Shimmy - wasze doświadczenia, co robicie?
Posty: 60
• Strona 2 z 3 • 1, 2, 3
http://www.youtube.com/watch?v=ittJNG5Y ... e=youtu.be
shimmi dr. artura ;]
dlaczego nie edytujesz postów
przeczytaj jeszcze raz regulamin
senekkorzenna
shimmi dr. artura ;]
dlaczego nie edytujesz postów
przeczytaj jeszcze raz regulamin
senekkorzenna
r6
-
czajnik88 - Świeżak
- Posty: 297
- Dołączył(a): 19/6/2011, 17:31
To sie nazywa wezykowanie. Stk tak miewal w okolicach 200 jak byl zle zaladowany, mial za malo powietrza, zle opony czy jakies luzy. Nie grozne i mozna z tym jezdzic.
-
mirekm71 - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 1150
- Dołączył(a): 7/6/2010, 23:55
- Lokalizacja: Brzeg
-
Invi - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 6277
- Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12
Moze mowimy o dwoch innych rzeczach, ale u mnie shimy wywolane sa slabym zawieszeniem i potworna moca. Wystepuja zawsze tuz przed przekroczeniem bariery dzwieku i gdyby sie dalo odkrecic jeszcze (lapie je tylko jak odkrece na max wiec wiecej sie nie da) to watpie aby sie uspokoilo, bo jest to wprost proporcjonalne do ilosci F-word jakie sie wypowiada podczas przyspieszania. Natomiast ujecie gazu zdecydowanie pomaga. ZAWSZE! Ale to moj przypadek ... co prawda zawieszenie mam skrecone na 8 wiec jeszcze moglbym dokrecic ale nie jestem pewien czy to pomoze no i jednak kilka szalonych bawarskich koni sprawia, ze czuje sie jak na statku enterprise. Jeszcze sproboje pobawic sie z ustawieniami ale najprawdopodobniej trzeba bedzie je zmienic na cos bardziej dedykowanego/wyczynowego zamiast all in one
Tysiąc serc jedno bicie one direction ponad życie
-
rosiboj - Moderator
- Posty: 2217
- Dołączył(a): 8/3/2012, 15:29
- Lokalizacja: mam wiedziec?
Rutra ale amortyzator skrętu spowalnia skrecalem a jak szybko latasz/lapiesz shimy to ostatnia rzeczą jaka chcesz jest wolne skrecanie. Nie mówię , ze amortyzatory są złe natomiast samym amortyzatorem skrętu nie należy próbować zjawiska bo efekty w innej postaci mogą być o wiele gorsze. Mówiąc krótko amortyzator skrętu tak ale na tym nie koniec. Nadal należy patrzeć na koła i zawieszenie
Tysiąc serc jedno bicie one direction ponad życie
-
rosiboj - Moderator
- Posty: 2217
- Dołączył(a): 8/3/2012, 15:29
- Lokalizacja: mam wiedziec?
@melvin dzieki
@RUTRA.RD, zacznijmy od poczartku ..
"Zanim padnie odpowiedź na pytanie, czym jest amortyzator skrętu, trzeba wyjaśnić na czym polega zjawisko, któremu to urządzenie ma zapobiegać lub niwelować. Jak wynika z wcześniejszego paragrafu, najczęściej występuje podczas jazdy motocyklem, który posiada zwartą budowę, czyli posiada stosunkowo krótki rozstaw osi, chociaż nie jest to jedyny główny wyznacznik, kolejne to ostry kąt główki ramy i sztywność zawieszenia. Motocykl taki, jeśli jest napędzany mocnym silnikiem najczęściej ma tendencję do podnoszenia przodu, dociążając znacznie tylne koło. W miarę zwiększania się nacisku na tylne zawieszenie, jednocześnie maleje nacisk na przednie, powodując większy niż zwykle skok przednich amortyzatorów. Tak odciążone koło po chwili oczywiście „opada”, uderzając o nawierzchnię z dużą siłą. To właśnie w tym momencie może zostać wyzwolona siła, która sprawi, że gdy koło zostanie dociśnięte nie będąc w osi z motocyklem, zacznie gwałtownie wpadać w drgania. Mogą to być chwilowe drgania, które z czasem ustają, niestety bardzo często mamy do czynienia z drganiami narastającymi, które w chwilę urastają do drgań nie do opanowania, czego konsekwencją jest utrata przyczepności przedniego koła i niechybny kontakt z asfaltem."
Napisalem, ze owszem amortyzator skretu pomaga tlumic te drgania ale to nie jest tak, ze skrecisz go na max i dalej jezdzisz na slabym zawieszeniu. W przykladach takich jak motogp wsbk etc owszem maja amortyzatory (ja rowniez go mam) natomiast tam rowniez jest nieco inaczej ustawiane zawieszenie bo nalezy dzialac pro aktywnie, czyli usuwac przyczyny powstawania a nie walczyc ze skutkami.
@RUTRA.RD, zacznijmy od poczartku ..
"Zanim padnie odpowiedź na pytanie, czym jest amortyzator skrętu, trzeba wyjaśnić na czym polega zjawisko, któremu to urządzenie ma zapobiegać lub niwelować. Jak wynika z wcześniejszego paragrafu, najczęściej występuje podczas jazdy motocyklem, który posiada zwartą budowę, czyli posiada stosunkowo krótki rozstaw osi, chociaż nie jest to jedyny główny wyznacznik, kolejne to ostry kąt główki ramy i sztywność zawieszenia. Motocykl taki, jeśli jest napędzany mocnym silnikiem najczęściej ma tendencję do podnoszenia przodu, dociążając znacznie tylne koło. W miarę zwiększania się nacisku na tylne zawieszenie, jednocześnie maleje nacisk na przednie, powodując większy niż zwykle skok przednich amortyzatorów. Tak odciążone koło po chwili oczywiście „opada”, uderzając o nawierzchnię z dużą siłą. To właśnie w tym momencie może zostać wyzwolona siła, która sprawi, że gdy koło zostanie dociśnięte nie będąc w osi z motocyklem, zacznie gwałtownie wpadać w drgania. Mogą to być chwilowe drgania, które z czasem ustają, niestety bardzo często mamy do czynienia z drganiami narastającymi, które w chwilę urastają do drgań nie do opanowania, czego konsekwencją jest utrata przyczepności przedniego koła i niechybny kontakt z asfaltem."
Napisalem, ze owszem amortyzator skretu pomaga tlumic te drgania ale to nie jest tak, ze skrecisz go na max i dalej jezdzisz na slabym zawieszeniu. W przykladach takich jak motogp wsbk etc owszem maja amortyzatory (ja rowniez go mam) natomiast tam rowniez jest nieco inaczej ustawiane zawieszenie bo nalezy dzialac pro aktywnie, czyli usuwac przyczyny powstawania a nie walczyc ze skutkami.
Tysiąc serc jedno bicie one direction ponad życie
-
rosiboj - Moderator
- Posty: 2217
- Dołączył(a): 8/3/2012, 15:29
- Lokalizacja: mam wiedziec?
ja odkąd mam amorek w 929 prawie zapomniałem co to shimma, dobrze ustawiony niweluje zagrożenie do zera, co najwyżej kierownica 2 razy szarpnie i jest spokój, przed założeniem shimma byłą normą...
DUŻO GAZU I SPRZĘGŁO OD RAZU!
-
melvin - PierwszyOkrutny
- Posty: 8393
- Dołączył(a): 17/9/2007, 21:09
- Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
na kartingach to amor mam zupełnie rozkręcony, jedynie trzeba uważać na wyjściu z zakrętu jak maneta odwinięta do końca bo wtedy odciążone przednie koło lubi sobie zacząć tańczyć... zawias mam skręcony żeby był twardszy, ale ustawiałem go na torze na szybko i nawet nie pamiętam jak tam teraz jest...
DUŻO GAZU I SPRZĘGŁO OD RAZU!
-
melvin - PierwszyOkrutny
- Posty: 8393
- Dołączył(a): 17/9/2007, 21:09
- Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Dlatego nie wyobrażam sobie jazdy na dziesiątce bez amora skrętu. Trzeba być hardkorem!
"ZX-10R" Ninja 2008 | http://bikepics.com/members/blackzx10r/
-
Black-Ghost - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 4635
- Dołączył(a): 4/12/2010, 17:47
- Lokalizacja: Oświęcim(KOS)
Posty: 60
• Strona 2 z 3 • 1, 2, 3
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości