Jaki kupić motocykl do offroadu? Co sądzicie o...?
To ja pisałem o tym module, nie chodzi mi o to zeby kierować się w wyborze motoru modułem tylko że jest to element który w innych motocyklach rzadziej ulega awarii a tu praktycznie w co 2 jest pękniety moduł. Moduł nie zawsze psuje się tak że po prostu nie ma iskry i tyle. Zdarzyło mi się że motor chodził wkręcał się dopuki nie zdusiło się go, w tedy brak iskry i jedynie z popychu potrafił odpalić, lub po 24h z pierwszego
wymieniłem moduł i problem się skończył.

sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
-
kris514 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2411
- Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
- Lokalizacja: Kielce
ten moduł to jest troche bolączka ktmów sprzed 2003 roku, gdzie podczas gleby, laga potrafiła puknąc w ten moduł ;D potem go zmniejszyli i przeniesli, przemodelowane półki itp, i juz takiego problemu nie ma ;D
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
może jeszcze trochę później bo w ktm exc 125 z 2004r też to zaobserwowałem
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
-
kris514 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2411
- Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
- Lokalizacja: Kielce
Tak to ty pisałeś, żeby też zobaczyć na moduł ; ) Nie chodziło mi się zeby kierować się w wyborze motocykla modułem tylko żeby zobaczyć też na jego stan ... Pozdrawiamkris514 napisał(a):To ja pisałem o tym module, nie chodzi mi o to zeby kierować się w wyborze motoru modułem tylko że jest to element który w innych motocyklach rzadziej ulega awarii a tu praktycznie w co 2 jest pękniety moduł. Moduł nie zawsze psuje się tak że po prostu nie ma iskry i tyle. Zdarzyło mi się że motor chodził wkręcał się dopuki nie zdusiło się go, w tedy brak iskry i jedynie z popychu potrafił odpalić, lub po 24h z pierwszegowymieniłem moduł i problem się skończył.

- adix22904
- Świeżak
- Posty: 7
- Dołączył(a): 30/7/2012, 16:22
Czy nie było podwieszanych co sprawdzać przy kupnie ?
Maszyna do góry i lecisz :
-luzy na główce i przeskoki(kręcisz delikatnie lewo-prawo i wyczuwasz jakieś bicia)
-luzy na wahaczu
-luzy na przegubie
To te najdroższe, które się cenią.
Reszta to : koła(przód+tył) Amortyzator(dół+góra) i to chyba wszystko.
Sprawdzasz czy lagi nie mają potów, czy amor działa poprawnie, czy nie cieknie itd.
Czy chłodnica jest cała, czy nie jest przypadkiem klejona, jak krzywa to pół biedy, na takiej jeździ się dalej.
Przed jazdą sprawdź czy silnik zimny(jak ciepły, to możesz podziękować, jednoznacznie oznacza to, że motocykl ma jakieś wady ukryte, skoro właściciel postanowił rozgrzać silnik)
Sprawdź też przed jazdą płyn chłodniczy i po jeździe, czy są jakieś ubytki.
Biegi czy wchodzÄ… i nie wyskakujÄ…, czy ma wszystkie biegi rzecz jasna.
Czy sprzęgło działa poprawnie.
Zdemontuj dyfuzor, weź silną latarkę i oświeć tłok i gładź cylindra. Możesz ewentualnie spytać, czy jest możliwość zdemontowania głowicy, jak się zgodzi, oznacza to, że jest pewny co do silnika, nie każdy może też sobie pozwolić na demontaż, więc sam dyfuzor ci zostanie, przez wlot też dopatrzysz się.
Układ hamulcowy, czy działa jak należy(chyba nie muszę tłumaczyć jak działa poprawnie układ hamulcowy) tarcze czy rantów nie mają, czy klocki w stanie jezdnym jeszcze, czy układ szczelny, podsłuchaj czy syczenia nie ma jakiegoś podejrzanego.
Najlepiej to weź kogoś, kogoś kto ma choć minimalne pojęcie, postaw mu piwo. Zawsze ta druga osoba dopatrzy się czegoś, jak ty przez ten czas będziesz zapatrzony na części "tuningowe".
Nie patrz na te części, bo większość jest ci na początek w ogóle niepotrzebna. Nie polecam dawać za motocykl wszystkich pieniędzy, nawet jeżeli to pewniak, zawsze może okazać się coś podczas jazdy, a jak kasy nie ma, motocykl stoi
Maszyna do góry i lecisz :
-luzy na główce i przeskoki(kręcisz delikatnie lewo-prawo i wyczuwasz jakieś bicia)
-luzy na wahaczu
-luzy na przegubie
To te najdroższe, które się cenią.
Reszta to : koła(przód+tył) Amortyzator(dół+góra) i to chyba wszystko.
Sprawdzasz czy lagi nie mają potów, czy amor działa poprawnie, czy nie cieknie itd.
Czy chłodnica jest cała, czy nie jest przypadkiem klejona, jak krzywa to pół biedy, na takiej jeździ się dalej.
Przed jazdą sprawdź czy silnik zimny(jak ciepły, to możesz podziękować, jednoznacznie oznacza to, że motocykl ma jakieś wady ukryte, skoro właściciel postanowił rozgrzać silnik)
Sprawdź też przed jazdą płyn chłodniczy i po jeździe, czy są jakieś ubytki.
Biegi czy wchodzÄ… i nie wyskakujÄ…, czy ma wszystkie biegi rzecz jasna.
Czy sprzęgło działa poprawnie.
Zdemontuj dyfuzor, weź silną latarkę i oświeć tłok i gładź cylindra. Możesz ewentualnie spytać, czy jest możliwość zdemontowania głowicy, jak się zgodzi, oznacza to, że jest pewny co do silnika, nie każdy może też sobie pozwolić na demontaż, więc sam dyfuzor ci zostanie, przez wlot też dopatrzysz się.
Układ hamulcowy, czy działa jak należy(chyba nie muszę tłumaczyć jak działa poprawnie układ hamulcowy) tarcze czy rantów nie mają, czy klocki w stanie jezdnym jeszcze, czy układ szczelny, podsłuchaj czy syczenia nie ma jakiegoś podejrzanego.
Najlepiej to weź kogoś, kogoś kto ma choć minimalne pojęcie, postaw mu piwo. Zawsze ta druga osoba dopatrzy się czegoś, jak ty przez ten czas będziesz zapatrzony na części "tuningowe".
Nie patrz na te części, bo większość jest ci na początek w ogóle niepotrzebna. Nie polecam dawać za motocykl wszystkich pieniędzy, nawet jeżeli to pewniak, zawsze może okazać się coś podczas jazdy, a jak kasy nie ma, motocykl stoi

-
Street4Fun - Bywalec
- Posty: 503
- Dołączył(a): 16/9/2012, 09:30
- Lokalizacja: Dolnyśląsk
- sylwek199888
- Świeżak
- Posty: 300
- Dołączył(a): 13/8/2012, 20:43
- Lokalizacja: Poddębice
dokładnie, zadna crossówka na las nie bedzie ok. ludzie niektórzy latają i myslą ze jest fajnie. ale po przesiadce na konkretne enduro, crossówka w lesie prezentuje sie bardzo słabo
jak dla mnie to nie da sie tym jechać. to lepiej w drugą strone, miec enduro, a czasami wskoczyc na tor

KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
No tak, myślałem także nad exc 125, lecz te motocykle są na mnie za drogie. I jeszcze jedno pytanie. Czym różni się cr 125 od cr 125r, bo blisko mnie ma jakiś facet do sprzedania właśnie tą cr 125r.
Link do niej: http://tablica.pl/oferta/honda-cr-125r- ... c192a71c0c
Link do niej: http://tablica.pl/oferta/honda-cr-125r- ... c192a71c0c
- sylwek199888
- Świeżak
- Posty: 300
- Dołączył(a): 13/8/2012, 20:43
- Lokalizacja: Poddębice
to to samo, kwestia czy komus chce sie literke dopisać czy nie. w serwisówce zawsze jest pełen model opisany jako CR 125r.
co do EXC - szukaj egzemplarzy bez dokumentów, nawet bez swiateł jak ktoś sie przyzna że na prawde ma EXC, to zawsze lepiej takie moto w terenie męczyć
zawsze to skrzynia inna i zawieszenie, no i całe zestrojenie motocykla duzo lepsze w las a cena zwykle podobna jak zwykły SX
co do EXC - szukaj egzemplarzy bez dokumentów, nawet bez swiateł jak ktoś sie przyzna że na prawde ma EXC, to zawsze lepiej takie moto w terenie męczyć

KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
No fajnie by bylo, gydy by bylo wiecej exc 125 bez dokumentow na allegro czy tablicy. Ja nawet myslalem zeby jechac do niemiec i jakiegos exc trafic tanio, ale w niemczech wszysto jest nowsze i to sie wiaze z wieksza cena. A ja na moto moge wydac max 4000. Barek Ty pewnie chcesz wiecej za to moto niz ja moge wydac :]
- sylwek199888
- Świeżak
- Posty: 300
- Dołączył(a): 13/8/2012, 20:43
- Lokalizacja: Poddębice
w niemczech wcale tanio nie jest. kolega szukał to ceny porównywalne z cenami w PL. fakt czasami trafiały sie okazy w dobrej cenie i np super stanie technicznym udokumentowanym itp. ale doliczajac transporty, rejestracje itp cena wychodziła przeciętna. no do 4 tysi ciezko bedzie zdrowe moto kupic
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
No wiem że rewelacji nie będzie, dlatego patrzę na tasze moto niż ktm. Barek253 byś chciał za tego KTM'a ? Jakie moto byście polecali z hard enduro 2t do 4000zl ?
- sylwek199888
- Świeżak
- Posty: 300
- Dołączył(a): 13/8/2012, 20:43
- Lokalizacja: Poddębice
dokładnie też bym odpuscił szukaj bardziej softa
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
- sylwek199888
- Świeżak
- Posty: 300
- Dołączył(a): 13/8/2012, 20:43
- Lokalizacja: Poddębice
Dt i kmx zupełnie odpada. Kupił bym to exc, nawet jakiś starszy rok (bez lampy itp. jak kolega wyżej opisał) ale to rzadkość.
A co myślicie o tym ?
http://otomoto.pl/husqvarna-wr-125-2t-z ... 47501.html
A co myślicie o tym ?
http://otomoto.pl/husqvarna-wr-125-2t-z ... 47501.html
- sylwek199888
- Świeżak
- Posty: 300
- Dołączył(a): 13/8/2012, 20:43
- Lokalizacja: Poddębice
huska bedzie troche tansza, ale jak cos nietypowego padnie to problem z częsciami. i czasami np z uszkodzonym zapłonem czy cos mozna kupic w cenie złomowej bo ostro traci na wartosci. ale moto fajnie śmiga. pomysl na pewno czego chcesz, nie doradzamy ci DT czy kmxa, dlatego żebys jeździł na syfie... tylko trzeba realnie podejść do sprawy. za 4000 zł ciezko kupic wyczynówke ( bo exc to juz wyczynówka ) która bedzie dobrze służyła, tam częsci są kierowane na krótką intensywną prace. zaniedbany moto bedzie albo drogo kosztował, albo sie ostro sypał. wiec jak kupisz sprzęt za 4000 zł to licz sie ze sporymi wydatkami w sezonie. dlatego DT cenowo bedzie to lepsza opcja, bo jest kilka razy bardziej wytrzymała
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości