Zobacz wątek - Krótkie pytania, szybkie odpowiedzi.
NAS Analytics TAG

Krótkie pytania, szybkie odpowiedzi.

Enduro, Cross
_________

Postprzez Landryss25 » 8/11/2011, 18:17

Przed wyczuciem pionu trzeba przełamać barierę psychiczną, strach przed zaliczeniem pleców. Dla mnie w DRZ takim punktem odniesienia był błotnik. Jak zaczyna zasłaniać linię horyzontu to znaczy że do ładnego pionu już niewiele brakuje.

A co do podrywania moto z gazu. KLX na 2 na pewno się da, musisz wyczuć obroty od jakich moto zaczyna ciągnąć ale tak żeby było trochę zapasu. Jedziesz równym gazem, odpuszczasz na chwilę manetkę żeby dociążyć przednie zawieszenie i odwijasz do oporu pociągając moto za kierownicę ,,na siebie". Wszystko oczywiście w miarę szybko. Swoją mam już tak wyczutą że z 5 potrafię gazem poderwać ale to wymaga już gimnastyki.

Nie zapomnij o nodze na hamulcu jak chcesz się gumować uczyć :)
,,De gustibus non est disputandum"(łac.)-O gustach się nie dyskutuje.
Avatar użytkownika
Landryss25
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6269
Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
Lokalizacja: Liw


Postprzez henio12323 » 8/11/2011, 18:22

co do tej nogi - masz landziu racje :D ale ja do dzisiaj nie ogarniam jak to zgrac xd i jak próbuje pomagac sobie hamulcem, to bardziej mysle o tym niz o gazie i równowadze, i po prostu gorzej wychodzi :D i mi łatwiej po prostu było sie nauczyc smigac bez hebla :D chociaz zawsze mam palec na przednim, wiec w razie W zblokowanie przedniego koła na pewno troche "pociągnie" do przodu. to taka rada - jak by kontrolowanie hebla było tak samo trudne do wykonania jak dla mnie :D znajomy akurat od razu jak zaczał sie uczyc to odkręcał gaz do oporu, i tylko hamował sobie hamulcem, i szybko to opanował :D
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN


Postprzez Landryss25 » 8/11/2011, 18:39

Ogólnie utrzymywać pion heblem w nodze jeszcze w sztywnym bucie jest bardzo ciężko się nauczyć, co innego a trampkach ale to nie dla mnie. Mówiąc o nim miałem na myśli żeby wyrobić nawyk trzymania nogi na heblu i w razie afery ratowania się nim. Mnie to kilka razy uchroniło przed zaliczeniem pleców.

Z przednim radzę nie kombinować bo jak opadnie się z zaciśniętą klamką to może być gorzej niż zaliczyć plecy.
,,De gustibus non est disputandum"(łac.)-O gustach się nie dyskutuje.
Avatar użytkownika
Landryss25
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6269
Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
Lokalizacja: Liw

Postprzez henio12323 » 8/11/2011, 18:49

noo tu tez masz racje :D dlatego trzymam tylko palec i lekko nim "tykam". a twoja DRzka na SM stoi ?
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez Landryss25 » 8/11/2011, 19:05

Raz tak raz tak :) W tej chwili SM bo wykorzystuję jeszcze ostatki pogody weekendami. W sumie to planuję zakup jakiegoś enduraka 250 2t na lato i zostawienie DRZ na SM bo przekładanie kół wkurzające po jakimś czasie się robi. Wcześniej był pomysł na jakieś 525 SM/Enduro ale po zaliczeniu kilku przekładek jednak plany uległy zmianie.
,,De gustibus non est disputandum"(łac.)-O gustach się nie dyskutuje.
Avatar użytkownika
Landryss25
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6269
Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
Lokalizacja: Liw

Postprzez Bostorn » 8/11/2011, 21:03

a ja jestem hardcorem i jeżdzę bez hebli ;d


będę CRke sprzedawał :D wytniesz sobie otwor w polu startowym i świeczkę zamontujesz i będą światła :D

ja też przerabiałem motyw 525 :D i dobrze mi to nie wyszło, uraz został i znowu wracam do klasy mx 2 :)
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
Avatar użytkownika
Bostorn
Moderator
 
Posty: 5511
Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin

Postprzez Marcin65432105 » 9/11/2011, 18:07

Witam..
Zrobiłem kapitalke w swojej yz 250f wymieniony zostałł tłok, ślizg łańcuszka rozrządu, korba. wał, łożyska, zawory ssące zregerenowane gniazda zaworowe i teraz mam pytanie dotyczące dotarcia moto jak powinienem jeździć, do jakich obrotów wkręcać silnik i ile mniej więcej paliwa wyjeździć aby zaraz znowu remontu nie robić...z góry dzięki
YAMAHA RACING TEAM
Avatar użytkownika
Marcin65432105
Świeżak
 
Posty: 111
Dołączył(a): 9/1/2010, 19:51

Postprzez Landryss25 » 9/11/2011, 19:13

Bosti 525 to mega sprzęt na SM. Na enduro jak dla mnie za agresywny i w porównaniu do ćwiary 2t ciężki.

Marcin, wyjeździj ze 3-4baki trochę spokojniej niż zwykle bez długiego pałowania na obrotach i pilnuj żeby go nie przegrzać. Nie przeciążaj go jadąc na bardzo niskich obrotach i od czasu do czasu przeciągnij go na biegach do końca.
,,De gustibus non est disputandum"(łac.)-O gustach się nie dyskutuje.
Avatar użytkownika
Landryss25
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6269
Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
Lokalizacja: Liw

Postprzez oride16 » 9/11/2011, 19:28

Panowie wejdzie do yz 125 opona 130 na tył.
Yamaha yz 125 99"
Avatar użytkownika
oride16
Świeżak
 
Posty: 158
Dołączył(a): 31/5/2011, 12:19
Lokalizacja: Kielce

Postprzez Landryss25 » 9/11/2011, 20:00

Powinna wejść. Ale co z tego jak lipnie będzie się na takim kapciu jeździło.
,,De gustibus non est disputandum"(łac.)-O gustach się nie dyskutuje.
Avatar użytkownika
Landryss25
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6269
Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
Lokalizacja: Liw

Postprzez oride16 » 9/11/2011, 20:05

ale na zimę chcę taką dać i kolce założyć. na lato 110
Yamaha yz 125 99"
Avatar użytkownika
oride16
Świeżak
 
Posty: 158
Dołączył(a): 31/5/2011, 12:19
Lokalizacja: Kielce

Postprzez henio12323 » 9/11/2011, 23:02

co do docierania - nie ma czegos takiego jak jeździc na obrotach, czy z prędkosciami ;P czy co gorsza na kilku biegach tylko. jeździsz ostrozniej, najpierw nie katując w ogóle, potem mozna odkręcac ale nie katowac na wysokich obrotach przez kilka km po prostej ;P dobrze jest rozpędzac moto i puszczac gaz żeby samo hamowało silnikiem. no i podstawa - nie przegrzać i nie smigac na niedogrzanym :D
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez MJR128 » 9/11/2011, 23:48

Uwaga. Wypowiedź henia dotyczy tylko czterosuwów. Żeby jakiś posiadacz dwusuwa nie skorzystał z tej rady.
Remonty i tuning silników, zawieszeń, tulejowanie, szlify, wymiany korbowodów, naprawa wałów. Honowanie Nicasilu. Części i akcesoria. tel. 607198003 http://WWW.MOTO-KORN.PL (otwórz link)
Avatar użytkownika
MJR128
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 847
Dołączył(a): 10/12/2006, 20:39
Lokalizacja: Ladzin/Kraków

Postprzez oride16 » 10/11/2011, 07:05

cenna uwaga. Pozatym tak z ciekawości ... bak wystarczy na dotarcie nowego serca silnika ?
Yamaha yz 125 99"
Avatar użytkownika
oride16
Świeżak
 
Posty: 158
Dołączył(a): 31/5/2011, 12:19
Lokalizacja: Kielce

Postprzez Duriv » 10/11/2011, 08:17

3 baki. 1 na lajcie, drugi troche wiecej obrotow a trzeci juz w kazdym pasmie obrotow. byle nie za dlugo.
Czarny 300cc 2T.
Avatar użytkownika
Duriv
Bywalec
 
Posty: 958
Dołączył(a): 16/5/2007, 16:57
Lokalizacja: Lublin

Postprzez Bostorn » 10/11/2011, 08:59

jak mowa o 2t a widze że masz w opisie sete, lepiej zrób 1 bak paliwa o stosunku benzyny do oleju 1:20-25

niech kopci, pluje ale niech się dociera porządnie, wyjeździj tak baki, bez zniaczenia na jakich obrotach, oczywiście nie przegrzewaj i nie zamęcz, tzn niskie obroty, wysoki bieg, albo niski bieg wysokie obroty i ogień, z głową to rób, 3maj motor na srednich obrotach i śmigaj sobie, rób częstrze przerwy, niech stygnie i później znowu jazda :)

wyjeździj 2 zbiorniki w taki sposób a na 3cim miej nadal tą samą mieszankę ale już pozwól sobie na odrobine szaleństwa, a później trzymaj się swojej normy :) i OGIEŃ!!
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
Avatar użytkownika
Bostorn
Moderator
 
Posty: 5511
Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin

Postprzez Marcin65432105 » 10/11/2011, 14:00

To super już wszystko wiem mam nadzieje, że nowy silnik mi długo posłuży dzięki wszystkim za odp...słyszałem jeszcze że zaraz po dotarciu trzeba olej z filtrem wymienić czy to prawda??
YAMAHA RACING TEAM
Avatar użytkownika
Marcin65432105
Świeżak
 
Posty: 111
Dołączył(a): 9/1/2010, 19:51

Postprzez Bostorn » 10/11/2011, 17:51

oczywiście ja napisałem to o żeliwie, nicasil, dociera sie o wiele szybciej, ale dla swietego spokoju wyjeździj te 2 baczki no i nie żałuj oleju, i bardzo ważna rzecz, nie przegrzej, nie jeździł na wysokich obrotach dosc dlugo, zadnych wariackich prostych itp
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
Avatar użytkownika
Bostorn
Moderator
 
Posty: 5511
Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin

Postprzez henio12323 » 10/11/2011, 18:06

zawodnik dociera kilka minut :P ale on potem ma tłok za free od sponsora :) na pewno docieranie jeszcze nikomu nie zaszkodziło. lepiej posmigac kilka baków bardziej lajtownie patrząc na temp, niz przesadzic i miec potem problem :D
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez lapfactor » 10/11/2011, 23:24

hahaha toś mnie rozbawił henio łudź się dalej że zawodnik ma tłoki od sponsorów :wink: w Polsce mało który... jak w każdym w pewnym sensie niszowym sporcie motorowym... a tak BTW dlaczego zawodnicy sportów motorowych (2t) docierają kilka minut albo prawie wcale? bo motor docierany powoli będzie jechał powoli a motor docierany chwilę będzie zapieprzał ale krótko... oczywiście w sporcie takim jak enduro motocross jest to mniej odczuwalne szczególnie dla amatorów... ja nie lubię tych wszystkich teorii na temat docierań.Docieram tak jak każe instrukcja i już ( w kx 20 min dosyć spokojnie- ostudzić i 20 minut tak średnio a potem już można pałować (byle z umiarem i pilnowaniem temp. :P )
Yamaha Dt80MXS 7/10
KX80 r 99 8/10
Fantic rc80 99/10
Avatar użytkownika
lapfactor
Świeżak
 
Posty: 121
Dołączył(a): 25/7/2011, 19:16
Lokalizacja: Poznań

Poprzednia stronaNastępna strona


Powrót do Offroad



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości




na górê