Zobacz wÄ…tek - 125 2t vs 250 4t
NAS Analytics TAG

125 2t vs 250 4t

Enduro, Cross
_________

Postprzez henio12323 » 24/5/2014, 22:09

1) lepsze kupic z 94 roku DR niż z 2000 roku WR od yamahy

2) DT jest agresywniejsza od MZ,
3) DT moze i spali więcej, ale jak cisniesz, jak latasz wolno to pali niewiele wiecej niz DR przy takiej samej prędkosci
4) cos mocniejszego od DT niewiele jest, a 250tki w 2T są niszowe i często zbvyt agresywne i nie polecam raczej
5) DRZ spoko sprzęt ale to mimo wszystko dosyc ciezkie moto, jest agresywniejsze wiec zachęca do ostrej jazdy, ale potem czy dasz rade okiełznać go...
6) CRFka fajna, ale licz się że taka CRF w utrzymaniu kosztuje 2-4 X więcej niż DR, czy nawet DRZ..... 3X więcej nich kosztuje... to miej swiadomość czy Cię bedzie w ogóle stać
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN


Postprzez CzyzykPL » 24/5/2014, 22:37

Dało mi to wiele do myślenia ;)

Teraz jedno zasadnicze pytanie czy przy budżecie 8k, opłaca się w ogóle pchać w czteropaka?
Jedynie nad czym siÄ™ zastanawiam to, to czym po sezonie nie zabraknie mi mocy w DT?
CzyzykPL
Świeżak
 
Posty: 71
Dołączył(a): 5/5/2014, 19:48


Postprzez xawaxus » 24/5/2014, 22:59

zależy jakiego czteropaka, jakbyś się chciał pakować faktycznie w solidnego wyczyna, np crfke to tak jak mówił henio koszta są spore, ale dr drz podchodza bardziej pod soft enduro więc co do eksploatacji jest dużo łatwiej i taniej :P
xawaxus
Świeżak
 
Posty: 160
Dołączył(a): 16/3/2014, 15:33
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez CzyzykPL » 25/5/2014, 07:06

W czteropakach bardzo podoba mi się ich dźwięk, coś niesamowitego dla ucha ;)
Ale zależy mi też na mocy, żeby jadąc przekraczając agresywnie manetke stawiał na koło.
Duża jest różnica mocy pomiędzy dt 125 a dr 350, drzwi 400?
CzyzykPL
Świeżak
 
Posty: 71
Dołączył(a): 5/5/2014, 19:48

Postprzez henio12323 » 25/5/2014, 08:15

no to mówiac o DRZ DR i DT o jeździe na gumie z manetki nie ma mowy :P da się oczywiscie ale to tylko kwestia kierowcy, a nie mocy silnika, ale też nie z manetki tylko trzeba sobie pomagać :D sprzegłem i balansem ciała.

napisałeś że chcesz moto na szutry i do lasu - wymienione motocykle 100% się tam sprawdzą.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez CzyzykPL » 25/5/2014, 09:39

Hehe, ok :)
A do jazdy po lesie, szutrach, lekkim terenie i zrywnym, jazda na gumie z manetki kupi coÅ› do 7-8k? najlepiej w 2t
Otóż rozmawiałem ze znajomym mechanikiem i przekonał mnie do 2t, ponieważ silnik ma prostszej konstrukcji niż 4t i do tego spalanie nie jest aż takie wielkie jak jeździsz z głową..

Przepraszam za kłopot, ale nie wiedziałem nic na ten temat, teraz wiem, że 2t będzie lepsze.
Jednak wolałbym 250 w 2t, ponieważ na jednym tłoku można więcej przejechać, tańszy w utrzymaniu od 125 w 2t, i oczywiście nie chodzi mi o crossówki typu: cr, kx..
Tylko enduro, gdzie będę użytkował podałem wyżej. Nadmieniam, iż motor będzie używany codziennie, ale nie na długie trasy 10-20km.
Ewentualnie jeszcze takie coś http://olx.pl/oferta/sprzedam-ktm-exc-1 ... aeced16de7 bądź to http://olx.pl/oferta/ktm-exc-200-w-ceni ... fe2e7cd78e co o tym sądzicie?
Drogie one są w utrzymaniu przy dość nie ostrej jeździe? lub spokojnej, czasami ostrej
CzyzykPL
Świeżak
 
Posty: 71
Dołączył(a): 5/5/2014, 19:48

Postprzez CzyzykPL » 26/5/2014, 18:40

Odświeżam temat, bo widzę małą aktywność :(
Czy w granicach 8-9k znajdę jakiegoś dobrego EXC-F 250, bo jak Henio pisał wyżej, 2t szybko zarżnę
CzyzykPL
Świeżak
 
Posty: 71
Dołączył(a): 5/5/2014, 19:48

Postprzez xawaxus » 26/5/2014, 22:26

250 2t sobie daruj, to dla samobójców :D zrozumiesz szybko że Twoje doświadczenie ma sie nijak do takiego sprzętu. zdecyduj się w końcu sam co wolisz 2t czy 4t, nie ma tak że coś jest lepsze a coś nie, musisz sam wiedzieć :P czym się wyróżniają to już wiesz, teraz zastanów się na co Cię stać finansowo. co do tego czy znajdziesz to musisz sam sobie szukać, to forum to nie olx :D ale i tak bym nie radził w takiej cenie 4t raczej, szukaj exc 125 moim zdaniem.
xawaxus
Świeżak
 
Posty: 160
Dołączył(a): 16/3/2014, 15:33
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez CzyzykPL » 26/5/2014, 22:42

No dokładnie, dziś po przejażdżce na cr 250, wrażenia ogromne, prawie każdy bieg na koło ;d ale myślę, że po łatwym terenie bym ją ogarnął, gorzej w trudniejszym, podjazdy, itp..
Szczerze to ten EXC 125 nawet ciekawy ;)
Co będzie lepsze EXC 125 czy DR-Z 400?
CzyzykPL
Świeżak
 
Posty: 71
Dołączył(a): 5/5/2014, 19:48

Postprzez xawaxus » 27/5/2014, 11:20

Po pierwsze w terenie jest zupelnie inaczej niz na prostej to chyba logiczne, wiec nawet nie porownuj ;p co do exc a drz to sa dwa swiaty mozna powiedziec, exc to hard enduro na juz takie pierwsze solidne tereny i lasy przede wszystkim, a drz to ciagle bardziej soft enduro, do lasu nie bedzie sie nadawalo
xawaxus
Świeżak
 
Posty: 160
Dołączył(a): 16/3/2014, 15:33
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez Street4Fun » 27/5/2014, 12:01

Jak to DRZ do lasu się nie będzie nadawało, a do czego jak nie do lasu ?
Do upalania po lesie to lepsze będzie DRZ niż EXC.
EXC to hard enduro, lekki, zwinny, czyli idealny na coś konkretniejszego, trudny teren i na tor również świetne moto.
DRZ to soft enduro. Ciężki motocykl, do lekkiego terenu jak najbardziej, lasy przede wszystkim. Znacznie szybciej wymęczy niż EXC.

Jak szukasz czegoś do lasu i lekkiego terenu to bierz DRZ, nie widzę sensu upalania kata tylko po prostych. A jak śmigasz w trudnym terenie i sporadycznie po torach ? Nie ma sprawy, EXC jest do tego stworzony.
Avatar użytkownika
Street4Fun
Bywalec
 
Posty: 503
Dołączył(a): 16/9/2012, 09:30
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Postprzez xawaxus » 27/5/2014, 14:12

no ale właśnie trochę paradoksalnie mówisz, DRZ jest ciężkie więc w lesie sie tylko zasapiesz. bardziej to exc jest stworzone do lasu.
xawaxus
Świeżak
 
Posty: 160
Dołączył(a): 16/3/2014, 15:33
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez CzyzykPL » 27/5/2014, 14:54

Motor będzie używane prawie wszędzie od lekkie terenu, szutry, do jazdy po piaskowniach ;)
Na tor bym chętnie pojechał, ale najbliższy 100km ode mnie, więc nie :) ale owszem, jakiś cięższy teren też będzie, typu podjazdy, itp ;)
CzyzykPL
Świeżak
 
Posty: 71
Dołączył(a): 5/5/2014, 19:48

Postprzez xawaxus » 27/5/2014, 14:59

no to jak to co piszesz to DRZ i tyle :P
xawaxus
Świeżak
 
Posty: 160
Dołączył(a): 16/3/2014, 15:33
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez CzyzykPL » 27/5/2014, 15:02

Nie za ciężkie będzie na piasek? Wolałbym coś zwinniejszego, przynajmniej tak mi się wydaje.
Wujek mi powiedział, że w lesie jest taki jeden fajny podjazd, na pewno się na niego wybiorę, byłem ostatnio mz, ale nie dała rady. Oczywiście głównie będzie użytkowany na piaskowniach oraz po lesie.
CzyzykPL
Świeżak
 
Posty: 71
Dołączył(a): 5/5/2014, 19:48

Postprzez xawaxus » 27/5/2014, 20:09

https://www.youtube.com/results?search_ ... BCwirownia
na żwirownie exc 125 byłoby za słabe. zdecyduj czego będzie więcej lasu czy piachu jak pół na pół to chyba najlepiej jakieś większe exc w 4t ale to nie na ten budżet :/
xawaxus
Świeżak
 
Posty: 160
Dołączył(a): 16/3/2014, 15:33
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez CzyzykPL » 27/5/2014, 20:42

Na pewno więcej trochę będzie lasu, piasek, żwirownia to tak okazyjnie.
W exc 4t nawet nie zamierzam celować, ale jak już rozmowa o 4t to może DRZ 400? Tylko w jakiej wersji?
A tak poza tym koszty utrzymanie gdzie będą większy w EXC 125 czy DRZ 400 przy takiej spokojnej jeździe?
Jednak jak na pierwszego crossa chyba wolałbym 2t, ponieważ jakbym ogarnął manetkę w 2t, wtedy mógłbym się przesiąść na 4t.
CzyzykPL
Świeżak
 
Posty: 71
Dołączył(a): 5/5/2014, 19:48

Postprzez xawaxus » 27/5/2014, 21:04

przecież cały czas gadamy o DRZ 400 między innymi, przejrzyj jeszcze raz cały temat może, co ? :D
xawaxus
Świeżak
 
Posty: 160
Dołączył(a): 16/3/2014, 15:33
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez CzyzykPL » 27/5/2014, 21:18

No tak tylko ciągle nie wiem i tak co wybrać..
Tylko DRZ 400 to 4t, mi nie bardzo ono podchodzi powód podany powyżej.
Użytkować będę go głównie do lasów, jak już pisałem piasek czy żwirownia okazyjnie, raz na pare miechów.
KTM jest lżejszy, zrywniejszy. Główną uwagę do niego przyciąga jego wygląd, bardzo one mi się podobają, ale czy one idę w parze z moimi wymaganiami? Mógłbym ew. wziąć DT 125, ale na niektórych podjazdach będzie brakować mocy, a nie zamierzam zmieniać moto co sezon czy dwa ;)
Jeszcze takie pytanko, czy w ogóle znajdę dobrego EXC 125 w cenie max 9k? Jakie roczniki?
CzyzykPL
Świeżak
 
Posty: 71
Dołączył(a): 5/5/2014, 19:48

Postprzez henio12323 » 27/5/2014, 21:31

allegro.pl ;P spoko do 9 tysi cos zdrowego rywiesz.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Poprzednia stronaNastępna strona


Powrót do Offroad



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości




na górê