Zobacz wątek - Oszczędny motocykl. ybr125 vs varadero 125 vs er 5 vs cb 500
NAS Analytics TAG

Oszczędny motocykl. ybr125 vs varadero 125 vs er 5 vs cb 500

Wszelkie dyskusje o motocyklach onroad.
Milośnikow enduro, crossu, skuterów motorowerów oraz motocykli o pojemności do 125 ccm zapraszamy do działów niżej.
_________

Postprzez Kula07 » 26/2/2009, 18:38

hmm... trudno powiedziec bo olej zmienialem tylko raz... a dzwiek nadal jest... mechanik mowil ze cos ze sprzeglem, ale nic powaznego ;)
XR 400R | | Kula daje fula :D | | https://www.youtube.com/watch?v=2Cq4e3WiCr0
Avatar użytkownika
Kula07
Stały bywalec
 
Posty: 1006
Dołączył(a): 29/10/2008, 07:43
Lokalizacja: Sadłuki


Postprzez Tmek » 26/2/2009, 19:11

melvin napisał(a):jeżdzę nie od dziś i myślę że w połowie sezonu a może w przyszłym wykorzystam znaczą część potencjału mojej maszyny.
Pododobnie jak i ja ;) Z tą tylko różnicą, że od pierwszego do ostatniego dnia sezonu :D
Tmek
Świeżak
 
Posty: 219
Dołączył(a): 13/12/2008, 14:55
Lokalizacja: Łódź


Postprzez Kula07 » 26/2/2009, 20:01

a ja nawet jeden dzień dłużej :D
XR 400R | | Kula daje fula :D | | https://www.youtube.com/watch?v=2Cq4e3WiCr0
Avatar użytkownika
Kula07
Stały bywalec
 
Posty: 1006
Dołączył(a): 29/10/2008, 07:43
Lokalizacja: Sadłuki

Postprzez melvin » 26/2/2009, 20:03

Tmek napisał(a):
melvin napisał(a):jeżdzę nie od dziś i myślę że w połowie sezonu a może w przyszłym wykorzystam znaczą część potencjału mojej maszyny.
Pododobnie jak i ja ;) Z tą tylko różnicą, że od pierwszego do ostatniego dnia sezonu :D

chodziło mi o to że może w połowie sezonu zacznę ogarniać w jakiś konkretny sposób te 150KM które mam w moto...
DUŻO GAZU I SPRZĘGŁO OD RAZU! :twisted:
Avatar użytkownika
melvin
PierwszyOkrutny
 
Posty: 8393
Dołączył(a): 17/9/2007, 21:09
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski

Postprzez kargul » 26/2/2009, 20:19

melvin napisał(a):ogólnie po to kupiłem sporta żeby na nim zapier*alać i gumować... jeżdzę nie od dziś i myślę że w połowie sezonu a może w przyszłym wykorzystam znaczą część potencjału mojej maszyny.


BRAVO :!:
I żałujesz że kupiłeś moto na wyrost :?: Bo wg niektórych na tym forum to troche przeskoczyłeś klas i nie wykorzystujesz moto w 100% więc sie nie nadajesz.
CB 58km->duża cebra 150km :!:
A gdzie średnia 600ccm,potem duża 600ccm :?:
Żałujesz synu :?: Chyba nie :idea:
I wszystko będzie dobrze dopuki wiesz że jeszcze dużo wody w wiśle upłynie zanim ogarniesz moto.
Więc może wypowiedź się czy warto kupić moto z zapasem czy bawić się i wymieniać co rok na nowe,mocniejsze :?:
www.kiteclub.pl | transalp xl650v | | ALOHA
Avatar użytkownika
kargul
Świeżak
 
Posty: 64
Dołączył(a): 6/12/2007, 19:52
Lokalizacja: z kontenera

Postprzez melvin » 26/2/2009, 20:29

to zalezy ile ma kto doświadczenia w jeździe na motocyklach...
2009 to mój 11 sezon na 2oo bywały różne sprzęty 50 500 teraz jest 929 do każdego podchodziłem z dystansem i dopiero po tym jak ogarnąłem moto na tyle że mnie niczym nie zaskakiwało i radziłem sobie w awaryjnych sytuacjach dochodziłem do wniosku że można zmieniać na więcej...
ogólnie każde większe moto kupuje się na wyrost i musi minąc jakiś czas zanim się je ogarnie... w moim przypadku wiem że to będzie sporo czasu bo różnica w mocy jest bardzo duża...
DUŻO GAZU I SPRZĘGŁO OD RAZU! :twisted:
Avatar użytkownika
melvin
PierwszyOkrutny
 
Posty: 8393
Dołączył(a): 17/9/2007, 21:09
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski

Postprzez Tmek » 1/3/2009, 14:24

Ogarnia się jego moc, ale też jego zachowanie na drodze w przypadku gwałtownego hamowania z ominięciem przeszkody :o Są to sytuacje, które mogą przydarzyć się na drodze ;)
Tmek
Świeżak
 
Posty: 219
Dołączył(a): 13/12/2008, 14:55
Lokalizacja: Łódź

Postprzez lonewolf » 1/3/2009, 18:25

kargul napisał(a):I żałujesz że kupiłeś moto na wyrost :?: Bo wg niektórych na tym forum to troche przeskoczyłeś klas i nie wykorzystujesz moto w 100% więc sie nie nadajesz.


A kto powiedział, że od razu trzeba wykorzystywać moto w 100%? Pozatym gdzie Ci, którzy jeżdżą na litrach wykorzystują 100% potencjału ich maszyn? Tylko na torze, ew. jak się przejadą do Niemiec. Jak dla mnie "Nie ogarniasz od razu = nie nadajesz się" to kompletna bzdura. Ważne aby człowiek podszedł do mocy każdej kolejnej maszyny z szacunkiem. To jest już większym wyznacznikiem tego, czy ktoś się nadaje, czy nie. Na pałę to każdy umie, tylko jak długo?
Avatar użytkownika
lonewolf
Bywalec
 
Posty: 588
Dołączył(a): 29/5/2008, 19:48

Postprzez Kula07 » 1/3/2009, 19:30

Panowie proponuje zakończyć ten spór, bo temat jest zupełnie o czymś innym. a więc rozejm :)
XR 400R | | Kula daje fula :D | | https://www.youtube.com/watch?v=2Cq4e3WiCr0
Avatar użytkownika
Kula07
Stały bywalec
 
Posty: 1006
Dołączył(a): 29/10/2008, 07:43
Lokalizacja: Sadłuki

Postprzez schwarz » 2/3/2009, 19:33

A Varadero naprawione? Widomo w czym był problem?
schwarz
Świeżak
 
Posty: 210
Dołączył(a): 21/12/2008, 01:26
Lokalizacja: Kielce

Postprzez Kula07 » 3/3/2009, 15:28

jeszcze nie, prawdopodobnie w tym tygodniu pójdzie do przeglądu, a ostatecznie w następnym. a tak w ogóle to moim zdaniem w Varadero brakuje jeszcze jednego biegu...takiej typowej 6 jakie często są w motocyklach turystycznych, biegu na którym można by było jechać z większą prędkością na mniejszych obrotach silnika...
XR 400R | | Kula daje fula :D | | https://www.youtube.com/watch?v=2Cq4e3WiCr0
Avatar użytkownika
Kula07
Stały bywalec
 
Posty: 1006
Dołączył(a): 29/10/2008, 07:43
Lokalizacja: Sadłuki

Postprzez Tmek » 3/3/2009, 19:56

Nie ma co niepotrzebnie obciążać silnika :) W trasie jadę w zakresie obrotów na najwyższym biegu 7,5-8 krpm, nierobiąc najmniejszego wrażenia na pracy silnika mojej ybr
Tmek
Świeżak
 
Posty: 219
Dołączył(a): 13/12/2008, 14:55
Lokalizacja: Łódź

Postprzez Kula07 » 3/3/2009, 20:33

ja jeżdżę na około 8-10tyś obrotów i też silnik nie prosi żeby tak nie cisnąć...i właśnie chodzi o to, że przydałby się jeszcze jeden bieg, na którym można by było jeździć te 100km/h na mniejszych obrotach...
XR 400R | | Kula daje fula :D | | https://www.youtube.com/watch?v=2Cq4e3WiCr0
Avatar użytkownika
Kula07
Stały bywalec
 
Posty: 1006
Dołączył(a): 29/10/2008, 07:43
Lokalizacja: Sadłuki

Postprzez Landryss25 » 3/3/2009, 20:34

Varadero 6 nie potrzebuje bo ma za mało mocy i nie miałaby siły jechać. Nie wymagajcie od małej 125 w 4t nie wiadomo czego :)
,,De gustibus non est disputandum"(łac.)-O gustach się nie dyskutuje.
Avatar użytkownika
Landryss25
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 6269
Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
Lokalizacja: Liw

Postprzez Tmek » 3/3/2009, 22:35

Cbr125 też ma 14KM i 6 bieg jest. Na pewno większa ilość biegów ma sens, tym bardziej w małych pojemnościach. Moment obrotowy jest lepiej rozłożony. Pamiętam 125-tki, co miały 3 biegi; a teraz 2x tyle. Samochody rajdowe WRC mają ich siedem. "Od przybytku głowa nie boli" ;)
Tmek
Świeżak
 
Posty: 219
Dołączył(a): 13/12/2008, 14:55
Lokalizacja: Łódź

Postprzez Landryss25 » 3/3/2009, 22:52

Tylko że w CBR 6 jest jak 5 w Varadero. Moim zdaniem skrzynia 5 biegowa jest lepsza przy tej pojemności.
,,De gustibus non est disputandum"(łac.)-O gustach się nie dyskutuje.
Avatar użytkownika
Landryss25
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 6269
Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
Lokalizacja: Liw

Postprzez schwarz » 4/3/2009, 00:07

Nie wymagajmy od małego silnika tyle. Moto 125 nie będzie śmigało 100 km/h na wolnych obrotach. Przecież ta prędkość podchodzi pod v max.
Jęśli moto nie spełnia twoich oczekiwań i źle wybrałeś to pozostaje większa pojemność.
schwarz
Świeżak
 
Posty: 210
Dołączył(a): 21/12/2008, 01:26
Lokalizacja: Kielce

Postprzez Kula07 » 4/3/2009, 07:28

schwarz nie przekręcaj moich słów, i czemu ma nie śmigać na wolnych obrotach 100km/h? wcześniej maiłem dr 125 i jakoś na wolnych obrotach śmigał, wiadomo nie 100, ale blisko v-max. a wybrałem bardzo dobrze, to, że napisałem wyżej, że przydałby się jeszcze jeden bieg to są moje przemyślenia którymi się z wami podzieliłem, to czy mam racje czy nie możecie sami ocenić. faktem jest, że przy 5 biegach moto lepiej się buja i ma lepszego powera :D
XR 400R | | Kula daje fula :D | | https://www.youtube.com/watch?v=2Cq4e3WiCr0
Avatar użytkownika
Kula07
Stały bywalec
 
Posty: 1006
Dołączył(a): 29/10/2008, 07:43
Lokalizacja: Sadłuki

Postprzez Tmek » 4/3/2009, 09:29

Kula07 napisał(a):czemu ma nie śmigać na wolnych obrotach 100km/h? wcześniej maiłem dr 125 i jakoś na wolnych obrotach śmigał
Chcesz się przekonać, to zmień zębatkę :) Każdy silnik ma inną charakterystykę pracy, według niej oraz dostępnego przez producenta budżetu projektowana jest skrzynia biegów. W przypadku 125cc do spokojnej jazdy wystarczy 5, jeden więcej montowany jest w ścigaczach. Większe pojemności nie wymagają już tak częstej zmiany biegów w zakresie do 110km/h.
Tmek
Świeżak
 
Posty: 219
Dołączył(a): 13/12/2008, 14:55
Lokalizacja: Łódź

Postprzez Kula07 » 4/3/2009, 12:44

Tmek napisał(a):jeden więcej montowany jest w ścigaczach.



no właśnie nie koniecznie... ile jest 50 co ma 6 biegów? w ch*j...
ale mniejsza o...
XR 400R | | Kula daje fula :D | | https://www.youtube.com/watch?v=2Cq4e3WiCr0
Avatar użytkownika
Kula07
Stały bywalec
 
Posty: 1006
Dołączył(a): 29/10/2008, 07:43
Lokalizacja: Sadłuki

Poprzednia stronaNastępna strona


Powrót do Motocykle



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości




na gr