Jaki kupić motocykl do offroadu? Co sądzicie o...?
w ciezki teren, podjazdy itp DT sobie nie poradzi, za słaba i za cięzka. z drugiej strony exc jest kilka razy drozszy w utrzymaniu. wiec jak cie nie stać to nie ma co sie pchać, zeby maszyna stała rozwalona pół sezonu
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
A jakiś odpowiednik exc? Np husqvarna wr czy ten gas gas (nie pamiętam modelu) będą się spisywać w takim terenie? Bo trochę przyoszczędzę na zakupie to już będzie na jakiś remoncik.
I jeszcze jedno pytanie: w wszystkich hard enduro remonty podobnie? Tzn tłok koło 70mth ?
I jeszcze jedno pytanie: w wszystkich hard enduro remonty podobnie? Tzn tłok koło 70mth ?
exc 125 11'
- dawko00
- Świeżak
- Posty: 146
- Dołączył(a): 2/11/2014, 13:51
- Lokalizacja: Żywiec
tak, niezaleznie od marki podohnie, husqvarna ma WR porównywalną z ktmem exc, gas gas ma chyba model EC ( przynajmniej teraz nie wiem czy nie miał innej nazwy wczesniej ) ale problem z wynalazkami polega na tym, ze jest upierdliwy dostęp do częsci, niektóre są dziwnie drogie, na niektóre trzeba czekać. chyba że ci na tym nie zalezy. to kupisz takie moto duzo taniej. bedzie jeździc jak dla amatora bardzo dobrze wiec sie nie bedzie do czego przyczepić. minusem u mnie w nietypowych sprzętach dostęp serwisowy, w ktmie na srodku pola pół motocyla rozbierzesz dwoma kluczami. a w nietypach musisz miec juz odpowiednie narzędzia, żeby sie dostać do gaźnika np w husce trzeba mocno moto rozebrać
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Ok czyli pod względem jazdy nie odczuje różnicy między ktm, a innymi hard enduro ? A pod względem dostępnych części i ewentualnych napraw najlepszy ktm. To zostaje mi jeszcze rozważyć czy kupić na wiosnę coś do tych 6/7k czy zbierać do jesieni 2015 na jakiegoś fajnego exc. Bo za tą kwotę jak patrzyłem to albo niezły kat około 00r a husqa z 4 lata młodsza. Jeszcze jakbyś mógł wyrazić swoje zdanie co lepiej zrobić, czy poczekać czy kupić husqe i wierzyć ze nie będzie niespodzianek?
exc 125 11'
- dawko00
- Świeżak
- Posty: 146
- Dołączył(a): 2/11/2014, 13:51
- Lokalizacja: Żywiec
nie wyraże bo to kwestia indywidualna. teraz kumpel szukał ktma a trafiła mu sie taniej i nowsza husqvarna. no sprzet fajnie, fajnie jeździ. ale co chwile ma jakies upierdliwe problemy ;P a to wadliwy dali plastik od odmy i ciągle wypada i pluje olejem. a to rozwalił mu sie filtr powietrza a nowego od ręki nie dostał nigdzie. itp itd. do ktma eksploatacyjne rzeczy w serwisie mam od reki, jeszcze ja mma plus że mieszkam ze 3 km od serwisu/salonu ktma. dla mnie sprawnosc motocykla to duuzy plus, bo nie musze na nic czekać. ale jakbym nie miał kasy na dobrego ktma to bym mocno myslał nad czyms mniej typowym zapewne
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Okey, dzięki za pomoc, poczekam do wiosny napewno, a nóż trafi się jakaś praca na budowie czy coś i dozbieram na kata, bo jak na razie to poważnie myślę nad husqvarna bo mam serwis niedaleko i podskoczę do nich zapytać jak z częściami, co mają i czy zamawiają wszystko z czasem oczekiwania max kilka dni 

exc 125 11'
- dawko00
- Świeżak
- Posty: 146
- Dołączył(a): 2/11/2014, 13:51
- Lokalizacja: Żywiec
Witam wszystkich.
PlanujÄ™ zakupić swojego pierwszego crossa. JeździÅ‚em już na nich okazjonalnie – gÅ‚ownie chiÅ„czyki 125-250 oraz bodajże Honda 80. Zastanawiam siÄ™ jakÄ… wybrać markÄ™ – Honda, Yamaha, Kawasaki, oraz jakÄ… pojemność. Wiadomo, że koszty eksploatacji sÄ… w każdym sprzÄ™cie, gdy siÄ™ go używa- dlatego nie bardzo zwracam na to uwagÄ™, ale jaka marka jest najmniej awaryjna? Na poczÄ…tek chyba najlepsza byÅ‚aby 125.. chociaż mam wbitego do gÅ‚owy klina, ponieważ gadaÅ‚em z osobami, które już jeżdżą – mój wiek, 2 znajomych jakieÅ› 250, natomiast trzeci KTM 450 – jego pierwsza maszyna, i spotkaÅ‚em siÄ™ z tekstem, że jak bÄ™dÄ™ miaÅ‚ rozum w gÅ‚owie i na spokojnie bÄ™dÄ™ wszystko ogarniaÅ‚, to Å›miaÅ‚o mogÄ™ brać jakÄ…Å› 250. Stwierdzili, że 125 szybko ogarnÄ™ i po prostu bÄ™dzie mnie nudzić jazda tym, w przeciwieÅ„stwie do jakiejÅ› innej markowej 250, gdzie jest już czym porzÄ…dzić. Jaka jest Wasza opinia, co o tym sÄ…dzicie? Jaki sprzecik polecacie?
Dodam, że mam 16 lat, 185 cm wzrostu, 70kg i nie jestem jakimś "delikatnym chłopaczkiem". Do wydania na sprzęt około 6.5 tysiąca.
Z góry dziękuje i pozdrawiam
PlanujÄ™ zakupić swojego pierwszego crossa. JeździÅ‚em już na nich okazjonalnie – gÅ‚ownie chiÅ„czyki 125-250 oraz bodajże Honda 80. Zastanawiam siÄ™ jakÄ… wybrać markÄ™ – Honda, Yamaha, Kawasaki, oraz jakÄ… pojemność. Wiadomo, że koszty eksploatacji sÄ… w każdym sprzÄ™cie, gdy siÄ™ go używa- dlatego nie bardzo zwracam na to uwagÄ™, ale jaka marka jest najmniej awaryjna? Na poczÄ…tek chyba najlepsza byÅ‚aby 125.. chociaż mam wbitego do gÅ‚owy klina, ponieważ gadaÅ‚em z osobami, które już jeżdżą – mój wiek, 2 znajomych jakieÅ› 250, natomiast trzeci KTM 450 – jego pierwsza maszyna, i spotkaÅ‚em siÄ™ z tekstem, że jak bÄ™dÄ™ miaÅ‚ rozum w gÅ‚owie i na spokojnie bÄ™dÄ™ wszystko ogarniaÅ‚, to Å›miaÅ‚o mogÄ™ brać jakÄ…Å› 250. Stwierdzili, że 125 szybko ogarnÄ™ i po prostu bÄ™dzie mnie nudzić jazda tym, w przeciwieÅ„stwie do jakiejÅ› innej markowej 250, gdzie jest już czym porzÄ…dzić. Jaka jest Wasza opinia, co o tym sÄ…dzicie? Jaki sprzecik polecacie?
Dodam, że mam 16 lat, 185 cm wzrostu, 70kg i nie jestem jakimś "delikatnym chłopaczkiem". Do wydania na sprzęt około 6.5 tysiąca.
Z góry dziękuje i pozdrawiam

- dadidek
- Świeżak
- Posty: 13
- Dołączył(a): 2/9/2011, 17:19
- Lokalizacja: Małopolskie
przede wszystkim to tak:
1) na wiekszy konkretniejszy sprzęt cie nie stać, bo taka 250tka czy 450tka kosztuje minimum z 10 tysiecy za moto w średnim stanie i żeby sensownie jeździło,
2) koledzy którzy na 1 moto mają 450tka jeździc sobie mogą, ale założe sie że po roku na 125tce bys ich łoił jak chciał. może nie na prostej bo tam nie jest problemem przycisnąć, ale będzie nieco bardziej techniczny teren i sobie z tym sprzetem na pewno nie poradzą.
3) nie wiem jeszcze jakiego moto szukasz, czy crossówki rzeczywiscie czy może enduro ? gdzie chcesz tym latać ? cross jest na tor crossowy, do lasu sie nie bardzo nadaje. z drugiej strony za 6500 nie kupisz praktycznie zadnego poządnego hard enduro. ale jak juz to szukał bym ktma exc 125/200 albo husqvarny WR 125, na początek swietne motocykle, duuuuzo sie nauczysz, nie bedziesz sie bał odkręcać, i nie bedziesz sie nudził bo bedziesz mógł szkolić technike jazdy.
1) na wiekszy konkretniejszy sprzęt cie nie stać, bo taka 250tka czy 450tka kosztuje minimum z 10 tysiecy za moto w średnim stanie i żeby sensownie jeździło,
2) koledzy którzy na 1 moto mają 450tka jeździc sobie mogą, ale założe sie że po roku na 125tce bys ich łoił jak chciał. może nie na prostej bo tam nie jest problemem przycisnąć, ale będzie nieco bardziej techniczny teren i sobie z tym sprzetem na pewno nie poradzą.
3) nie wiem jeszcze jakiego moto szukasz, czy crossówki rzeczywiscie czy może enduro ? gdzie chcesz tym latać ? cross jest na tor crossowy, do lasu sie nie bardzo nadaje. z drugiej strony za 6500 nie kupisz praktycznie zadnego poządnego hard enduro. ale jak juz to szukał bym ktma exc 125/200 albo husqvarny WR 125, na początek swietne motocykle, duuuuzo sie nauczysz, nie bedziesz sie bał odkręcać, i nie bedziesz sie nudził bo bedziesz mógł szkolić technike jazdy.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
skoro szukasz typowo crossówki i wiesz co i jak w temacie, to doradze tylko że kompletnie obojętne co kupisz. róznic nie ma w wytrzymałosci, duuuzo bardziej lepiej sie skupić żeby znaleźć albo sztuke zarznieta za grosze i ją odreanimować, albo szukać igiełki. marka nie ma znaczenia
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Rozumiem. A jak Ty byś zrobił, w sensie, czy szukałbyś igiełki do 6.5 tysiąca - mimo że ciężko coś znaleźć w internecie, bo większość sprzedawców wychwala żeby tylko sprzedać, czy wolałbyś się rozejrzeć za czymś np. do 3 - 4 tysięcy i zrobić z tym samemu, mając pewność, że jeździsz na sprawnej maszynie i że nagle coś Ci nie wyskoczy?
Mam zapytanie, otóż przykładowo jest aukcja - na sprzedaż cross marki X i cena przykładowo 5.5-6.5 tysiąca. W opisie pisze, że wymienione jest kilka części i na wszystko jest dowód zakupu. Wydaje mi się, że wtedy bardziej atrakcyjna jest aukcja, w przeciwieństwie do innych, gdzie o dowodzie zakupu nie ma mowy. Jedyne "zmartwienie" wtedy to takie, że już te części po remoncie mogą być zjechane... Ale myślę, że nad takimi aukcjami warto byłoby się troszkę zatrzymać. A Ty jakiego jesteś zdania?
Mam zapytanie, otóż przykładowo jest aukcja - na sprzedaż cross marki X i cena przykładowo 5.5-6.5 tysiąca. W opisie pisze, że wymienione jest kilka części i na wszystko jest dowód zakupu. Wydaje mi się, że wtedy bardziej atrakcyjna jest aukcja, w przeciwieństwie do innych, gdzie o dowodzie zakupu nie ma mowy. Jedyne "zmartwienie" wtedy to takie, że już te części po remoncie mogą być zjechane... Ale myślę, że nad takimi aukcjami warto byłoby się troszkę zatrzymać. A Ty jakiego jesteś zdania?
- dadidek
- Świeżak
- Posty: 13
- Dołączył(a): 2/9/2011, 17:19
- Lokalizacja: Małopolskie
zalezy czy sam robisz czy dajesz komuś. serwis też za darmo nie jest. ja umiem sam zrobić, wiec koszt serwisu by odszedł i wiem na czym latam. ale tez nie jest łatwo kupic tanio, na prawde tanio uszkodzony, nie jest tez łatwo kupic na prawde dobrego sprzetu. zwłaszcza za tą kase gdzie dobry remont to połowa wartosci motocykla. tutaj też w sumie pewnie szukał bym co sie lepiej trafi.
niby tak, ale jak chcesz to ja mam 2 teczki paragonów i faktur i ze 3-4 kilogramy pudełek, papierów itp po zakupionych rzeczach ;P jakbym komuś to pokazał to by myslał że trafił lepiej niz nówka skoro tyle częsci.... ale nikt nie wiem ile te pudełka mają lat. ja zbieram wszystko juz ze 4-5 lat.
najlepiej jak ktoś ma paragon albo fakture od mechanika że robione było na prawde niedawno. z drugiej strony, po co ktoś robi remont komuś ? z doswiadczenia wiem, że ludzie mało kiedy uzywają crossówke zwłaszcza do jazdy tylko po torze, często je tłuką po enduro gdzie dosyć szybko padają. potem tylko zdenerwowanie bo ciągle sie sypie, remont po taniości, byle jakie tanie częsci byle jak poskładane. odpalone jeździ jeździ, i sprzedaż jako swiezo po remoncie
niby tak, ale jak chcesz to ja mam 2 teczki paragonów i faktur i ze 3-4 kilogramy pudełek, papierów itp po zakupionych rzeczach ;P jakbym komuś to pokazał to by myslał że trafił lepiej niz nówka skoro tyle częsci.... ale nikt nie wiem ile te pudełka mają lat. ja zbieram wszystko juz ze 4-5 lat.
najlepiej jak ktoś ma paragon albo fakture od mechanika że robione było na prawde niedawno. z drugiej strony, po co ktoś robi remont komuś ? z doswiadczenia wiem, że ludzie mało kiedy uzywają crossówke zwłaszcza do jazdy tylko po torze, często je tłuką po enduro gdzie dosyć szybko padają. potem tylko zdenerwowanie bo ciągle sie sypie, remont po taniości, byle jakie tanie częsci byle jak poskładane. odpalone jeździ jeździ, i sprzedaż jako swiezo po remoncie
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Rozumiem rozumiem. Dziękuje bardzo za odpowiedzi. Zacznę się pomału rozglądać. Mam przeczucie, że wybór padnie na Honde lub Yamahe, ale jakoś bardziej jestem za Yamahą. Cóż, zobaczymy co i jak. Jeszcze raz dziękuje i pozdrawiam 

- dadidek
- Świeżak
- Posty: 13
- Dołączył(a): 2/9/2011, 17:19
- Lokalizacja: Małopolskie
Witam,
Bardzo chciałbym zacząć przygodę z enduro. Najbardziej interesuje mnie latanie po lasach, polach czy innym błocie. Zacząłem już odkładać i w związku z tym mam pytanie, ile potrzebuję kasiory, żeby zacząć? W jaki motocykl powinienem celować, ile na kask i niezbędny strój na początek. Mam prawie 40-stke na karku, 185 cm wzrostu i ponad 90 kg wagi.
Bardzo chciałbym zacząć przygodę z enduro. Najbardziej interesuje mnie latanie po lasach, polach czy innym błocie. Zacząłem już odkładać i w związku z tym mam pytanie, ile potrzebuję kasiory, żeby zacząć? W jaki motocykl powinienem celować, ile na kask i niezbędny strój na początek. Mam prawie 40-stke na karku, 185 cm wzrostu i ponad 90 kg wagi.
- k-pax_
- Świeżak
- Posty: 1
- Dołączył(a): 9/11/2014, 19:11
125tka przy 90 kg wagi ? bez przesady.
zalezy wg mnie jak ostro chcesz latać bo drogi widze dwie, albo kupic soft enduro i sobie go upalać. albo wyczynówke która pozwala na duzo więcej ale niestety jest tez droższa
z opcji drugiej widze cos typu ktm exc, yamaha WR pojemnosc dobrana pod teren dokładniej. podejrzewam że jakas 400-450tka powinna byc ok ( większych maszyn nie polecam, jak juz to mniejsze które lepiej nadają sie do technicznej jazdy, wiec jak mieszkasz w górach mozna pomysleć nad jakims 2T 250tką np. albo w ogóle cos w 4T też 250tka ) na takie moto musisz wydać minimum te 10-12 tysiecy żeby sensowniej moto pracowało. za 15stke juz kupisz cos konkretniejszego. i wiadomo im wiecej dalej tym lepsza i swieższa maszynka. także zakup dosyc kosztowny, niestety utrzymanie tez nie tanie powiedmy 1000-2500 zł rocznie przy ostrym upalaniu
z opcji pierwszej mozesz wybrać moto które, jest duuuzo tansze, ale też jest cięzsze, ale co nie znaczy że sie nie sprawdza w terenie, mam na mysli tutaj suzuki DRZ 400, swietne moto i do nauki i dla kogos kto juz ogarnia jazde. smiesznie tani serwis w porównaniu z wyczynówkami z listy wyżej. niestety wagą jest spora waga bo wazy chyba z 15 kg wiecej niz KTM ( a czuć w terenie nawet róznice 1-2 kilogramów ) tylko że jak nie zamierzasz atakować mocnych podjazdów, ani nie latać w super enduro, gdzie liczy sie waga i zwinność motocykla - ten bedzie dobry. leśne sciezki, bagna itp spoko sobie motorek poradzi. na takiego bez kwitów mozna startować juz od jakies 6000 zł wiec duuzo taniej. aczkolwiek z 8mke trzeba dać żeby nie był dorżniety i dalej - im wiecej zapłacisz tym lepsza maszynka. szczerze mówiąc do tej DRZki najbardziej bym Cię przekonywał o ile jak pisałem wczesniej, nie interesuje cie extremalna jazda. obok DRZ masz np honde XR tylko że to juz duzo mocniejszy sprzęt, DRZtka na początek nie była by za słaba ale łatwiejsza do opanowania. jest też kawasaki klx tylko że w mniejszych pojemnosciach 250 i 300 ale to raz że praktycznie kopie suzuki, dwa że bardzo mało popularne. jak chcesz latać też dalej to jest cos jak np ktm lc4 - też niezły sprzęt ale ponad 600 pojemnosci ( w sumie chyba przy wadze DRZty ) to juz inne prowadzenie, chociaż nie raz latałem z lc4kami mając exc 525 i na leśnych/polnych sciezkach co prawda nie pałując ale utrzymując zdrowe tempo lc4ki nic a nic nie wymiękały. cena tez od 5 tysiecy mozna dorwac jakiegos grata 600tke blizej 8-9 tysiecy da sie kupic jeżdzacy sprzet.
co do stroju kolega mówi 1 tysiąc - ja mam kask za tysiaka... i planuje zmienic na lepszy ;P podstawa to buty, za 400 zł mniej wiecej kupisz nowe które sie nadają do jazdy ( nie chinskie totalnie) albo uzywane z duzo wyższej półki, ja tam biore zwykle uzywki. kask ze 400 zł trzeba dać tansze raczej są kiepskie. stówka za google (nowe) pas nerkowy od 40 zł pewnie cos da sie kupić. rękawiczki z 50 zł. strój tutaj też rozbieżnosc spora mozna kupic uzywany strój za 200-250 zł a mozna kupic same spodnie za 700 zł. jak nie chcesz przesadzac z wydatkami bierz uzywke aby nie była mocno zaorana. no i ochraniacze kolan podstawa koło 200 zł warto wydać. i jakis buzer/zbroja, osobiscie polecam buzer bo wg mnie praktyczniejszy też jakies 200 zł trzeba dać na cos z niskiej półki ale żeby sie kupy trzymał. wiec troche wydatek jest. na szybko licząc koło 1700 zł mi wyszło za strój w sumie z nizszej półki ale w pełni chroniący. bo mozna kupic sam ochraniacz na JEDNO! kolano za 1700 zł
zalezy wg mnie jak ostro chcesz latać bo drogi widze dwie, albo kupic soft enduro i sobie go upalać. albo wyczynówke która pozwala na duzo więcej ale niestety jest tez droższa
z opcji drugiej widze cos typu ktm exc, yamaha WR pojemnosc dobrana pod teren dokładniej. podejrzewam że jakas 400-450tka powinna byc ok ( większych maszyn nie polecam, jak juz to mniejsze które lepiej nadają sie do technicznej jazdy, wiec jak mieszkasz w górach mozna pomysleć nad jakims 2T 250tką np. albo w ogóle cos w 4T też 250tka ) na takie moto musisz wydać minimum te 10-12 tysiecy żeby sensowniej moto pracowało. za 15stke juz kupisz cos konkretniejszego. i wiadomo im wiecej dalej tym lepsza i swieższa maszynka. także zakup dosyc kosztowny, niestety utrzymanie tez nie tanie powiedmy 1000-2500 zł rocznie przy ostrym upalaniu
z opcji pierwszej mozesz wybrać moto które, jest duuuzo tansze, ale też jest cięzsze, ale co nie znaczy że sie nie sprawdza w terenie, mam na mysli tutaj suzuki DRZ 400, swietne moto i do nauki i dla kogos kto juz ogarnia jazde. smiesznie tani serwis w porównaniu z wyczynówkami z listy wyżej. niestety wagą jest spora waga bo wazy chyba z 15 kg wiecej niz KTM ( a czuć w terenie nawet róznice 1-2 kilogramów ) tylko że jak nie zamierzasz atakować mocnych podjazdów, ani nie latać w super enduro, gdzie liczy sie waga i zwinność motocykla - ten bedzie dobry. leśne sciezki, bagna itp spoko sobie motorek poradzi. na takiego bez kwitów mozna startować juz od jakies 6000 zł wiec duuzo taniej. aczkolwiek z 8mke trzeba dać żeby nie był dorżniety i dalej - im wiecej zapłacisz tym lepsza maszynka. szczerze mówiąc do tej DRZki najbardziej bym Cię przekonywał o ile jak pisałem wczesniej, nie interesuje cie extremalna jazda. obok DRZ masz np honde XR tylko że to juz duzo mocniejszy sprzęt, DRZtka na początek nie była by za słaba ale łatwiejsza do opanowania. jest też kawasaki klx tylko że w mniejszych pojemnosciach 250 i 300 ale to raz że praktycznie kopie suzuki, dwa że bardzo mało popularne. jak chcesz latać też dalej to jest cos jak np ktm lc4 - też niezły sprzęt ale ponad 600 pojemnosci ( w sumie chyba przy wadze DRZty ) to juz inne prowadzenie, chociaż nie raz latałem z lc4kami mając exc 525 i na leśnych/polnych sciezkach co prawda nie pałując ale utrzymując zdrowe tempo lc4ki nic a nic nie wymiękały. cena tez od 5 tysiecy mozna dorwac jakiegos grata 600tke blizej 8-9 tysiecy da sie kupic jeżdzacy sprzet.
co do stroju kolega mówi 1 tysiąc - ja mam kask za tysiaka... i planuje zmienic na lepszy ;P podstawa to buty, za 400 zł mniej wiecej kupisz nowe które sie nadają do jazdy ( nie chinskie totalnie) albo uzywane z duzo wyższej półki, ja tam biore zwykle uzywki. kask ze 400 zł trzeba dać tansze raczej są kiepskie. stówka za google (nowe) pas nerkowy od 40 zł pewnie cos da sie kupić. rękawiczki z 50 zł. strój tutaj też rozbieżnosc spora mozna kupic uzywany strój za 200-250 zł a mozna kupic same spodnie za 700 zł. jak nie chcesz przesadzac z wydatkami bierz uzywke aby nie była mocno zaorana. no i ochraniacze kolan podstawa koło 200 zł warto wydać. i jakis buzer/zbroja, osobiscie polecam buzer bo wg mnie praktyczniejszy też jakies 200 zł trzeba dać na cos z niskiej półki ale żeby sie kupy trzymał. wiec troche wydatek jest. na szybko licząc koło 1700 zł mi wyszło za strój w sumie z nizszej półki ale w pełni chroniący. bo mozna kupic sam ochraniacz na JEDNO! kolano za 1700 zł

KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Witam,
OD dawna mam problem i licze ze doswiadczenie i wiedza forumowiczow mi pomoze.
Mianowicie chodzi o wybor motoru do offroad:
Wzrost: 185
Waga: 83kg
Wiek: 23
Budzet: 5.500pln
Doswiadczenie: (dosc slabe) jezdze od malego ale nigdy nie bylo funduszy na lepszy sprzet:
komar>wsk 125>mz 150>chinskie dziadostwo150ccm>mz 250 - wszystkie uzytkowane w terenie + wiele innych motorow ktore naprawialem i testowalem.
Poszukuje moto w teren (dosc ciezki i baaardzo gorzysty) i kompletnie nie wiem w ktora strone isc...
Najwiekszym problemem dla mnie jest wybor pojemnosci: 125 czy 250 oczywiscie w 2T (przywiazanie). Czytalem mase tematow i nie piszcie mi prosze ze 250 w 2T mnie zabije i bedzie tylko bol d*py bo nie jestem emerytem i od sprzetu wymagam duzo agresji i sporej dawki adrenaliny... Z drugiej strony mam szacunek do slynnego 250 2T i nie chce sie zabic... Boje sie ze 125 2T nie bedzie miala lekko z moja waga i bedzie sie tylko meczyc a ja razem z nia ze wzgledu na brak solidnego pie*dolniecia Smile
Niestety w mojej okolicy nikt nie ma takich sprzetow i dlatego musze sie zdac na wasza pomoc.
Sorry za przeklenstwa i sposob w jaki pisze, ale chce aby czytelnicy/forumowicze wczuli sie w "klimat" i wiedzieli o czym mowa...
Bardzo prosze o pomoc w dokonaniu wyboru, badz jakichkolwiek wskazowek.
Pozdrawiam
OD dawna mam problem i licze ze doswiadczenie i wiedza forumowiczow mi pomoze.
Mianowicie chodzi o wybor motoru do offroad:
Wzrost: 185
Waga: 83kg
Wiek: 23
Budzet: 5.500pln
Doswiadczenie: (dosc slabe) jezdze od malego ale nigdy nie bylo funduszy na lepszy sprzet:
komar>wsk 125>mz 150>chinskie dziadostwo150ccm>mz 250 - wszystkie uzytkowane w terenie + wiele innych motorow ktore naprawialem i testowalem.
Poszukuje moto w teren (dosc ciezki i baaardzo gorzysty) i kompletnie nie wiem w ktora strone isc...
Najwiekszym problemem dla mnie jest wybor pojemnosci: 125 czy 250 oczywiscie w 2T (przywiazanie). Czytalem mase tematow i nie piszcie mi prosze ze 250 w 2T mnie zabije i bedzie tylko bol d*py bo nie jestem emerytem i od sprzetu wymagam duzo agresji i sporej dawki adrenaliny... Z drugiej strony mam szacunek do slynnego 250 2T i nie chce sie zabic... Boje sie ze 125 2T nie bedzie miala lekko z moja waga i bedzie sie tylko meczyc a ja razem z nia ze wzgledu na brak solidnego pie*dolniecia Smile
Niestety w mojej okolicy nikt nie ma takich sprzetow i dlatego musze sie zdac na wasza pomoc.
Sorry za przeklenstwa i sposob w jaki pisze, ale chce aby czytelnicy/forumowicze wczuli sie w "klimat" i wiedzieli o czym mowa...
Bardzo prosze o pomoc w dokonaniu wyboru, badz jakichkolwiek wskazowek.
Pozdrawiam
- Latajacy Holender91
- Świeżak
- Posty: 7
- Dołączył(a): 29/8/2014, 08:52
- Lokalizacja: Rotterdam
tutaj nie chodzi że ktoś ci odradza 250 w 2T bo jakis ból tyłka... po prostu zazwyczaj amator nie jest w stanie ogarnąc takiego motocykla, jest za dziki co nie oznacza że jest dobry w teren. do endurowych podjazdów najlepsze jest enduro, duzo momentu obrotowego z dołu i pyrkając wjedziesz duzo wyżej, niż kręcąc crossową 250tke na maxa - uwierz mi ;D
jak masz bardzo mocne podjazdy 125tka moze byc słaba. 250tka bedzie lepsze o ile ogarniesz, i nie bedziesz sie bał. zazwyczaj jak widze to pierwszy kontakt z 250 w 2T i ludzie lamią totalnie, byle zakręt to wyhamowanie do zerowej prędkosci, a za zakrętem gaz do oporu i tym nadrabiają spieprzony zakręt. tutaj bardziej liczy sie żeby w zakrecie wypaść nieźle, a na prostej nie liczy sie prędkosc. kombinuj z kasą dozbieraj troche z 1-2 tysiące i szukaj ktma EXC 200 np. dobre moto do technicznego endurzenia
jak masz bardzo mocne podjazdy 125tka moze byc słaba. 250tka bedzie lepsze o ile ogarniesz, i nie bedziesz sie bał. zazwyczaj jak widze to pierwszy kontakt z 250 w 2T i ludzie lamią totalnie, byle zakręt to wyhamowanie do zerowej prędkosci, a za zakrętem gaz do oporu i tym nadrabiają spieprzony zakręt. tutaj bardziej liczy sie żeby w zakrecie wypaść nieźle, a na prostej nie liczy sie prędkosc. kombinuj z kasą dozbieraj troche z 1-2 tysiące i szukaj ktma EXC 200 np. dobre moto do technicznego endurzenia
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Hej,
Pewnie podobne pytania już tu padały, ale wciąż nie jestem pewna jak to rozegrać więc proszę o pomoc.
Mianowicie, zamierzam kupić hard enduro najbardziej skłaniam się do KTMa EXC 250. Mam na sam motor około 10 tys.
Do tej pory jeździłam tylko na nieswoim crossowym sprzęcie - Suzuki RM250.
Raczej nie mam znajomych interesujących się tematem enduro/cross więc jedyną wiedzę o nim czerpię z artykułów i forów.
Chciałam się doradzić na co zwrócić uwagę przy zakupie motoru? Chodzi mi o sprawdzenie na miejscu jego stanu, bo jestem lekko przerażona po wypowiedziach ludzi jak ciężko jest kupić sprzęt tak żeby nie okazał się złomem.
Oczywistą rzeczą jest filtr powietrza , wizualne zadbanie moto , jak odpala i spisuje się przy zmianie biegów.
Czy jakieś inne szczególne rady?
Ponieważ nie jestem zbyt doświadczona i myślę że sprzedającemu łatwo będzie mnie wyrolować czy na przykład dobrym pomysłem jest zapłacenie jakiemuś mechanikowi / komuś kto się na prawdę zna i zabrać go ze sobą żeby zobaczył potencjalny zakup? Tylko też ile hajsu można wydawać na taką usługę ? a wiadomo że na pewno nie trafię na sensowne moto szybko.
Pewnie podobne pytania już tu padały, ale wciąż nie jestem pewna jak to rozegrać więc proszę o pomoc.
Mianowicie, zamierzam kupić hard enduro najbardziej skłaniam się do KTMa EXC 250. Mam na sam motor około 10 tys.
Do tej pory jeździłam tylko na nieswoim crossowym sprzęcie - Suzuki RM250.
Raczej nie mam znajomych interesujących się tematem enduro/cross więc jedyną wiedzę o nim czerpię z artykułów i forów.
Chciałam się doradzić na co zwrócić uwagę przy zakupie motoru? Chodzi mi o sprawdzenie na miejscu jego stanu, bo jestem lekko przerażona po wypowiedziach ludzi jak ciężko jest kupić sprzęt tak żeby nie okazał się złomem.
Oczywistą rzeczą jest filtr powietrza , wizualne zadbanie moto , jak odpala i spisuje się przy zmianie biegów.
Czy jakieś inne szczególne rady?
Ponieważ nie jestem zbyt doświadczona i myślę że sprzedającemu łatwo będzie mnie wyrolować czy na przykład dobrym pomysłem jest zapłacenie jakiemuś mechanikowi / komuś kto się na prawdę zna i zabrać go ze sobą żeby zobaczył potencjalny zakup? Tylko też ile hajsu można wydawać na taką usługę ? a wiadomo że na pewno nie trafię na sensowne moto szybko.
-
kaawee - Świeżak
- Posty: 5
- Dołączył(a): 25/1/2014, 14:46
- Lokalizacja: Zmc/ Krk
odpusc sobie 250tki w 2T zjedzą cie mocą. nie wiem jak sobie radziłaś na RMce ale załoze sie że to była bardziej walka o przetrwanie niż sensowna jazda.
poszukaj ktma exc 200, swietne moto bo lekkie, a zarazem mocne,
co do zakupu - uwage trzeba zwracać na wszystko. kazdy podzespół w hard enduro/cross jest istotny i nic nie mozna pominać. skoro sie nie znasz to szukaj kogoś kto sie zna, kto pojedzie z Toba i pomoże w ocenie. np jakis mechanik. ewentualnie szukaj na miejscu zakupu mechanika, dogadaj sie wczesniej. lepiej jemu dać stówke ( czy ile sie tak dogadacie) na ocene sprzętu, niż Twoja błędna diagnoza i potem wydatki w tysiącach na remonty.
nawet jak Ci napisze na co zwracać uwage to i tak mozesz nie zrobić tego dobrze, ciezko ci bedzie ocenić jak działa np zawieszenie nie mając doswiadczenia w endurówkach róznych.
co do kosztów wynajecia kogos zalezy 20-100 zł mysle że to rozsądna cena. zalezy ile musi jechać, ile tracić czasu i jakies są miedzy wami relacje. jak ktos jest mechanikiem, pomoże Ci kupic moto i bedzie mógł liczyć że bedziesz mu prowadziłą moto na serwis co jakiś czas - to na pewno nie bedzie z Ciebie zdzierał - bo wie że w przyszłosci jeszcze na Tobie zarobi.
poszukaj ktma exc 200, swietne moto bo lekkie, a zarazem mocne,
co do zakupu - uwage trzeba zwracać na wszystko. kazdy podzespół w hard enduro/cross jest istotny i nic nie mozna pominać. skoro sie nie znasz to szukaj kogoś kto sie zna, kto pojedzie z Toba i pomoże w ocenie. np jakis mechanik. ewentualnie szukaj na miejscu zakupu mechanika, dogadaj sie wczesniej. lepiej jemu dać stówke ( czy ile sie tak dogadacie) na ocene sprzętu, niż Twoja błędna diagnoza i potem wydatki w tysiącach na remonty.
nawet jak Ci napisze na co zwracać uwage to i tak mozesz nie zrobić tego dobrze, ciezko ci bedzie ocenić jak działa np zawieszenie nie mając doswiadczenia w endurówkach róznych.
co do kosztów wynajecia kogos zalezy 20-100 zł mysle że to rozsądna cena. zalezy ile musi jechać, ile tracić czasu i jakies są miedzy wami relacje. jak ktos jest mechanikiem, pomoże Ci kupic moto i bedzie mógł liczyć że bedziesz mu prowadziłą moto na serwis co jakiś czas - to na pewno nie bedzie z Ciebie zdzierał - bo wie że w przyszłosci jeszcze na Tobie zarobi.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
dziękuję bardzo za wszystkie rady!
trochę mnie zmartwiłes że mówisz że 250 2t powinna poczekać i powinnam mieć coś słabszego. myślałam że skoro mam już troche doświadczenia z crossem o takiej mocy to jest to dobry wybór. Ale posłucham Cię i jeszcze w takim razie to przemyslę i rozejrze się za słabszymi sprzętami.
Dziękuję jeszcze raz!
trochę mnie zmartwiłes że mówisz że 250 2t powinna poczekać i powinnam mieć coś słabszego. myślałam że skoro mam już troche doświadczenia z crossem o takiej mocy to jest to dobry wybór. Ale posłucham Cię i jeszcze w takim razie to przemyslę i rozejrze się za słabszymi sprzętami.
Dziękuję jeszcze raz!
-
kaawee - Świeżak
- Posty: 5
- Dołączył(a): 25/1/2014, 14:46
- Lokalizacja: Zmc/ Krk
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 28 gości