Zobacz wÄ…tek - 125 2t vs 250 4t
NAS Analytics TAG

125 2t vs 250 4t

Enduro, Cross
_________

125 2t vs 250 4t

Postprzez CzyzykPL » 5/5/2014, 19:56

Witam, tak jak w temacie szukam dla siebie pierwszego crossa.
Będę nim głównie jeździł po lasach, polach, na torach w ogóle, skoków też wcale.
I teraz co było by dla mnie lepsze, sam wolałbym 250 4t, ale w 4t to bardzo drogie remonty, ale na to co ja będę go wykorzystywał to może tak źle nie będzie?
Cieszy mnie to że 4t są oszczędniejsze, mniej palą niż 2t i mają mocniejszy dół :)

Bardzo was proszę abyście pomogli.
Od razu prosiłbym o podanie dokładnych modeli, najlepiej jakby było z homologacją. Rozmyślałem nad Honda CRF 250X oraz Honda CR 125.
Budżet 10-12tyś zł.

z góry dzięki
Pozdrawiam
CzyzykPL
Świeżak
 
Posty: 71
Dołączył(a): 5/5/2014, 19:48


Postprzez Street4Fun » 5/5/2014, 20:18

A nie lepiej szukać jakiegoś Soft Enduro, ewentualnie Hard Enduro, skoro nie zamierzasz jeździć po torach ?
Opisz siebie, wzrost, wagę, doświadczenie, najlepiej dostosować się do wzoru.
No na taką jazdę jaką ty preferujesz CR odpada z góry, już lepsza będzie CRF'a w wersji X.
Avatar użytkownika
Street4Fun
Bywalec
 
Posty: 503
Dołączył(a): 16/9/2012, 09:30
Lokalizacja: Dolnyśląsk


Postprzez CzyzykPL » 5/5/2014, 20:24

Właśnie sam nie wiem :)

Wiek : 15lat
Wzrost : 189cm
Waga : 79kg
Doświadczenie : przez około 2 lata jeździłem mz 150, chce coś innego bo mi mocy brakuje :) przed mz jeździłem simsonem s51 oraz romet zetka 50, raz przejechałem się yamaha yz 125, czyli doświadczenie nie duże.
Właśnie tak mi się wydawało, że CR nie będzie dobra. A tak w ogóle to za te 10-12k kupię coś przyzwoitego?
CzyzykPL
Świeżak
 
Posty: 71
Dołączył(a): 5/5/2014, 19:48

Postprzez henio12323 » 5/5/2014, 22:15

10-12 tysiecy kupisz sobie ktma exc 250 w 4T swietna sprawa do lasu i nie tylko, 2takta szybko zarżniesz
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez CzyzykPL » 6/5/2014, 06:04

Drogi on jest w utrzymaniu? Chodzi mi o sezonowe remonty, ile trzeba przeznaczyć, zaznaczam że on nie będzie piłowany, itp.. tylko używany z głową i przyzwyczajeniem do tej mocy ;)
CzyzykPL
Świeżak
 
Posty: 71
Dołączył(a): 5/5/2014, 19:48

Postprzez henio12323 » 6/5/2014, 21:03

ale tu sie nie bardzo jest do czego przyzwyczajac, tyłka sprzet nie urywa tylko technicznie fajnie gania, a co do remontu róznie, mysle że koło 150 mth na tłoku mozna nakręcic przy srednio ostrej jeździe, jak mniej palnikujesz spoko mozesz znacznie to wydłuzyc
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez CzyzykPL » 6/5/2014, 21:40

Tylko, że dość często jeżdżę w dwie osoby, a tu nie ma jak.
Dziś rozmawiając z ojcem ugadaliśmy, że może lepiej byłoby dołożyć te 10tyś zł i kupić grizzly 660, do lasu i po polach na spokojnej jeździe będzie ok, i w dwie osoby można śmiało jeździć :)
Co sądzicie o grizzly? może lepiej coś innego?
CzyzykPL
Świeżak
 
Posty: 71
Dołączył(a): 5/5/2014, 19:48

Postprzez Street4Fun » 7/5/2014, 11:19

Wpierw się zdecyduj co chcesz, czy chcesz quada, czy jednoślad.
Quad, a tym bardziej grizlak nie da ci takiej frajdy jak jednoślad.
Może zamiast grizlego coś pokroju LTZ, albo raptora.
Avatar użytkownika
Street4Fun
Bywalec
 
Posty: 503
Dołączył(a): 16/9/2012, 09:30
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Postprzez CzyzykPL » 7/5/2014, 14:40

Jednak wolałbym quada przeprawowego, to ma być czysta jazda rekreacyjna, amatorska :)
Może jakieś inne modele od grizzly?
CzyzykPL
Świeżak
 
Posty: 71
Dołączył(a): 5/5/2014, 19:48

Postprzez Street4Fun » 7/5/2014, 17:47

Odnośnie quadów nie uzyskasz w tym dziale fachowej odpowiedzi.
W dziale quady to nie wiem czy w ogóle coś uzyskasz.
Szperaj na forach quadowców, 4x4, przeprawy, forum grizz'liego, itp. tam gdzie odpowiedź uzyskasz fachową i szybką.
Avatar użytkownika
Street4Fun
Bywalec
 
Posty: 503
Dołączył(a): 16/9/2012, 09:30
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Postprzez xawaxus » 7/5/2014, 17:50

to już w innym dziale, ale powiem Ci tylko że jak tak szybko zmieniłeś zachcianke to się porządnie nad tym wszystkim zastanów bo możesz żałować :P
xawaxus
Świeżak
 
Posty: 160
Dołączył(a): 16/3/2014, 15:33
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez CzyzykPL » 7/5/2014, 21:55

Nie zmieniłem jej szybko pisząc ten temat już o tym myślałem, aczkolwiek teraz stało się to bardziej realne.
No właśnie ciężko dostać jakieś info :/
Czemu mam żałować?
CzyzykPL
Świeżak
 
Posty: 71
Dołączył(a): 5/5/2014, 19:48

Postprzez CzyzykPL » 24/5/2014, 10:44

Witam, odświeżam temat, ponieważ po kilkunastu godzianach jazdy quadem, zdecydowałem że to nie moja bajka.
A więc szukam coś tak do 6-7k zł.
Interesuję mnie głównie jazda po lesie oraz szutry. Jeździmy w grupie gdzie są 2xMZ 150, 2xWSK 125 oraz quady 200 i 250, więc motor nie będzie dostawał batów ;)
Przejrzałem parę modeli, ale kompletnie się nie znam, czekam na waszą odpowiedź
Po raz kolejny podaje:
Wiek : 15lat
Wzrost : 189cm
Waga : 79kg
Doświadczenie : przez około 2 lata jeździłem mz 150, chce coś innego bo mi mocy brakuje, przed mz jeździłem simsonem s51 oraz romet zetka 50, raz przejechałem się yamaha yz 125, czyli doświadczenie nie duże.

Głównie interesują mnie 4t, bo do takiej jazdy 2t odpada ;)
Co o tym sÄ…dzicie? http://olx.pl/oferta/yamaha-wr-400-endu ... 50dbc68192
Lub o tym? http://olx.pl/oferta/yamaha-yzf-250-CID ... bd756aca46
CzyzykPL
Świeżak
 
Posty: 71
Dołączył(a): 5/5/2014, 19:48

Postprzez henio12323 » 24/5/2014, 12:57

odpuść sobie dwie rzeczy
1) wyczynowe crossówki, czyli wszelakie yzf crf rmz itp to nie sprzety do lasu - uwierz mi ;) tymbardziej że nie chcesz katowac, bo w sumie jak bys latał po lesie techniką jak na torze, czyli gaz do konca ale ciągle zakręty, wzniesienia czyli praktycznie górskie tereny to crossówka jeszcze moooże jakies by tam pole popisu miała. ale do polatania po szutrach odpada
2) unikaj starych wyczynowych enduraków. włąsnie znajomy naprawia WR400, w motocyklu padł 5 tryb skrzyni biegów - czyli norma, na same tryby i wodzik pójdzie 1500 zł ( chyba 1-2 tryby i 1 wodzik..... ) do ktma masz za to dwie uzywane skrzynie biegów sprawne :D, masz 5 zaworów, jak zaczną cieknąc to kicha, i ogólnie to jest dosyc kosztowny sprzet, póki jeździ spoko, jak sie zacznie sypać - tragedia.

ja Ci polecam sprzet który nie jest najlżejszy, ale do szutrów nadaje sie idealnie, kosztuje w utrzymaniu niewiele, a frajdy daje duuuzo więcej - szuka łbym cos pokroju suzuki DR 350, tam raz na rok sprawdzisz zawory, wymienisz olej, i praktycznie nic cię wiecej nie interesuje, w wyczynówce co kilka dobrych wypadów juz wymiana oleju, tylko że do DR kupisz olej za 30 zł litr a do wyczynówki 60 zł litr :D ogólnie to nie jest lekkie moto, wiec w ciezki teren sie średnio nadaje, ale na szutry bajka, praktycznie się nim płynie. oczywiscie widywałem takie sprzety na torze crossowym i potrafiły objechać nie jednego laika na wyczynowej 125tce :D

obok tego jest mało popularne ale też fajne kawasaki klx 250 i 300. ale ciezko dorwać bo mało kiedy taka sztuka stoi na sprzedaż. jak dla mnie to dobre sprzety


ewentualnie mógłbys szukać też czegos w 2T - i wcale nie ma co sie bac 2T bo takie enduro nadaje sie też spokojnie do lasu, tutaj polecam yamahe DT 125 na czele i wszystkie pozostałe, aprka RX, kawka kmx, lc2, i cała reszta

tutaj to samo, niskie koszta utrzymania, podobna moc jak DRka tylko że maszyna jednak lżejsza, i za tą kase też cos ciekawego wyrwiesz
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez CzyzykPL » 24/5/2014, 14:13

Dzięki za informację.
Tylko, że te DR są dość stare bo większość poniżej 2000r.
Tylko, że 2T więcej niestety spali.
Wiesz, czasami trzeba przycisnąć manetkę, nawet na dłuższy odcinek ;)
Jak dla mnie nie mam sensu wymieniać mz na DT 125, wolałbym jednak coś mocniejszego :)

Możesz jakieś inne modele?
CzyzykPL
Świeżak
 
Posty: 71
Dołączył(a): 5/5/2014, 19:48

Postprzez xawaxus » 24/5/2014, 14:16

to że są stare to jeszcze nic nie znaczy, trzeba patrzeć na stan po prostu.
xawaxus
Świeżak
 
Posty: 160
Dołączył(a): 16/3/2014, 15:33
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez Street4Fun » 24/5/2014, 14:32

DR350 to kultowy sprzęt, 16 letni sprzęt można rzec, że sprzęt już dobrze dotarty.
A jak nie, to coś w okolicach 7-8k jest młodszy brat DR'ki, czyli DRZ400, brudasa za taką kasę idzie znaleźć, nawet z papierami. Ale czy ja wiem... 15 lat i szukasz ciężkich moto.
Kupiłbyś DT125 i byłoby dobrze i lekko przede wszystkim.
Avatar użytkownika
Street4Fun
Bywalec
 
Posty: 503
Dołączył(a): 16/9/2012, 09:30
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Postprzez CzyzykPL » 24/5/2014, 15:15

Wiek tu nie ma nic znaczenia, kolega ma też 15lat i ledwie co mz utrzymuje.. ;)
Po prostu swoją wagę mam oraz wzrost i do tego lekka siłownia i mam nadzieję, że takiego powinien utrzymać ;)
http://olx.pl/oferta/suzuki-dr-z-400-ko ... e98f9ba5e6
Piszcie co tym sądzicie, przyjmę każdą krytykę
CzyzykPL
Świeżak
 
Posty: 71
Dołączył(a): 5/5/2014, 19:48

Postprzez xawaxus » 24/5/2014, 15:20

po opisie może i całkiem spoko ale musisz i tak sam pojechac i się przekonać oprócz silnika to chociażby stan zawieszenia, hamulce, czy go nie znosi jak jedziesz po prostej, luzy itp.
xawaxus
Świeżak
 
Posty: 160
Dołączył(a): 16/3/2014, 15:33
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez CzyzykPL » 24/5/2014, 15:25

Oczywiście, że tak, no wiadomo przez zdjęcie nie zobaczysz jak pracuje :)

Skoro ten DRZ taki ciężki, to co polecicie mocniejszego od DT 125?
Co o tym sÄ…dzicie? http://olx.pl/oferta/honda-crf-250x-200 ... 74619d3e87 dobra cena?
CzyzykPL
Świeżak
 
Posty: 71
Dołączył(a): 5/5/2014, 19:48

Następna strona


Powrót do Offroad



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości




na górê