Krótkie pytania, szybkie odpowiedzi.
witam wszystkich . mianowicie na dniach kupilem honde cr 250 1996 . cross pali od kopa ale ma problem z wkrecaniem sie na obroty i troche szarpie po nacisnieciu sprzegla . napewno musze sprzeglo wyregulowac . ale dusi mi sie jak odkrece mu manetke za mocno a na wolnych obrotach szaleje wyciagalem swiece i stwierdzilem ze gaznik jest zle wyregulowany bo jest cala czarna i pewnie nie daje rady przepalic wszystkieo przy odkreceniu mocniej manetki ale nie mam pojecia jak sie do tego gaznika zabrac zeby bylo git . zaznacze ze moto nawet nie kopci i pali doslownie od strzala i kompresja tez jest dobra . jaka najlepsza swieca do cr 250 cena nie gra roli.
- cr 250 :P
- Świeżak
- Posty: 38
- Dołączył(a): 3/2/2014, 13:53
-
Landryss25 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 6269
- Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
- Lokalizacja: Liw
Landryss25 wiem wiem . a dzisiaj jeszcze zauwazylem ze uszczelka miedzy gaznikiem memrana i cylindrm ma przedmuchy o jest cala sparcialaa wiec pewnie to tez robi swoje . a jak z ta regulacja gaznika w mojej cr ce masz moze jakas wiedze na ten temat
- cr 250 :P
- Świeżak
- Posty: 38
- Dołączył(a): 3/2/2014, 13:53
edytuj posty
co do regulacji - jak dla mnie to jedna z natrudniejszych rzeczy przy eksploatacji i serwisie wyczynówki. to jak poskładac dobrze silnik to pół biedy z perfekcyjnym dograniem gaxnika. wiec jak nigdy tego nie robiłes, nie masz o tym wiedzy lepiej zleć to komus kto sie zna. wystarczy cos o kilka obrotów przedobrzyć, moto bedzie fajnei chodziło a moze ci wypalic dziure w tłoku ;P
co do regulacji - jak dla mnie to jedna z natrudniejszych rzeczy przy eksploatacji i serwisie wyczynówki. to jak poskładac dobrze silnik to pół biedy z perfekcyjnym dograniem gaxnika. wiec jak nigdy tego nie robiłes, nie masz o tym wiedzy lepiej zleć to komus kto sie zna. wystarczy cos o kilka obrotów przedobrzyć, moto bedzie fajnei chodziło a moze ci wypalic dziure w tłoku ;P
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Jeśli chodzi o regulację gaźnika polecam poszukanie manuala do konkretnego sprzętu i ustawienie tak jak książka pisze jeśli nie masz dużego pojęcia. Czasem jest problem z ustawieniem przez wytartą iglicę itp.
W każdym razie jeśli wszystko jest ok to po książkowym ustawieniu moto powinno mieć idealną dawkę. Składałem tak kilka gaźników na stole i zazwyczaj po zamontowaniu moto chodziło idealnie a świeca po nagrzaniu wyglądała jak z obrazka. Zazwyczaj bo w jednym przypadku niezbędna była wymiana dysz i iglicy na nowe.
W każdym razie jeśli wszystko jest ok to po książkowym ustawieniu moto powinno mieć idealną dawkę. Składałem tak kilka gaźników na stole i zazwyczaj po zamontowaniu moto chodziło idealnie a świeca po nagrzaniu wyglądała jak z obrazka. Zazwyczaj bo w jednym przypadku niezbędna była wymiana dysz i iglicy na nowe.
,,De gustibus non est disputandum"(łac.)-O gustach się nie dyskutuje.
-
Landryss25 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 6269
- Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
- Lokalizacja: Liw
takie manualowe ustawienie jest czasem dobre ale nie zawsze. w wielu przypadkach to jest ustawienie tylko tak żeby moto odpalał i nie wybuchł od razu
ale trzeba zawsze zrobic korekte pod chociazby cisnienei czy pogode ;D na lato inaczej zimÄ… nieco inaczej.

KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Jeśli udaje się dorwać dobry manual producenta są podane wszystkie wartości również z uwzględnieniem warunków pogodowych.
Jeśli silnik jest 100% sprawny w sensie że kompresja zapłon itp to po prostu musi chodzić
Jeśli silnik jest 100% sprawny w sensie że kompresja zapłon itp to po prostu musi chodzić

,,De gustibus non est disputandum"(łac.)-O gustach się nie dyskutuje.
-
Landryss25 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 6269
- Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
- Lokalizacja: Liw
tu masz racje, niektórzy producenci podają co i jak nawet pod wysokosc nad poziomem morza
i temperatury itp itd. zwykle do 2T ale da ise to dorwac 


KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Słyszałem o zmianie przepisów w dn 19 stycznia 2013r
I chciałem spytać..
Czy mając dowód osobisty, oraz karte motorowerową (tą starą) którą mi wydali około 2004r-2005r,
Mogę jeździć na enduro 50cc bez żadnego dodatkowego prawa jazdy?
Czy musze mieć przy sobie tylko dowód, czy także te karte motorowerową?
I chciałem spytać..
Czy mając dowód osobisty, oraz karte motorowerową (tą starą) którą mi wydali około 2004r-2005r,
Mogę jeździć na enduro 50cc bez żadnego dodatkowego prawa jazdy?
Czy musze mieć przy sobie tylko dowód, czy także te karte motorowerową?
- endurero
- Świeżak
- Posty: 1
- Dołączył(a): 6/2/2014, 15:23
Tu masz jasno opisanÄ… sytuacjÄ™: http://www.word.czest.pl/index.php?opti ... &Itemid=53
,,De gustibus non est disputandum"(łac.)-O gustach się nie dyskutuje.
-
Landryss25 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 6269
- Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
- Lokalizacja: Liw
jesli nie masz 18 lat to powinienes wymienic karte na prawko am, jesli masz juz 18 lat i skonczyles je przed 19 stycznia 2013 to mozesz jezdzic tylko na dowod, jesli masz 18 lecz skonczyles po 19 stycznia i nie wymieniles karty na prawko to uprawnienia przepadly, a jak zrobisz jakie kolwiek prawko to mozna na to prawko jezdzic motorowerami
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
-
kris514 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2411
- Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
- Lokalizacja: Kielce
witam hodzi o ta honde cr 250 jeszcze raz po gruntownych ogledzinach doszlem o tego ze zawor wydechowy stoi miejscu a mianowicie reka go nie rusze nawet nie ma sily na to a powinien chodzic luzno . w tej chwili chyba jest otwarty bo widac tlok. jak sie nim zajac jakas chemia zawor poczyscic czy jak ... a gaznik juz wyczyscilem zlozylem i jedno co zauwazylem to to ze ktos juz przy nim majstrowal bo na iglicy na zabkach ylo ustawione na samej goze i przestawilem na srodek tak jak powinno byc serwisowo ale zaraklo mi dnia na pobawienie sie z zworem wydechowym no i czywiscie swieca irydowa tez juz jest nowa . jakies pomysly co pokombinowac z tym zaworem ...
- cr 250 :P
- Świeżak
- Posty: 38
- Dołączył(a): 3/2/2014, 13:53
o z tego co widzialem tlok nie wyglada zle z tuleja ale tez gory nie rozkrecalem zeby sprawdzic membrany jak nowe elegancko chodza ... i takz drogiej paczki jak bym jeszcze raz zobaczyl tego kolesia co kupilem od niego crossa to bym mu powiedzial ze jest idiota i debilem bo wgl prze rok ktory go mial nic chyba nie zrobil i nie dbal wgl o niego no jak tak mozna no jak...
- cr 250 :P
- Świeżak
- Posty: 38
- Dołączył(a): 3/2/2014, 13:53
Zawór wydechowy powinien trzymać się sztywno, częstą przyczyną nie wkręcania się jest zalewanie motocykla (a ty podnosząc iglicę jeszcze bardziej bo przylałeś) tłok twierdzisz że ok ale bez pomiarów zbyt wiele nie da się określić
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
-
kris514 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2411
- Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
- Lokalizacja: Kielce
n o ja rozumie ze sztywno ale zeby wgl sie nie krecil a jak sciagnelem pokrywe i zauwazylem jaki tam byl syf to masakra .... przesunelem z tego wzgledu iglice ze jak odpalalem go n ssaniu to ladnie silnik chodzil a jak tyko spuscilem ssanie to tragedia takie wariowanie na obrotach jeszcze go nie odpalilem po poprawieniu iglicy ale podczas jazdy to on mi wgl prawie paliwa nie bral jutro go odpale na nowej swiecy i zobacze jak jest ale martwi mnie ten zawor .... prawidlowo zawor powinien tak hodzic http://www.youtube.com/watch?v=WO-6Qn0VSo0 a u mnie zachowuje sie tak jak y byl zatarty albo tak zasyfialy bo sie wgl nie kreci ... i dla pewnosci zalatwie sobie jutro cisnieniomiez zeby sprawdzic cisnienie. a tak wgl to jakie cisnienie powinna miec honda ?? w ostatecznosci to mam odlozone 3 tys na generalny remont ale najpierw wole sam troche popatrzec i ocenic sytuacje z wasza pomoca bo w koncu od tego jest te forum zeby pomoc co nie 

- cr 250 :P
- Świeżak
- Posty: 38
- Dołączył(a): 3/2/2014, 13:53
przy nowym tłoku jest coś w granicach 10-12 atm , twój zawór trzyma się u góry czy na dole? jeśli na dole i tylko na dole to w życiu ci się ten motor nie wkręci (chyba że go rozruszasz). Ten ruch który wykonuje autor filmiku wymaga użycia znacznej siły (bo tam jest sprężyna)
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
-
kris514 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2411
- Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
- Lokalizacja: Kielce
wlasnie on jest w takim polozeniu jak tu na poczatku filmika czyli jest z lewej srony i powinien isn na prawa ale on stoi w miejscu jak glupi ... i nie idzie go zadna sila ruszyc ... i to moze byc przyczyna nie wkrecania sie na obroty .... bo z drogiej strony jest sruba i tam jest literka bodajrze h i l ... i ta sruba powinna tez sie krecic wzgledem operowania manetka gazu co nie ? ona jest na klucz 17 wiec wezme jutro i ja postaram sie pokrecic albo rozkrecic i poczyscic ... jakis pomysl co do tego
- cr 250 :P
- Świeżak
- Posty: 38
- Dołączył(a): 3/2/2014, 13:53
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości