/5/2013, 12:30
Lokalizacja: Kraków

Postprzez henio12323 » 5/5/2013, 13:20

do lasow pol tak o popyrkac polatac sprzet super. do ostrego katowania za slaby
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez ErgoS » 5/5/2013, 14:54

No ale jakiś ślad zostanie na ziemi jak mu trochę wcisnę?
ErgoS
Świeżak
 
Posty: 4
Dołączył(a): 4/5/2013, 12:30
Lokalizacja: Kraków

Postprzez henio12323 » 5/5/2013, 16:56

ja jadac na rowerze po lesie robie ślad :)

popatrz sobie na youtube jak DTtki latają... i oceń czy to jest to, czy za mocne / za słabe
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez radek184m » 13/5/2013, 12:57

Witam.
Zamierzam kupić jakieś pierwsze moto. I chciałbym aby to było enduro ewentualnie jakieś supermoto.
Proszę Was o pomoc w wyborze moto. Orientowałem i to nawet sporo ale dalej nie wiem co wybrać. Co sądzicie o yamaha xt 600? A może polecicie coś innego?
Czego oczekujÄ™:
-możliwość rejestracji
-najlepiej 4t, 2t w ostateczności
-duży dostęp do części (gdy trafię na minę to żeby potem nie płakać, że części nie ma) :)
-aby moto nie było mocno awaryjne i było tanie w utrzymaniu (mile widziane) :P
-żeby jak coś naprawisz to potem jeździsz i jeździsz i się tym nie przejmujesz przez kilka sezonów :)
Ogólnie motocykl ma mi służyć na dojazdy, a do tego w niedzielę po kościele pojechać pooglądać trochę przyrody :) nie interesują mnie żadne ciężkie tereny. Ogólnie będę jeździł tylko w lekkim terenie. :)

Budżet na sam motocykl to do 5000 zł.

Pozdrawiam Radek. :)
Ostatnio edytowano 13/5/2013, 15:33 przez radek184m, Å‚Ä…cznie edytowano 1 raz
radek184m
Świeżak
 
Posty: 17
Dołączył(a): 9/10/2012, 15:46

Postprzez henio12323 » 13/5/2013, 13:09

w takim razie XT bedzie dobrym wyborem
moto do rejestracji, 4T, częsci sporo... ale i tak zwykle potrzebne nie są bo moto pancerne. jest smiesznie tanie w utrzymaniu porównując z typowo terenowymi maszynami. na gume pójdzie ale ciezka krowa żeby sie tym bawić :d
jeszcze podobnej klasy jest suzuki DR 650.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez radek184m » 13/5/2013, 14:07

czyli wybierać między suzuki dr 650, a xt 600?
W sumie patrzyłem te 2 motorki :P
Ale mówisz, że ciężka krowa ogólnie do jazdy w terenie czy na gumę ciężko? :P

Jeszcze takie pytanie:
Co w takim motocyklu trzeba doglądać i wymieniać. Rzecz jasna, że jak przyjdzie co do czego to remont silnika, ale tak co sezon to co trzeba wymienić? :)
radek184m
Świeżak
 
Posty: 17
Dołączył(a): 9/10/2012, 15:46

Postprzez henio12323 » 13/5/2013, 14:22

i tu i tu, sprzety nie są lekkie wiec jeździc w terenie nie jest łatwo... ale moto jest wysoki w miare, i po szutrach, leśnych sciezkach turystycznie z powodzeniem można ganiać ;)

co sezon - olej. tam sie praktycznie nic nie robi. prosty serwis co jakiś czas. olej, filtry, regulacja gaźnika z czyszczeniem itp. to nie wyczynówka żeby co sezon zmieniać tłok ;P czesci silnikowe itp wymienia się tylko gdy rzeczywiscie wymagają wymiany. np moto bierze olej itp wtedy sie zagląda do tłoka. ale jak sprzet nie katowany i odpowiednio dbany to takich napraw praktycznie sie nie spotyka :P
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Poprzednia stronaNastępna strona


Powrót do Offroad



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości




na górê