Zobacz wÄ…tek - Posiadacze KTM RC8
NAS Analytics TAG

Posiadacze KTM RC8

Wszelkie dyskusje o motocyklach onroad.
Milośnikow enduro, crossu, skuterów motorowerów oraz motocykli o pojemności do 125 ccm zapraszamy do działów niżej.
_________

Postprzez Black-Ghost » 4/2/2012, 18:46

Hmm czy v5 ma jakies cudowne osiągi to nie wiem. W bmw powiedzili wprost dla czego wybrali r4 a nie v4! Bo rzędowa 4 ma najlepszy stosunek mocy do masy. Ja tam kocham R4 mimo iż miałem okazje pojezdzic V2(SV1000) i V4(VFR800). Na takie R2 jak mówisz RutraRD raczej sie nie doczekasz... Co do tego KTM-a może lepiej kupic S1000RR tam też jest Fun z jazdy jakich próżno szukac u konkurenci. No chyba że jestes zamkniety na V2 to musisz szukac czegoś z włoskich maszyn. Bo japonia już od długiego czasu nie produkuje żadnych sportowych v2. Ja sie dziwie ze kto nie postawił na sprawdzony silnik R4. Sukces jaki odniosło bmw konkurujac z Japońskimi motocyklami sportowymi powinien byc wzorem dla innych. A konkurowanie ktm-a z włoskimi V2 raczej na dobre im nie wyszło bo sprzęt sprzedaje sie gożej niź średnio na jeża :D Wystarczy popatrzyc kto sprzedaje wiecej motocykli sporotywch japończycy czy włosi... i odpowiedz nasówa sie sama. Mam nadzieje żę ktm kiedyś zmądrzeje i zbuduje motocykl konkurencyjny dla bmw s1000rr.
Avatar użytkownika
Black-Ghost
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4635
Dołączył(a): 4/12/2010, 17:47
Lokalizacja: Oświęcim(KOS)


Postprzez RUTRA.RD » 4/2/2012, 19:52

R2 to moje marzenie :)

v5 bylo by dobre bo
-elastycznosc dzieki 5 cylindrom
- wkrecanie sie na obroty lepsze

mysle ze bylo by milo

mi to juz wszystko jedno czym jeżdżę. za duzo gleb za duzo razy 200 przekroczylem zeby sie sluszczac na iloscia cylindrow, teraz liczy sie fan z jazdy i uniwersalnosc co hayabusa mi ladnie zapewna :)

tak jeszcze sie wyrzale i napisze ze wspolczesne motocykle zmierzaja do nikad szczegolnie japonia nie ma juz zadnego wyrazu ani polotu. pierwszy fazer 600 z hamulcami od r6 pierwszy fazer 1000 masakrator, wszelkie olejaki srady tl a teraz jakies gnioty
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Avatar użytkownika
RUTRA.RD
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4149
Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa


Postprzez Black-Ghost » 4/2/2012, 22:25

To lepsze V6 zamiast v5. Ktoś już zbudował nawet v8 w motocyklu i nie zajmowalo jakos bardzo dużo miejscia wiec i v6 dało by sie wcisnac pod owiewki. Mi tam wystarcza bmw s1000rr, nie musze marzyć o rzeczach mało prawdopodobnych.
Avatar użytkownika
Black-Ghost
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4635
Dołączył(a): 4/12/2010, 17:47
Lokalizacja: Oświęcim(KOS)

Postprzez Black-Ghost » 5/2/2012, 00:47

Kawasaki zx10r to niestety niezbyt udany konkurent, nie dosc że miał problemy z silnikiem i musieli odkupywac wadliwe sztuki co negatywnie odbilo sie na sprzedaży to do dziś wersje USA są wiele słabsze i żeby zmienić oprogramowanie trzeba sie sporo z tym pobawić, Temat poruszany na MojeKawasaki.pl Nie sztuką jest zdeklarować że motocykl ma 210km z doładowaniem dynamicznym a naprawde ma 197 ale sztuką jest powiedzieć że ma 193 a rzeczywiscie troche ponad 200km ;) Dla uzasadnienia swojej wypowiedzi i braku jego konkurencyjnosci prześledz dokładnie wyniki kawasaki od początku produkcji dychy IVg. Nie ma żadnej rewelacji. Co jest twoim argumentem o konkurencyjnosci? bo znowu ci kolega powiedział czy tester? :D :D :D
Avatar użytkownika
Black-Ghost
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4635
Dołączył(a): 4/12/2010, 17:47
Lokalizacja: Oświęcim(KOS)

Postprzez smal88 » 5/2/2012, 12:01

eneasz napisał(a):Motocykl ma byc dla tego kto go kupuje i dlatego sa rozne motocykle i rozne typy i tak samo kogos enduro jest swietnym sprzetem jak kogos sport i nawet skutery potrafia byc super, wystarczy tylko chciec dostrzec zalety a nie tylko szukac wad.


Dlatego, zawsze wychodziłem z założenia, że spieranie się, który jest lepszy nie ma większego sensu. A jeśli wymiana zdań przeradza się w kłótnię, to już tym bardziej.
I nawet skuterkom lewa w górę ;) :D

P.S. skończcie sobie skakać do gardzieli :D
Avatar użytkownika
smal88
Świeżak
 
Posty: 110
Dołączył(a): 22/6/2009, 14:23
Lokalizacja: niedaleko Puław

Postprzez Black-Ghost » 5/2/2012, 13:38

No w World super bike widze haslama na 5 miejscu a kawasaki gdzieś poza pierwszą dziesiątka ;) Popatrz jeszcze na Klase Stock 1000 i gdzie jest kawasaki. Zamknołeś sie tylko na TT. A nie tym kierują sie producenci rozwijając projekt danego superbika tylko właśnie wyscigami stock 1000 i superbike ;) Myśl se dalej że kawasaki jest takie cudowne. Szkoda że nigdzie poza TT nie widac zielonych. Ale sezon WSBK 2012 już 26 lutego więc poczekamy zobaczymy.
Avatar użytkownika
Black-Ghost
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4635
Dołączył(a): 4/12/2010, 17:47
Lokalizacja: Oświęcim(KOS)

Postprzez ZooL » 6/2/2012, 01:27

Black prawda jest taka ze jestes zenujacym trolem, ktory w dupie byl i gowno widzial a opowiesci o cudownosci bmki snujesz jakbys ja sam stworzyl, tyle do ciebie cieciu.

Back to topic: silniki V2 w stosunku do R4 daja przy tej samej pojemnosci mniejsza moc maksymalna, sa bardziej skomplikowane, maja wieksze naprezenia na korbach i wale przez co te sie szybciej zuzywaja, ale maja mocniejszy dol przez co poza torem przyjemniej sie tym jezdzi, no i dzwiek jest bezkonkurencyjny :D. V4 w stosunku do V2 ma mniejsze naprezenia, pozwala na wieksza moc maksymalna i generalnie jest najlepsza motocyklowa konstrukcja na teraz - stad jego popularnosc w motogp. V4 w stosunku do R4 jest wezszy, ale tez bardziej skomplikowany, ma natomiast lepsza charakterystyke pracy - przyjemniej sie tym jezdzi. Generalnie V w stosunku do R jest problematyczne jesli chodzi o obsluge tego w moto (i w aucie tez) dosc napisac ze dostep do cylindrow jest sporo gorszy, ale jako ze przebieg mocy nie zostawia najmniejszych watpliwosci co do tego ktore rozwiazanie jest lepsze, to w najlepszych wozach montowane sa tylko V'ki (wide koenigsegg) a nawet W (veyron), jeszcze lepszym rozwiazaniem sa boksery (wide porsche, subaru) ale znowu - szerzej rozstawione cylindry = gorsza ich obsluga no i sumarycznie wiecej miejsca zajmuja, stad tez F1 jezdzi na rzedowkach, ale to juz inna bajka.
ZooL
Świeżak
 
Posty: 279
Dołączył(a): 10/1/2009, 22:32

Postprzez RUTRA.RD » 6/2/2012, 08:26

co nie zmienia faktu ze bmw 1000 jest w tej chwili najlepszym motocyklem sportowym i koniec tematu. :)

ja czekam az japonia w koncu sie ruszy ale to dopiero kolo 2014
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Avatar użytkownika
RUTRA.RD
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4149
Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa

Postprzez kondraxk » 6/2/2012, 08:31

Forum znowu wstało - wklejam bolączki erceósemki zebrane cuzamendokupy przez jednego z wyspowych forumowiczów, a nuż widelec jakiemuś ziomalowi na tymże sprzęcie się przyda:

Stalling
The RC8 is a high capacity, high compression V-Twin with a light flywheel. Running at low rpm (below idle speed) will probably result in a stall. This can lock the back wheel especially in the wet. The 2011 is fitted with a heavier flywheel so not as prone to stalling.
The stalling is usually worse when the bike is new and lessens as the engine gets some mileage on it.
Other causes of stalling include -
a vaccum forming in the tank due to faulty breathers/fuel cap seals.
Collapsed petrol filter causing inconsistant fuel pressures.
TPS (Throttle Position Sensor) misreading and requires recalibrating
Throttle butterfly valves misaligned and require rebalancing

High Speed Stalling
This is where the engine stalls and locks during downshifts at speed. This is under investigation at present with no certified cause or remedy.
One possible cause may be engine braking combined with the clutch switch. This was diagnosed on the 990 but has not been confirmed on the RC8.
This is where the engine management system is supposed to bleed fuel to the engine, when running over 5000 rpm, when the throttle is closed if the clutch is pulled in to stop the engine stalling. If the clutch is out then the ecu does not feed fuel as the momentum of the bike keeps the engine turning. However if the ecu fails to detect that the clutch is pulled in then it cuts fuel to the engine as normal but the engine stalls and locks up. One possible solution is to short the clutch switch wires so the ecu is fooled into thinking the clutch is always pulled in. However this would impact engine braking.


Surging
Usually caused by SAS feedback. Often exagerated by unbalanced throttle valves.
Solution - disconnect SAS and/or balance throttle valves.

15 minute reset
This is a calibration technique used to rest the ECU baseline. This can solve various fueling issues.
Technique - Ensure tank has sufficient fuel - ensure fuel is the usual fuel that will be run - Turn on ignition - do not touch throttle - start bike - do not touch throttle - allow to run for 15 mins - do not touch throttle - turn off - do not touch throttle.

Oil leaks
Common leak locations are the bottom seal of the filler tube and the water pump. These should be sorted under warantee and are normally caused by incorrectly installed seals.
Another common apparent oil leak is the down the back of the rear cylinder. This is caused by oil being blown out of the engine breather at high rpm. The cure is to fit a catch tank or rebreather kit which directs the breather vent into the rear throttle body. Some models have these solutions fitted as standard.
The KTM rebreather kit 69006002244 replaces the upper airbox shell on all model RC8s and directs the oil mist into the throttle body.

Instrument panel misting
Yes, this happens. Best solution is to strip the panel down, spray helmet demister onto the back of the display glass and reassemble.

Exhausts and mapping
Race maps should not be used with the OE cat in the pipes as the over fuelling can set the cat alight.
It is recommended that any race can is remapped on a dyno to get the best results.

Yes, the exhaust gets hot. Some riders find the heat excessive on their right leg. Possible solutions are wrapping the pipe or ceramic coating. Ceramic Coaters

RC8R 2010/2011 Comparison
The 2010 'R has slightly larger engine than the std RC8. This and other changes increased the power to 150 rwhp. Light weight wheels and uprated suspension over the original.
The 2011 'R has twin spartk engine with heavier crankshaft to improve low rpm stall behaviour. The engine changes coupled with a softer throttle cam combine to make the bike easier to ride at lower engine speeds. The 2011 lost the light wheels (budget restraints) and the suspension is softer, more road biased.

SAS - Gleaned from forum so not necessarily 100%...
KTM's method of bleeding air into the exhaust to reduce emmisions. Possible cause of surging especially when combined with unbalanced injector butterflies. Easy to blank off - harder to completely remove. SAS blanking plates available from various sources.

O2 Sensor Eliminator fitting
RHS fairing has to come off and then you'll need to cut the cable tie that keeps the join between the sensor and where ever the cable ends up tucked behind the frame.It will pay to have a new cable tie ready to coil the cable back up and secure it back to the frame.
LHS the small fairing under the seat should be removedto make it easier to reach the join in the cable and if I remember there is a cable tie involved there too.I also had to lift the tank to gain access to the bolts that hold the small fairing. - Thanks rocket60

RC8 Fork caps
The adjustment on top of the forks on the non R models are known to move whilst riding. This can be remedied by fitting the 'R' fork caps which have positive locating notches. This should be able to be remedied by a dealer under warranty.

Tyre pressures
KTM recommended tyre pressure RC8R solo rider - cold - front 36 psi, rear 36 psi

Goldfish
Not all bikes were supplied with a headlight goldfish. This can be rectified by pivoting the instrument console forward and up to access the rear of the head light. Remove the bulb and rubber seal. Install goldfish ensuring sufficient water is present. replace bulb and instrument console.

GPI
Regarded as essential kit by some riders.

Jeszcze nie dodane, że olej z pierwszej wymiany dość często zawiera w sobie dość spore kawałki metalu. Podobno dotyczy to ktmów generalnie i nie jest problematyczne. W świeżym poście czytam, że gość znalazł w swoim oleju ( nówka sztuka rocznik 2011 ) kawałek silnika o wymiarach 6x4x0.5 mm.

Nie jestem znawcą motocykli, ale takie atrakcje w moim sprzęcie chyba by mnie jednak zaniepokoiły. Także nie słyszałem nigdzie indziej o podobnych ciekawostkach. Tym ciekawsze jest, że właściciele RCósemek którzy są już wyjadaczami motocyklowymi, wychwalają ten sprzęt pod niebiosa.
RSV
Avatar użytkownika
kondraxk
Świeżak
 
Posty: 209
Dołączył(a): 26/4/2009, 17:19

Postprzez Black-Ghost » 6/2/2012, 19:03

ZooL Hahahaha no to sie teraz usmiałem :D Szkoda że tylko aprilia trzyma sie v4 i coraz mniej marek w MotoGP, wszyscy chca zmienic na silniki z motocykli produkcyjnych, Honda chce w motoGP sprawdzic silnik R4 od firebladego. Za ciecia dostał byś po zebach ale tak to jest kozak w necie, frajer w swiecie ;)
Avatar użytkownika
Black-Ghost
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4635
Dołączył(a): 4/12/2010, 17:47
Lokalizacja: Oświęcim(KOS)

Postprzez Black-Ghost » 6/2/2012, 19:39

Chociaż RutraRD wniósł coś do tematu bez zbędnego bluzgania od (trolów, cieciów itp)...
Avatar użytkownika
Black-Ghost
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4635
Dołączył(a): 4/12/2010, 17:47
Lokalizacja: Oświęcim(KOS)

Postprzez hubi199 » 6/2/2012, 20:30

Zapewne chcą wprowadzić silniki z seryjnych motocykli ze wzg. na koszty ponoszone na rozwój.
Jeśli rozwijali by jeden typ to blady zapewne szybko dostanie nowy piec
hubi199
Bywalec
 
Posty: 581
Dołączył(a): 24/8/2011, 12:56
Lokalizacja: J-no

Postprzez ZooL » 7/2/2012, 01:24

Black-Ghost napisał(a):ZooL Hahahaha no to sie teraz usmiałem :D Szkoda że tylko aprilia trzyma sie v4 i coraz mniej marek w MotoGP, wszyscy chca zmienic na silniki z motocykli produkcyjnych, Honda chce w motoGP sprawdzic silnik R4 od firebladego. Za ciecia dostał byś po zebach ale tak to jest kozak w necie, frajer w swiecie ;)


No coz... ciezko sie nie zgodzic z tekstem o kozakach i frajerach, zwlaszcza jak pisze to ktos kto uprzednio sie napina, wiec mozna zalozyc ze wiedza bazuje na wlasnym doswiadczeniu.

Co do zmiany silnikow na R4 no coz, osoba ze sprawnym mozgiem powiazalaby to tak jak hubi juz napisal - z cieciem kosztow, zwlaszcza w czasie ogolnoswiatowego kryzysu kiedy to koszty tnie sie ile tylko mozna. A ze oprocz bycia cieciem, nie masz pojecia o zaleznosci miedzy katem rozwarcia cylindrow a charakterystyka pracy silnika to w sumie nie jest zaskakujace. Jak poczytasz co nieco i sie douczysz to wroc i sie wypowiedz.
ZooL
Świeżak
 
Posty: 279
Dołączył(a): 10/1/2009, 22:32

Postprzez RUTRA.RD » 7/2/2012, 10:14

ciecia kosztów ?? nie żartujcie zobaczcie ile cala elektronika motogp kosztuje ile jej utrzymanie i fachowcy do jej obsługi, oraz rozwój. to niszczy motogp bo nie stać prywatnych teamów na taki jej rozwój i zaawansowanie. wystarczy wywalić cala elektronikę i wyścigi zmienią się nie do poznania, ale tego nie zrobią czemu ? :) to już zupełnie inna historia :)
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Avatar użytkownika
RUTRA.RD
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4149
Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa

Postprzez RUTRA.RD » 7/2/2012, 12:34

satan?

ee supersporty 600 i superbike tez sa dobre chociaz juz elektronika w nie mocno wchodzi
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Avatar użytkownika
RUTRA.RD
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4149
Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa

Postprzez Black-Ghost » 7/2/2012, 13:20

ZooL ty myslisz że V-ki są cudowne ja myśle że rzędowe konstrukcje ;) Itak nie dojedziemy do porozumiania! ;) Ale wystarczy popatrzyc na fakt ile producentow produkuje silniki rzędowe w motocyklach sporotowych a ilu silniki widlaste. I to nie przez fakt o kryzys bo ci producenci od lat maja te same konstrukcje silnikow. Więc gdyby V-ka była taka cudowna to w GSXR-1000, ZX10R, CBR1000RR, YZF-R1, S1000RR, MV Agusta F4RR by ją montowali a są oczywiscie silniki rzędowe. Aprilia buduje V-2/V4, Ducati V2/V4 i teraz KTM V2. Więc? ;| Nie sugeruj sie samochodami że tam są Silniki widlaste bo tam są dużo wieksze pojemnosci więc wieksza pojemnosc wymaga wiekszej ilosci cylindrów, do nie dawna jeszcze produkowali rzędowe szesciocylindrowce niemcy czy japończycy ale znowu podniesli pojemnosci do ponad 4-5litrów i trzeba bylo dozuc 2 cylindry wiec rzędowej 8 nikt nie wsadzi bo była by długa jak wieża Eiffla , a zbyt długo wał korbowy ulega skrzywieniu lub odkształceniu!! temu jest V8/v10 i v12.
Avatar użytkownika
Black-Ghost
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4635
Dołączył(a): 4/12/2010, 17:47
Lokalizacja: Oświęcim(KOS)

Postprzez kondraxk » 8/2/2012, 00:14

Dyskusja nieco odbiegła od tematu, tymniemniej pozwolę sobie zgodnie z tematem wkleić odpowiedź ktma na pytanie, jakie są bieżące informacje o gaśnięciu silnika na wysokich obrotach. Pytanie było wysłane do Austrii, odpowiedź przyszła z jukeja. Nic zaskakującego - w skrócie - nic o tym nie wiemy, nigdy się nie przydarzyło:

Dear Konrad



It is very interesting to see your comments; forums have a lot of good points but can also sometimes be misleading. Not knowing of the individual cases you mention we are not really able to comment. We can categorically confirm that KTM do not know of any inherent fault with the RC8 of any year manufacture that would cause the engine to cut out at high RPM.



Of course we are not able to control modifications that individuals make to their machines or rider ability, a big V twin motorcycle is a very different bike to ride than a multi-cylinder machine and some people find it hard to adjust to a change.



We ran a race series using these bikes for two years without any such issues and due to development the 2011 and 2012 RC8-R is a very different bike for the original 2008 bike with virtually a new engine. The best thing that we could suggest is that you contact your KTM dealer (in this case we think Phillip McCallen Motorcycles) and arrange for a test ride on their demo bike, you would then be able to make your own decision if this bike is suitable for you.



BERNIE TILLER AMIMI

Aftersales Support Co-ordinator



KTM-SPORTMOTORCYCLE UK LTD

KTM House, Ward Road,

Brackley Northamptonshire,

NN13 7LE

P: +44 (0) 1280 709500

F: +44 (0) 1280 709689



bernie.tiller@ktm.com
RSV
Avatar użytkownika
kondraxk
Świeżak
 
Posty: 209
Dołączył(a): 26/4/2009, 17:19

Postprzez ZooL » 8/2/2012, 01:00

jesli chodzi o charakterystyke pracy to, to ze Vki i boksery sa lepsze jest zwyczajnie faktem (wieksza elastycznosc), w motocyklach natomiast jest problem z miejscem (boksery BMW prawie wystaja poza moto :p ) stad tez trudniejsza obsluga tego. Inna sprawa jest ze na torze liczy sie gorny zakres obrotow a tu juz miedzy dobrym V a rzedowka nie ma roznicy.
ZooL
Świeżak
 
Posty: 279
Dołączył(a): 10/1/2009, 22:32

Postprzez RUTRA.RD » 8/2/2012, 07:54

nie kazdy zna angielski moze ktos to przetłumaczy i pod pytaniem wklei odpowiedz
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Avatar użytkownika
RUTRA.RD
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4149
Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa

Postprzez RUTRA.RD » 8/2/2012, 14:29

pamieta ktos jak ktos zatarl panewki w nowym z usa gsxr 600. to bylo na tym lub forum motocyklowym forum ale chyba tu. wada fabryczna kazde moto cos ma zawsze :)
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Avatar użytkownika
RUTRA.RD
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4149
Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa

Poprzednia stronaNastępna strona


Powrót do Motocykle



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 32 gości




na górê