Krótkie pytania, szybkie odpowiedzi.
Przed wyczuciem pionu trzeba przełamać barierę psychiczną, strach przed zaliczeniem pleców. Dla mnie w DRZ takim punktem odniesienia był błotnik. Jak zaczyna zasłaniać linię horyzontu to znaczy że do ładnego pionu już niewiele brakuje.
A co do podrywania moto z gazu. KLX na 2 na pewno się da, musisz wyczuć obroty od jakich moto zaczyna ciągnąć ale tak żeby było trochę zapasu. Jedziesz równym gazem, odpuszczasz na chwilę manetkę żeby dociążyć przednie zawieszenie i odwijasz do oporu pociągając moto za kierownicę ,,na siebie". Wszystko oczywiście w miarę szybko. Swoją mam już tak wyczutą że z 5 potrafię gazem poderwać ale to wymaga już gimnastyki.
Nie zapomnij o nodze na hamulcu jak chcesz się gumować uczyć
A co do podrywania moto z gazu. KLX na 2 na pewno się da, musisz wyczuć obroty od jakich moto zaczyna ciągnąć ale tak żeby było trochę zapasu. Jedziesz równym gazem, odpuszczasz na chwilę manetkę żeby dociążyć przednie zawieszenie i odwijasz do oporu pociągając moto za kierownicę ,,na siebie". Wszystko oczywiście w miarę szybko. Swoją mam już tak wyczutą że z 5 potrafię gazem poderwać ale to wymaga już gimnastyki.
Nie zapomnij o nodze na hamulcu jak chcesz się gumować uczyć

,,De gustibus non est disputandum"(łac.)-O gustach się nie dyskutuje.
-
Landryss25 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 6269
- Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
- Lokalizacja: Liw
co do tej nogi - masz landziu racje
ale ja do dzisiaj nie ogarniam jak to zgrac xd i jak próbuje pomagac sobie hamulcem, to bardziej mysle o tym niz o gazie i równowadze, i po prostu gorzej wychodzi
i mi łatwiej po prostu było sie nauczyc smigac bez hebla
chociaz zawsze mam palec na przednim, wiec w razie W zblokowanie przedniego koła na pewno troche "pociągnie" do przodu. to taka rada - jak by kontrolowanie hebla było tak samo trudne do wykonania jak dla mnie
znajomy akurat od razu jak zaczał sie uczyc to odkręcał gaz do oporu, i tylko hamował sobie hamulcem, i szybko to opanował 





KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Ogólnie utrzymywać pion heblem w nodze jeszcze w sztywnym bucie jest bardzo ciężko się nauczyć, co innego a trampkach ale to nie dla mnie. Mówiąc o nim miałem na myśli żeby wyrobić nawyk trzymania nogi na heblu i w razie afery ratowania się nim. Mnie to kilka razy uchroniło przed zaliczeniem pleców.
Z przednim radzę nie kombinować bo jak opadnie się z zaciśniętą klamką to może być gorzej niż zaliczyć plecy.
Z przednim radzę nie kombinować bo jak opadnie się z zaciśniętą klamką to może być gorzej niż zaliczyć plecy.
,,De gustibus non est disputandum"(łac.)-O gustach się nie dyskutuje.
-
Landryss25 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 6269
- Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
- Lokalizacja: Liw
noo tu tez masz racje
dlatego trzymam tylko palec i lekko nim "tykam". a twoja DRzka na SM stoi ?

KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Raz tak raz tak
W tej chwili SM bo wykorzystuję jeszcze ostatki pogody weekendami. W sumie to planuję zakup jakiegoś enduraka 250 2t na lato i zostawienie DRZ na SM bo przekładanie kół wkurzające po jakimś czasie się robi. Wcześniej był pomysł na jakieś 525 SM/Enduro ale po zaliczeniu kilku przekładek jednak plany uległy zmianie.

,,De gustibus non est disputandum"(łac.)-O gustach się nie dyskutuje.
-
Landryss25 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 6269
- Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
- Lokalizacja: Liw
a ja jestem hardcorem i jeżdzę bez hebli ;d
będę CRke sprzedawał
wytniesz sobie otwor w polu startowym i świeczkę zamontujesz i będą światła
ja też przerabiałem motyw 525
i dobrze mi to nie wyszło, uraz został i znowu wracam do klasy mx 2 
będę CRke sprzedawał


ja też przerabiałem motyw 525


Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
-
Bostorn - Moderator
- Posty: 5511
- Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
- Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin
Witam..
Zrobiłem kapitalke w swojej yz 250f wymieniony zostałł tłok, ślizg łańcuszka rozrządu, korba. wał, łożyska, zawory ssące zregerenowane gniazda zaworowe i teraz mam pytanie dotyczące dotarcia moto jak powinienem jeździć, do jakich obrotów wkręcać silnik i ile mniej więcej paliwa wyjeździć aby zaraz znowu remontu nie robić...z góry dzięki
Zrobiłem kapitalke w swojej yz 250f wymieniony zostałł tłok, ślizg łańcuszka rozrządu, korba. wał, łożyska, zawory ssące zregerenowane gniazda zaworowe i teraz mam pytanie dotyczące dotarcia moto jak powinienem jeździć, do jakich obrotów wkręcać silnik i ile mniej więcej paliwa wyjeździć aby zaraz znowu remontu nie robić...z góry dzięki
YAMAHA RACING TEAM
-
Marcin65432105 - Świeżak
- Posty: 111
- Dołączył(a): 9/1/2010, 19:51
Bosti 525 to mega sprzęt na SM. Na enduro jak dla mnie za agresywny i w porównaniu do ćwiary 2t ciężki.
Marcin, wyjeździj ze 3-4baki trochę spokojniej niż zwykle bez długiego pałowania na obrotach i pilnuj żeby go nie przegrzać. Nie przeciążaj go jadąc na bardzo niskich obrotach i od czasu do czasu przeciągnij go na biegach do końca.
Marcin, wyjeździj ze 3-4baki trochę spokojniej niż zwykle bez długiego pałowania na obrotach i pilnuj żeby go nie przegrzać. Nie przeciążaj go jadąc na bardzo niskich obrotach i od czasu do czasu przeciągnij go na biegach do końca.
,,De gustibus non est disputandum"(łac.)-O gustach się nie dyskutuje.
-
Landryss25 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 6269
- Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
- Lokalizacja: Liw
Powinna wejść. Ale co z tego jak lipnie będzie się na takim kapciu jeździło.
,,De gustibus non est disputandum"(łac.)-O gustach się nie dyskutuje.
-
Landryss25 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 6269
- Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
- Lokalizacja: Liw
co do docierania - nie ma czegos takiego jak jeździc na obrotach, czy z prędkosciami ;P czy co gorsza na kilku biegach tylko. jeździsz ostrozniej, najpierw nie katując w ogóle, potem mozna odkręcac ale nie katowac na wysokich obrotach przez kilka km po prostej ;P dobrze jest rozpędzac moto i puszczac gaz żeby samo hamowało silnikiem. no i podstawa - nie przegrzać i nie smigac na niedogrzanym 

KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Uwaga. Wypowiedź henia dotyczy tylko czterosuwów. Żeby jakiś posiadacz dwusuwa nie skorzystał z tej rady.
Remonty i tuning silników, zawieszeń, tulejowanie, szlify, wymiany korbowodów, naprawa wałów. Honowanie Nicasilu. Części i akcesoria. tel. 607198003 http://WWW.MOTO-KORN.PL (otwórz link)
-
MJR128 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 847
- Dołączył(a): 10/12/2006, 20:39
- Lokalizacja: Ladzin/Kraków
jak mowa o 2t a widze że masz w opisie sete, lepiej zrób 1 bak paliwa o stosunku benzyny do oleju 1:20-25
niech kopci, pluje ale niech się dociera porządnie, wyjeździj tak baki, bez zniaczenia na jakich obrotach, oczywiście nie przegrzewaj i nie zamęcz, tzn niskie obroty, wysoki bieg, albo niski bieg wysokie obroty i ogień, z głową to rób, 3maj motor na srednich obrotach i śmigaj sobie, rób częstrze przerwy, niech stygnie i później znowu jazda
wyjeździj 2 zbiorniki w taki sposób a na 3cim miej nadal tą samą mieszankę ale już pozwól sobie na odrobine szaleństwa, a później trzymaj się swojej normy
i OGIEŃ!!
niech kopci, pluje ale niech się dociera porządnie, wyjeździj tak baki, bez zniaczenia na jakich obrotach, oczywiście nie przegrzewaj i nie zamęcz, tzn niskie obroty, wysoki bieg, albo niski bieg wysokie obroty i ogień, z głową to rób, 3maj motor na srednich obrotach i śmigaj sobie, rób częstrze przerwy, niech stygnie i później znowu jazda

wyjeździj 2 zbiorniki w taki sposób a na 3cim miej nadal tą samą mieszankę ale już pozwól sobie na odrobine szaleństwa, a później trzymaj się swojej normy

Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
-
Bostorn - Moderator
- Posty: 5511
- Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
- Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin
To super już wszystko wiem mam nadzieje, że nowy silnik mi długo posłuży dzięki wszystkim za odp...słyszałem jeszcze że zaraz po dotarciu trzeba olej z filtrem wymienić czy to prawda??
YAMAHA RACING TEAM
-
Marcin65432105 - Świeżak
- Posty: 111
- Dołączył(a): 9/1/2010, 19:51
oczywiście ja napisałem to o żeliwie, nicasil, dociera sie o wiele szybciej, ale dla swietego spokoju wyjeździj te 2 baczki no i nie żałuj oleju, i bardzo ważna rzecz, nie przegrzej, nie jeździł na wysokich obrotach dosc dlugo, zadnych wariackich prostych itp
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
-
Bostorn - Moderator
- Posty: 5511
- Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
- Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin
zawodnik dociera kilka minut
ale on potem ma tłok za free od sponsora
na pewno docieranie jeszcze nikomu nie zaszkodziło. lepiej posmigac kilka baków bardziej lajtownie patrząc na temp, niz przesadzic i miec potem problem 



KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
hahaha toś mnie rozbawił henio łudź się dalej że zawodnik ma tłoki od sponsorów
w Polsce mało który... jak w każdym w pewnym sensie niszowym sporcie motorowym... a tak BTW dlaczego zawodnicy sportów motorowych (2t) docierają kilka minut albo prawie wcale? bo motor docierany powoli będzie jechał powoli a motor docierany chwilę będzie zapieprzał ale krótko... oczywiście w sporcie takim jak enduro motocross jest to mniej odczuwalne szczególnie dla amatorów... ja nie lubię tych wszystkich teorii na temat docierań.Docieram tak jak każe instrukcja i już ( w kx 20 min dosyć spokojnie- ostudzić i 20 minut tak średnio a potem już można pałować (byle z umiarem i pilnowaniem temp.
)


Yamaha Dt80MXS 7/10
KX80 r 99 8/10
Fantic rc80 99/10
KX80 r 99 8/10
Fantic rc80 99/10
-
lapfactor - Świeżak
- Posty: 121
- Dołączył(a): 25/7/2011, 19:16
- Lokalizacja: Poznań
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości