Zobacz wątek - Jaki kupić motocykl do offroadu? Co sądzicie o...?
NAS Analytics TAG

Jaki kupić motocykl do offroadu? Co sądzicie o...?

Enduro, Cross
_________

Postprzez kris514 » 8/8/2013, 19:49

To ja pisałem o tym module, nie chodzi mi o to zeby kierować się w wyborze motoru modułem tylko że jest to element który w innych motocyklach rzadziej ulega awarii a tu praktycznie w co 2 jest pękniety moduł. Moduł nie zawsze psuje się tak że po prostu nie ma iskry i tyle. Zdarzyło mi się że motor chodził wkręcał się dopuki nie zdusiło się go, w tedy brak iskry i jedynie z popychu potrafił odpalić, lub po 24h z pierwszego :D wymieniłem moduł i problem się skończył.
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
Avatar użytkownika
kris514
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2411
Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
Lokalizacja: Kielce


Postprzez henio12323 » 8/8/2013, 20:05

ten moduł to jest troche bolączka ktmów sprzed 2003 roku, gdzie podczas gleby, laga potrafiła puknąc w ten moduł ;D potem go zmniejszyli i przeniesli, przemodelowane półki itp, i juz takiego problemu nie ma ;D
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN


Postprzez kris514 » 8/8/2013, 20:32

może jeszcze trochę później bo w ktm exc 125 z 2004r też to zaobserwowałem
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
Avatar użytkownika
kris514
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2411
Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
Lokalizacja: Kielce

Postprzez adix22904 » 8/8/2013, 20:57

kris514 napisał(a):To ja pisałem o tym module, nie chodzi mi o to zeby kierować się w wyborze motoru modułem tylko że jest to element który w innych motocyklach rzadziej ulega awarii a tu praktycznie w co 2 jest pękniety moduł. Moduł nie zawsze psuje się tak że po prostu nie ma iskry i tyle. Zdarzyło mi się że motor chodził wkręcał się dopuki nie zdusiło się go, w tedy brak iskry i jedynie z popychu potrafił odpalić, lub po 24h z pierwszego :D wymieniłem moduł i problem się skończył.
Tak to ty pisałeś, żeby też zobaczyć na moduł ; ) Nie chodziło mi się zeby kierować się w wyborze motocykla modułem tylko żeby zobaczyć też na jego stan ... Pozdrawiam :)
adix22904
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 30/7/2012, 16:22

Postprzez Street4Fun » 9/8/2013, 09:12

Czy nie było podwieszanych co sprawdzać przy kupnie ?
Maszyna do góry i lecisz :
-luzy na główce i przeskoki(kręcisz delikatnie lewo-prawo i wyczuwasz jakieś bicia)
-luzy na wahaczu
-luzy na przegubie
To te najdroższe, które się cenią.
Reszta to : koła(przód+tył) Amortyzator(dół+góra) i to chyba wszystko.
Sprawdzasz czy lagi nie mają potów, czy amor działa poprawnie, czy nie cieknie itd.
Czy chłodnica jest cała, czy nie jest przypadkiem klejona, jak krzywa to pół biedy, na takiej jeździ się dalej.
Przed jazdą sprawdź czy silnik zimny(jak ciepły, to możesz podziękować, jednoznacznie oznacza to, że motocykl ma jakieś wady ukryte, skoro właściciel postanowił rozgrzać silnik)
Sprawdź też przed jazdą płyn chłodniczy i po jeździe, czy są jakieś ubytki.
Biegi czy wchodzÄ… i nie wyskakujÄ…, czy ma wszystkie biegi rzecz jasna.
Czy sprzęgło działa poprawnie.
Zdemontuj dyfuzor, weź silną latarkę i oświeć tłok i gładź cylindra. Możesz ewentualnie spytać, czy jest możliwość zdemontowania głowicy, jak się zgodzi, oznacza to, że jest pewny co do silnika, nie każdy może też sobie pozwolić na demontaż, więc sam dyfuzor ci zostanie, przez wlot też dopatrzysz się.
Układ hamulcowy, czy działa jak należy(chyba nie muszę tłumaczyć jak działa poprawnie układ hamulcowy) tarcze czy rantów nie mają, czy klocki w stanie jezdnym jeszcze, czy układ szczelny, podsłuchaj czy syczenia nie ma jakiegoś podejrzanego.
Najlepiej to weź kogoś, kogoś kto ma choć minimalne pojęcie, postaw mu piwo. Zawsze ta druga osoba dopatrzy się czegoś, jak ty przez ten czas będziesz zapatrzony na części "tuningowe".
Nie patrz na te części, bo większość jest ci na początek w ogóle niepotrzebna. Nie polecam dawać za motocykl wszystkich pieniędzy, nawet jeżeli to pewniak, zawsze może okazać się coś podczas jazdy, a jak kasy nie ma, motocykl stoi ;)
Avatar użytkownika
Street4Fun
Bywalec
 
Posty: 503
Dołączył(a): 16/9/2012, 09:30
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Postprzez sylwek199888 » 10/8/2013, 09:22

A co myślicie o Hondzie Cr 125 do jazdy po lesie ? Czasami możliwe że po torze(ale żadko).
sylwek199888
Świeżak
 
Posty: 300
Dołączył(a): 13/8/2012, 20:43
Lokalizacja: Poddębice

Postprzez barek253 » 10/8/2013, 13:12

Lipna miałem....
Lepiej exc 125 lub 200.
barek253
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1999
Dołączył(a): 28/5/2010, 16:39

Postprzez henio12323 » 10/8/2013, 17:28

dokładnie, zadna crossówka na las nie bedzie ok. ludzie niektórzy latają i myslą ze jest fajnie. ale po przesiadce na konkretne enduro, crossówka w lesie prezentuje sie bardzo słabo :D jak dla mnie to nie da sie tym jechać. to lepiej w drugą strone, miec enduro, a czasami wskoczyc na tor
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez sylwek199888 » 10/8/2013, 18:49

No tak, myślałem także nad exc 125, lecz te motocykle są na mnie za drogie. I jeszcze jedno pytanie. Czym różni się cr 125 od cr 125r, bo blisko mnie ma jakiś facet do sprzedania właśnie tą cr 125r.
Link do niej: http://tablica.pl/oferta/honda-cr-125r- ... c192a71c0c
sylwek199888
Świeżak
 
Posty: 300
Dołączył(a): 13/8/2012, 20:43
Lokalizacja: Poddębice

Postprzez henio12323 » 10/8/2013, 19:17

to to samo, kwestia czy komus chce sie literke dopisać czy nie. w serwisówce zawsze jest pełen model opisany jako CR 125r.
co do EXC - szukaj egzemplarzy bez dokumentów, nawet bez swiateł jak ktoś sie przyzna że na prawde ma EXC, to zawsze lepiej takie moto w terenie męczyć :D zawsze to skrzynia inna i zawieszenie, no i całe zestrojenie motocykla duzo lepsze w las a cena zwykle podobna jak zwykły SX
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez barek253 » 10/8/2013, 20:34

ile chcesz wydać?
ja mam na sprzedaż exc 200..
barek253
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1999
Dołączył(a): 28/5/2010, 16:39

Postprzez sylwek199888 » 10/8/2013, 20:51

No fajnie by bylo, gydy by bylo wiecej exc 125 bez dokumentow na allegro czy tablicy. Ja nawet myslalem zeby jechac do niemiec i jakiegos exc trafic tanio, ale w niemczech wszysto jest nowsze i to sie wiaze z wieksza cena. A ja na moto moge wydac max 4000. Barek Ty pewnie chcesz wiecej za to moto niz ja moge wydac :]
sylwek199888
Świeżak
 
Posty: 300
Dołączył(a): 13/8/2012, 20:43
Lokalizacja: Poddębice

Postprzez henio12323 » 10/8/2013, 21:21

w niemczech wcale tanio nie jest. kolega szukał to ceny porównywalne z cenami w PL. fakt czasami trafiały sie okazy w dobrej cenie i np super stanie technicznym udokumentowanym itp. ale doliczajac transporty, rejestracje itp cena wychodziła przeciętna. no do 4 tysi ciezko bedzie zdrowe moto kupic
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez sylwek199888 » 10/8/2013, 21:39

No wiem że rewelacji nie będzie, dlatego patrzę na tasze moto niż ktm. Barek253 byś chciał za tego KTM'a ? Jakie moto byście polecali z hard enduro 2t do 4000zl ?
sylwek199888
Świeżak
 
Posty: 300
Dołączył(a): 13/8/2012, 20:43
Lokalizacja: Poddębice

Postprzez barek253 » 11/8/2013, 05:39

No ponad 6.
Za te pieniądze nawet nie myśl o hardzie.
barek253
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1999
Dołączył(a): 28/5/2010, 16:39

Postprzez henio12323 » 11/8/2013, 13:39

dokładnie też bym odpuscił szukaj bardziej softa
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez sylwek199888 » 11/8/2013, 18:19

A co mozecie polecic z soft'a ??
sylwek199888
Świeżak
 
Posty: 300
Dołączył(a): 13/8/2012, 20:43
Lokalizacja: Poddębice

Postprzez Effendi » 11/8/2013, 18:54

Jak soft to Yamaha DT i Kawasaki KMX.
Jeżdżę na KTM exc 450, a obok niego stoi Honda Transalp 650
Effendi
Świeżak
 
Posty: 248
Dołączył(a): 20/5/2013, 17:36
Lokalizacja: Białystok

Postprzez sylwek199888 » 11/8/2013, 20:05

Dt i kmx zupełnie odpada. Kupił bym to exc, nawet jakiś starszy rok (bez lampy itp. jak kolega wyżej opisał) ale to rzadkość.
A co myślicie o tym ?
http://otomoto.pl/husqvarna-wr-125-2t-z ... 47501.html
sylwek199888
Świeżak
 
Posty: 300
Dołączył(a): 13/8/2012, 20:43
Lokalizacja: Poddębice

Postprzez henio12323 » 11/8/2013, 20:31

huska bedzie troche tansza, ale jak cos nietypowego padnie to problem z częsciami. i czasami np z uszkodzonym zapłonem czy cos mozna kupic w cenie złomowej bo ostro traci na wartosci. ale moto fajnie śmiga. pomysl na pewno czego chcesz, nie doradzamy ci DT czy kmxa, dlatego żebys jeździł na syfie... tylko trzeba realnie podejść do sprawy. za 4000 zł ciezko kupic wyczynówke ( bo exc to juz wyczynówka ) która bedzie dobrze służyła, tam częsci są kierowane na krótką intensywną prace. zaniedbany moto bedzie albo drogo kosztował, albo sie ostro sypał. wiec jak kupisz sprzęt za 4000 zł to licz sie ze sporymi wydatkami w sezonie. dlatego DT cenowo bedzie to lepsza opcja, bo jest kilka razy bardziej wytrzymała
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Poprzednia stronaNastępna strona


Powrót do Offroad



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości




na górê