Zobacz wątek - Oszczędny motocykl. ybr125 vs varadero 125 vs er 5 vs cb 500
NAS Analytics TAG

Oszczędny motocykl. ybr125 vs varadero 125 vs er 5 vs cb 500

Wszelkie dyskusje o motocyklach onroad.
Milośnikow enduro, crossu, skuterów motorowerów oraz motocykli o pojemności do 125 ccm zapraszamy do działów niżej.
_________

Postprzez Przemysl_17 » 19/3/2009, 18:09

pytanie troche z innej beczki , ale związane z cb 500.

Czy da rade takim motorem jeździć na dalsze wypady ? kiedyś marzy mi się jechać nad morze bałtyckie ( mieszkam niedaleko krakowa) to będzie moje pierwsze moto i nie wiem czy brać wersje S czy zwykłą i najwyżej dokupić szybę , tylko s-ka jest według mnie brzydka :/
Przemysl_17
Świeżak
 
Posty: 89
Dołączył(a): 12/3/2009, 18:47
Lokalizacja: małopolska


Postprzez Landryss25 » 19/3/2009, 19:25

Na trasę S będzie lepsza. Aczkolwiek zwykłą z akcesoryjną szybą też będzie ok.
,,De gustibus non est disputandum"(łac.)-O gustach się nie dyskutuje.
Avatar użytkownika
Landryss25
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 6269
Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
Lokalizacja: Liw


Postprzez Qba_Zeus » 19/3/2009, 19:44

Przemysl_17 napisał(a): tylko s-ka jest według mnie brzydka :/

Nie tylko wg Ciebie :).
Avatar użytkownika
Qba_Zeus
Świeżak
 
Posty: 156
Dołączył(a): 7/1/2009, 15:28
Lokalizacja: Kraków

Postprzez s_extrem* » 19/3/2009, 19:45

To zalezy z jaka predkoscia przelotowa masz zamiar smigac. Przy ok 120 dokupienie wysokiej szybki do wersji CB Naked w zupelnosci wystarcza na dalekie trasy ;)
Avatar użytkownika
s_extrem*
Świeżak
 
Posty: 294
Dołączył(a): 18/5/2008, 14:43
Lokalizacja: Leszno

Postprzez grzybol » 19/3/2009, 20:31

przy 120 nie potrzeba owiewki, pęd powietrza jest jeszcze znośny. Powyżej 140 zaczyna się robić nieciekawie. Ale ponoć ta akcesoryjna szybka i tak niewiele pomaga. Ja bym brał wersję bez owiewki, chyba że będziesz dużo latał w trasie.
grzybol
Świeżak
 
Posty: 172
Dołączył(a): 4/6/2008, 13:59
Lokalizacja: Poznań

Postprzez adam_89 » 19/3/2009, 20:44

Przemysl_17 napisał(a):pytanie troche z innej beczki , ale związane z cb 500.

Czy da rade takim motorem jeździć na dalsze wypady ? kiedyś marzy mi się jechać nad morze bałtyckie ( mieszkam niedaleko krakowa)



Bez problemu. Cebula jest wygodna więc dalsza trasa i zrobienie dziennie tak jak wynika z Twojej odległości z krakowa nad morze ok 600-700 km spokojnie da rade. Moto nowszej technologii więc się nie zagotuje przy upale, najwyżej spociesz sobie jajka :)
Avatar użytkownika
adam_89
Stały bywalec
 
Posty: 1413
Dołączył(a): 21/10/2007, 12:01
Lokalizacja: Radomsko

Postprzez Przemysl_17 » 19/3/2009, 21:43

no to w takim razie nie będe sie powstrzymywał i wezmę zwykłą , jeśli chodzi o prędkość przelotową to zamierzam nie gonić , 100-120 km/h w zupełności wystarczy ( chyba - przesiadka ze skutera na 500 to musi być coś :) ) . W sezonie sprzedam skuter , powinienem około 3500 zł wziąść bez większych problemów bo markowy i dobry . i wczesną wiosną kupić motorek. na starcie pewnie musze z 1500 zł szykować na ciuchy jak nie więcej :/
Przemysl_17
Świeżak
 
Posty: 89
Dołączył(a): 12/3/2009, 18:47
Lokalizacja: małopolska

Postprzez adam_89 » 19/3/2009, 22:08

No ciuchy tekstylne w miare dobre modeki (kurtka i spodnie ) dostaniesz za 1200-1500 plus kask buty itp Więcej poczytaj w Akcesoriach, było tam juz dużo takich tematów :D pozdrawiam
Avatar użytkownika
adam_89
Stały bywalec
 
Posty: 1413
Dołączył(a): 21/10/2007, 12:01
Lokalizacja: Radomsko

Postprzez schwarz » 19/3/2009, 23:23

Ja raczej preferuje eco driving ale w tym spalaniu 4,1 moto było pałowane kilkanaście razy... Zrobiłem 100km w mieście i 120 poza miastem. Naprawdę bardzo oszczędne moto.
Kup to co ci się trafi lepszego. Bedzie S będzie mniej wiatru. Trafi ci się N to dokupisz szybę ale pamiętaj, że za możliwą szybę Givi musisz dać 300-400 zł. Bo taka za 80 zł z Allegro raczej nic nie da.
schwarz
Świeżak
 
Posty: 210
Dołączył(a): 21/12/2008, 01:26
Lokalizacja: Kielce

Postprzez Christiano_ » 20/3/2009, 06:58

schwarz napisał(a):Ja raczej preferuje eco driving ale w tym spalaniu 4,1 moto było pałowane kilkanaście razy... Zrobiłem 100km w mieście i 120 poza miastem. Naprawdę bardzo oszczędne moto.


Raz udalo mi sie zrobic spalanie 4,2 w trasie, ale tak niskiego i to jeszcze polowa w miescie to <wow>. Z kolei max w przypadku mojej to 6,5 ale to juz jazda na wysokich obrotach po miescie.

A wyboru gratuluje, bardzo sluszny :wink: . Mam ten sam rocznik i to samo malowanie ale bez S i w sumie mniej wiecej kolo 7 mnie kosztowal z tym ze moto 6 a reszta kompletny serwis :)

A co do podrozy to 700km nie bedzie raczej problemem. Ja w swojej mam mala szybke zamontowana i do 170 nie ma problemu. Najwiekszy dzienny przebieg do dizs to co prawda tylko lekko powyzej 400km ale wcale nie mialem ochoty konczyc jazdy ;-)
Avatar użytkownika
Christiano_
Świeżak
 
Posty: 43
Dołączył(a): 16/1/2007, 14:13
Lokalizacja: Kraków

Postprzez schwarz » 20/3/2009, 09:04

Wiesz nie mam interesu żeby robić reklame Hondzie i pisać głupoty na forum. Pisze jak było bo jak ja kupowałem to nie znalazłem takiej informacji a może komuś innemu pomoże w zakupie. Właśnie dlatego, że wyszło takie małe spalanie to jestem w małym szoku. No ale jak najbardziej pozytywnym bo jak widać da się :D
schwarz
Świeżak
 
Posty: 210
Dołączył(a): 21/12/2008, 01:26
Lokalizacja: Kielce

Postprzez Przemysl_17 » 20/3/2009, 20:12

schwarz

to rzeczywiście bardzo oszczędny motorek , bardzo mnie to cieszy bo jak wiadomo czasem z kasą jest różnie(dopiero 18 lat) a 4l przy 500 to genialny wynik . poprzedni skuter na gaźniku przy jeździe 70 km/h palił mi około 5 l :/ . Teraz tylko robić prawko i zbierać kase :)
pozdrawiam
Przemysl_17
Świeżak
 
Posty: 89
Dołączył(a): 12/3/2009, 18:47
Lokalizacja: małopolska

Postprzez schwarz » 28/3/2009, 16:53

Wczoraj miałem okazje porównać z moją Hondą i obejrzeć Suzuki GS500.
Motorem nie jeździłem ale powiem szczerze, że to jakieś nieporozumienie. Nie dziwie się, że CB są dużo droższe od GSów. Wszystko wydaje się jakieś wiekowe w tym motorku i ma rozmiary 125.
schwarz
Świeżak
 
Posty: 210
Dołączył(a): 21/12/2008, 01:26
Lokalizacja: Kielce

Postprzez Tmek » 28/3/2009, 22:10

Chyba oprócz samego silnika ;). Przyznam się, że wszedłeś mi trochę na ambicje z tym spalaniem :D. Nic od początku nie zmieniając ybr spalała mi 2,5-2,7l/100km, czyli ok. 1l za dużo. Po regulacji okazało się to możliwe. Szkoda tylko, że tak późno się za to wziąłem :)
Tmek
Świeżak
 
Posty: 219
Dołączył(a): 13/12/2008, 14:55
Lokalizacja: Łódź

Postprzez Adam M. » 28/3/2009, 22:53

Moze ogladales wiekowego GS500 ?
Adam M.
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 786
Dołączył(a): 5/2/2008, 02:56

Postprzez schwarz » 18/4/2009, 21:08

Bez obrazy poprostu GS brzmi i wygląda źle moim zdaniem.
Koniec ot.
Powiem coś dalej w temacie oszczędnie motorem.
Kolejne wyniki spalania w cyklu mieszanym to 4,2l/100km oraz 3,83l/100km. Jak przeliczyłem ten drugi wynik to myślałem, że padne. Wiadro 125 by tyle spaliło pewnie. Pozdrawiam
schwarz
Świeżak
 
Posty: 210
Dołączył(a): 21/12/2008, 01:26
Lokalizacja: Kielce

Postprzez Kula07 » 19/4/2009, 08:16

no co fakt to fakt :D GS to typowy motor dla zupełnie zielonych i początkujących kierowców :)
XR 400R | | Kula daje fula :D | | https://www.youtube.com/watch?v=2Cq4e3WiCr0
Avatar użytkownika
Kula07
Stały bywalec
 
Posty: 1006
Dołączył(a): 29/10/2008, 07:43
Lokalizacja: Sadłuki

Postprzez Przemysl_17 » 25/7/2009, 22:03

pozwolę sobie odkopać temat.

Mam podobny dylemat co schwarz , niedługo chcę kupić swój pierwszy motocykl. Jak dotąd jazda skuterem około 8000 km więc jakieś podstawy są.Pytałem w dziale co na pierwsze moto i polecono mi gs 500.Mogę bez obaw wziąść od szwagra pewną mz 251 ale to 2T i wysoko kręcona spali nawet 8 l , przy jeździe ok 100 zadowala się 5-6 l beny.Potrzebny mi ekonomiczny motocykl który jest tani w utrzymaniu, mam 18 lat i jestem uczniem i siłą rzeczy najlepiej by było gdyby spalanie kształtowało się na poziomie 4 do 5 l lecz przy normalnej jeździe tak jak autem czyli do ok 100-110

Dylemat jest następujący : brać 251 i jeździć 70 żeby spaliła 4 l czy brać coś w 4T ? Bardzo chciałbym jakieś 4T z pojemności około 250-500 , lub ewentualnie większe ale najlepiej singiel ze względu na serwis.

Za mz przemawia cena części i ewentualna samodzielna zabawa gaźnikiem . Dlaczego już nie robią silników jednocylindrowych ?

Jeżdże raczej mało , skuterem robiłem około 3000-4000 na sezon, więc przykładowo serwis mógłbym zrobić po zakupie moto aby mieć spokój.
raczej chciałbym się zmieścić w ok 4 500 zł
Przemysl_17
Świeżak
 
Posty: 89
Dołączył(a): 12/3/2009, 18:47
Lokalizacja: małopolska

Postprzez C-bool » 25/7/2009, 22:32

Tylko GS 500 - spalanie dokładnie takie jakie chcesz i nie jest drogi w serwisowaniu
GS500F --> SV650S --> Bandit 600N --> XV535 Virago
Avatar użytkownika
C-bool
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2915
Dołączył(a): 23/8/2007, 21:26
Lokalizacja: Poznań

Postprzez Tmek » 25/7/2009, 22:45

senekkorzenna napisał(a):Ja się przychylam do stwierdzenia że GS 500 to raczej mało urokliwy motocykl a przede wszystkim ta artystyczna rama :lol: :lol: :lol:
To jest nas już dwóch. Przyłączy się ktoś więcej ?
Tmek
Świeżak
 
Posty: 219
Dołączył(a): 13/12/2008, 14:55
Lokalizacja: Łódź

Poprzednia stronaNastępna strona


Powrót do Motocykle



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 23 gości




na gr