Zobacz wÄ…tek - 125 2t vs 250 4t
NAS Analytics TAG

125 2t vs 250 4t

Enduro, Cross
_________

Postprzez CzyzykPL » 27/5/2014, 21:36

Takiej odpowiedzi potrzebowałem, ale ponoć przed zakupem moto trzeba mieć zapas min. 1000zł na remont. Czy z tym modelem KTM też tak jest, lepiej odłożyć czy zakupić za max. kwotę?
CzyzykPL
Świeżak
 
Posty: 71
Dołączył(a): 5/5/2014, 19:48


Postprzez xawaxus » 27/5/2014, 21:46

dlatego to trzeba pojechać i sprawdzić dokładnie czy jakikolwiek motocykl z aukcji jest wart swojej ceny. ale na zapas jakąś sumkę zawsze warto mieć.
xawaxus
Świeżak
 
Posty: 160
Dołączył(a): 16/3/2014, 15:33
Lokalizacja: Wrocław


Postprzez CzyzykPL » 28/5/2014, 20:00

Byłem dziś oglądać KTM EXC 125, moto jest na prawdę świetny oraz bardzo zrywny :)
Martwi mnie tylko jedno czy przez to, że on jest taki mocny jak na 125, to czy koszty utrzymaniu będą duże? Jakie średnią roczną sumę trzeba w niego włożyć przy średniej jeździe, czasami ostro, ale to nie za często. U tego pana co byłem to mówił, że przy średniej jeździe to palił mu 6-7l/100km, jest to prawdą? Jakich roczników omijać? Bądź za jakimi rocznikami się rozglądać do 9-10k maks.
CzyzykPL
Świeżak
 
Posty: 71
Dołączył(a): 5/5/2014, 19:48

Postprzez henio12323 » 28/5/2014, 21:23

zalezy na co trafisz ale średnie 1000-1500 zł trzeba liczyc przy sensownej jeździe powiedzmy co weekend. im ostrzej i częsciej ganiasz, i im bardziej go katujesz tym koszta rosną, ale też mogą isc w dół. oczywiscie te 1500 zł to licze raczej takie minimum, jak juz i przy załozeniu że robisz większosc sam, bo 1500 zł to potrafi mechanik za sama robocizne wziąc jak ma duzo do roboty :D

6-7 to realny wynik, ale wszystko zalezy od jazdy, spokojnie i 10 może chlapnąć, a i pewnie do 4 da sie zejsc na pyrkaniu.

jakich omijac - jak najstarszych ;P kup średniaka najlepiej za cene którą masz, nie ma co sie porywać na jak najnowsząsztuke bo pewnie bedzie dobita, ale nie ma co kupowac sprzetu z 2000 roku, najlepiej jakby był 2006w góre
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez CzyzykPL » 28/5/2014, 22:08

Czyli koszta nie małe, ale coś za coś :) Tylko jak na razie, nic porządnego nie ma :/ oby się to poprawiło w niedługim czasie :D
Jak pisałem, będziemy jeździć w grupie tej co pisałem wyżej, tamto to nie są jakieś ostre motocykle, więc przy tej jeździe też nie będzie katowany, ani nic ;)
Głównie będzie użytkowany prawie codziennie, jak będzie pogoda dopisywać, ale nie na długie, ostre trasy :)
CzyzykPL
Świeżak
 
Posty: 71
Dołączył(a): 5/5/2014, 19:48

Postprzez CzyzykPL » 29/5/2014, 17:06

Dobra Panowie, a teraz coÅ› z innej strony.
Dziś wszystko przekalkulowałem i niestety, ten EXC będzie trochę za drogi w utrzymaniu.
Mam wydać około 11k i do później jeszcze po sezon dokładać min. 1,5k to trochę mi nie odpowiada, jeszcze do tego że pali dużo ;)
Co sądzicie o 4T, np. EXC-F 250, bądź inne modele, tylko najważniejsze żeby z homologacją.
Czy większe będą koszty utrzymaniu 4T? przy naprawdę nie ostrej jeździe, ostra jazda to będzie raz może na tydzień/dwa tygodnie.
Prosiłbym o konkrety, bo naprawdę zależy mi na odpowiedzi.
http://sprzedajemy.pl/ktm-exc-f-250-exc ... r,11407757 Czyżby on nie był zbyt tani? Ukryte wady? Chociaż z innej strony patrząc, jakby nawet wymagał remontu, to tak do 2k mogę jeszcze w niego włożyć :)
CzyzykPL
Świeżak
 
Posty: 71
Dołączył(a): 5/5/2014, 19:48

Postprzez henio12323 » 29/5/2014, 17:12

kazdy ktm z serii EXC bedzie podobnie kosztowny w utrzymaniu, koszty 4T nie bedą drastycznie sie rózniły... ale nie bedziesz robił remontów często za kilka stówek, tylko jak przyjdzie remont całego silnika to spokojnie 3-4 tysiące mozna zostawic w serwisie na same częsci :D

także jak szukasz czegos tanszego - to nie patrz na wyczynówki
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez CzyzykPL » 29/5/2014, 17:23

rozumiem, czyli exc nie za bardzo mi podchodzi :)
to teraz przejdźmy na soft enduro, chodzi mi o moc 40-50km i motor, żeby nie był nie wiadomo jaki stary :)
Może jakieś podobne modele do dr-z 400?
Wiem, że są one cięższe dość sporo od exc, ale koszty utrzymaniu są chyba mniejszy? Duże różnice będę w utrzymaniu drz 400 i ktm exc/f 125/250 ?
CzyzykPL
Świeżak
 
Posty: 71
Dołączył(a): 5/5/2014, 19:48

Postprzez henio12323 » 29/5/2014, 17:48

40-50 koni to juz nie soft praktycznie tylko hard enduro ;)

DRZ to ciezka krowa ale bedzie duzo tansza w utrzymaniu, pewnie z połowe mniejsze koszta, modele podobne - raczej nie ma, kawasaki klx ale wystepuje w pojemnisciach 250 i 300 i są rzadkie, XR 400 troche inna klasa bo powietrzak ale niexle sie tym jeździ i pewnie wagowo podobny do drz
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez CzyzykPL » 29/5/2014, 18:18

No tak jak ksozt utrzymania +/- 500zł rocznie, to zadowający wynik ;)
Wiesz może jak wygląda spalanie średnie w DRZ? wiem, że to zależy od jazdy, ale średnio ostro jazda :)
Mam nadzieję, że jak nikt nie kupi to w niedługim czasie pojadę oglądnąć tą http://olx.pl/oferta/suzuki-dr-z-400-ko ... 13bca93a58 ;) co sądzicie?
CzyzykPL
Świeżak
 
Posty: 71
Dołączył(a): 5/5/2014, 19:48

Postprzez henio12323 » 29/5/2014, 20:09

z 5 -6 litrów srednio pali na 100km. moto jak moto - liczy sie stan oceniac wiec nie ma sensu
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez CzyzykPL » 29/5/2014, 20:15

Spalanie w normie, a co ile trzeba będzie tłok wymieniać?
Jakich roczników omijać? Były jakieś nie wypali?
CzyzykPL
Świeżak
 
Posty: 71
Dołączył(a): 5/5/2014, 19:48

Postprzez henio12323 » 29/5/2014, 20:31

roczniki zawsze były z tym samym silnikiem, wiec lepiej po prostu szukac jak w najlepszym stanie, tłok róznie mozesz kilka lat jeździc bez ruszania a mozesz w sezon zarznąć. ciezko bardzo powiedziec. co do kosztów to tez nie licz że równo 500 zł rocznie wydasz, bo tyle to kosztuje komplet średnich opon ;P czasami tez przyjdzie remont i 1500 zł zniknie momentalnie. ale potem jak pisałem mozesz kilka sezonów przejeździc bez zaglądania do silnika
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez CzyzykPL » 30/5/2014, 07:26

Ok.
Myślę, że w sezon nie zajeżdżę jednych opon ;d , z tymi remontami to wiem, że tak będzie, np. w tamtym sezonie mz chodził bez problemu, a w tym włożyłem już w nią 1,5k :D jak dba tak się ma :)
CzyzykPL
Świeżak
 
Posty: 71
Dołączył(a): 5/5/2014, 19:48

Postprzez CzyzykPL » 30/5/2014, 16:59

Mógłbym może dostać nicki tych panów na tym forum co posiadają DRZ 400?
CzyzykPL
Świeżak
 
Posty: 71
Dołączył(a): 5/5/2014, 19:48

Postprzez Street4Fun » 30/5/2014, 19:41

Zależy o jakich oponach mowa, gdzie będą użytkowane, no i oczywiście o agresywności obchodzenia się z manetką.
Na swoim przypadku mógłbym powiedzieć, że mając AC10 i jeżdżąc agresywnie, byłbym zmuszony podpisać kontrakt z MICHELINE, bo po kilku wypadach kostki praktycznie okrągłe.
Jakbyś chciał się więcej dowiedzieć o tym modelu zapraszam na forum DR-Z.pl
Avatar użytkownika
Street4Fun
Bywalec
 
Posty: 503
Dołączył(a): 16/9/2012, 09:30
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Postprzez henio12323 » 30/5/2014, 22:45

a po co ci nicki ? ja nie posiadam DRZ.... ale mozna powiedziec że przez rok miałem :P
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez CzyzykPL » 31/5/2014, 07:48

Street4Fun, ja myślę, że aż tak agresywnie nie będę jeździł.

henio12323, i jak jÄ… wspominasz?
CzyzykPL
Świeżak
 
Posty: 71
Dołączył(a): 5/5/2014, 19:48

Postprzez henio12323 » 1/6/2014, 00:27

moto jak moto, nie było moje tylko stała w naprawie rok :D sprzet fajny dlatego że fajnie jeździ, jest tani w eksploatacji, miałem wersje Y wiec bez homologacji, wiec to to samo co E tylko że bez swiateł itp, no i na prawde fajnie to chodziło, na FCR juz i sportowym wydechu no wadą była waga pod ciezkie warunki. do lasu idealna do nauki i nie tylko. sam myslałem momentami nad DRZ bo jest po prostu tania, a po lesie 10 kg w jedna czy w sdrugą nie robi mega róznicy
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez CzyzykPL » 1/6/2014, 10:32

no dokładnie, na początek powinna mi wystarczyć, a w żaden ciężki teren nie będę raczej wjeżdżał, a jak już to się najwyżej bardziej zmęczę :D
Ja patrzę nad wersją S :) Ta wydaje mi się rozsądna, ale trzeba pojechać zobaczyć http://olx.pl/oferta/suzuki-dr-z-400-ko ... 13bca93a58 teraz muszę ogarnąć szkołe i na początku lipca jadę po nią ;>
CzyzykPL
Świeżak
 
Posty: 71
Dołączył(a): 5/5/2014, 19:48

Poprzednia stronaNastępna strona


Powrót do Offroad



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości




na górê