Zobacz wątek - Shimmy - wasze doświadczenia, co robicie?
NAS Analytics TAG

Shimmy - wasze doświadczenia, co robicie?

Jak nauczyć się wheelie? stoppie?
Czy zmieniać biegi ze sprzęgłem czy bez?
_________

Postprzez czajnik88 » 14/12/2012, 11:22

wrzuce jak bede w domu, czyli koło 15
r6
Avatar użytkownika
czajnik88
Świeżak
 
Posty: 297
Dołączył(a): 19/6/2011, 17:31


Postprzez czajnik88 » 14/12/2012, 16:58

http://www.youtube.com/watch?v=ittJNG5Y ... e=youtu.be



shimmi dr. artura ;]

dlaczego nie edytujesz postów :evil:
przeczytaj jeszcze raz regulamin

senekkorzenna
r6
Avatar użytkownika
czajnik88
Świeżak
 
Posty: 297
Dołączył(a): 19/6/2011, 17:31


Postprzez Vergon » 14/12/2012, 17:16

Podpowiedzcie, w której sekundzie zatelepało, bo ja tu nic nie widzę? :lol: :lol:
Avatar użytkownika
Vergon
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 3302
Dołączył(a): 24/2/2010, 10:11
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez wrider » 14/12/2012, 17:21

tak od 36s... delikatnie widać, ale przy tej prędkości słowo delikatnie nabiera innego znaczenia :twisted:
everything was free and everything was fast
Avatar użytkownika
wrider
Świeżak
 
Posty: 325
Dołączył(a): 20/1/2012, 21:45
Lokalizacja: WRA

Postprzez mirekm71 » 14/12/2012, 17:48

To sie nazywa wezykowanie. Stk tak miewal w okolicach 200 jak byl zle zaladowany, mial za malo powietrza, zle opony czy jakies luzy. Nie grozne i mozna z tym jezdzic.
Avatar użytkownika
mirekm71
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1150
Dołączył(a): 7/6/2010, 23:55
Lokalizacja: Brzeg

Postprzez Invi » 14/12/2012, 19:46

To jest tankslap/shimmy:
http://www.youtube.com/watch?v=GvHtChodNk0

Chociaż i tak nie za długie.
Avatar użytkownika
Invi
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 6277
Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12

Postprzez RUTRA.RD » 14/12/2012, 22:52

nie wywazone przednie kolo mam w hajce
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Avatar użytkownika
RUTRA.RD
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4149
Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa

Postprzez melvin » 16/12/2012, 16:31

ja mam na shimme jeden sposób, odwijam manetkę do końca i tyle, pomogło jak złapałem shimme przyktóej poprzestawiało mi zawias w półkach i poobijało ograniczniki
DUŻO GAZU I SPRZĘGŁO OD RAZU! :twisted:
Avatar użytkownika
melvin
PierwszyOkrutny
 
Posty: 8393
Dołączył(a): 17/9/2007, 21:09
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski

Postprzez Jasiu123 » 16/12/2012, 22:20

Potwierdzam, metoda melvina działa ale można jeszcze próbować dociążyć przód i hamować tyłem... też pomaga.
Jasiu123
Świeżak
 
Posty: 380
Dołączył(a): 27/8/2012, 22:28

Postprzez rosiboj » 16/12/2012, 22:59

Moze mowimy o dwoch innych rzeczach, ale u mnie shimy wywolane sa slabym zawieszeniem i potworna moca. Wystepuja zawsze tuz przed przekroczeniem bariery dzwieku i gdyby sie dalo odkrecic jeszcze (lapie je tylko jak odkrece na max wiec wiecej sie nie da) to watpie aby sie uspokoilo, bo jest to wprost proporcjonalne do ilosci F-word jakie sie wypowiada podczas przyspieszania. Natomiast ujecie gazu zdecydowanie pomaga. ZAWSZE! Ale to moj przypadek ... co prawda zawieszenie mam skrecone na 8 wiec jeszcze moglbym dokrecic ale nie jestem pewien czy to pomoze no i jednak kilka szalonych bawarskich koni sprawia, ze czuje sie jak na statku enterprise. Jeszcze sproboje pobawic sie z ustawieniami ale najprawdopodobniej trzeba bedzie je zmienic na cos bardziej dedykowanego/wyczynowego zamiast all in one
Tysiąc serc jedno bicie one direction ponad życie
Avatar użytkownika
rosiboj
Moderator
 
Posty: 2217
Dołączył(a): 8/3/2012, 15:29
Lokalizacja: mam wiedziec?

Postprzez RUTRA.RD » 17/12/2012, 08:09

jak dla mnie najlepsze na shime to amor skrętu :) po co ja mieć jak można ja wyeliminować
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Avatar użytkownika
RUTRA.RD
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4149
Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa

Postprzez rosiboj » 17/12/2012, 09:31

Rutra ale amortyzator skrętu spowalnia skrecalem a jak szybko latasz/lapiesz shimy to ostatnia rzeczą jaka chcesz jest wolne skrecanie. Nie mówię , ze amortyzatory są złe natomiast samym amortyzatorem skrętu nie należy próbować zjawiska bo efekty w innej postaci mogą być o wiele gorsze. Mówiąc krótko amortyzator skrętu tak ale na tym nie koniec. Nadal należy patrzeć na koła i zawieszenie
Tysiąc serc jedno bicie one direction ponad życie
Avatar użytkownika
rosiboj
Moderator
 
Posty: 2217
Dołączył(a): 8/3/2012, 15:29
Lokalizacja: mam wiedziec?

Postprzez melvin » 17/12/2012, 09:40

posty z ot powędrowały do krainy wiecznych sporów, apeluję o rozsądek.
DUŻO GAZU I SPRZĘGŁO OD RAZU! :twisted:
Avatar użytkownika
melvin
PierwszyOkrutny
 
Posty: 8393
Dołączył(a): 17/9/2007, 21:09
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski

Postprzez RUTRA.RD » 17/12/2012, 12:04

w motogp ozywają w superbike tez, w każdych wyścigach właściwie tak ze jestem lekko w szoku
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Avatar użytkownika
RUTRA.RD
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4149
Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa

Postprzez rosiboj » 17/12/2012, 13:58

@melvin dzieki

@RUTRA.RD, zacznijmy od poczartku ..

"Zanim padnie odpowiedź na pytanie, czym jest amortyzator skrętu, trzeba wyjaśnić na czym polega zjawisko, któremu to urządzenie ma zapobiegać lub niwelować. Jak wynika z wcześniejszego paragrafu, najczęściej występuje podczas jazdy motocyklem, który posiada zwartą budowę, czyli posiada stosunkowo krótki rozstaw osi, chociaż nie jest to jedyny główny wyznacznik, kolejne to ostry kąt główki ramy i sztywność zawieszenia. Motocykl taki, jeśli jest napędzany mocnym silnikiem najczęściej ma tendencję do podnoszenia przodu, dociążając znacznie tylne koło. W miarę zwiększania się nacisku na tylne zawieszenie, jednocześnie maleje nacisk na przednie, powodując większy niż zwykle skok przednich amortyzatorów. Tak odciążone koło po chwili oczywiście „opada”, uderzając o nawierzchnię z dużą siłą. To właśnie w tym momencie może zostać wyzwolona siła, która sprawi, że gdy koło zostanie dociśnięte nie będąc w osi z motocyklem, zacznie gwałtownie wpadać w drgania. Mogą to być chwilowe drgania, które z czasem ustają, niestety bardzo często mamy do czynienia z drganiami narastającymi, które w chwilę urastają do drgań nie do opanowania, czego konsekwencją jest utrata przyczepności przedniego koła i niechybny kontakt z asfaltem."

Napisalem, ze owszem amortyzator skretu pomaga tlumic te drgania ale to nie jest tak, ze skrecisz go na max i dalej jezdzisz na slabym zawieszeniu. W przykladach takich jak motogp wsbk etc owszem maja amortyzatory (ja rowniez go mam) natomiast tam rowniez jest nieco inaczej ustawiane zawieszenie bo nalezy dzialac pro aktywnie, czyli usuwac przyczyny powstawania a nie walczyc ze skutkami.
Tysiąc serc jedno bicie one direction ponad życie
Avatar użytkownika
rosiboj
Moderator
 
Posty: 2217
Dołączył(a): 8/3/2012, 15:29
Lokalizacja: mam wiedziec?

Postprzez melvin » 17/12/2012, 14:14

ja odkąd mam amorek w 929 prawie zapomniałem co to shimma, dobrze ustawiony niweluje zagrożenie do zera, co najwyżej kierownica 2 razy szarpnie i jest spokój, przed założeniem shimma byłą normą...
DUŻO GAZU I SPRZĘGŁO OD RAZU! :twisted:
Avatar użytkownika
melvin
PierwszyOkrutny
 
Posty: 8393
Dołączył(a): 17/9/2007, 21:09
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski

Postprzez rosiboj » 17/12/2012, 14:36

A robiłeś cos z zawieszeniem? Jak masz ustawiony amortyzator i czy odczuwasz różnice szczególnie w szykanach na torze?
Tysiąc serc jedno bicie one direction ponad życie
Avatar użytkownika
rosiboj
Moderator
 
Posty: 2217
Dołączył(a): 8/3/2012, 15:29
Lokalizacja: mam wiedziec?

Postprzez melvin » 17/12/2012, 14:44

na kartingach to amor mam zupełnie rozkręcony, jedynie trzeba uważać na wyjściu z zakrętu jak maneta odwinięta do końca bo wtedy odciążone przednie koło lubi sobie zacząć tańczyć... zawias mam skręcony żeby był twardszy, ale ustawiałem go na torze na szybko i nawet nie pamiętam jak tam teraz jest...
DUŻO GAZU I SPRZĘGŁO OD RAZU! :twisted:
Avatar użytkownika
melvin
PierwszyOkrutny
 
Posty: 8393
Dołączył(a): 17/9/2007, 21:09
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski

Postprzez RUTRA.RD » 17/12/2012, 14:54

Rosiboj
moze na wiosne mi ustawisz zawiasy w moto ?
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Avatar użytkownika
RUTRA.RD
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4149
Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa

Postprzez Black-Ghost » 17/12/2012, 20:37

Dlatego nie wyobrażam sobie jazdy na dziesiątce bez amora skrętu. Trzeba być hardkorem!
Avatar użytkownika
Black-Ghost
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4635
Dołączył(a): 4/12/2010, 17:47
Lokalizacja: Oświęcim(KOS)

Poprzednia stronaNastępna strona


Powrót do Technika jazdy



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości




na gr