Posiadacze KTM RC8
Ano to prawda, acz miło jest gdy w wypadku wad fabrycznych fabryka robi akcję serwisową, co w przypadku kitajców jest standardem. Z KTMem ciężko ocenić, część problemów faktycznie naprawiają pokrywając koszty, ale niektóre - w tym gaśniecie pieca przy schodzeniu z wysokich obrotów - nie bardzo, w dodatku twierdzą że czegoś takiego nie ma. Może zastosowali chłodną kalkulację - zdarza się w bardzo niewielkim % modeli to summa summarum akcja się nie opłaca...
RSV
-
kondraxk - Świeżak
- Posty: 209
- Dołączył(a): 26/4/2009, 17:19
Cześć. Od roku jestem posiadaczem. 27 lat na moto. Rc8 to moja pierwsza wyścigówka. Wcześniej Zephyr 1100, Gsx 1400 i HD 1340 Custom Fighter. Ten ostatni wielu zna w naszym małym kraju.
Teraz jednak poznaję Kata i o nim chcę wiedzieć jak najwięcej. Zapraszam do dyskusji i może spotkamy się w Poznaniu. Miesztam 1000 metrów od toru więc mogę być w każdej chwili hehe.
Bardzo mnie interesują wasze doświadczenia z zawieszeniem (MEGA) i typowe bolączki. Ogumienie i ciśnienia. Może jest ktoś z -R-?.
Teraz jednak poznaję Kata i o nim chcę wiedzieć jak najwięcej. Zapraszam do dyskusji i może spotkamy się w Poznaniu. Miesztam 1000 metrów od toru więc mogę być w każdej chwili hehe.
Bardzo mnie interesują wasze doświadczenia z zawieszeniem (MEGA) i typowe bolączki. Ogumienie i ciśnienia. Może jest ktoś z -R-?.
RC8 i życie nabrało kolorytu
-
zefir - Świeżak
- Posty: 29
- Dołączył(a): 27/2/2012, 11:59
- Lokalizacja: Poznań
Zefir - tez jestem zainteresowany zakupem RC8R ale po przeczytaniu o jego wadach troche mnie odstrasza.
No i ta praktycznie zerowa sprzedaz w PL daje do myslenia
Czy mozesz potwierdzic gasniecie silnika i inne wady, typu : wycieki, kawalki metalu w oleju itp historie ?
Pozdrawiam
No i ta praktycznie zerowa sprzedaz w PL daje do myslenia
Czy mozesz potwierdzic gasniecie silnika i inne wady, typu : wycieki, kawalki metalu w oleju itp historie ?
Pozdrawiam
- kakadupoznan
- Świeżak
- Posty: 2
- Dołączył(a): 2/3/2012, 07:39
cze. pierwsza sprawa, to czym teraz jeździsz? ważne, bo jeśli przesiadasz się jak ja z dużej rzędówki, to nie będziesz zachwycony allle... V-ka, to całkiem inny świat jeśli chodzi o przedział obrotów, w których jest pełna wigoru. i w tym właśnie świecie jest całkiem całkiem no i ten dźwięk. Wycieki - nie. skrzynia w starej wersji potrafi wkurzyć ale jej przełożenia są świetne i pozwalają zapomnieć o niekiedy niewskakującum biegu (niezwykle rzadko się to dzieje). zawieszenie i hamulce to 11pkt. w skali do 10-ciu. spalanie 6-8. a jazda z 'plecakiem' nieodczuwalna. Rc8, to moim zdaniem bardzo wymagająca maszyna. daje jednak tak wiele w zamian, że trudno mówić o niej żle. o!! jedyne, co jaet minusem, to zachowanie w gorące dni w mieście. tam KAT męczy się i poci. strasznie gorący na wysokości łydek. to jest minus i to taki dość spory. ale za to jak jesteś mile widziany. he! brachu!
gaśnie. gaśnie. no Q... gaśnie. cóż. wyścigowa maszyna na światłach w mieście? no to gaśnie jak nie dostanie powietrza. gaśnie!
gaśnie. gaśnie. no Q... gaśnie. cóż. wyścigowa maszyna na światłach w mieście? no to gaśnie jak nie dostanie powietrza. gaśnie!
RC8 i życie nabrało kolorytu
-
zefir - Świeżak
- Posty: 29
- Dołączył(a): 27/2/2012, 11:59
- Lokalizacja: Poznań
Witam,
Tak poprzednio przez wiele lat rzedowki typu R1, GSXR1100, RF900 itd.. ostatnio kilka sezonow XX1100 ale szukam czegos lzejszego niz XX z w miare porowqnywalna moca i chetnie V2 lub moze V4.
Zdaje sobie sprawe z innego oddawania mocy, drgan itp ale gasniecie czy wyskakiwanie biegu no juz troche odrzuca
Po za tym jestem z Przezmierowa ... ale szukam moto na ulice. nie na tor.
Czesto ci gasnie? Rozumiem ze pyrkanie powolutku jak na paradzie raczej jest problematyczne w tym modelu ? Czy drgania sa bardzo duze , czy masz mrowienie po dluzszej jezdzie RC8 ? Bo pewnie ustawianie lusterek co jakis czas to norma...
No i czy nie ma problemow z odpalaniem po dluzszym nieuzywaniu albo np na bardzo goracym silniku? Wiadomo V2 tej pojemnosci i stopniu sprezania , rozrusznik ma co robic...
Pozdrawiam
Tak poprzednio przez wiele lat rzedowki typu R1, GSXR1100, RF900 itd.. ostatnio kilka sezonow XX1100 ale szukam czegos lzejszego niz XX z w miare porowqnywalna moca i chetnie V2 lub moze V4.
Zdaje sobie sprawe z innego oddawania mocy, drgan itp ale gasniecie czy wyskakiwanie biegu no juz troche odrzuca
Po za tym jestem z Przezmierowa ... ale szukam moto na ulice. nie na tor.
Czesto ci gasnie? Rozumiem ze pyrkanie powolutku jak na paradzie raczej jest problematyczne w tym modelu ? Czy drgania sa bardzo duze , czy masz mrowienie po dluzszej jezdzie RC8 ? Bo pewnie ustawianie lusterek co jakis czas to norma...
No i czy nie ma problemow z odpalaniem po dluzszym nieuzywaniu albo np na bardzo goracym silniku? Wiadomo V2 tej pojemnosci i stopniu sprezania , rozrusznik ma co robic...
Pozdrawiam
- kakadupoznan
- Świeżak
- Posty: 2
- Dołączył(a): 2/3/2012, 07:39
ja też z przeźmierowa
zapraszam zobaczyć na żywo.
z odpalaniem nie ma problemu nigdy. pali jakv japonia nawet po zimie.
drgania są odczuwalne ale ani mrowienia nie ma ani wpływu na lusterka. tego wszystkiego tu nie ma. mały zakres optymalnych obrotów, to jedyne co za sprawą V2 daje się odczuć.
jechałem do brna beż jakiegoś wymuszonego postoju. jest bardzo wygodny jak na takie moto.
jedyne co, to jak długo jedziesz wolno i dasz mu w palnik, to potrafi odciąć zapłon na sekundę. ale będę to badał w tym roku. (filtr powietrza był bardzo brudny). Może to jakiś problem z powietrzem był.
nie stwierdzam innych niedogodności. bardzo sportowa charakterystyka. lubi zapier...
masa możliwych ustawień zawiasów i wysokości a nawet geometrii ramy.
właśnie wracam z Dopiewa. oczywiście RC8. mimo braku przyczepności stwierdzam, że moto fantastycznie się spisuje a jego aerodynamika bardzo pomaga przy 0,5 na plusie.
Edytuj posty!
komarcc
zapraszam zobaczyć na żywo.
z odpalaniem nie ma problemu nigdy. pali jakv japonia nawet po zimie.
drgania są odczuwalne ale ani mrowienia nie ma ani wpływu na lusterka. tego wszystkiego tu nie ma. mały zakres optymalnych obrotów, to jedyne co za sprawą V2 daje się odczuć.
jechałem do brna beż jakiegoś wymuszonego postoju. jest bardzo wygodny jak na takie moto.
jedyne co, to jak długo jedziesz wolno i dasz mu w palnik, to potrafi odciąć zapłon na sekundę. ale będę to badał w tym roku. (filtr powietrza był bardzo brudny). Może to jakiś problem z powietrzem był.
nie stwierdzam innych niedogodności. bardzo sportowa charakterystyka. lubi zapier...
masa możliwych ustawień zawiasów i wysokości a nawet geometrii ramy.
właśnie wracam z Dopiewa. oczywiście RC8. mimo braku przyczepności stwierdzam, że moto fantastycznie się spisuje a jego aerodynamika bardzo pomaga przy 0,5 na plusie.
Edytuj posty!
komarcc
RC8 i życie nabrało kolorytu
-
zefir - Świeżak
- Posty: 29
- Dołączył(a): 27/2/2012, 11:59
- Lokalizacja: Poznań
Witam.
W końcu dopowiem
RC8R używam od zeszłego roku - wcześniej R1
Na razie przejechane 2650 km.
Jak w końcu wygląda zużycie oleju w tym motocyklu?
Nie sprawdziłem zaraz po przeglądzie w zeszłym roku i nie jestem w stanie faktycznie podać ile było oleju na miarce.
W między czasie dużo krótkich przelotów.
I kilka razy podchodziłem do sprawdzania oleju to okazało się że w końcu do wczoraj dolałem 600 ml. oleju na 1650 km.
Tylko fakt - nie sprawdziłem dokładnej ilości oleju po wizycie w serwisie na pierwszym 1000 km.
Bo pamiętam że gdzieś czytałem że ktoś miał już silnik robiony na gwarancji.
Ogólnie motorek bardzo fajny - ja akurat lubię wolne obroty i umiem to wykorzystać.
Na jednej z pierwszych jazd okazało się że łatwiej szybko ruszyć niż rzędowa 4 gdyż dotychczasowi towarzysze jazd znikają mi z bocznego pola widzenia na starcie.
Tylko ich słyszę na swoich plecach - mam jeszcze oryginalny tłumik i świadkowie mówią że w grupie kilku motorów to ja jestem elektryczny pojazd
Zawieszenie super - dodatkowo lagi opuściłem na półkach o jakieś 15 mm. - chyba trochę za dużo bo mogę odkręcać gaz na MAX i ciężko mu unieść przednie koło.
Chyba zrobię na 5 mm. w granicy co podaje producent żeby był brutalniejszy w odczuciach.
Piszcie o swoich doświadczeniach z olejem - jaki olej najlepiej stosować?
W końcu dopowiem
RC8R używam od zeszłego roku - wcześniej R1
Na razie przejechane 2650 km.
Jak w końcu wygląda zużycie oleju w tym motocyklu?
Nie sprawdziłem zaraz po przeglądzie w zeszłym roku i nie jestem w stanie faktycznie podać ile było oleju na miarce.
W między czasie dużo krótkich przelotów.
I kilka razy podchodziłem do sprawdzania oleju to okazało się że w końcu do wczoraj dolałem 600 ml. oleju na 1650 km.
Tylko fakt - nie sprawdziłem dokładnej ilości oleju po wizycie w serwisie na pierwszym 1000 km.
Bo pamiętam że gdzieś czytałem że ktoś miał już silnik robiony na gwarancji.
Ogólnie motorek bardzo fajny - ja akurat lubię wolne obroty i umiem to wykorzystać.
Na jednej z pierwszych jazd okazało się że łatwiej szybko ruszyć niż rzędowa 4 gdyż dotychczasowi towarzysze jazd znikają mi z bocznego pola widzenia na starcie.
Tylko ich słyszę na swoich plecach - mam jeszcze oryginalny tłumik i świadkowie mówią że w grupie kilku motorów to ja jestem elektryczny pojazd
Zawieszenie super - dodatkowo lagi opuściłem na półkach o jakieś 15 mm. - chyba trochę za dużo bo mogę odkręcać gaz na MAX i ciężko mu unieść przednie koło.
Chyba zrobię na 5 mm. w granicy co podaje producent żeby był brutalniejszy w odczuciach.
Piszcie o swoich doświadczeniach z olejem - jaki olej najlepiej stosować?
-
joda - Świeżak
- Posty: 93
- Dołączył(a): 3/10/2007, 07:32
- Lokalizacja: Gdańsk
Prędkościomierz
Oczywiście pewnie każdy widział że modele od 2011 mają wyświetlacz biegów w liczniku?
Ciekawe czy KTM-serwis jest w stanie przeinstalować soft licznika - czy KTM pomyślał o takiej możliwości?
Tego bajeru brakuje mi do pełni szczęścia, bo nie ciągnie mnie do osobnego wyświetlacza biegów - z którym często się coś dzieje złego.
Już poprosiłem o taką informację w Gdańsku i czekam na odpowiedź - może ktoś napisze do "Austrii"
Bo jak próbowałem pisać przez "GOOGLE TRANSLATE" to kiepsko to wychodziło.
Ciekawe czy KTM-serwis jest w stanie przeinstalować soft licznika - czy KTM pomyślał o takiej możliwości?
Tego bajeru brakuje mi do pełni szczęścia, bo nie ciągnie mnie do osobnego wyświetlacza biegów - z którym często się coś dzieje złego.
Już poprosiłem o taką informację w Gdańsku i czekam na odpowiedź - może ktoś napisze do "Austrii"
Bo jak próbowałem pisać przez "GOOGLE TRANSLATE" to kiepsko to wychodziło.
-
joda - Świeżak
- Posty: 93
- Dołączył(a): 3/10/2007, 07:32
- Lokalizacja: Gdańsk
cześć.
sprawa oleju. z tego co mi wiadomo od mechaników, pali olej w granicach przyzwoitości. mój ok.200-300 ml. na 1500km. norma.
Skrzynia biegów-przestawiłem cięgno dzwigni zmiany biegów od strony dźwigni właśnie, na wyższe i problem ze zmianą drastycznie zmalał. (RC8 bez R) .
zawieszenie- mam pytanie może trochę trywialne ale takie jest i muszę je zadać. mianowicie regulacja dobicia amortyzatora przedniego zawieszenia, to śruba środkowa górna (klik), czy może jak wynika z opisu książki serwisowej KTM Austria, śruba zewnętrzna (obroty). myślę, że wiem ale co wam wiadomo na ten temat?
pisałem wcześniej o gaśnięciu silnika przy nagłym otwarciu przepustnicy. okazuje się, że winien mógł być filtr powietrza (bardzo zabrudzony)
proszę o wasze dywagacje na temat zawieszenia i regulacji dobić i odbić. ja postaram się zebrać własną wiedzę i przedstawić ją następnym razem.
SZUKAM TANIO LUSTEREK!!!
sprawa oleju. z tego co mi wiadomo od mechaników, pali olej w granicach przyzwoitości. mój ok.200-300 ml. na 1500km. norma.
Skrzynia biegów-przestawiłem cięgno dzwigni zmiany biegów od strony dźwigni właśnie, na wyższe i problem ze zmianą drastycznie zmalał. (RC8 bez R) .
zawieszenie- mam pytanie może trochę trywialne ale takie jest i muszę je zadać. mianowicie regulacja dobicia amortyzatora przedniego zawieszenia, to śruba środkowa górna (klik), czy może jak wynika z opisu książki serwisowej KTM Austria, śruba zewnętrzna (obroty). myślę, że wiem ale co wam wiadomo na ten temat?
pisałem wcześniej o gaśnięciu silnika przy nagłym otwarciu przepustnicy. okazuje się, że winien mógł być filtr powietrza (bardzo zabrudzony)
proszę o wasze dywagacje na temat zawieszenia i regulacji dobić i odbić. ja postaram się zebrać własną wiedzę i przedstawić ją następnym razem.
SZUKAM TANIO LUSTEREK!!!
RC8 i życie nabrało kolorytu
-
zefir - Świeżak
- Posty: 29
- Dołączył(a): 27/2/2012, 11:59
- Lokalizacja: Poznań
pytanie: ustawienie zawieszenia. na 75kg i z tendencjÄ… do bardziej sportowej jazdy na ulicy jednak?
czy ktoś już ma jakieś typy? na ustawieniach całkiem sportowych czasem ucieka mi tył na nierównych zakrętach. dwa razy skończyło się nie tak miło. ustawienie wysokości tylnego zawieszenia mam na low, co da mi podniesienie go? ma ktoś jakieś doświadczenia?
pozdro
Zefir
czy ktoś już ma jakieś typy? na ustawieniach całkiem sportowych czasem ucieka mi tył na nierównych zakrętach. dwa razy skończyło się nie tak miło. ustawienie wysokości tylnego zawieszenia mam na low, co da mi podniesienie go? ma ktoś jakieś doświadczenia?
pozdro
Zefir
RC8 i życie nabrało kolorytu
-
zefir - Świeżak
- Posty: 29
- Dołączył(a): 27/2/2012, 11:59
- Lokalizacja: Poznań
Ruszanie
Zauważył "kto" (użytkownik RC8)
RC8 Å‚atwiej siÄ™ rusza i przyspiesza od zera?
Zauważyłem to w zeszłym roku - jeszcze nie byłem przyzwyczajony do KTM-a a udawało mi się lepiej ruszyć niż towarzyszące mi "Japończyki"
Jak tylko ruszałem to znikały mi z kąta widzenia - fakt może nie była to rażąca różnica w odległości ale fakt że jeszcze nie byłem przyzwyczajony do RC8R, a umiałem lepiej ruszyć od przyzwyczajonych do swoich motocykli właścicieli.
RC8 Å‚atwiej siÄ™ rusza i przyspiesza od zera?
Zauważyłem to w zeszłym roku - jeszcze nie byłem przyzwyczajony do KTM-a a udawało mi się lepiej ruszyć niż towarzyszące mi "Japończyki"
Jak tylko ruszałem to znikały mi z kąta widzenia - fakt może nie była to rażąca różnica w odległości ale fakt że jeszcze nie byłem przyzwyczajony do RC8R, a umiałem lepiej ruszyć od przyzwyczajonych do swoich motocykli właścicieli.
-
joda - Świeżak
- Posty: 93
- Dołączył(a): 3/10/2007, 07:32
- Lokalizacja: Gdańsk
wydumki C.D.
zawieszenie na twardo i moto jest mega sprawne. do poprzednich postów - to przód był za miękki.
ostatnio miałem mega szimę z powodu 0,3Bara zbyt niskiego ciśnienia w przednim kole.
koledzy, poci mi się z otworku przy pompie wody (odczyn tłusty;-) robić coś z tym czy nie?
zawieszenie na twardo i moto jest mega sprawne. do poprzednich postów - to przód był za miękki.
ostatnio miałem mega szimę z powodu 0,3Bara zbyt niskiego ciśnienia w przednim kole.
koledzy, poci mi się z otworku przy pompie wody (odczyn tłusty;-) robić coś z tym czy nie?
RC8 i życie nabrało kolorytu
-
zefir - Świeżak
- Posty: 29
- Dołączył(a): 27/2/2012, 11:59
- Lokalizacja: Poznań
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 1 gość