Zobacz wÄ…tek - <i>[biblioteka]</i> Benzyna a osiÄ…gi - lepsza E95 czy E98?
NAS Analytics TAG

[biblioteka] Benzyna a osiÄ…gi - lepsza E95 czy E98?

Komentarze użytkowników
_________

Postprzez Komentatorzy » 4/5/2013, 17:44

Komentatorzy napisał(a):Witam wszystkich. Moje spostrzeżenia co do różnic w paliwie są takie: staram się zawsze tankować markowe paliwa(BP Statoil orlen) .Mam yamahe fazer 1000 2003r , jak po jakimś czasie jeżdżenia na 95 np 1000 km dam 98 to różnica jest wyraźnie wyczuwalna. Silnik równiej pracuje w górnym zakresie obrotów i wrażenie kilku koni więcej.<br><hr>Marcin O ze Ska.<br>
Masz rację to tylko wrażenie...<br><hr>schmied
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35


Postprzez Komentatorzy » 3/11/2013, 12:55

Komentatorzy napisał(a):Moje zdanie patrząc na te wykresy itp itd jest proste. Nie uzyskamy rakiety z naszych przyziemnych motocyki tankując lepszą benzynę, jednak na pewno zadbamy o ich lepszy stan a przez to żywotność. Co do wypowiedzi Profesora, mogę to wytłumaczyć prościej - zajmuję się tym poniekąd- aby każdy to zrozumiał. LO benzyn określa ich właściwości przeciwstukowe, jest UMOWNĄ wartością, gdzie te właściwości powiedzmy vervy 98 odpowiadają właściwościom mieszanki testowej w skłądzie 98% izooktanu i 2% n-heptanu. Wniosek? im więcej tym lepiej. Po prostu.<br><hr>mrberm<br>
Komentatorzy napisał(a):Co za bzdura! To może wyjaśnij dlaczego lepiej? Jeśli silnik jest przeznaczony do spalania benzyny 95 oktanowej to wlewanie do niego 98 oktanowej zupełnie nic mu nie daje (w tej sytuacji takie paliwo jest po prostu na wyrost). Problem pojawiłby się wtedy gdybyś do silnika przystosowanego do 98 wlał 95 ale na szczęście wszystkie silniki motocyklowe pracują na paliwie 95 (wystarczy spojrzeć do instrukcji obsługi dowolnego motocykla, pod warunkiem że nie jest to motocykl z dieslem) tak więc przepłacanie za 98 jest kompletnie bez sensu! Lepiej już zalać silnik olejem, który dobrze dba o jego higienę niż tankować paliwo, którego detonacja następuje przy wyższych ciśnieniach,a które i tak w naszych motocyklach nie występują. Jesteś pr-owcem jednego z koncernów, że starasz się ludziom wciskać kit?<br><hr>schmied<br>
Od dwóch lat leję wyłącznie 98 oktanów do suzuki Vstrom 650, chyba że nie mam możliwości lać takiej bo w danym kraju jest niedostępna. Efekt - świece zmieniam 4 tys km później niż zaleca producent i nadal są w dobrym stanie. Nie ma na nich tyle nagaru ile miałem lejąc w poprzednich motocyklach 95. Jeśli rzeczywiście masz instrukcję obsługi do swojego motocykla, to zauważysz, że tam będzie napisane, żeby lać benzynę nie niższą niż 95oktanów a nie wyłącznie 95 oktanów. W ciągu roku robię około 20 tys km, jeśli lejąc lepsze paliwo mogę przedłużyć idealny stan silnika choćby o rok, to uważam ze warto.<br><hr>Kaman
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35


Postprzez Komentatorzy » 16/12/2013, 09:33

Komentatorzy napisał(a):Moje zdanie patrząc na te wykresy itp itd jest proste. Nie uzyskamy rakiety z naszych przyziemnych motocyki tankując lepszą benzynę, jednak na pewno zadbamy o ich lepszy stan a przez to żywotność. Co do wypowiedzi Profesora, mogę to wytłumaczyć prościej - zajmuję się tym poniekąd- aby każdy to zrozumiał. LO benzyn określa ich właściwości przeciwstukowe, jest UMOWNĄ wartością, gdzie te właściwości powiedzmy vervy 98 odpowiadają właściwościom mieszanki testowej w skłądzie 98% izooktanu i 2% n-heptanu. Wniosek? im więcej tym lepiej. Po prostu.<br><hr>mrberm<br>
Komentatorzy napisał(a):Co za bzdura! To może wyjaśnij dlaczego lepiej? Jeśli silnik jest przeznaczony do spalania benzyny 95 oktanowej to wlewanie do niego 98 oktanowej zupełnie nic mu nie daje (w tej sytuacji takie paliwo jest po prostu na wyrost). Problem pojawiłby się wtedy gdybyś do silnika przystosowanego do 98 wlał 95 ale na szczęście wszystkie silniki motocyklowe pracują na paliwie 95 (wystarczy spojrzeć do instrukcji obsługi dowolnego motocykla, pod warunkiem że nie jest to motocykl z dieslem) tak więc przepłacanie za 98 jest kompletnie bez sensu! Lepiej już zalać silnik olejem, który dobrze dba o jego higienę niż tankować paliwo, którego detonacja następuje przy wyższych ciśnieniach,a które i tak w naszych motocyklach nie występują. Jesteś pr-owcem jednego z koncernów, że starasz się ludziom wciskać kit?<br><hr>schmied<br>
Komentatorzy napisał(a):Od dwóch lat leję wyłącznie 98 oktanów do suzuki Vstrom 650, chyba że nie mam możliwości lać takiej bo w danym kraju jest niedostępna. Efekt - świece zmieniam 4 tys km później niż zaleca producent i nadal są w dobrym stanie. Nie ma na nich tyle nagaru ile miałem lejąc w poprzednich motocyklach 95. Jeśli rzeczywiście masz instrukcję obsługi do swojego motocykla, to zauważysz, że tam będzie napisane, żeby lać benzynę nie niższą niż 95oktanów a nie wyłącznie 95 oktanów. W ciągu roku robię około 20 tys km, jeśli lejąc lepsze paliwo mogę przedłużyć idealny stan silnika choćby o rok, to uważam ze warto.<br><hr>Kaman<br>
to o niczym nie swiadczy. bo ja mam zalecenie wymiany swiecy co roku a jeżdze 2 lata na jednej ;) i wykręcam wciąz w pełni sprawną a leje tylko 95tke i co ty na to ? <br><hr>henio12323
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 12/1/2014, 16:59

jak to jest ze badanie obejmuej roznice temperaturu otoczenia z amplituda 10 stopni ?! BZDURA SCIGACZ PL NAPRAWDE ZALOSNIE<br><hr>kokoko
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 24/2/2014, 22:55

Mam dwa motocykle VFR 800 fi z 98 i LC4 620 z 97 na gazniku Keihina FCR 41. O ile wlanie V Power do VFR nic nie zmienia, o tyle zatankowanie LC4 benzyna 98 jest bardzo odczuwalne . <br><hr>xyz
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 7/3/2014, 10:04

Komentatorzy napisał(a):Mi jak przychodzi tankowanie moich pojazdów puszki i moto to wybieram 95 eurosuper :) albo od znajomego który jeździ do ruskich po paliwo też 95 i powiem wam że w moich odczuciach to paliwko od ruskich jest lepsze :)<br><hr>suzukimaster<br>
Może dlatego jest lepsze bo on i nie "uszlachetniają" go dodatkami alkoholu (pewnie wolą to wypić niż spalić) :)<br><hr>Johny
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 7/3/2014, 11:08

Komentatorzy napisał(a):Dziwna sprawa z tym testem...
Myślałem że będzie inaczej i wygra w cuglach V-power Racing 99+
Mam street tripla R i tankowałem VP 99+ wydaje się najlepsze w odczuciach. Ale to chyba faktycznie tylko zafiksowanie w głowie że musi być najlepsze skoro się tyle płaci. <br><hr>sTIW<br>
Komentatorzy napisał(a):efekt placebo się to nazywa, zagrywka socjotechniczna<br><hr>me<br>
Komentatorzy napisał(a):Dokładnie tak. Sam fakt zatankowania lepszego jakościowo paliwa jest dla mózgu sygnałem, że powinno być lepiej ;) Widzimy to co chcemy widzieć - przecież nie po darmo zapłaciłem 6 zeta za litr paliwa :P<br><hr>alan0305<br>
Haha a ja miałem efekt odwrotny - tzn. zapłaciłem po 6 zeta za litr i oczekiwałem nie wiadomo czego więc aby zaspokoić oczekiwania umysłu kręciłem go ile się dało - efekt rozczarowanie bo osiągi wg subiektywnego odczucia nie były lepsze, a nawet miałem wrażenie, że gorsze i spaliłem o 20% więcej wahy vpower niż 95.<br><hr>Johny
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 15/4/2014, 20:54

silniki spalinowe do rowerow produkowane seryjnie gora<br><hr>arek
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 13/5/2014, 08:37

Komentatorzy napisał(a):A czy motocykl nie powinien chodzić 5 minut na jałowym albo mieć "zresetowany" komputer ? Bo pewnie sie trochę komputer " przyzwyczaja" do wcześniejszego paliwa ustawieniami<br><hr>Tester<br>
Komentatorzy napisał(a):Mózg se zresetuj bo sie przyzwyczail do tego ze jestes kretynem...<br><hr>TadziK<br>
Komentatorzy napisał(a):A ty jesteś chamem i idiotą.<br><hr>tr<br>
jestem tak jak każdy facet<br><hr>cham
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 28/6/2014, 18:11

Komentatorzy napisał(a):Witam wszystkich. Moje spostrzeżenia co do różnic w paliwie są takie: staram się zawsze tankować markowe paliwa(BP Statoil orlen) .Mam yamahe fazer 1000 2003r , jak po jakimś czasie jeżdżenia na 95 np 1000 km dam 98 to różnica jest wyraźnie wyczuwalna. Silnik równiej pracuje w górnym zakresie obrotów i wrażenie kilku koni więcej.<br><hr>Marcin O ze Ska.<br>
Komentatorzy napisał(a):Masz rację to tylko wrażenie...<br><hr>schmied<br>
Na 98 silnik pracuje lepiej.<br><hr>ssssssssssss
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 4/2/2015, 20:46

Szczególnie Europejskie motorki mają w danych Pb98 Super. Przy Tigerze 955i nie zauważam jednak różnicy przy v-power czy 95.
Natomiast miałem kiedyś Citroena BX 1986r. św. pamięci już zapewne :) ( francowate wtedy jeździły na 98) i po dłuższej jeździe na 95 zaczynały klepać mu zawory. na LPG nie było problemu ;)<br><hr>dr Kaftan
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 5/2/2015, 15:29

ja leje 95 swiec nie zmieniam 6 sezon mam w zapasie 4 w schowku i klucz w razie czego moge w kazdej chwili wymienic mam super dojscie pod zbiornikiem chce zobaczyc ile polataja na 95pb i czy warto wymieniac swiece co 2 lata jak mi ktoras zdechnie dam znac <br><hr>orzech
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 22/4/2015, 18:59

Też uważam, że mówienie jak wleje do mojego motoru super hiper verve to szybciej jedzie, równiej pracuje. Zrobiłem prosty test na moim kawasaki. Zalałem zwykła 95 i powiedziałem kilku kolegą żeby sprawdzili jak się jeździ, potem wlałem dokładnie to samo paliwo ale powiedziałem iż, że kupiłem właśnie specjalną edycje paliwa dużo droższą niż zwykłą 95. Każdy twierdził że motor jechał lepiej na tej drugiej. proste placebo a nie lepsze osiągi.<br><hr>kmienuy
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 5/10/2015, 08:23

Dlaczego pomiary były wykonywane przy róznych temperaturach otoczenia? Dlaczego na każdym wykresie widać wyraźną korelację pomiędzy temperaturą a uzyskaną mocą? Czyżby artykuł sponsorowany przez orlen?<br><hr>yzf
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 2/1/2016, 15:48

Im jednostka słabsza, a mająca więcej do ciągnięcia tym wyraźniej odczujemy przyrost mocy ;) PS W moto powyżej 50KM trudno odczuć różnice, ale ja odczuwam w swojej kruszynce thunderace :) ale wyraźniej w roxie bigbor czy w 250-tce... Uważam, iż na lepszej waszce moto jak i puszki zdecydowanie szybciej reagują na gas i tyle... Czysta komora też ma znaczenie i osady w kominie ;)<br><hr>Robert
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 1/2/2016, 10:34

Ja mam takie moto, gdzie hamulce są zintegrowane z resorem , a wybuchy po Pb 95 są tak silne, że dodatkowo mam śmigło ssąco -pchające moc jest super , daje radę , jest to dobra zmiana , a przytargałem też spadochron jako hamulec , bo to teraz jezdnie śliskie i tylko gorszy sort jakoś popierduje, ci niezłomni , czy jakoś tak .<br><hr>motozłom
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 5/8/2016, 08:06

Mieszkam w płocku gdzie jest główna rafineria a benzyna jedna z drozszych to nie parodia???<br><hr>lukasz
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Poprzednia strona


Powrót do Komentarze do artykułów na Ścigacz.pl



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 26 gości




na górê