Zobacz wątek - Shimmy - wasze doświadczenia, co robicie?
Advertisement
NAS Analytics TAG

Shimmy - wasze doświadczenia, co robicie?

Jak nauczyć się wheelie? stoppie?
Czy zmieniać biegi ze sprzęgłem czy bez?
_________

Postprzez czajnik88 » 18/12/2012, 12:04

a jak to wyglada przy r6, ktoś sie orientuje?? pare razy zatrzepalo mi kierownica tak jak doktorowi, ale nigdy na tyle mocno zeby kierownica latała od ogranicznika do ogranicznika. na torze nie latam poki co ale wiadomo lepiej wydzwonic na torze niz na ulicy i upierniczyć w jakies drzewo czy bariery.

Black a ty jak masz ustawiony zawias?? tak jak bylo oryginalnie czy moze ustawiałes go pod siebie albo ktoś Ci to robił?

Pytam bo mam blisko i ewentualnie chetnie zaczerpnał bym jakiejs rady. Oczywiscie z zimnym piwkiem ;)
r6
Avatar użytkownika
czajnik88
Świeżak
 
Posty: 297
Dołączył(a): 19/6/2011, 17:31


Postprzez Black-Ghost » 18/12/2012, 12:26

Czajnik mam ustawiony w serwisie pod moją wagę na sztywny ale jeszcze nie całkiem full hard! Jak jadę po kiepskiej drodze to aż mi zęby strzelają. :D Amora skrętu też mam skręconego prawie do końca. ;)

Ps: jak chcesz to wpadaj. Od soboty będę w PL. Jak coś daj znać na PW to się zgadamy.
Avatar użytkownika
Black-Ghost
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4635
Dołączył(a): 4/12/2010, 17:47
Lokalizacja: Oświęcim(KOS)


Postprzez czajnik88 » 18/12/2012, 12:37

myslałem bardziej o poczatku sezonu ze wpadne :D bo teraz moto mamtroszke rozebrane ;)) robiłes to w kawie czy u jakichs speców od moto?
r6
Avatar użytkownika
czajnik88
Świeżak
 
Posty: 297
Dołączył(a): 19/6/2011, 17:31

Postprzez Black-Ghost » 18/12/2012, 12:56

U zaprzyjaźnionych mechaników w B-Białej. Do sikory szkoda mi było jechać! A Motobox już nie jest oficjalnym serwisem kawasaki. Wpadnij samochodem.. ;) a w sezonie umówimy się na wspólne latanie!
Avatar użytkownika
Black-Ghost
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4635
Dołączył(a): 4/12/2010, 17:47
Lokalizacja: Oświęcim(KOS)

Postprzez czajnik88 » 18/12/2012, 13:11

u kogo w bb robisz? ja w motorowni u Marcina zawsze moto zaostawiałem jak mi trzeba było cos zrobic. MOzna pomyslec, tylko w tym roku juz raczej nie dam rady ; )) ale poczatkiem przyszlego bardzo chetnie; )
r6
Avatar użytkownika
czajnik88
Świeżak
 
Posty: 297
Dołączył(a): 19/6/2011, 17:31

Postprzez Jasiu123 » 18/12/2012, 15:55

czajnik88 moim zdaniem to ktoś może cię ewentualnie naprowadzić jak to dobrze zrobić bo nikt nie zrobi tego za ciebie. Możliwości regulacji jest mnóstwo i nikt nie ustawi dobrze zawiasu od tak w pół godziny. Mi na przykład ustawienie zawieszenia na cacy pod siebie zajęło pewnie jakiś miesiąc bo nie wiem dokładnie. Na początku ustawisz, wydaje ci się że jest ok a po pierwszych kilkunastu jazdach jeszcze trzeba coś delikatnie zmienić bo jednak nie do końca pasuje. Ale nie przejmuj się bo myślę że przynajmniej 80% motocyklistów jezdzi na zle ustawinym zawiasie. Dobrze ustawione zawieszenie docenisz dopiero jak pojezdzisz naprawde ostro i najlepiej po torze... wtedy każda wykonana regulacja jest dużo lepiej wyczuwalna niż podczas jazdy na drodze.
Jasiu123
Świeżak
 
Posty: 380
Dołączył(a): 27/8/2012, 22:28

Postprzez Black-Ghost » 18/12/2012, 16:01

Z tym że inaczej ustawiasz zawieszenie pod tor inaczej na drogę! Zresztą Rosiboj już kiedyś to opisywał. Jeśli ktoś nie jest gruby i nie ma wzrostu tyle co Koby Bryant to seryjne ustawienia są jak najbardziej okej.
Avatar użytkownika
Black-Ghost
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4635
Dołączył(a): 4/12/2010, 17:47
Lokalizacja: Oświęcim(KOS)

Postprzez czajnik88 » 18/12/2012, 16:03

wiadomo ze droga to nie tor. i super wyregulowane zawieszenie nie ejst tak bardzo potrzebne jak na torze, ale jesli jest mozliwosc wyregulowania go pod siebie, czyli pod swoja mase ( nie wiem na co sie jeszcz patrzy) to mysle ze warto to dac zrobic. i wiadomo ze jesli pojezdze na innych ustawieniach i cos mi nie bedize pasowac to bede darzyc do tego zeby było ok. a jako ze sie wogole nie znam na to wole to dac jakiemus mechanikowi. chyba ze jest tutaj ktos na tyle ogarniety ze jest w stanie napisac jakiechs kilka wskazówek odnosnie regulacji i ustawienia.
r6
Avatar użytkownika
czajnik88
Świeżak
 
Posty: 297
Dołączył(a): 19/6/2011, 17:31

Postprzez Jasiu123 » 18/12/2012, 16:47

No tak inaczej ustawia się na tor a inaczej na droge ale zależy od motocykla i od własnych upodobań. Moja szóstka nawet na bardzo miękko jest twarda jak deska i mi to odpowiada dlatego ustawiłem zawias na torze i na takim ustawieniu jeżdze też po drogach publicznych... wtedy czuje się najpewniej a poza tym bardzo często dojezdzam motocyklem na tor i chyba bym dostał ch...a na głowe jakbym miał ustawiać co chwilę. Na drodze dobre ustawienie jest tak samo ważne skoro już jezdzimy na motocyklu typowo sportowym. Na drodze motocykl musi jezdzić tak samo pewnie jak na torze a do tego jeszcze dochodzą nam koleiny i nierówności których na torze nie ma a zawieszenie musi sobie znimi radzić. Jeden bedzie się dobrze czuł na twardo a drugiemu bardziej przypasuje miękka opcja, dlatego własnie jestem zdania żeby samemu się pobawić a po jakimś czasie na pewno uzyskamy oczekiwany efekt. Oczywiście na samym początku trzeba w ogóle wiedzieć jak regulacja działa i czym trzeba pokręcić żeby zmienić to i owo. Seryjne ustawienia może są ok ale kupując motocykl używany o tych ustawieniach już motocykl nie pamięta bo ktoś już tam kiedyś grzebał więc ustawienie jest konieczne a nie ustawisz np. odbicia na 3 obroty bo tak motocykl wyjechał z fabryki 10 lat temu a teraz te 3 obroty mają się nijak do tego co było kilka lat wstecz chociażby z uwagi na zużycie sprężyn o ile w ogóle są fabryczne lub jakiś magik nie wsadził tam czegoś innego od ciągnika:) lub przy wymianie uszczelniaczy czegoś zle nie poskładał na siłe albo użył nie właściwego oleju... przez tyle lat różne cuda mogły się dziać z maszyną dlatego ustawienia fabryczne nie zawsze jest dobre. Ogólnie to temat rzeka bo każdy ma inne zdanie na ten temat a schematu dobrze ustawionego zawieszenia nie ma, każdy jest inny i każdy czuje motocykl w inny sposób więc owocnej zabawy przy regulacji:)
Jasiu123
Świeżak
 
Posty: 380
Dołączył(a): 27/8/2012, 22:28

Postprzez SzpiceR » 21/12/2012, 18:13

jak Å‚apie szime to sztywnieja mi rece i zwieracze a w zaleznosci od sytuacji dodaje albo zamykam gaz
ten co sobie nie żałuje
Avatar użytkownika
SzpiceR
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 3773
Dołączył(a): 8/8/2006, 18:46
Lokalizacja: SÅ‚upsk

Postprzez zadzior » 29/12/2012, 17:13

Amor SE kup panie :lol:
Avatar użytkownika
zadzior
Stały bywalec
 
Posty: 1327
Dołączył(a): 14/10/2008, 14:32
Lokalizacja: Koszalin

Postprzez Invi » 29/12/2012, 17:36

Amor w sporcie to podstawa, chyba że ktoś używa go jak jakiegoś czopka.


Głupoty o ustawianiu zawieszenie opowiadacie że aż zęby bolą.
Avatar użytkownika
Invi
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6277
Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12

Postprzez Seba_ER5 » 29/12/2012, 17:38

Twardo ma byc!!!! tak by jajcy bolaly od wstrzasów...
Avatar użytkownika
Seba_ER5
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 5220
Dołączył(a): 27/8/2007, 19:58

Postprzez Invi » 29/12/2012, 18:11

I tak żeby koło traciło przyczepność na każdej nierówności :twisted:
Avatar użytkownika
Invi
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6277
Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12

Postprzez Seba_ER5 » 29/12/2012, 22:47

Z łużańcem jeżdze klepiej jak trzesie!!
Avatar użytkownika
Seba_ER5
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 5220
Dołączył(a): 27/8/2007, 19:58

Postprzez SzpiceR » 30/12/2012, 17:30

ja w k1 wlalem do amora skretu gesty olej i kiera sie prawie nie rusza, do zapierdalania i gum perfecto
ten co sobie nie żałuje
Avatar użytkownika
SzpiceR
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 3773
Dołączył(a): 8/8/2006, 18:46
Lokalizacja: SÅ‚upsk

Postprzez Seba_ER5 » 30/12/2012, 22:23

Ja mam amorek scotts progresywny...Jak go skrece to kiera nie dam rady ruszyc.
Avatar użytkownika
Seba_ER5
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 5220
Dołączył(a): 27/8/2007, 19:58

Postprzez mirekm71 » 31/12/2012, 00:24

Przydalby mi sie taki amortyzator do jawy. Nie da rady czegos dopasowac w opcji ekonomicznej?
Avatar użytkownika
mirekm71
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1150
Dołączył(a): 7/6/2010, 23:55
Lokalizacja: Brzeg

Postprzez Invi » 31/12/2012, 10:32

Ale po co? :D Do jakiegoś lekkiego chodzenie kiery na boki to to nic nie da bo nawet tego oleju nie ściśnie, jakby latało od jednego końca do drugiego to tak ;)

Najtańsza opcja to seryjny wycieknięty amor od K1-K3 z allegro, nowe uszczelniacze (całe 2zł) i wlanie jakiegoś 20W (ja mam kilka baniek hydraulicznego i mieszając mogę sobie dowolnie regulować twardość :D ). W 100zł można się zmieścić.
Avatar użytkownika
Invi
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6277
Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12

Postprzez mirekm71 » 31/12/2012, 12:42

Moze lozysko glowki ramy wymienic? Po zalozeniu kosza lapie shime ale fakt, na lekkie drgania nie pomoze. Trzeba bedzie to po prostu lepiej ustawic.
Avatar użytkownika
mirekm71
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1150
Dołączył(a): 7/6/2010, 23:55
Lokalizacja: Brzeg

Poprzednia strona


Powrót do Technika jazdy



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości




na górê