Zobacz wÄ…tek - czy to panewka :-(
NAS Analytics TAG

czy to panewka :-(

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

czy to panewka :-(

Postprzez czubeczek1 » 26/4/2013, 14:58

Witam.
Wiem że tych tematów jest mnóstwo , ale po wizycie u mechanika mam pewne wątpliwości i nadzieje....
czekałem na zakup ok 2 lat , kiedy w końcu kupiłem 3 tyg temu..............sami zobaczcie jak się nacieszyłem :-(

Coś zaczęło pukać w silniku :(
a więc byłem u 2 mechaników , jeden zrobi jazdę próbną oto co powiedzieli:
coś stuka , nie jest to napinacz łańcucha ani sprzęgło...nie wydaję im się też żeby to była panewka gdyż ma inny dźwięk oraz inne objawy.podobno powyżej 7000 zanika podejrzewają że może to być łożysko na koszu sprzęgłowym lub na wale....bądź w skrzyni biegów....
zalecają dalszą jazdę w celu powiekszenia się stukotu gdyż w rzeczywistości nie jest on tak słyszalny ja na filmie poniżej:

https://www.youtube.com/watch?v=OcBGhyhGssE

moje spostrzeżenia gdyż teraz wiem na co zwracać uwagę( spędziłem całą noc na oglądaniu filmów z You Tube i przeszukiwaniu GOOGLE.
na zimnym cisza , po rozgrzaniu stuka...najbardziej jednak po prawej stronie niż po lewej , taki sam stukot na dole jak i na górze silnika....na pół sprzęgle całkowicie znika , olej dużo ponad stan wymieniony , motor odpala i chodzi bardzo ładnie , ja na 1 przy 3000 przestaję słyszeć stukot ( najprawdopodobniej pęd powietrza go zagłusza....)
3 kierowców nie stwierdza braku mocy . co do opiłków myślę że nie ma sensu sprawdzać gdyż gość 3 mieś temu wymieniał olej więc domyślam się że był świadomy że sprzedaje uszkodzony motocykl......co cóż tacy ludzie !!!!!

a Wy co myślicie?
jeżdzić dalej i zobaczyć czy będzie gorzej ?
proszÄ™ o radÄ™
Avatar użytkownika
czubeczek1
Świeżak
 
Posty: 41
Dołączył(a): 26/4/2013, 14:49


Postprzez Voxx » 26/4/2013, 19:50

tak czy siak przyczyne musisz znalezc , tu cieżko ci cos doradzic musisz znależdz kogos kto sie na tym zna , na pierwszy rzut oka to coś jakby kosz sprzegłowy
gsxr 1100
10 sezon 32l
2 gleby
Voxx
Świeżak
 
Posty: 237
Dołączył(a): 3/1/2010, 13:43
Lokalizacja: Beskid Zywiecki


Postprzez Seba_ER5 » 26/4/2013, 21:27

Pewnie lozysko na wale zdawczym. Znajomy kiedys cos takiego naprawial koledze w 954. Pare stowek peknie.
Avatar użytkownika
Seba_ER5
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 5220
Dołączył(a): 27/8/2007, 19:58

Postprzez czubeczek1 » 26/4/2013, 23:10

wiesz to nie chodzi o kasę , bardziej o to co to jest i żeby to nie była panewka--jakoś tak jak już mam to chce to mieć ....wolę naprawić bo i tak miałem naprawiać wszystko na tip top ale jeśli chodzi o panewkę to niestety drugi silnik , nie wiadomo jaki się kupi ...a ten ładnie chodzi poza tym stukaniem :-(
co do tych moich mechaników to w okolicy nie ma innych a im tak ufam jakby miał dać do naprawy motor mojej mamie :-)

Proszę o podpowiedź jeszcze :
od czasu takiego stukania po jakim czasie powinna się rozlecieć owa panewka( jeśli to ona)?
teraz jestem pewny że jak go kupowałem to już pukało....ja zrobiłem nim ok 200 km delikatnej jazdy ( biegi poza 2 wyjątkami zmieniam przy ok 3000-5000 rpm.
dzięki za próbę rozwiązania mojego problemu
pozdrawiam Sylwek
Avatar użytkownika
czubeczek1
Świeżak
 
Posty: 41
Dołączył(a): 26/4/2013, 14:49

Postprzez fzr » 27/4/2013, 14:59

Obroty kolego, prosty test : zapal maszynę, niech się rozgrzeje i daj mu odcinę ze 2-3 s, jeśli panewka - to na pewno zauważysz 8) a jeśli nic nie będzie, to masz inny problem, po za tym przy wysokich obrotach - jeśli jest panewka ruszona - słychać takie zgrzytanie, spróbuj i napisz co i jak, bo taki nasłuch na ,,ucho" to nie za wiele pomoże.
A po pierwsze jak to panewka to jest taka żelazna zasada : jak silnik zimny i się póki olej nie rozejdzie, to tłucze niesamowicie mocno, jak już olej pójdzie to jest trochę ciszej.
Pozdrawiam.
Avatar użytkownika
fzr
Bywalec
 
Posty: 504
Dołączył(a): 4/8/2012, 20:54
Lokalizacja: Parczew

Postprzez czubeczek1 » 27/4/2013, 20:00

no no :-) widziałem na You Tube jak strzelają z korby :-)
tak nie chce :-) , co do mojej to właśnie jest na odwrót.... jak zimny to nic nie tłucze , dopiero jak się rozgrzeje , i nie po min chodzenia na wolnych , musze się przejechać z 5 min żeby zaczęło.....
kupiłem stetoskop czekam na przesyłke jak dojdzie to pobawię się w doktora :-)

jeszcze jedno.....
dziś męczyłem się ok 30 min i nic nie wymodziłem; jak wyjąć całkowicie doprowadzenie powietrza do filtra , tę plastykową część która idzie pod zegarami ( nad chłodnicą) , odkręciłem nawet chłodnice żeby ją opuścić lekko na dół -- i i tak nic z tego:-(
drugie pyt.to :
chciałem zajrzeć do rozrządu , odkręciłem wszystkie śrubki i skręciłem z powrotem :-) , dekiel trzyma się na jakimś kleju , nie wiem jakim i nie wiem czy go mam więc wolałem nie ruszać--czy to zwykły silicon odporny na temp ?
Avatar użytkownika
czubeczek1
Świeżak
 
Posty: 41
Dołączył(a): 26/4/2013, 14:49

Postprzez fzr » 28/4/2013, 08:22

Skoro na zimnym nie tłucze, dopiero jak się zagrzeje, to panewkę można wykluczyć. Stetoskop fajna sprawa, ale kolego sam nasłuch nie rozwieje wątpliwości co może być i gdzie, tutaj już musi zajrzeć mechanik albo ktoś, kto się na tym cokolwiek zna :) nie wiem jak u Ciebie, ale u mnie pod dekielkiem jest jakiś smar, coś uszczelniającego, silikon chyba nie ( a raczej na pewno nie) ale po co chcesz do rozrządu się dostać, myślisz że to łańcuch wali ? Ja bym rozrząd wykluczył w tym przypadku. Ciężko powiedzieć po tym filmie, słaba jakość + jakiś szum w tle, jakbyś nagrał jeszcze raz bez tego gazowania i w lepszej jakości trochę, np ze 30s z lewej strony, 30s z prawej i ze 30s od strony chłodnicy, wrzuć taki filmik i wtedy będziemy słuchać i obstawiać. A skąd kolego jesteś ? jesli można wiedzieć
Avatar użytkownika
fzr
Bywalec
 
Posty: 504
Dołączył(a): 4/8/2012, 20:54
Lokalizacja: Parczew

Postprzez BlueLabel » 28/4/2013, 10:31

Nie wiem co Ty wymyśliłeś, ale panewki padły mi już 2 razy w życiu, i za pierwszym razem na zimnym nie było słychać nic kompletnie, dopiero jak się rozgrzał, a za drugim na zimnym ciszej, na cieplym zaczynały mocniej stukać. Przy pierwszym razie było to "wczesne stadium" ale już i tak wał do wymiany.
BlueLabel
Świeżak
 
Posty: 33
Dołączył(a): 11/4/2012, 09:03
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez fzr » 28/4/2013, 10:52

Ja nic nie wymyśliłem, jak ja kolego robiłem silniki, to niektórzy na tym forum jeszcze na gó*wno papu mówili , zasada prosta na budowa cepa, nawet mniej rozgarnięci się ,,domyślą" - zapalasz silnik, oleju jeszcze wszędzie nie ma, wał chwilowo chodzi na sucho, panewka trze, powstaje głośny stukot, silnik się nagrzewa, olej wszędzie dochodzi, panewka mniej stuka bo ma smarowanie... Tyle ode mnie, jeżeli autor miałby jakieś pytania do mnie, to zapraszam na pv, postaram się pomóc/doradzić.
Pozdrawiam.
Avatar użytkownika
fzr
Bywalec
 
Posty: 504
Dołączył(a): 4/8/2012, 20:54
Lokalizacja: Parczew

Postprzez czubeczek1 » 28/4/2013, 17:11

co do Waszych wypowiedzi , to właśnie są 2 wersje . też jestem mechanikiem ( nie profesjonalnym) ale zawsze ;-) , problem że z motocyklami nie miałem nic do czynienia ( tego typu motorami). Wzoruję się na aucie i tam rzeczywiście bez oleju stukało gorzej....problem w tym że u mnie w hondzie kontrolka gasnie juz po wciśnieciu startera takzę podjżewam że może pompa dobra i zaraz podaje olej...drugi dylemat oleju jest stanowczo za dużo i może gość specjalnie zalał tyle żeby na zimnym właśnie nie było słychać...dużo nie wiadomych :-). Na pewno widział o stykaniu i albo chciał to ukryć albo nie chciał powiedzieć prawdy ( mówił że jest mechanikiem).
Problem jeszcze w tym że u mnie to nie wystarczy rozgrzać tak sobie , bo ost silnik chodził ok 5 min na wolnych plus ok 2000-3000 tyś czasami i nic. Trzeba nim jechać jakiś czas żeby to zaczęło się odzywać....
jak na razie zrobiłem ok 300km jadą turystyczną z+ 3-5 razy wkręciłem ją na ok 10000 , cały czas jest tak samo....zobaczymy dalej.Motor odpalam co dzień na przejażdżkę więc zobaczymy co będzie.

P.S.
Jak przyjdzie stetoskop , rozgrzeję ją , pozciągam osłony i nagram inny film lepszym telefonem , wrzucę na You Tube i dam linka.....:-)
tradycyjnie dziękuję za zainteresowanie tematem i chęć pomocy :D
Avatar użytkownika
czubeczek1
Świeżak
 
Posty: 41
Dołączył(a): 26/4/2013, 14:49

Postprzez fzr » 28/4/2013, 18:05

A ile za dużo jest tego oleju ? 100 ml nie robi różnicy, jeżeli jest dużo za dużo - spuść, bo inaczej uszczelniacze ( simeringi ) mogą puścić i będzie klops ! Zazwyczaj przy sprzedaży leje się więcej oleju dla poprawienia kompresji - dodakowo wtedy zalewa się gęstszy olej - większość sprzedawców przy sprzedaży motocykla nie chce za bardzo rozgrzewać silnika, żeby gęsty olej nie zrobił się rzadziutki pod wpływem temp. Jak jest duży naddatek oleju, to jeszcze jakaś niespodzianka może być w silniku, bo tak na ładne oczy nikt więcej nie zalewa.
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
fzr
Bywalec
 
Posty: 504
Dołączył(a): 4/8/2012, 20:54
Lokalizacja: Parczew

Postprzez czubeczek1 » 28/4/2013, 23:44

no właśnie---chyba jutro wymienię ten olej i zobaczę ....czy dużo ...hmmm odległość miedzy min i max , i jeszcze raz taka.....podobne CASTROL 10W40 , wyciągnąłem naklejkę jaki wlał żeby wiedzieć co jest , ale czy to jest w silnik to kto wie...:-( ( olej sprawdzałem 2 razy , na zimnym silniku i przy stojącym na wprost motorze)

i tu pytanie---co do niego wlać??? miałem HONDE CRX VTEC którą jeżdziłem na rajdy i tam chłopaki mi zalecili MOTUL do silnika jak i skrzyni....a tu co wlać ??

Winien jeszcze jestem wyjaśnienie , czemu tak drążę panewkę.....
zawsze jak kupuję nowy pojazd , wymieniam rozrząd oleje filtry , tak żeby być pewnym że jest wymienione...w tej sytuacji jednak po co robić jakiekolwiek wymiany czy regulacje np gaźników skoro jest podejżenie że(może) bedę musiał wymienić silnik...... ot całe halo :-)

P.S
jeśli by się okazało że owy MOTuL jest ok , jaki symbol do tego silnika.... bo jest ich trochę
Avatar użytkownika
czubeczek1
Świeżak
 
Posty: 41
Dołączył(a): 26/4/2013, 14:49

Postprzez mirekm71 » 29/4/2013, 05:14

Troche sie z tym pie...sz. Jak Ci kolega napisal wrzuc go na chwile na odcine to panike siejesz. Jesli jezdziles w rajdach to pewnie wiesz, ze stary diesel bez problemu wytrzymuje kilkunastosekundowa odcine a jesli silnik samochodu sportowego czy tymbardziej motocykla mialby nie wytrzymac to nic juz i tak z niego nie bedzie. Pisanie, ze chcesz naprawiac silnik- nie znajac sie na tym bo nie ufasz mechanikom oraz, ze twoj silnik ladnie chodzi tylko, ze stuka to juz chyba lekkie przegiecie. To jakbym napisal, ze mam budowe modela gdyby nie krzywe nogi i 20kg nadwagi. Mozesz sluchac stetoskopem ale na Twoim miejscu pojezdzilbym po mechanikach bo nie wiem jaki z Ciebie mechanik skoro nie potrafisz sciagnac dekla. Jako, ze takie stuki przewaznie sa ciezkie do zlokalizowania najlepiej, zeby osluchalo go kilku mechanikow moze, ktorys wybada. Mialem podobna sytuacje ale byl gwizd miedzy 4-5 tys- odglos tarcia. Kiedy wielokrotne odciny, latanie na gumie i kilkadziesiat kilometrow autostrada na max predkosci (twoim motocyklem nie probuj bo jest za szybki) nic nie ujawnily zaczalem jezdzic po mechanikach. Nie wiem, ktory z nich byl najlepszy i najbardziej godny zaufania ale najbardziej jestem zadowolony z tego, ktory poszarpal za gmol i okazalo sie, ze pekniete mocowanie wydawalo ten swist.
Nie chce wrozyc z fusow ale u Ciebie moze to byc sworzen tlokowy. Przy Twojej jezdzie emeryta mysle, ze nie jestes w stanie zajechac tego motocykla bo nawet z uszkodzonym sworzniem powinien przejechac z 15 000 km chyba, ze go zniszczysz muleniem na 3000obr. Zanikanie stukow przy wcisnietym lekko sprzegle w sumie wyklucza i panewke i sworzen. Moze byc cos ze sprzeglem. Jesli sluchanie nic nie przyniesie oddaj mechanikowi niech rozbierze sprzeglo i pooglada moze cos wyniknie chociaz sprzeglo powinno grzechotac i na zimno i cieplo. Motul 5100 10w-40 w zupelnosci wystarczy.
Avatar użytkownika
mirekm71
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1150
Dołączył(a): 7/6/2010, 23:55
Lokalizacja: Brzeg

Postprzez fzr » 29/4/2013, 07:19

Z olejów osobiście polecam Bel-Ray, Castrol i Motul, zalewaj spokojnie 10w40, taka lepkość wystarczy, ja bym sworzeń wykluczył - sworzeń by tłukł i na zimnym i na ciepłym, osłuchiwanie stetoskopem na prawdę nic nie da - stetoskop zbiera dźwięki i je potęguje, przy odpalonym silniku, jak przyłożysz stetoskop, to prędzej ogłuchniesz niż cokolwiek usłyszysz 8)
Avatar użytkownika
fzr
Bywalec
 
Posty: 504
Dołączył(a): 4/8/2012, 20:54
Lokalizacja: Parczew

Postprzez czubeczek1 » 29/4/2013, 12:07

mirekm71 - fakt jeżdżę na moto jak emeryt ale 2 małych dzieci i wiek powodują że go się trochę obawiam :-) , po za tym nie kupiłem go do szaleństw , a do relaxu :-) z żonką czy żeby przewieźć dzieci. :-) takie hobby :-)
co do tego że silniki chodzi "ładnie" to nie moje stwierdzenie tylko owych mechaników którzy ponoć naprawiali nie jedną CBR i mieli okazję się nimi przyjechać ...
co do zdięcia dekla .. mogę go zdiąć , ale żeby go później założyć muszę wiedzieć czego użyć ... gdyż widzę że ktoś czymś go posmarował i nie wiem czy to jest klej czy po prostu ktoś dodatkowo uszczelnił .

nie ufam tym mechanikom , bo ost . kupiłem auto gdzie za naprawę IMMO chcieli 1000 zł , mi naprawa najęła 3 godziny -- ( niestykający kabelek) -- tacy to są mechanicy :-)
na silnikach się znam w 50 % jednak motocyklowego nigdy nie rozbierałem stąd moje pytania , wiem że człowiek uczy się na błędach , ale wolałbym tego nie robić :-)

co do oleju---dziś brzydka pogoda , a nie dysponuję garażem -- ale tej wiad. właśnie potrzebowałem : Motul 5100 -
zobaczymy co dalej -- tak jak pisałem , wezmę lepszy tel , rozgrzeje ja pozciągam osołny i nagram , w między czasie odwiedzę jeszcze 2 warsztaty w mojej okolicy i zobaczymy co powiedzą....
dzięki za słowa -- krytyki również -- :-) , całe życie się uczymy :-)
Avatar użytkownika
czubeczek1
Świeżak
 
Posty: 41
Dołączył(a): 26/4/2013, 14:49

Postprzez fzr » 29/4/2013, 19:04

Kolego zrób jeszcze ze 2 ujęcia jak odpalasz i jak chodzi na zimnym silniku, a później na nagrzanym i będziemy diagnozować 8)
Motul 5100 - jak najbardziej.
Avatar użytkownika
fzr
Bywalec
 
Posty: 504
Dołączył(a): 4/8/2012, 20:54
Lokalizacja: Parczew

Postprzez czubeczek1 » 29/4/2013, 20:06

https://www.youtube.com/watch?v=3FEhZ1tmoTY

niestety nie udało mi się rozebrać owiewek do filmu ale....
ten film jest nagrany po przejażdżce 8 km ( nie tępem emeryta :-) , ) ale to jeszcze nie to , za słabo jest rozgrzana i nie stuka tak głośno jak normalnie po porządnym nagrzaniu....
wydaje mi się że najbardziej słychać stukot z lewej strony za skrzynią , przed silnikiem ( tu gdzie są rury wydechowe) tego nie słychać.....

jeśli to za mało , to nast . już postaram się zrobić tak jak sobie życzycie :-)..... ( a ten post usunę żeby nie zaśmiecać , ewentualnie zedytuję i tutaj dam drugi link...:-)
Avatar użytkownika
czubeczek1
Świeżak
 
Posty: 41
Dołączył(a): 26/4/2013, 14:49

Postprzez fzr » 30/4/2013, 07:31

Na bank nie panewka, obstawiam któreś łożysko, hmmm, tylko pyt które, a czy jak wciśniesz sprzęgło a dasz mu obroty ok 5-6k to tez stuka czy nie? dziwne jest te stukanie...
Kolega tak dla przyzwoitości i spokoju sumienia , jesteś pewien, że masz solidnie dokręcony kolektor ? Pytam, bo historia zna takie przypadki 8) Człowiek miał źle dokręcony, i mu latał jak żyd po pustym sklepie, też nikt nie wiedział co mu stuka - luz był niewielki, a jednak stukanie było.
Pozdrawiam.
Avatar użytkownika
fzr
Bywalec
 
Posty: 504
Dołączył(a): 4/8/2012, 20:54
Lokalizacja: Parczew

Postprzez czubeczek1 » 30/4/2013, 07:55

mówimy o kolektorze wydechowym ???
co do wciśniecia sprzęgła---to nie wiem czy akurat przy 5 tyś , ale na pewno przy 2-3 stuka.....

sprawdzę dokręcenie wszystkeigo z zew....
co do łożyska , to domyślam się że bez wyjęcia silnika się tego nie zdiagnozuje , pyt . tylko jak zdiagnozować łożysko np na wale ( główne) wystarczy złapać z czpień wału i powinien być luz wyczuwalny??
Avatar użytkownika
czubeczek1
Świeżak
 
Posty: 41
Dołączył(a): 26/4/2013, 14:49

Postprzez fzr » 30/4/2013, 07:58

Jak luz będzie wyczuwalny tzn że łożyska już wcale nie ma 8) zastanawia mnie tylko, dlaczego na zimnym nie stuka, hmmm, popytam jeszcze ojca dzis jak wróci, on bardziej mechanikowaty ode mnie, może on będzie wiedział, co może być.
Avatar użytkownika
fzr
Bywalec
 
Posty: 504
Dołączył(a): 4/8/2012, 20:54
Lokalizacja: Parczew

Następna strona


Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości




na górê