[biblioteka] Benzyna a osiągi - lepsza E95 czy E98?
Posty: 77
• Strona 3 z 4 • 1, 2, 3, 4
Otóż to kolego, że spalanie stukowe w nowoczesnych silnikach występuje tak często jak opór powietrza w kosmosie. W starych samochodach miałeś je cały czas ( latem ) , nawet o tym nie wiedzać, chyba, że znasz perfekcyjnie kulturę jego pracy i masz doskonałe ucho.<br><hr>wKomentatorzy napisał(a):Prawda jest taka, że teraz elektronika COFA ZAPŁON, gdy paliwo ma zbyt mało oktan, gdy jest zbyt dużo oktan, przyspiesza zapłon dzięki czemu mamy CIUT więcej mocy.
Spalanie stukowe to 20 lat temu w tarpanie występowało przy benzynie 83 oktany<br><hr>w<br>Komentatorzy napisał(a):A kiedy elektronika cofa zapłon ? Ma swój własny silnik wzorcowy i grono naukowców do określania liczny oktanowej paliwa ? Czy może ma zamiast tego czujniki spalania stukowego popularnie zwane "stukowcami" dające jednostce sterującej sygnały że właśnie spalanie stukowe wystąpiło i należy opóźnić zapłon ?<br><hr>Lot<br>Komentatorzy napisał(a):Jedno i drugie... czujnik spalania stukowego to tylko czujnik musi byc jeszcze uklad sterujacy ktory zinterpretuje sygnaly i wprowadzi korekte...<br><hr>Mic<br>Komentatorzy napisał(a):Kolego , chodzło mi o to że w nowoczesnych silnikach też występuje spalanie stukowe, a nie jak napisał przedmówca, zdarzało się to dwadzieścia lat temu w tarpanie...<br><hr>Lot<br>
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
test malo miarodajny ze wzgledu na roznice temperatur powietrza... 10* celsjusza to calkiem duza roznica a jak wiadomo zimne powietrze jest gestsze dzieki czemu mamy wiecej tlenu w tej samej objetosci powietrza a to wplywa na spalanie mieszanki paliwowej...<br><hr>nudzi mi sie w domu
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Historia podobna do mojej z tą różnicą, że jeżdżę TDM 850 4TX (gaźnik). Zalałem kilka razy PB 98 i nie zauważyłem różnicy, poza większym spalaniem. <br><hr>TDMKomentatorzy napisał(a):Kupiłem motor dwa lata temu i notuje na kartce wszystkie tankowania, których miałem już wiele, bo przez owe dwa lata zrobiłem swoją 600-tką prawie 15000 km. Tankowałem wszystko i w różnych warunkach: 1500km autostrady, jazda po mieście, jazda przez Polskę, jazda do 100km/h i powyżej 160. Zawsze najlepsze wyniki spalania uzyskuję na Pb95, a tankuję tam, gdzie najtaniej, chyba że jadę dalej, to wtedy gdzie popadnie. Możecie się śmiać, że zapisuje od 2 lat każde tankowanie ale dzięki temu ja mam niezły ubaw z ludzi, którzy tankują "tylko V-Power" albo tylko "98", bo na 95 im się "motor nie zbiera". Ten artykuł utwierdza mnie tylko w moich obserwacjach i ośmiesza tych, którym motor zatankowany 95 "muli" i "nie ma mocy". Ah ta siła autoperswazji)) Mój Bandit zalany V-Powerem lub 98 w cale nie ma większej mocy, a różnice w spalaniu są tak niewielkie (i to na korzyść 95), że od ostatniej wycieczki do Niemiec 700km w jedną stronę na V-Powerze, nie zatankuję już nic innego niż Pb95.<br><hr>gtriderxc<br>
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Gorąco polecam przeniesienie notatek do motostat.pl lub podobnego serwisu — łatwiejsze w organizacji, przeliczanie z automatu, przejrzyste w formie, a i my będziemy mogli zapoznać się z Twoimi rezultatami.<br><hr>tzbKomentatorzy napisał(a):Kupiłem motor dwa lata temu i notuje na kartce wszystkie tankowania, których miałem już wiele, bo przez owe dwa lata zrobiłem swoją 600-tką prawie 15000 km. Tankowałem wszystko i w różnych warunkach: 1500km autostrady, jazda po mieście, jazda przez Polskę, jazda do 100km/h i powyżej 160. Zawsze najlepsze wyniki spalania uzyskuję na Pb95, a tankuję tam, gdzie najtaniej, chyba że jadę dalej, to wtedy gdzie popadnie. Możecie się śmiać, że zapisuje od 2 lat każde tankowanie ale dzięki temu ja mam niezły ubaw z ludzi, którzy tankują "tylko V-Power" albo tylko "98", bo na 95 im się "motor nie zbiera". Ten artykuł utwierdza mnie tylko w moich obserwacjach i ośmiesza tych, którym motor zatankowany 95 "muli" i "nie ma mocy". Ah ta siła autoperswazji)) Mój Bandit zalany V-Powerem lub 98 w cale nie ma większej mocy, a różnice w spalaniu są tak niewielkie (i to na korzyść 95), że od ostatniej wycieczki do Niemiec 700km w jedną stronę na V-Powerze, nie zatankuję już nic innego niż Pb95.<br><hr>gtriderxc<br>
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
A czy motocykl nie powinien chodzić 5 minut na jałowym albo mieć "zresetowany" komputer ? Bo pewnie sie trochę komputer " przyzwyczaja" do wcześniejszego paliwa ustawieniami<br><hr>Tester
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Mózg se zresetuj bo sie przyzwyczail do tego ze jestes kretynem...<br><hr>TadziKKomentatorzy napisał(a):A czy motocykl nie powinien chodzić 5 minut na jałowym albo mieć "zresetowany" komputer ? Bo pewnie sie trochę komputer " przyzwyczaja" do wcześniejszego paliwa ustawieniami<br><hr>Tester<br>
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Heh ja w 20sto letnim aucie (nissan) mam czujnik stukowego i jak wystepuje to komputer odpowiednio działa w tym względzie....<br><hr>marcoKomentatorzy napisał(a):Prawda jest taka, że teraz elektronika COFA ZAPŁON, gdy paliwo ma zbyt mało oktan, gdy jest zbyt dużo oktan, przyspiesza zapłon dzięki czemu mamy CIUT więcej mocy.
Spalanie stukowe to 20 lat temu w tarpanie występowało przy benzynie 83 oktany<br><hr>w<br>Komentatorzy napisał(a):A kiedy elektronika cofa zapłon ? Ma swój własny silnik wzorcowy i grono naukowców do określania liczny oktanowej paliwa ? Czy może ma zamiast tego czujniki spalania stukowego popularnie zwane "stukowcami" dające jednostce sterującej sygnały że właśnie spalanie stukowe wystąpiło i należy opóźnić zapłon ?<br><hr>Lot<br>Komentatorzy napisał(a):Jedno i drugie... czujnik spalania stukowego to tylko czujnik musi byc jeszcze uklad sterujacy ktory zinterpretuje sygnaly i wprowadzi korekte...<br><hr>Mic<br>Komentatorzy napisał(a):Kolego , chodzło mi o to że w nowoczesnych silnikach też występuje spalanie stukowe, a nie jak napisał przedmówca, zdarzało się to dwadzieścia lat temu w tarpanie...<br><hr>Lot<br>Komentatorzy napisał(a):Otóż to kolego, że spalanie stukowe w nowoczesnych silnikach występuje tak często jak opór powietrza w kosmosie. W starych samochodach miałeś je cały czas ( latem ) , nawet o tym nie wiedzać, chyba, że znasz perfekcyjnie kulturę jego pracy i masz doskonałe ucho.<br><hr>w<br>
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Dziwna sprawa z tym testem...
Myślałem że będzie inaczej i wygra w cuglach V-power Racing 99+
Mam street tripla R i tankowałem VP 99+ wydaje się najlepsze w odczuciach. Ale to chyba faktycznie tylko zafiksowanie w głowie że musi być najlepsze skoro się tyle płaci. <br><hr>sTIW
Myślałem że będzie inaczej i wygra w cuglach V-power Racing 99+
Mam street tripla R i tankowałem VP 99+ wydaje się najlepsze w odczuciach. Ale to chyba faktycznie tylko zafiksowanie w głowie że musi być najlepsze skoro się tyle płaci. <br><hr>sTIW
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Dziwna sprawa z tym testem...
Myślałem że będzie inaczej i wygra w cuglach V-power Racing 99+
Mam street tripla R i tankowałem VP 99+ wydaje się najlepsze w odczuciach. Ale to chyba faktycznie tylko zafiksowanie w głowie że musi być najlepsze skoro się tyle płaci. <br><hr>sTIW
Myślałem że będzie inaczej i wygra w cuglach V-power Racing 99+
Mam street tripla R i tankowałem VP 99+ wydaje się najlepsze w odczuciach. Ale to chyba faktycznie tylko zafiksowanie w głowie że musi być najlepsze skoro się tyle płaci. <br><hr>sTIW
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
efekt placebo się to nazywa, zagrywka socjotechniczna<br><hr>meKomentatorzy napisał(a):Dziwna sprawa z tym testem...
Myślałem że będzie inaczej i wygra w cuglach V-power Racing 99+
Mam street tripla R i tankowałem VP 99+ wydaje się najlepsze w odczuciach. Ale to chyba faktycznie tylko zafiksowanie w głowie że musi być najlepsze skoro się tyle płaci. <br><hr>sTIW<br>
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Mi jak przychodzi tankowanie moich pojazdów puszki i moto to wybieram 95 eurosuper
albo od znajomego który jeździ do ruskich po paliwo też 95 i powiem wam że w moich odczuciach to paliwko od ruskich jest lepsze
<br><hr>suzukimaster


- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Panowie, wiadomo, że stacja stacji (zwłaszcza w naszym kraju) nie równa mimo iż ich paliwo pochodzi z tej samej rafinerii.Komentatorzy napisał(a):Szkoda tylko, ża autorzy testu nie pomyśleli jeszcze nad sprawdzeniem paliwa z jakiejś "taniej stacji"(wiecie Stresko, Oszołom, i inne krzaki). Bo Orlen, BP, Shell itp. to firmy powszechnie znane z dbałości o jakość paliwa. <br><hr>3Eski<br>Komentatorzy napisał(a):Oszołomy może i spoko, ale jak ze 2 lata temu badano paliwa na wielu polskich stacjach, to się później okazało, że na większaści tych małych paliwko było "chrzczone" więc myślę, że ma to znaczenie.<br><hr>3eski<br>
Od pewnego czasu przejeżdżam obok ORLENa na którym już nigdy nie zatankuje motoru (bo auto jestem zmuszony czasami)
Powód: paliwo jest tak chrzczone (i to o dziwo nie ręki człowiekia) że silniki wysiadają....... <br><hr>proxima95
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Witam wszystkich. Moje spostrzeżenia co do różnic w paliwie są takie: staram się zawsze tankować markowe paliwa(BP Statoil orlen) .Mam yamahe fazer 1000 2003r , jak po jakimś czasie jeżdżenia na 95 np 1000 km dam 98 to różnica jest wyraźnie wyczuwalna. Silnik równiej pracuje w górnym zakresie obrotów i wrażenie kilku koni więcej.<br><hr>Marcin O ze Ska.
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Gnojówkę 95 to sprzedają na Bliskiej.<br><hr>gremisKomentatorzy napisał(a):95 na Bp to napewno gnojówka to jest pewnepozdrawiam<br><hr>sinski<br>
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Tylko dlaczego każde paliwo jest testowane przy innej temperaturze powietrza przecież wiadomo, że im wyższa temperatura powietrza tym gorsze osiągi ? <br><hr>Bartek
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Dokładnie tak. Sam fakt zatankowania lepszego jakościowo paliwa jest dla mózgu sygnałem, że powinno być lepiejKomentatorzy napisał(a):Dziwna sprawa z tym testem...
Myślałem że będzie inaczej i wygra w cuglach V-power Racing 99+
Mam street tripla R i tankowałem VP 99+ wydaje się najlepsze w odczuciach. Ale to chyba faktycznie tylko zafiksowanie w głowie że musi być najlepsze skoro się tyle płaci. <br><hr>sTIW<br>Komentatorzy napisał(a):efekt placebo się to nazywa, zagrywka socjotechniczna<br><hr>me<br>


- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
A ty jesteś chamem i idiotą.<br><hr>trKomentatorzy napisał(a):A czy motocykl nie powinien chodzić 5 minut na jałowym albo mieć "zresetowany" komputer ? Bo pewnie sie trochę komputer " przyzwyczaja" do wcześniejszego paliwa ustawieniami<br><hr>Tester<br>Komentatorzy napisał(a):Mózg se zresetuj bo sie przyzwyczail do tego ze jestes kretynem...<br><hr>TadziK<br>
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Moje zdanie patrząc na te wykresy itp itd jest proste. Nie uzyskamy rakiety z naszych przyziemnych motocyki tankując lepszą benzynę, jednak na pewno zadbamy o ich lepszy stan a przez to żywotność. Co do wypowiedzi Profesora, mogę to wytłumaczyć prościej - zajmuję się tym poniekąd- aby każdy to zrozumiał. LO benzyn określa ich właściwości przeciwstukowe, jest UMOWNĄ wartością, gdzie te właściwości powiedzmy vervy 98 odpowiadają właściwościom mieszanki testowej w skłądzie 98% izooktanu i 2% n-heptanu. Wniosek? im więcej tym lepiej. Po prostu.<br><hr>mrberm
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Co za bzdura! To może wyjaśnij dlaczego lepiej? Jeśli silnik jest przeznaczony do spalania benzyny 95 oktanowej to wlewanie do niego 98 oktanowej zupełnie nic mu nie daje (w tej sytuacji takie paliwo jest po prostu na wyrost). Problem pojawiłby się wtedy gdybyś do silnika przystosowanego do 98 wlał 95 ale na szczęście wszystkie silniki motocyklowe pracują na paliwie 95 (wystarczy spojrzeć do instrukcji obsługi dowolnego motocykla, pod warunkiem że nie jest to motocykl z dieslem) tak więc przepłacanie za 98 jest kompletnie bez sensu! Lepiej już zalać silnik olejem, który dobrze dba o jego higienę niż tankować paliwo, którego detonacja następuje przy wyższych ciśnieniach,a które i tak w naszych motocyklach nie występują. Jesteś pr-owcem jednego z koncernów, że starasz się ludziom wciskać kit?<br><hr>schmiedKomentatorzy napisał(a):Moje zdanie patrząc na te wykresy itp itd jest proste. Nie uzyskamy rakiety z naszych przyziemnych motocyki tankując lepszą benzynę, jednak na pewno zadbamy o ich lepszy stan a przez to żywotność. Co do wypowiedzi Profesora, mogę to wytłumaczyć prościej - zajmuję się tym poniekąd- aby każdy to zrozumiał. LO benzyn określa ich właściwości przeciwstukowe, jest UMOWNĄ wartością, gdzie te właściwości powiedzmy vervy 98 odpowiadają właściwościom mieszanki testowej w skłądzie 98% izooktanu i 2% n-heptanu. Wniosek? im więcej tym lepiej. Po prostu.<br><hr>mrberm<br>
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Posty: 77
• Strona 3 z 4 • 1, 2, 3, 4
Powrót do Komentarze do artykułów na Ścigacz.pl
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 45 gości