Zobacz wątek - przesłanki na zakup sportowego litra
 
NAS Analytics TAG

przesłanki na zakup sportowego litra

Wszelkie dyskusje o motocyklach onroad.
Milośnikow enduro, crossu, skuterów motorowerów oraz motocykli o pojemności do 125 ccm zapraszamy do działów niżej.
_________

Postprzez rossavu » 19/10/2010, 14:45

froger napisał(a):Hmm... na pełnym gwizdku na autostradzie jeszcze ... nie jechałem - zbyt marna jakość tych naszych "pseudo autostrad", ale na ekspresowce udało mi się zamknąć obrotomierz mojej FZR600 ;)

Natomiast zdarza mi się robić większe traski i powiem, ze z checia bym się przesiadł na literka (co w sumie właśnie czynię - jak dobrze pójdzie to litrowy gsx-r k8 stanie pod domem dokładnie jutro ;) ) - nie trzeba tak wysoko kręcić, a jak już pisałem, ciężko na naszych "drogach" bujać się powyzej 140-160, o odwijaniu do końca nie wspominając.

Generalnie, po kilku sezonach na 600tce widzę kilka(subiektywnych) przesłanek do zmiany sprzętu na litrowy motocykl. Wymienie może kilka z nich:
- elastyczność
- waga (przesiadam sie z FZR600, ważącej więcej od nowego lytra)
- wygląd - ten motocykl po prostu mi się podoba, gdyby bardziej podobał mi się jakiś sprzęt 750ccm, to pewnie kupiłbym 750ccm ...
- kilka razy w roku robie trasy andrychów-warszawa-andrychów (łącznie 700km, ~600 km dwupasmówkami) i nie ukrywam, że w letnie dni wolałbym tą trasę zrobić na motocyklu, a aktualna 600tka jest zbyt "niepewna"
- jako że pytanie dotyczyło generalnie sportowych motocykli, to powiem że nie wybrałem motocykla turystycznego, ponieważ odpowiada mi sposób jazdy, prowadzenie i generalnie specyfika jazdy sportowym motocyklem, jak finanse pozwolą to chciałbym też pobrykać nieco po torze ;)
\

Gruby? :shock:
Avatar użytkownika
rossavu
Stały bywalec
 
Posty: 1347
Dołączył(a): 4/4/2010, 10:51


Postprzez froger » 19/10/2010, 15:40

Gruby w sensie waga czy xywka ?
Generlanie odpowiedź to 2x nie ;)

Widzę że też z Andrychowa jesteś, na pewno kojarzysz FZR vel tygrysica ;) To moja sprzęciocha.
froger
Świeżak
 
Posty: 170
Dołączył(a): 14/5/2008, 21:18
Lokalizacja: Andrychów


Postprzez rossavu » 19/10/2010, 15:44

froger napisał(a):Gruby w sensie waga czy xywka ?
Generlanie odpowiedź to 2x nie ;)

Widzę że też z Andrychowa jesteś, na pewno kojarzysz FZR vel tygrysica ;) To moja sprzęciocha.


No wlasnie kojarze :D Looknij na PW + wbij na forum KWA i http://motopolska.dbv.pl/news.php

Regionalne fora :twisted:


btw. Wybacz Leg1on za reklame - obiecuje, ze zalatwie 3 nowych uzytkownikow na forum scigacza xD
Avatar użytkownika
rossavu
Stały bywalec
 
Posty: 1347
Dołączył(a): 4/4/2010, 10:51

Postprzez marek760i » 19/10/2010, 15:45

Litr jest dobry na wszystko 8) choc nie koniecznie niezbędny
Ostatnio edytowano 19/10/2010, 15:47 przez marek760i, Å‚Ä…cznie edytowano 1 raz
s1000rr
Avatar użytkownika
marek760i
Świeżak
 
Posty: 150
Dołączył(a): 26/4/2009, 21:47
Lokalizacja: OGL

Postprzez falconiforme » 19/10/2010, 15:47

Z moich obserwacji do lansu kupuje się 600-kę. Nie musisz tyle umieć i uważać, lekkie to, a dla zwykłego zjadacza chleba pojemność jest nie do odgadnięcia, a laski mają to gdzieś.

Litrowy motocykl to POWER zawsze i wszędzie:
+ 90kg kolega , plecak - no problem
+ kobieta, plecak, namiot, materac, śpiwór - no problem
W powyższych warunkach 600-ka się zesra i odpuścisz.
Do ścigania się z samochodami wystarczy ostatni bieg.
Chcesz wyprzedzić 5 samochodów, więc w odpowiedniej pozycji ustawiasz manetkę i nic więcej.
Ongoing Success
Avatar użytkownika
falconiforme
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2841
Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
Lokalizacja: Morze

Postprzez Sebastian » 19/10/2010, 16:57

Czy warto kupic litra? Trzeba się poprostu przejechac podobnym sprzętem tzn np. sportowa 6 i sportowy 1 l i wszystko będzie jasne Ja sobie pojeździłem litrem cały dzień i popłynąłem. Litr to litr Pozdro
Sebastian
Świeżak
 
Posty: 65
Dołączył(a): 26/9/2006, 09:59
Lokalizacja: Wawa

Postprzez RUTRA.RD » 19/10/2010, 17:35

mnie tez tl 1000r na forach straszyli, ech szkoda gadać wsiadłem na nią z bandita, przez 1,5 roku nauczyłem się tyle na tl co na bandycie przez 3. Podstawa to mieć podstawy i olej w głowie
Avatar użytkownika
RUTRA.RD
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4149
Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa

Postprzez Pat123 » 19/10/2010, 20:22

froger napisał(a):Hmm... na pełnym gwizdku na autostradzie jeszcze ... nie jechałem - zbyt marna jakość tych naszych "pseudo autostrad", ale na


jak kupisz litra to sprobuj, tylko nie zdziw sie jakie bedziesz mial odczucia. :mrgreen:

:wink:
Pat123
Świeżak
 
Posty: 359
Dołączył(a): 17/9/2010, 10:11

Postprzez falconiforme » 19/10/2010, 21:34

Pat123 napisał(a):
froger napisał(a):Hmm... na pełnym gwizdku na autostradzie jeszcze ... nie jechałem - zbyt marna jakość tych naszych "pseudo autostrad", ale na


jak kupisz litra to sprobuj, tylko nie zdziw sie jakie bedziesz mial odczucia. :mrgreen:

:wink:

Prędkość to jedno, na naszych wąskich autostradach powyżej 230km/h jest lipa. Ale pełny gwizdek litrem na pierwszych czterech biegach to jak rozpędzenie się w 3s do trzeciej prędkości kosmicznej.
Ongoing Success
Avatar użytkownika
falconiforme
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2841
Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
Lokalizacja: Morze

Postprzez warmplace » 20/10/2010, 07:51

Ciekawie się temat rozwinął. a ja jeszcze raz chce powtórzyć, że mi nie zależy na tym, żeby bić rekordy prędkości :) Mam poprostu okazję kupić dobry sprzęt w dobrej cenie i jedynym jego minusem (minusem z tej strony, że nie chce wsiadać na lytra tak szybko). Stąd moje pytanie. Bo to, że nie wykorzystam w 100% mocy to akurat dla mnie nie jest minus... poprostu nie wykorzystam. Nie chce go kupic z powodu tego, że brakuje mi mocy tylko dlatego, że mam okazję... Martwi mnie to czy sobie krzywdy nie zrobie :)
warmplace
Świeżak
 
Posty: 345
Dołączył(a): 17/9/2009, 21:20

Postprzez amahay » 20/10/2010, 08:42

warmplace ja na drugi moto (po xj 600 n ) kupiłem litra ale nie ściga tylko sv 1000. bałem się jak jasny ch... bo wszyscy mi mówili :stary zabijesz się.
od 2 miesięcy nastukałem nią 3000 km i powiem Ci że przy kupnie litra na nic innego nie zwracaj uwagi jak na : Wagę motocykla , proporcje motocykla do twojej masy i wzrostu, i spalanie ;p bajury. jedyne co jest wada 1000 to SPALANIE PALIWA !

ciekawy jestem kto to pisze że litr w mieście bla bla bla... osobiście nie lubię jej odkręcać na maxa ale ze 3 razy uratowała mnie w podbramkowej sytuacji przy wyprzedzaniu.
Avatar użytkownika
amahay
Stały bywalec
 
Posty: 1090
Dołączył(a): 25/3/2010, 16:08
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez froger » 20/10/2010, 08:43

Jeżeli masz wątpliwości - zostań w mniejszej klasie do czasu aż one znikną.
froger
Świeżak
 
Posty: 170
Dołączył(a): 14/5/2008, 21:18
Lokalizacja: Andrychów

Postprzez warmplace » 20/10/2010, 09:00

To chyba normlane, że mam wątpliwości.. to chyba raczej znaczy, że staram się być rozsądny.. Froger możesz rozwinąć swoją teorię?

amahay - o to chodzi... mam okazje kupić fajny sprawdzony motocykl dlatego, że jest sprawdzony a nie dlatego, że jest litrem 600 czy 750... nie jest tak, że brakuje mi mocy... no może w dolnym zakresie ;) ... swoją 600 też nie jeździłem na 100 % oczywiscie i przyznaje sie do tego
warmplace
Świeżak
 
Posty: 345
Dołączył(a): 17/9/2009, 21:20

Postprzez froger » 20/10/2010, 09:25

Generalnie chodzi o to, że jeżeli masz wątpliwości co do tego czy sobie z nim poradzisz, czy go ogarniesz itp, to lepiej zostań w klasie niżej do czasu aż będziesz pewien że dasz sobie z nim rady. Ja nie miałem pewności co do ogarnięcia lytra przez 2 sezony jazdy na 600ccm, więc pojeździłem jeszcze 3ci sezon. Oczywiście to że masz pewność że ogarniesz sprzęt, nie gwarantuje nieśmiertelności i myśleć oraz uczyć się trzeba nadal ;)

To tylko mój punkt widzenia ;)
froger
Świeżak
 
Posty: 170
Dołączył(a): 14/5/2008, 21:18
Lokalizacja: Andrychów

Postprzez warmplace » 20/10/2010, 09:31

No ja właśnie pytam o wasz punkt widzenia:) Problem w tym, że moja 600 została zgruzowana o fiata, który wymusił mi pierwszeństwo :( teraz szukam czegoś dla siebie myślałem o kawasaki z 750 - ew z1000 (chciałem coś z prostą kierą wole z750 ale niestety on nie ma USD :( ). Co do wątpliwości. Może i masz rację, ale wydaje mi się, że zawsze będę obawiał się czy podołam na czymś szybszym. ta dziksa pojawiła się tylko jako opcja czegoś sprawdzonego i pewnego :)
warmplace
Świeżak
 
Posty: 345
Dołączył(a): 17/9/2009, 21:20

Postprzez RUTRA.RD » 20/10/2010, 10:04

a co ma usd ? takiego . wystarczy ze wymienisz sprezyny w przednim zawieszeniu w 750 i to usd sie moze schowac
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Avatar użytkownika
RUTRA.RD
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4149
Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa

Postprzez rossavu » 20/10/2010, 10:20

warmplace - a co to za lytr? Lytr litrowi nie rowny :D

Skoro nie masz teraz 600tki to w przyszlym sezonie uzyj zasady:

"Albo z grubej rury albo wcale" - albo lytr albo nic! :twisted:
Avatar użytkownika
rossavu
Stały bywalec
 
Posty: 1347
Dołączył(a): 4/4/2010, 10:51

Postprzez warmplace » 20/10/2010, 12:30

No 600 poszła sie kochać niestety dzieki pani z fiata:( No ale co do tego sprzeta to gsxr k1 :)

PS. Wiadomo bez lytra nie ma jazdy nie ma lansu i w ogole niczego nie ma :D
Ostatnio edytowano 20/10/2010, 12:34 przez warmplace, Å‚Ä…cznie edytowano 1 raz
warmplace
Świeżak
 
Posty: 345
Dołączył(a): 17/9/2009, 21:20

Postprzez rossavu » 20/10/2010, 12:31

warmplace napisał(a):No 600 poszła sie kochać niestety dzieki pani z fiata:( No ale co do tego sprzeta to gsxr k1 :)


Z lytrowym gixxem stycznosci nie mialem ale z tego co chlopaki mowia to jest "lekki" wariat :D Myslales nad fajerem? Dobry sprzet i "lagodny" :D
Avatar użytkownika
rossavu
Stały bywalec
 
Posty: 1347
Dołączył(a): 4/4/2010, 10:51

Postprzez falconiforme » 20/10/2010, 12:35

Ja po 22 tys km na B600 miałem dość.

Jeśli chcesz "spokojnego" lytra to chyba CB 900, lub z1000 nie sprawi ci większych niespodzianek.
I jeszcze raz powtórzę że moc i moment obrotowy litra jest po prostu wygodniejszy w jeździe, a tylko czasem do drugoplanowego bicia swoich rekordów.
Litrowe super-sporty mogą poczekać.

Nie ma co pluć sobie w brodę że kupisz sobie Z750 bez USD. Najpierw trzeba się nauczyć jeździć, by móc jeździć czymkolwiek.
Ostatnio edytowano 20/10/2010, 13:14 przez falconiforme, Å‚Ä…cznie edytowano 2 razy
Ongoing Success
Avatar użytkownika
falconiforme
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2841
Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
Lokalizacja: Morze

Poprzednia stronaNastępna strona


Powrót do Motocykle



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości




na górê