Krótkie pytania, szybkie odpowiedzi.
tak koszta są przeciętnie 2-3X większe. i jest i nie ma , bo teoretycznie nie ma czegoś takiego jak wyraźna granica miedzy soft a hard. np kawasaki klx 250, DRZ 400, tu mozna powiedzieć ( w niektórych wersjach oczywiscie ) że są tak jakby pomiędzy. nie jest to wyczynówka na zawody, ale zawieszenie i silnik całkiem żwawe i dograne. tak samo DT, jest np ktm lc2 który ma nieco lepszy zawias, ten sam silnik co w DT ale troche podkręcony no i w sumie cięzko zakwalifikować, względem DT jest troche bardziej sportowy ale nadal to sprzęt amatorski, nie sportowy i kierowany na asfalt
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Czyli do bardziej "wyczynowej" jazdy lepiej kupić lc2 od dt ? Bo chciałem kupić dt ale jednak wolałbym coś bardziej wyczynowego ale zachowującego te same lub troszke wieksze koszty eksploatacyjne
- fredi143022
- Świeżak
- Posty: 127
- Dołączył(a): 8/7/2013, 10:33
Czy da się zrobić jakoś tańszym kosztem(tzn. omijając zestawy naprawcze) wachacz? czyli łożyska itp? dostałbym takie rzeczy w hurtowni?
EXC 125
- Damianooo1998
- Świeżak
- Posty: 278
- Dołączył(a): 2/1/2011, 18:13
- Lokalizacja: Poddębice
Oczywiście, że się da.
Sam w tym roku wykonałem tak zabieg i wyszło mi to znacznie taniej.
Co do wahacza, znajdziesz łożyska+uszczelniacze, z tulejami to dorabiać, reszta ciężej, bo zestaw naprawczy składa się z tulejek, łożysk, uszczelniaczy i podkładek, ew. zabezpieczeń.
Ja szukałem za pośrednictwem mechanika, on je sprowadzał z hurtowni, na własną rękę, nie szło znaleźć w obrębie miasta.
Więc jak najbardziej się da ominąć zestawy naprawcze.
Sam w tym roku wykonałem tak zabieg i wyszło mi to znacznie taniej.
Co do wahacza, znajdziesz łożyska+uszczelniacze, z tulejami to dorabiać, reszta ciężej, bo zestaw naprawczy składa się z tulejek, łożysk, uszczelniaczy i podkładek, ew. zabezpieczeń.
Ja szukałem za pośrednictwem mechanika, on je sprowadzał z hurtowni, na własną rękę, nie szło znaleźć w obrębie miasta.
Więc jak najbardziej się da ominąć zestawy naprawcze.
-
Street4Fun - Bywalec
- Posty: 503
- Dołączył(a): 16/9/2012, 09:30
- Lokalizacja: Dolnyśląsk
fredni - niby tak ale róznice nie sa jakies mocno odczuwalne. dla amatora soft to soft ;P zdrowa DTtka sobie poradzi tak samo jak lc2.
damiano - jak kolega mówi, ja praktycznie zawsze kupuje w zwykłym sklepie. wahacz w ktmie cały zrobiłem ponad 2 sezony temu i do dzis ( odpukać) zero luzu. naprawczy zestaw pewnie z 400 zł by kosztował, wszystkie łozyska itp, a ja dałem koło 50 zł
damiano - jak kolega mówi, ja praktycznie zawsze kupuje w zwykłym sklepie. wahacz w ktmie cały zrobiłem ponad 2 sezony temu i do dzis ( odpukać) zero luzu. naprawczy zestaw pewnie z 400 zł by kosztował, wszystkie łozyska itp, a ja dałem koło 50 zł
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
- Damianooo1998
- Świeżak
- Posty: 278
- Dołączył(a): 2/1/2011, 18:13
- Lokalizacja: Poddębice
U mnie tulejki były strasznie wybite, będziesz widział czy są zniszczone czy nie. Zakatowanych nie zostawiaj, bo co z tego jak łożyska będą nóweczki a tulejki będą latać jak żyd po pustym sklepie.
<a href="http://www.dkmotocykle.pl">Sklep Fox</a>
- tuxkiller
- Świeżak
- Posty: 30
- Dołączył(a): 20/7/2012, 15:20
- Lokalizacja: Zielona Góra
Chcialbym sie dowiedziec jak poradzi sobie w terenie suzuki dr 125. Nie chodzi mi tu o jakies cuda tylko jakies blotko, srednia gorka no i jak bedzie jechala z pasazerem czy to bedzie wielkie uciazenie czy bardzo tego nie odczuje.
- Striker123
- Świeżak
- Posty: 16
- Dołączył(a): 30/8/2013, 18:54
jak kolega mówi - po rozbiórce wymyj wszystko i zobacz, podkładki pół biedy bo one zwykle nigdzie nie pracują, gorzej tulejki, jak są proste nie mają wżerów to smiało mozesz zakładać, jak juz widac że wyjechane to albo dorobić trzeba albo szukac nowych.
striker - spoko sobie radzi, znajomy miał i nie raz wyjeżdzał nią w teren jak na moto tego typu radzi sobie całkiem całkiem, jak piszesz nie ma mowy o cudach wiec jakies strome podjazdy, skakanie, szybkie przeloty to raczej nie. ale turystycznie popyrkac, poprzeprawiac sie po błocie bo to do tego całkiem całkiem sie nadaje to sprzet na prawde super. ekonomiczny i tani. akurat kolega teraz naprawia to za remont głowicy zapłacił troche ponad 100 zł co jest ceną smieszną przy częstości remontów i wytrzymałosci sprzętu. także jak mocowo, pod względem hamulców i zawieszenia tobie wystarczy to smiało bierz.
striker - spoko sobie radzi, znajomy miał i nie raz wyjeżdzał nią w teren jak na moto tego typu radzi sobie całkiem całkiem, jak piszesz nie ma mowy o cudach wiec jakies strome podjazdy, skakanie, szybkie przeloty to raczej nie. ale turystycznie popyrkac, poprzeprawiac sie po błocie bo to do tego całkiem całkiem sie nadaje to sprzet na prawde super. ekonomiczny i tani. akurat kolega teraz naprawia to za remont głowicy zapłacił troche ponad 100 zł co jest ceną smieszną przy częstości remontów i wytrzymałosci sprzętu. także jak mocowo, pod względem hamulców i zawieszenia tobie wystarczy to smiało bierz.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Witam chciałbym wypolerować kilka rzeczy w motorku dla poprawienia wyglądu.
Papier ścierny o jakiej gradacji.
I czy ta pasta będzie okey.
http://allegro.pl/autosol-pasta-polersk ... tabsAnchor
Papier ścierny o jakiej gradacji.
I czy ta pasta będzie okey.
http://allegro.pl/autosol-pasta-polersk ... tabsAnchor
- MathewPL
- Świeżak
- Posty: 182
- Dołączył(a): 13/7/2013, 18:58
- Lokalizacja: Brzeg
zalezy co chcesz polerować, aluminium, chrom stal ? to samo papier, zalezy co do czego i jak. najlepiej wrzuc fotki. ja ostatnio nie uzywam ( do polerowania aluminiowych elementów ), na początku papierem od 600 do 200 troche podrównałem materiał, jakies ryski itp. a potem wiertarka plus pasta polerska ale tempo zwykła ze stacji benzynowej 10 zł nawet nie dałem, wiec troche bez sensu z allegro kupowac
a potem po myciu chemią i od zwykłego utleniania jak sie robi brzydkie, to stosuje wełnę stalową o niższej gradacji np 5. i tym sie praktycznie na lustro poleruje i duzo szybciej. wata też droga nie jest a starcza na długo. i przy tym nie ubrudzi sie moto od pasty itp, jedynie co to wełna sie kruszy i kurz leci, ale wystarczy sie przejechac i wszystko sie zdmuchnie
wiec nawet jak nie masz bardzo zniszczonych elementów to taka wełna może sama wystarczyc


KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Mógłbyś tą wełnę mi z allegro wysłać:D
Szczerze to nie wiem czy to aluminium itp ale było to malowane i brzydko wygląda chciał. Mówisz zę zwykłą paste ze stacji kupić i tym działać:D
Ogółem to wydech chce polerować dyfuzor, dźwignie tylnego hamulca, kopajkę i coś tam jeszcze
Jutro zdjęcia moge wrzucić;D
Szczerze to nie wiem czy to aluminium itp ale było to malowane i brzydko wygląda chciał. Mówisz zę zwykłą paste ze stacji kupić i tym działać:D
Ogółem to wydech chce polerować dyfuzor, dźwignie tylnego hamulca, kopajkę i coś tam jeszcze

Jutro zdjęcia moge wrzucić;D
- MathewPL
- Świeżak
- Posty: 182
- Dołączył(a): 13/7/2013, 18:58
- Lokalizacja: Brzeg
no to wrzuc bedzie łatwiej ocenić bo mówie są rózne preparaty i co innego sie stosuje do róznych materiałów
wełna - pierwsza lepsza
http://allegro.pl/wata-stalowa-welna-me ... 43504.html
jeszcze co do polerowania najlepiej jak dla mnie jest robic to maszynowo. w obi chyba kupiłem ( w kazdym innym też dostaniesz sklepie tego typu, mniejszy czy większy ) filc akurat znalazłem fajny kawałek kilkanascie cm, na kilkanascie i grubosci 1 moze 1.5 cm. odrysowałem sobie kółko i wyciałem i dokupiłem koncówke do zamontowania na wkrętarke. koszt - kilkanascie zł. groszowe sprawy ogólnie, plus pasta i tym sie szybko i efektownie poleruje. wydech jak masz stalowy a raczej nie ma mowy o innym i jest nie pomalowany niczym ( chyba że bedziesz usuwał powłoke ) to polecam cos takiego:
allegro.pl/wloknina-scierna-do-matowania-szara-promocja-i3536978385.html
włóknine ścierną, hydraulicy często uzywają do rurek miedzianych. tylko lepiej dorwać jakąs "ostrzejszą" ja u siebie wydech w ktmie miałem brązowy taki powypalany. tym sie pobawiłem w sumie nie krótko bo kilka godzin siedziałem, plus robiłem to na mokro z chemią ( aktywna piana mocna chyba dimera uzywałem ) to spolerowałem kolanko w ktmie i wyglądało jak nówka prosto ze sklepu ;D
wełna - pierwsza lepsza
http://allegro.pl/wata-stalowa-welna-me ... 43504.html
jeszcze co do polerowania najlepiej jak dla mnie jest robic to maszynowo. w obi chyba kupiłem ( w kazdym innym też dostaniesz sklepie tego typu, mniejszy czy większy ) filc akurat znalazłem fajny kawałek kilkanascie cm, na kilkanascie i grubosci 1 moze 1.5 cm. odrysowałem sobie kółko i wyciałem i dokupiłem koncówke do zamontowania na wkrętarke. koszt - kilkanascie zł. groszowe sprawy ogólnie, plus pasta i tym sie szybko i efektownie poleruje. wydech jak masz stalowy a raczej nie ma mowy o innym i jest nie pomalowany niczym ( chyba że bedziesz usuwał powłoke ) to polecam cos takiego:
allegro.pl/wloknina-scierna-do-matowania-szara-promocja-i3536978385.html
włóknine ścierną, hydraulicy często uzywają do rurek miedzianych. tylko lepiej dorwać jakąs "ostrzejszą" ja u siebie wydech w ktmie miałem brązowy taki powypalany. tym sie pobawiłem w sumie nie krótko bo kilka godzin siedziałem, plus robiłem to na mokro z chemią ( aktywna piana mocna chyba dimera uzywałem ) to spolerowałem kolanko w ktmie i wyglądało jak nówka prosto ze sklepu ;D
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
A właśnie miałem się pytać. Bo jak jest linka gazu to ona jest w połowę podzielona na dwie linki i jedna idzie do gaźnika a druga do takiego czegoś żeby dostosowało olej do gazu chyba. No i ja ogolnie dozownik mam odłączony a że przez to rozgałęzienie motor po odpaleniu miał max obroty to dałem jedną linkę tylko do gaźnika a tamtą wywaliłem. I czy nic się nie stanie jak jej nie będzie?;>
- MathewPL
- Świeżak
- Posty: 182
- Dołączył(a): 13/7/2013, 18:58
- Lokalizacja: Brzeg
edytuj posty!
nic sie nie stanie,
nic sie nie stanie,
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Witam, mam problem. Mianowicie kupiłem KTM'a lc2 125 i potrzebuję wymienić w nim plastiki(czy owiewki) i tu pojawia się pytanie czy uda mi się przykręcić plastiki od SX czy exc do lc2 właśnie? A może jakieś inne pasują do tego modelu?
- Blichar
- Świeżak
- Posty: 8
- Dołączył(a): 29/9/2013, 22:05
- Lokalizacja: Lublin
nie podpasujesz nic, no moze przedni błotnik bo on zwykle pasuje zawsze i wszędzie. innych tez nie podpasujesz. tzn wszystko mozna mozesz nawet go zabudować jak scigacza tylko że bedziesz musiał jakos sensownie poprzerabiac mocowania itp itd. czyli duzo zabawy. widze ze z lublina jestes jak chcesz to mozesz kiedys wpasc zobaczyc porównujac moje plastiki od EXC jak bardzo nie bedą pasowały 

KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 22 gości