Zobacz wÄ…tek - cd. dbania o moto: Naoliwianie, konserwacja napedu.
NAS Analytics TAG

cd. dbania o moto: Naoliwianie, konserwacja napedu.

Enduro, Cross
_________

Postprzez Manhatan » 8/1/2009, 17:11

Ja również czekam na wyjaśnienia - o co kaman? ;)

baziu, to akurat oznacza gęstość oleju do zawiecha. Im ta cyfra/liczba będzie wyższa, tym olej będzie gęstszy, a tym samym twardsze zawieszenie.
"Hope is when we feel the pain that makes us try again"
Avatar użytkownika
Manhatan
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2173
Dołączył(a): 29/5/2006, 12:56
Lokalizacja: Death ZONE


Postprzez Bostorn » 8/1/2009, 17:31

panzernacker napisał(a):
Bostorn napisał(a):do filtrów tylko płyny, żadne oleje

spray może byc do łancucha ;d zresztą chyba olejów nie robią

Jakie płyny? :shock:


ludwik;d i tak dalej ^_^

qrde noo albo nie dopisałem albo mi się puenta skonczyła;p

chodziło mi o oleje, płyny do nasączania a nie żadne oleje w sprayu

ooto mi chodziło ;d Nie sprejom ;d
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
Avatar użytkownika
Bostorn
Moderator
 
Posty: 5511
Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin


Postprzez baziu96 » 8/1/2009, 17:45

a czy oplaca sie kupywac tlok yamahy bo sa nawet tansze w anglii kosztuja okolo 200zl a np vertex to 250-300zl?
Avatar użytkownika
baziu96
Świeżak
 
Posty: 108
Dołączył(a): 28/11/2008, 18:59

Postprzez Bostorn » 8/1/2009, 18:05

ie opłaca.. je trzeba miec ;d i są bardzo potrzebne


boshe.. a u nas 500 450...
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
Avatar użytkownika
Bostorn
Moderator
 
Posty: 5511
Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin

Postprzez baziu96 » 8/1/2009, 18:41

tu jest jeden przyklad z tlokow ale niestety nie wysylaja do polski ale napewno jak sie dogadarz to wysla a jak czegos nie rozumiesz to ja moge ci pomoc
http://cgi.ebay.co.uk/GENUINE-YAMAHA-YZ ... 240%3A1318
Avatar użytkownika
baziu96
Świeżak
 
Posty: 108
Dołączył(a): 28/11/2008, 18:59

Postprzez Bostorn » 8/1/2009, 20:23

noo noo z tego co widze to zamiennik

hmm a czy możesz znalesc vertexy i inne firmy??

oraz tłoki do np sxfa 250??
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
Avatar użytkownika
Bostorn
Moderator
 
Posty: 5511
Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin

Postprzez weteran » 8/1/2009, 21:20

panzernacker napisał(a):Do filtra kupuj w butelkach a nie w sprayu.

Do zawieszenia do jazdy enduro lejesz 2,5W, 5W, do crossowej jazdy od 10W w góre. Jak na Ciebie kup 5W, bedzie dobry.
Panzernacker masz rację z olejem do filtra, ale jeśli chodzi o olej do amortyzatorów to akurat odwrotnie. Manhatan tak konkretnie np. 5W to oznaczenie lepkości oleju, co rzeczywiście przekłada się na jego gęstość. Bostorn to akurat jest oryginalny komplet Yamahy tłok, pierścienie i sworzeń przynajmniej na zdjęciu. Nie znam angielskiego i nie wiem, co tam jest napisane, ale zastanawiają mnie dwa pierścienie. W tych modelach występuje tylko jeden pierścień. W Polsce ten komplet kosztuje ok. 320 zł.
weteran
Świeżak
 
Posty: 54
Dołączył(a): 7/12/2006, 18:44

Postprzez baziu96 » 8/1/2009, 21:40

co do sxf-a nie widze duzo ale tu jest jeden wossnera cena 400zl
http://cgi.ebay.co.uk/Wossner-Hi-comp-P ... 240%3A1318

tu jest vertexa cena 378zl
http://cgi.ebay.co.uk/KTM-Vertex-Prolit ... 240%3A1318

tu jest orginalny od ktm-a cena 405zl
http://cgi.ebay.co.uk/KTM-EXC250F-SX250 ... 240%3A1318

wiecej nie moge w tej chwili znalesc.nie znam sie na cenach tlokow w polsce do tego motoru ale przepuszczam ze vertexa kosztuje okolo 450zl.
Avatar użytkownika
baziu96
Świeżak
 
Posty: 108
Dołączył(a): 28/11/2008, 18:59

Postprzez panzernacker » 9/1/2009, 16:30

weteran napisał(a): Panzernacker masz rację z olejem do filtra, ale jeśli chodzi o olej do amortyzatorów to akurat odwrotnie.

Przecież do crossowej jazdy zawieszenie musi być twardsze = gęstszemu olejowi w zawieszeniu = olejowi o większej lepkości.
Husqvarna WR :twisted:


motoktos napisał(a):Bez obaw możesz kupić takową Yamahę, właśnie dla początkujących jest ten sprzęt, dla początkujących jest on właśnie.
Avatar użytkownika
panzernacker
Bywalec
 
Posty: 539
Dołączył(a): 9/8/2006, 01:34

Postprzez weteran » 10/1/2009, 19:45

panzernacker napisał(a):
weteran napisał(a): Panzernacker masz rację z olejem do filtra, ale jeśli chodzi o olej do amortyzatorów to akurat odwrotnie.

Przecież do crossowej jazdy zawieszenie musi być twardsze = gęstszemu olejowi w zawieszeniu = olejowi o większej lepkości.
Właśnie tym się różni zawieszenie crossowe od endura, że jest twardsze skonstruowane, a nie utwardzone olejem. Gwarantuję jak wlejemy do przednich teleskopów w motocyklu crossowym olej o lepkości 10W lub więcej, to mamy powyrywane ręce, a jak pojedziemy po twardej nierównej nawierzchni, to może jeszcze dojść do wstrząśnięcia mózgu, albo choroby wibracyjnej, a w najlepszym wypadku pozbędziemy się plomb z zębów od nadmiernych drgań. Teraz na poważnie, olej do crossa max 5W do endura można 10W ale to są i tak indywidualne sprawy.
weteran
Świeżak
 
Posty: 54
Dołączył(a): 7/12/2006, 18:44

Postprzez henio12323 » 10/1/2009, 23:42

proponuje specjalny smar :P to jest zwykle smar sylikonowy do którego nie czepia sie piach a woda z niego zcieka także jest ochrona :D
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez panzernacker » 11/1/2009, 22:52

Smar? Do zawieszenia? Może smalec?
Husqvarna WR :twisted:


motoktos napisał(a):Bez obaw możesz kupić takową Yamahę, właśnie dla początkujących jest ten sprzęt, dla początkujących jest on właśnie.
Avatar użytkownika
panzernacker
Bywalec
 
Posty: 539
Dołączył(a): 9/8/2006, 01:34

Postprzez Hamulec » 13/1/2009, 17:41

wszystko mi się poplątało! Czym więcej czytam tym gorzej! Chodzi o art. naciąganie łańcucha cyt. " w zależności od marki na podstawce centralnej, podstawce bocznej, pod obciążeniem kierowcy luz 4 cm". pyt. jak powinno to wyglądać w motorku full-cross. Na filmiku moto nie ma opon typowych do full-cross, wnioskuję, że nie jest to adekwatna porada do mnie. Podzielcie się wiadomościami na ten temat ale chodzi mi o typowy cross i enduro.
Tylko na torze. | Honda CR 125 - Osobniku! Do Ciebie piszę! Narzekasz, że bez przerwy Ci mocy brakuje? Jeśli tak, ta czerwona diablica pokaże Ci , gdzie jest Twoje miejsce! Normalnie Cię sponiewiera! | http://www.youtube.com/watch?v=6FQG7Eqwtow
Avatar użytkownika
Hamulec
Bywalec
 
Posty: 773
Dołączył(a): 4/1/2009, 21:14
Lokalizacja: okolice Leszna

Postprzez ddit » 21/1/2009, 17:22

Moj sposob. Jeśli masz podnośnik do motocykla to ułatwi sprawe. A wiec... Podnosisz moto, tak zeby tylne koło oderwało się od podłoża i sprawdzasz jak napiety jest lancuch. jeśli jest napiety, badz luzny, tak ze mozna go duzo podnieśc to zle. musisz go tak ustawic by był troszke luzny. co znaczy troszke?? na wyczucie ;D(moze z 1cm w gore). jesli za mocno naciegniesz, badz za slabo to wszystkie śliski, prowadnice szybciej Ci sie zuzyją.
ddit
Świeżak
 
Posty: 101
Dołączył(a): 22/7/2008, 20:52
Lokalizacja: FrÄ…czki, okolice Olsztyna

Postprzez weteran » 21/1/2009, 20:55

Napięcie łańcucha jeśli jest za mocne może spowodować jego zerwanie, w najgorszym wypadku rozerwaniem, pęknięciem karterów np. na skoku, gdzie najbardziej łańcuch się napina. Mój stały, stary dobry sposób to motocykl podniesiony na stojaku do góry, trzy palce (dłoń w pionie) zaraz za ślizgiem na wahaczu (u góry) muszą wchodzić( zmieścić się) pod łańcuch. Tak robi dużo zawodników. Zaraz po naciągu smarowanie łańcucha.
weteran
Świeżak
 
Posty: 54
Dołączył(a): 7/12/2006, 18:44

Postprzez ddit » 21/1/2009, 21:21

weteran napisał(a):Napięcie łańcucha jeśli jest za mocne może spowodować jego zerwanie, w najgorszym wypadku rozerwaniem, pęknięciem karterów np. na skoku, gdzie najbardziej łańcuch się napina.


Tu mowa o extremalnie mocno napiętym łańcuchu... ale jak najbardziej realne;]


weteran napisał(a):Mój stały, stary dobry sposób to motocykl podniesiony na stojaku do góry, trzy palce (dłoń w pionie) zaraz za ślizgiem na wahaczu (u góry) muszą wchodzić( zmieścić się) pod łańcuch. Tak robi dużo zawodników. Zaraz po naciągu smarowanie łańcucha.


jak kiedys podpytywalem zawodnikow, to mowili o tym sposobie. chociaz ja sie obawiam, ze nie do konca tak to bylo... Trzy palce na ślizgu, w momoncie gdy moto stoi na ziemi. Chociaz nie jestem tego pewny. zdaje mi się, ze gdyby tak sie zrobilo na podniesionym, to by bylo za luzno. ja robie to na oko i jest dobrze. wiem bo pytalem zawodnikow, a oni sie raczej znaja;]
ddit
Świeżak
 
Posty: 101
Dołączył(a): 22/7/2008, 20:52
Lokalizacja: FrÄ…czki, okolice Olsztyna

Postprzez Hamulec » 23/1/2009, 12:27

Zaraz za ślizgiem na wahaczu w kierunku tylnego koła ( moto na stojaku, koło w górze) wchodzą mi cztery palce i jest mały luz. Ustawienie to trzecia kreska od strony kierownicy. Lańcuch był na jesień nowy. Chyba jest za lużny, co myślicie.
Tylko na torze. | Honda CR 125 - Osobniku! Do Ciebie piszę! Narzekasz, że bez przerwy Ci mocy brakuje? Jeśli tak, ta czerwona diablica pokaże Ci , gdzie jest Twoje miejsce! Normalnie Cię sponiewiera! | http://www.youtube.com/watch?v=6FQG7Eqwtow
Avatar użytkownika
Hamulec
Bywalec
 
Posty: 773
Dołączył(a): 4/1/2009, 21:14
Lokalizacja: okolice Leszna

Postprzez weteran » 23/1/2009, 19:03

Tak masz za luźno naciągnięty łańcuch. Zrób naciąg na trzy palce jak pisałem wcześniej będzie dobrze. Te kreski, o których piszesz to wskaźniki do równego ustawienia koła. Co najmniej po każdym dniu jeżdżenia sprawdzam naciąg, a w dniu zawodów po każdym biegu. Konieczność i częstość naciągania łańcucha zależna jest w pierwszej kolejności od jakości łańcucha i od warunków w jakich jeździmy.
weteran
Świeżak
 
Posty: 54
Dołączył(a): 7/12/2006, 18:44

Poprzednia strona


Powrót do Offroad



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 11 gości




na górê