Posiadacze KTM RC8
Posiadacze KTM RC8
Witam, poszukuję posiadaczy RC8 w celu wymiany uwag o tym motorze. Wiem, że w Polsce można policzyc ich na palcach jednej ręki ale może znajdzie się ktoś, kto miał z nim stycznosc lub na nim jeździ. Pozdrawiam.
-
alexktm - Świeżak
- Posty: 35
- Dołączył(a): 3/3/2010, 20:55
- Lokalizacja: Rawicz
-
barteckstreet - Świeżak
- Posty: 213
- Dołączył(a): 20/11/2006, 21:16
- Lokalizacja: Rawicz
o ile sie nie myle to juz taki temat byl zalozony. I to calkiem niedawno. Trzeba bylo odnowic .
Ostatni rok na UAM | www.moto-diablo.pl | Chica booooom - http://www.youtube.com/watch?v=WRE6ssTulcI&feature=fvw | ZX6R 2005 ----> RN19 2008 )))
-
caliber1986 - Bywalec
- Posty: 679
- Dołączył(a): 26/10/2007, 19:54
- Lokalizacja: POZNAN/Paledzie
W Łodzi jeden typ lata jak go złape to powiem żeby do Ciebie zapukał
CBR - CustomBikeRobson
* CBR1200RR * Raptor+ R1 ENGINE(WIP)
* CBR1200RR * Raptor+ R1 ENGINE(WIP)
-
Robson1903 - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 700
- Dołączył(a): 15/5/2009, 11:02
- Lokalizacja: Łódź
-
SQ - Mieszkaniec forum
- Posty: 1677
- Dołączył(a): 22/11/2007, 23:05
- Lokalizacja: Przasnysz/Ostrołęka
Wiec tak, motor mimo duzego zaciecia sportowego, mimo zupelnie innej kultury pracy silnika niz jest to w rzedowkach, prowadzi sie nadwyraz latwo. Jest niesamowicie wywazony (srodek ciezkosci jest bardzo nisko, wydech pod silnikiem, bak paliwa z tworzywa), jest bardzo waski miedzy udami z uwagi na silnik V, co sprawia wrazenie, ze wydaje sie on mi duzo mniejszy niz mozna by sie bylo spodziewac po tej pojemnosci. Zawieszenie oczywiscie twarde co na naszych drogach daje w kosc, super hamulce, silnik niesamowicie idzie z dolu, w zakrecie super stabilny. Kupujac ten motor i rownoczesnie czytajac artykuly w gazetach typu "Poskromic bestie !!!" mialem pewne obawy czy to dobry wybor, ale okazalo sie, ze nie taki diabel straszny jak go maluja Skrzynia tez mi podchodzi, poprostu trzeba ja sobie ustawic pod siebie (jest to bardzo latwe). Wyswietlacz posiada bardzo duzo funkcji miedzy innymi: lap timer, temp.zewnetrzna, komputer ilosci dystansu do przejechania na danej ilosci paliwa, pokazuje temp. przedniej i tylnej opony wraz z cisnieniem co jest chyba nie spotykane u konkurencji. Dla mnie super moto i godne polecenia. Jedyny minus to jadac np w miescie trzeba go poprostu trzymac na obrotach, jechac w miatre mozliwosci niskom biegiem, to poprostu V-ka. Pozdrawiam
-
alexktm - Świeżak
- Posty: 35
- Dołączył(a): 3/3/2010, 20:55
- Lokalizacja: Rawicz
-
barteckstreet - Świeżak
- Posty: 213
- Dołączył(a): 20/11/2006, 21:16
- Lokalizacja: Rawicz
Trafiłem na tego posta przez przypadek z google i tak się składa, że akurat jeżdżę RC8 ;P wcześniej jeździłem cebrą 600 '06 i R6 '07 przy zmianie celowałem w Ducati 1198 ale poszperałem trochę po necie, popytałem znajomych i mimo, że w Ducati jestem zakochany od chwili wypuszczenia 1098 na rynek to jednak usłyszałem sporo negatywnych opinii o tym sprzęcie, a tak się złożyło, że akurat znajomy miał RC8 na sprzedaż i mimo to, iż KTMa w życiu nawet nie brałem pod uwagę przy zakupie to poszedłem za żywioł i go kupiłem. To co pierwsze się rzuca "w oczy" po przesiadce z japończyka to ogromna moc od samego dołu. R6 się rozkręcała dopiero od ok 7tys (jak większość jeśli nie wszystkie szlifierki) a KTM ciągnie praktycznie od zera. Do tego w pełni regulowane zawieszenie (nawet rączki kierownicy w każdą stronę, sety itp) co bardzo mi ułatwiło życie (195cm wzrostu). Motocykl ustawiałem w pełni pod siebie i efekt jest taki, że nawet przy gwałtownym sprincie od zera prędzej robi się ciemno przed oczami niż przednie koło idzie do góry ;P także ogólnie zestrojenie motocykla zdecydowanie do ekstremalnej jazdy niż turystyki. Reszta tak jak alex napisał: zawieszenie na polskie drogi się nie nadaję, jazda w mieście dosyć męcząca (na trójce min 55km/h inaczej zaczyna szarpać i ogólnie przy mniejszych prędkościach obrotowych wyczuwalne drgania szczególnie na podnóżkach) ale za to środek ciężkości pod ziemią, R6 przy RC8 wchodzi w zakręty jak słoń i momentalna reakcja na gaz zero opóźnienia. Koniec końców motocykl do szybkiej jazdy poniżej 100km/h to męczarnia i dla niego i dla kierowcy. I jeszcze skrzynia biegów w zwykłej RC8 (w wersji R już jest poprawiona) wymaga zdecydowanych przełożeń przy zmianie z luzu na jedynkę, przy pierwszym kontakcie z tym motorem miałem wrażenie, że sprzęgło w ogóle nie łapie.
Reasumując motocykl trzeba kochać i na niektóre niedogodności nie patrzeć przez pryzmat wad, ale jego charakteru ;P zdecydowanie polecam tym bardziej, że nie odstaje od R1 '09 czy nowego Fireblada (szczególnie wersja R) a w polsce jest ich zarejestrowanych 7 sztuk.
Reasumując motocykl trzeba kochać i na niektóre niedogodności nie patrzeć przez pryzmat wad, ale jego charakteru ;P zdecydowanie polecam tym bardziej, że nie odstaje od R1 '09 czy nowego Fireblada (szczególnie wersja R) a w polsce jest ich zarejestrowanych 7 sztuk.
- selihel
- Świeżak
- Posty: 21
- Dołączył(a): 26/8/2009, 19:19
- Lokalizacja: Białystok
mój qmpel ma go i dał mi trochę pojeździć, stąd moje krótkie spostrzeżenia:
- moto wybitnie na tor!
- do jazdy po mieście zbyt drastyczne oddawanie mocy
- duże wibracje v-twina, stąd jazda mało komfortowa
- odniosłem wrażenie, że RC8 chce jechać albo pełną parą albo wcale
- jak dla mnie sprzęt po prostu zbyt ostry i hardkorowy
Ale, jak wiadomo: "de gustibus non est disputandum"
- moto wybitnie na tor!
- do jazdy po mieście zbyt drastyczne oddawanie mocy
- duże wibracje v-twina, stąd jazda mało komfortowa
- odniosłem wrażenie, że RC8 chce jechać albo pełną parą albo wcale
- jak dla mnie sprzęt po prostu zbyt ostry i hardkorowy
Ale, jak wiadomo: "de gustibus non est disputandum"
1. Romet ogar 200 (1989r.)
2. Kawasaki gpz 500s (1994r.)
3. Honda cbr600 F4i sport (2001r.)
4. Suzuki GSX-650F - nówka sztuka na dotarciu
...FJR1300 - my dream (może jak się zestarzeję...)
Nie Jedź Szybciej Niż Twój Anioł Stróż Potrafi Latać
2. Kawasaki gpz 500s (1994r.)
3. Honda cbr600 F4i sport (2001r.)
4. Suzuki GSX-650F - nówka sztuka na dotarciu
...FJR1300 - my dream (może jak się zestarzeję...)
Nie Jedź Szybciej Niż Twój Anioł Stróż Potrafi Latać
-
xatt - Świeżak
- Posty: 233
- Dołączył(a): 15/5/2006, 21:36
- Lokalizacja: WhiteStock
selihel czyli jest nas dwoje, pozostaje tylko poszukac tych pięciu pozostałych:)))) Domyślam się, że twój to 2008, wiec moje pytanie jaki masz przebieg aktualnie i czy miałeś jakikolwiek problem techniczny. Ja kupując mialem 950km(zrobione przez dziennikarzy na Nurburgringu) teraz mam 3000, jedyne co to niestety musiałem wymienic aku gdyż motor troszke stał a żelówka tego nie lubi, poza tym rozrusznik ma co robic z ta V-ka. Odnosnie składania się w zakret to jest bajka, mialem przyjemnosc jezdzic R1, 636, R6 ale to co dzieje sie w zakrecie z RC8 to jest poezja. Wogole jak masz jakies pytania to pytaj, ja tez pewnie mam kilka ale to moze w nastepnym poście.
-
alexktm - Świeżak
- Posty: 35
- Dołączył(a): 3/3/2010, 20:55
- Lokalizacja: Rawicz
Tak 2008 i mial 5300 przebiegu, jeździł nim znajomy lekarz w UK i sądząc po oponach (a zwłaszcza brzegach ;P) wiedział do czego ten motocykl służy hehe problemów technicznych jak na razie za bardzo nie mam na początku trochę mi się dławił przy gwałtownym odpuszczaniu gazu (nawet gasł zwłaszcza przy niskiej temperaturze powietrza), ale była to kwestia map zapłonu bo siedzi w nim sportowy filtr powietrza więc łapał go za dużo. Teraz mam problem jak każdy KTM RC8 czyli nieszczelna uszczelka pompy wody, a efekt jest taki, że przez odpowietrznik oleju przy dodawaniu gazu (czyt. obciążeniu) kropelka po kropelce leci olej i efekt jest taki, że po dłuższej wyprawie cały pług i osłona alternatora jest w oleju. Jest to bardzo popularny problem w 2008 roczniku (2009 już poprawiony) i praktycznie w ogóle nie ma tej części, nigdzie nie mogę jej dostać. Identyczny problem występuje w V-twinach Aprilli, która ma takie samo rozwiązanie.
Co do zawieszenie to w końcu znalazłem motocykl pod siebie bo z moim wzrostem łatwo nie było ;P tylny stelaż mam podniesiony o 2cm, sety na górnym ustawieniu, skrzynia biegów na średnim bo na krótkim miałem problem z szybkim wrzuceniem luzu, a całe zawieszenie na seryjnym ustawieniu bo z Pirelli Diablo Corsa III wszystko jest ok pokombinuje głębiej jak niedługo będę zmieniał na Pirelli Diablo Rosso Corsa.
Motocykl z przesiadki z japończyka wymaga przyzwyczajenia, ale po wjeżdżeniu się w sprzęt jest rewelacyjny, jeśli miałbym go zmieniać to tylko na wersje R ;P
Co do zawieszenie to w końcu znalazłem motocykl pod siebie bo z moim wzrostem łatwo nie było ;P tylny stelaż mam podniesiony o 2cm, sety na górnym ustawieniu, skrzynia biegów na średnim bo na krótkim miałem problem z szybkim wrzuceniem luzu, a całe zawieszenie na seryjnym ustawieniu bo z Pirelli Diablo Corsa III wszystko jest ok pokombinuje głębiej jak niedługo będę zmieniał na Pirelli Diablo Rosso Corsa.
Motocykl z przesiadki z japończyka wymaga przyzwyczajenia, ale po wjeżdżeniu się w sprzęt jest rewelacyjny, jeśli miałbym go zmieniać to tylko na wersje R ;P
- selihel
- Świeżak
- Posty: 21
- Dołączył(a): 26/8/2009, 19:19
- Lokalizacja: Białystok
"...jeśli miałbym go zmieniać to tylko na wersje R ;P..." selihel, mój przyjacielu, opamiętaj się już teraz jeździsz potworem!
1. Romet ogar 200 (1989r.)
2. Kawasaki gpz 500s (1994r.)
3. Honda cbr600 F4i sport (2001r.)
4. Suzuki GSX-650F - nówka sztuka na dotarciu
...FJR1300 - my dream (może jak się zestarzeję...)
Nie Jedź Szybciej Niż Twój Anioł Stróż Potrafi Latać
2. Kawasaki gpz 500s (1994r.)
3. Honda cbr600 F4i sport (2001r.)
4. Suzuki GSX-650F - nówka sztuka na dotarciu
...FJR1300 - my dream (może jak się zestarzeję...)
Nie Jedź Szybciej Niż Twój Anioł Stróż Potrafi Latać
-
xatt - Świeżak
- Posty: 233
- Dołączył(a): 15/5/2006, 21:36
- Lokalizacja: WhiteStock
selihel odnośnie uszczelki to z wydruku który dostałem z motorem wynika, że miałem ja wymienianą w Austrii podczas pierwszego przeglądu na 950km było to już w 2009 roku, jest tam wymienione jeszcze kilka pozycji, raczej powiązanych z ta uszczelką, wiec może coś mi tam już udoskonalili:))). Jeśli chodzi o RC8 R to miałem przyjemnośc na testach KTm we Wrocławiu dosiadac tego rumaka i powiem Ci szczerze, że różnica raczej była by zauważalna tylko na torze, do 8000obr. było raczej tak samo jak w RC8. Co do podnoszenia koła to zgadzam się z Tobą, on jedzie do przodu a nie do góry(też mam mocowanie zadupka w górnej pozycji). Gdy było zimno potrafił zgasnąc ale tylko na zimnym silniku zaraz po odpaleniu. Aha czy masz może dołożone akcesoryjnie kontrolę temperatury i ciśnienia opon? ... Jeszcze jedno co mi się przypomniało to coś mi się stało z migaczem przednim, 3 diody przestały działac ale uznali mi to gwarancyjnie i migacz ma zostac wymieniony. Jeśli chodzi o opony to mam fabrycznie założone Dragon Supercorsa PRO (niesamowite torówki z hom. szosowa) po rozgrzaniu są jak przyklejone.
-
alexktm - Świeżak
- Posty: 35
- Dołączył(a): 3/3/2010, 20:55
- Lokalizacja: Rawicz
Udało mi się w końcu znaleźć tą uszczelkę w salonie w Warszawie jakiś magiczny zestaw naprawczy 130zł taka przyjemność. To co najbardziej do mnie przemawia w RC8 R to poprawiona skrzynia biegów, bo ta w zwykłym potrafi być chwilami irytująca szczególnie jak przy szybkiej zmianie nie wskoczy bieg... Chyba jedyna rysa na tym krysztale hehe w moim sprzęcie gwarancyjnie była wymieniana dwa razy jakaś uszczelka zbiornika paliwa dokładnych informacji nie miałem. Temp. i ciśnienia opon nie mam, ale mam w planach ;P w sumie bardziej jako bajer bo przy dobrych oponach bardzo łatwo można wyczuć czy są dobrze rozgrzane. A jeśli chodzi o diody, to jest taki typ żarówki, że za bardzo nie lubi drgań, a wystarczy spojrzeć na lusterka kiedy motor jest na luzie ^^ Przy okazji mogę Ci polecić żarówki Philipsa X-treme power przy tej konstrukcji reflektora po przesiadce z seryjnych żarówek różnica ogromna, a 100zł (za 2 szt. krótkie i długie) to żaden wydatek w porównaniu do korzyści.
- selihel
- Świeżak
- Posty: 21
- Dołączył(a): 26/8/2009, 19:19
- Lokalizacja: Białystok
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości