Krótkie pytania, szybkie odpowiedzi.
ma wtrysk zamiast gaźnika dodatkowo pompkę paliwa i troche więcej elektroniki. Wiedz że gaźnik sam ogarniesz(lub średniej klasy mechanik) z wtryskiem jest gorzej
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
-
kris514 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2411
- Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
- Lokalizacja: Kielce
dokładnie, gaźnik ma tą zalete, ze wiekszosc usterek mozesz sam naprawic, jak sie zapcha to w 1-2 godzinki masz sprawe załatwioną. łatwo mozesz sam cos ustawić itp itd
z kolei wtrysk ma spore zalety inne - np jak przechylisz moto to nic nie wycieka - do enduro czy i MX spora oszczędnosc paliwa. potem podnosisz takie moto po glebie i ładnie odpala bo nic sie nie zalewa. zawsze jest dobrana mieszanka pod warunki, czy w górach czy ponizej poziomu morza masz odpowiedni skład mieszanki. no i elastycznosc - silnik lepiej reaguje na wtrysku. no a z wad - jak cos padnie sam nie wiele co mozesz zdzialać, częsci są dosyc kosztowne ( w sumie do gaźnika też nic za darmo nie ma) ludzie skarzą się na pompy paliwa, i układy filtrowania - paliwo musi byc super czyste, zakłada sie filterki dodatkowe, które trzeba często zmieniać. pierwsze wtryski też nie były zbyt udane, bo potrafiły sie zalewać wodą.
wiec zaleta spora o ile dobrze pracuje, jak są problemy to lepiej jakby był gaźnik
dodam jeszcze że pierwsze wtryski były średnio udane, późniejsze modele, czyli aktualne juz są godne polecenia
z kolei wtrysk ma spore zalety inne - np jak przechylisz moto to nic nie wycieka - do enduro czy i MX spora oszczędnosc paliwa. potem podnosisz takie moto po glebie i ładnie odpala bo nic sie nie zalewa. zawsze jest dobrana mieszanka pod warunki, czy w górach czy ponizej poziomu morza masz odpowiedni skład mieszanki. no i elastycznosc - silnik lepiej reaguje na wtrysku. no a z wad - jak cos padnie sam nie wiele co mozesz zdzialać, częsci są dosyc kosztowne ( w sumie do gaźnika też nic za darmo nie ma) ludzie skarzą się na pompy paliwa, i układy filtrowania - paliwo musi byc super czyste, zakłada sie filterki dodatkowe, które trzeba często zmieniać. pierwsze wtryski też nie były zbyt udane, bo potrafiły sie zalewać wodą.
wiec zaleta spora o ile dobrze pracuje, jak są problemy to lepiej jakby był gaźnik

dodam jeszcze że pierwsze wtryski były średnio udane, późniejsze modele, czyli aktualne juz są godne polecenia
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
czy tą rurkę wychodzącą z dołu gaźnika z komory pływakowej mogę poprostu czyms zatkać zeby paliwo nie leciało czy coś może stać się z gaziorem ?
- fredi143022
- Świeżak
- Posty: 127
- Dołączył(a): 8/7/2013, 10:33
nie mozesz, bo wtedy zamiast uciekac na zewnątrz bedzie leciało do silnika, i bedziesz miał zalany silnik ciągle.
z gaziorem nic sie nie stanie. ale mozesz miec problemy z odpalaniem silnika, potrafi czasem nawet paliwa tyle nalecieć że nie kopniesz bo pod tłokiem ebdziesz miał full paliwka
z gaziorem nic sie nie stanie. ale mozesz miec problemy z odpalaniem silnika, potrafi czasem nawet paliwa tyle nalecieć że nie kopniesz bo pod tłokiem ebdziesz miał full paliwka
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
to że leci to znaczy że coś jest nie tak z gaźnikiem czy poprostu tak ma być i się tym nie przejmować ?
- fredi143022
- Świeżak
- Posty: 127
- Dołączył(a): 8/7/2013, 10:33
-
kris514 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2411
- Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
- Lokalizacja: Kielce
zaworek iglicowy nie trzyma, albo za wysoki poziom paliwa ustawiony, albo jakis syf na tym zaworku
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
ten zaworek jest w komorze pływakowej ? bez obaw mogę to sam rozkręcić czy to jest tak skomplikowana konstrukcja ze lepiej tego nie ruszać samemu ?
I czy da się w ogóle sciągnąć tą komore bez wyciągania gaźnika ?

- fredi143022
- Świeżak
- Posty: 127
- Dołączył(a): 8/7/2013, 10:33
tak zaworek jest w komorze. mozesz, tam nic skomplikowanego nie ma. da sie bez wyciagania gaźnika wystarczy że go obrócisz jak masz taka mozliwosc. albo zaleznie od dostępu. ale lepiej wszystko rozebrać i wyczyscic od razu
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Witam
Ktos się może orientuje co to za tłok ? Producent, selekcja itp.
Na tłoku jedyne oznaczenia to ART 1 i numer 3106
Motocykl suzuki rmz 250 2004r
(otwórz link)
Ktos się może orientuje co to za tłok ? Producent, selekcja itp.
Na tłoku jedyne oznaczenia to ART 1 i numer 3106
Motocykl suzuki rmz 250 2004r

- unholyjacob
- Świeżak
- Posty: 6
- Dołączył(a): 18/12/2014, 16:56
Kiedyś pytałem o podobne rzeczy tylko że o kxf 250 (a w latach 2004-2005 kawasaki kxf i suzuki rmz różniły się tylko numerem vin) i dostałem taką informację: "Tłok masz nominalny, oryginalny montowany fabrycznie firmy ART." Jeśli chodzi o selekcję to nie wiem czy oryginalne tłoki są produkowane większe niż nominały.
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
-
kris514 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2411
- Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
- Lokalizacja: Kielce
Wymieniłem ten tłok na wossnera sel. B tak wyszło z pomiarów cylindra i pojawił się problem z wyrzucaniem sporych ilosci oleju przez odme :/
- unholyjacob
- Świeżak
- Posty: 6
- Dołączył(a): 18/12/2014, 16:56
moze uszczelniacz padł. albo wykręciła sie nakrętka na wale rozwalając uszczelniacz
pozatym nawet jakby był nicasil na wykonczeniu, a załozył bys selekcje A czyli najmniejszy tłok, to nadal nie powinno byc aż tak znacznych przedmuchów
pozatym nawet jakby był nicasil na wykonczeniu, a załozył bys selekcje A czyli najmniejszy tłok, to nadal nie powinno byc aż tak znacznych przedmuchów
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Własnie jestem sam zdziwiony. moto na starym tłoku chodziło bardzo fajnie ale wymieniłem dla pewnosći po zakupie. Po wymianie chodzi jeszcze lepiej odpala bez problemów, żadnych braków mocy itp. a olej z odmy wali jak z kranu na wysokich obrotach.
- unholyjacob
- Świeżak
- Posty: 6
- Dołączył(a): 18/12/2014, 16:56
to sprawdź tam co i jak. a stary tłok wiesz jaką miał selekcje juz ?
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
No wlasnie nie wiem. Oznaczenia na tloku sa tylko takie jak pisalem kilka postow wyzej. Wujek google nie znajduje kompletnie nic na temat tego tloka. Wszystkie oznaczenia jakie sa na tloku widac na zdjeciu.prox owszem robi tloki ART ale zadna selekcja nie ma numeru 3106
- unholyjacob
- Świeżak
- Posty: 6
- Dołączył(a): 18/12/2014, 16:56
Jezeli cylinder ma wymiar przykladowo 80mm to tlok musi byc od niego mniejszy by mogl w nim pracowac. Jezeli producent zaleca np. 0.04mm luzu to tlok selekcji a musi miec 79.96mm. Z czasem cylinder sie wyciera i powieksza i wtedy zakladasz kolejna selekcje. W tym wypadku selekcja b bedzie miala wymiar 79.97 i tak po kolei. To po prostu rozmiar tloka.
- unholyjacob
- Świeżak
- Posty: 6
- Dołączył(a): 18/12/2014, 16:56
unholyjacob - ale tak czy siak jak wspomniałem to nie ma aż takiego znaczenia. zrzuc pokrywe sprzegła i zobacz czy tam nie widać nic niepokojącego
qben142- jak kolega napisał, tłok musi byc na setne mm dobrany pod cylinder, po pomiarach cylindra dobiera sie odpowiednią selekcje tłoka, czyli odpowiedni dziesiętny wymiar. czasami są tylko 2 selekcje czasami jest ich kilka 4 na przykład
qben142- jak kolega napisał, tłok musi byc na setne mm dobrany pod cylinder, po pomiarach cylindra dobiera sie odpowiednią selekcje tłoka, czyli odpowiedni dziesiętny wymiar. czasami są tylko 2 selekcje czasami jest ich kilka 4 na przykład
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Mam taki problem w mojej hondzie hm cre 50 . Otóż amor z tyłu mi dobija pomimo tego że waże ok 55 kg . Co może być przyczyną ? Jest jakaś regulacja żeby go utwardzić ?
- fredi143022
- Świeżak
- Posty: 127
- Dołączył(a): 8/7/2013, 10:33
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 33 gości