cd. dbania o moto: Naoliwianie, konserwacja napedu.
Posty: 58
• Strona 3 z 3 • 1, 2, 3
Ja również czekam na wyjaśnienia - o co kaman?
baziu, to akurat oznacza gęstość oleju do zawiecha. Im ta cyfra/liczba będzie wyższa, tym olej będzie gęstszy, a tym samym twardsze zawieszenie.
baziu, to akurat oznacza gęstość oleju do zawiecha. Im ta cyfra/liczba będzie wyższa, tym olej będzie gęstszy, a tym samym twardsze zawieszenie.
"Hope is when we feel the pain that makes us try again"
-
Manhatan - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2173
- Dołączył(a): 29/5/2006, 12:56
- Lokalizacja: Death ZONE
panzernacker napisał(a):Bostorn napisał(a):do filtrów tylko płyny, żadne oleje
spray może byc do łancucha ;d zresztą chyba olejów nie robią
Jakie płyny?
ludwik;d i tak dalej ^_^
qrde noo albo nie dopisałem albo mi się puenta skonczyła;p
chodziło mi o oleje, płyny do nasączania a nie żadne oleje w sprayu
ooto mi chodziło ;d Nie sprejom ;d
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
-
Bostorn - Moderator
- Posty: 5511
- Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
- Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin
a czy oplaca sie kupywac tlok yamahy bo sa nawet tansze w anglii kosztuja okolo 200zl a np vertex to 250-300zl?
Moja nowa maszynka: | http://www.polskajazda.pl/Motocykle/Kaw ... X,85/56631
-
baziu96 - Świeżak
- Posty: 108
- Dołączył(a): 28/11/2008, 18:59
tu jest jeden przyklad z tlokow ale niestety nie wysylaja do polski ale napewno jak sie dogadarz to wysla a jak czegos nie rozumiesz to ja moge ci pomoc
http://cgi.ebay.co.uk/GENUINE-YAMAHA-YZ ... 240%3A1318
http://cgi.ebay.co.uk/GENUINE-YAMAHA-YZ ... 240%3A1318
Moja nowa maszynka: | http://www.polskajazda.pl/Motocykle/Kaw ... X,85/56631
-
baziu96 - Świeżak
- Posty: 108
- Dołączył(a): 28/11/2008, 18:59
Panzernacker masz rację z olejem do filtra, ale jeśli chodzi o olej do amortyzatorów to akurat odwrotnie. Manhatan tak konkretnie np. 5W to oznaczenie lepkości oleju, co rzeczywiście przekłada się na jego gęstość. Bostorn to akurat jest oryginalny komplet Yamahy tłok, pierścienie i sworzeń przynajmniej na zdjęciu. Nie znam angielskiego i nie wiem, co tam jest napisane, ale zastanawiają mnie dwa pierścienie. W tych modelach występuje tylko jeden pierścień. W Polsce ten komplet kosztuje ok. 320 zł.panzernacker napisał(a):Do filtra kupuj w butelkach a nie w sprayu.
Do zawieszenia do jazdy enduro lejesz 2,5W, 5W, do crossowej jazdy od 10W w góre. Jak na Ciebie kup 5W, bedzie dobry.
- weteran
- Świeżak
- Posty: 54
- Dołączył(a): 7/12/2006, 18:44
co do sxf-a nie widze duzo ale tu jest jeden wossnera cena 400zl
http://cgi.ebay.co.uk/Wossner-Hi-comp-P ... 240%3A1318
tu jest vertexa cena 378zl
http://cgi.ebay.co.uk/KTM-Vertex-Prolit ... 240%3A1318
tu jest orginalny od ktm-a cena 405zl
http://cgi.ebay.co.uk/KTM-EXC250F-SX250 ... 240%3A1318
wiecej nie moge w tej chwili znalesc.nie znam sie na cenach tlokow w polsce do tego motoru ale przepuszczam ze vertexa kosztuje okolo 450zl.
http://cgi.ebay.co.uk/Wossner-Hi-comp-P ... 240%3A1318
tu jest vertexa cena 378zl
http://cgi.ebay.co.uk/KTM-Vertex-Prolit ... 240%3A1318
tu jest orginalny od ktm-a cena 405zl
http://cgi.ebay.co.uk/KTM-EXC250F-SX250 ... 240%3A1318
wiecej nie moge w tej chwili znalesc.nie znam sie na cenach tlokow w polsce do tego motoru ale przepuszczam ze vertexa kosztuje okolo 450zl.
-
baziu96 - Świeżak
- Posty: 108
- Dołączył(a): 28/11/2008, 18:59
weteran napisał(a): Panzernacker masz rację z olejem do filtra, ale jeśli chodzi o olej do amortyzatorów to akurat odwrotnie.
Przecież do crossowej jazdy zawieszenie musi być twardsze = gęstszemu olejowi w zawieszeniu = olejowi o większej lepkości.
Husqvarna WR
motoktos napisał(a):Bez obaw możesz kupić takową Yamahę, właśnie dla początkujących jest ten sprzęt, dla początkujących jest on właśnie.
-
panzernacker - Bywalec
- Posty: 539
- Dołączył(a): 9/8/2006, 01:34
Właśnie tym się różni zawieszenie crossowe od endura, że jest twardsze skonstruowane, a nie utwardzone olejem. Gwarantuję jak wlejemy do przednich teleskopów w motocyklu crossowym olej o lepkości 10W lub więcej, to mamy powyrywane ręce, a jak pojedziemy po twardej nierównej nawierzchni, to może jeszcze dojść do wstrząśnięcia mózgu, albo choroby wibracyjnej, a w najlepszym wypadku pozbędziemy się plomb z zębów od nadmiernych drgań. Teraz na poważnie, olej do crossa max 5W do endura można 10W ale to są i tak indywidualne sprawy.panzernacker napisał(a):weteran napisał(a): Panzernacker masz rację z olejem do filtra, ale jeśli chodzi o olej do amortyzatorów to akurat odwrotnie.
Przecież do crossowej jazdy zawieszenie musi być twardsze = gęstszemu olejowi w zawieszeniu = olejowi o większej lepkości.
- weteran
- Świeżak
- Posty: 54
- Dołączył(a): 7/12/2006, 18:44
proponuje specjalny smar to jest zwykle smar sylikonowy do którego nie czepia sie piach a woda z niego zcieka także jest ochrona
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN
Smar? Do zawieszenia? Może smalec?
Husqvarna WR
motoktos napisał(a):Bez obaw możesz kupić takową Yamahę, właśnie dla początkujących jest ten sprzęt, dla początkujących jest on właśnie.
-
panzernacker - Bywalec
- Posty: 539
- Dołączył(a): 9/8/2006, 01:34
wszystko mi się poplątało! Czym więcej czytam tym gorzej! Chodzi o art. naciąganie łańcucha cyt. " w zależności od marki na podstawce centralnej, podstawce bocznej, pod obciążeniem kierowcy luz 4 cm". pyt. jak powinno to wyglądać w motorku full-cross. Na filmiku moto nie ma opon typowych do full-cross, wnioskuję, że nie jest to adekwatna porada do mnie. Podzielcie się wiadomościami na ten temat ale chodzi mi o typowy cross i enduro.
Tylko na torze. | Honda CR 125 - Osobniku! Do Ciebie piszę! Narzekasz, że bez przerwy Ci mocy brakuje? Jeśli tak, ta czerwona diablica pokaże Ci , gdzie jest Twoje miejsce! Normalnie Cię sponiewiera! | http://www.youtube.com/watch?v=6FQG7Eqwtow
-
Hamulec - Bywalec
- Posty: 773
- Dołączył(a): 4/1/2009, 21:14
- Lokalizacja: okolice Leszna
Moj sposob. Jeśli masz podnośnik do motocykla to ułatwi sprawe. A wiec... Podnosisz moto, tak zeby tylne koło oderwało się od podłoża i sprawdzasz jak napiety jest lancuch. jeśli jest napiety, badz luzny, tak ze mozna go duzo podnieśc to zle. musisz go tak ustawic by był troszke luzny. co znaczy troszke?? na wyczucie ;D(moze z 1cm w gore). jesli za mocno naciegniesz, badz za slabo to wszystkie śliski, prowadnice szybciej Ci sie zuzyją.
- ddit
- Świeżak
- Posty: 101
- Dołączył(a): 22/7/2008, 20:52
- Lokalizacja: FrÄ…czki, okolice Olsztyna
Napięcie łańcucha jeśli jest za mocne może spowodować jego zerwanie, w najgorszym wypadku rozerwaniem, pęknięciem karterów np. na skoku, gdzie najbardziej łańcuch się napina. Mój stały, stary dobry sposób to motocykl podniesiony na stojaku do góry, trzy palce (dłoń w pionie) zaraz za ślizgiem na wahaczu (u góry) muszą wchodzić( zmieścić się) pod łańcuch. Tak robi dużo zawodników. Zaraz po naciągu smarowanie łańcucha.
- weteran
- Świeżak
- Posty: 54
- Dołączył(a): 7/12/2006, 18:44
weteran napisał(a):Napięcie łańcucha jeśli jest za mocne może spowodować jego zerwanie, w najgorszym wypadku rozerwaniem, pęknięciem karterów np. na skoku, gdzie najbardziej łańcuch się napina.
Tu mowa o extremalnie mocno napiętym łańcuchu... ale jak najbardziej realne;]
weteran napisał(a):Mój stały, stary dobry sposób to motocykl podniesiony na stojaku do góry, trzy palce (dłoń w pionie) zaraz za ślizgiem na wahaczu (u góry) muszą wchodzić( zmieścić się) pod łańcuch. Tak robi dużo zawodników. Zaraz po naciągu smarowanie łańcucha.
jak kiedys podpytywalem zawodnikow, to mowili o tym sposobie. chociaz ja sie obawiam, ze nie do konca tak to bylo... Trzy palce na ślizgu, w momoncie gdy moto stoi na ziemi. Chociaz nie jestem tego pewny. zdaje mi się, ze gdyby tak sie zrobilo na podniesionym, to by bylo za luzno. ja robie to na oko i jest dobrze. wiem bo pytalem zawodnikow, a oni sie raczej znaja;]
- ddit
- Świeżak
- Posty: 101
- Dołączył(a): 22/7/2008, 20:52
- Lokalizacja: FrÄ…czki, okolice Olsztyna
Zaraz za ślizgiem na wahaczu w kierunku tylnego koła ( moto na stojaku, koło w górze) wchodzą mi cztery palce i jest mały luz. Ustawienie to trzecia kreska od strony kierownicy. Lańcuch był na jesień nowy. Chyba jest za lużny, co myślicie.
Tylko na torze. | Honda CR 125 - Osobniku! Do Ciebie piszę! Narzekasz, że bez przerwy Ci mocy brakuje? Jeśli tak, ta czerwona diablica pokaże Ci , gdzie jest Twoje miejsce! Normalnie Cię sponiewiera! | http://www.youtube.com/watch?v=6FQG7Eqwtow
-
Hamulec - Bywalec
- Posty: 773
- Dołączył(a): 4/1/2009, 21:14
- Lokalizacja: okolice Leszna
Tak masz za luźno naciągnięty łańcuch. Zrób naciąg na trzy palce jak pisałem wcześniej będzie dobrze. Te kreski, o których piszesz to wskaźniki do równego ustawienia koła. Co najmniej po każdym dniu jeżdżenia sprawdzam naciąg, a w dniu zawodów po każdym biegu. Konieczność i częstość naciągania łańcucha zależna jest w pierwszej kolejności od jakości łańcucha i od warunków w jakich jeździmy.
- weteran
- Świeżak
- Posty: 54
- Dołączył(a): 7/12/2006, 18:44
Posty: 58
• Strona 3 z 3 • 1, 2, 3
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 11 gości