Komentatorzy napisał(a):Może podeprę się przełożonym Pana Ibbotta tj. Panem Keith'em Code'em. txa, przeczytaj jak wytrzeźwiejesz...
<a href="http://forums.superbikeschool.com/index.php?showtopic=877" target="blank" class="link" rel="nofollow">http://forums.superbikeschool.com/index.php?showtopic=877</a>
Przyczepność jest gorsza ale POWIERZCHNIA STYKU JEST WIĘKSZA. Gorsza przyczepność wynika z działającej na motocykl siły odśrodkowej.
<br><hr>sebasbox<br>
Pozwolę sobie coś sprostować
Może się to wydać paradoksalne, ale siła tarcia (czyli owa przyczepność) nie zależy w ogóle od powierzchni styku opony z podłożem. Zależy tylko i wyłącznie od materiału i siły nacisku opony na podłoże.
Siła nacisku ma wartość F*cos(x), gdzie x to kąt odchylenia motocykla od pionu.
Dla 0 stopni ma wartość 1 i maleje aż do 90*, gdzie przyjmuje wartość zero. Kto ogarnia matematykę, na pewno o tym wie
Dopiero z powyższego można jednoznacznie wywnioskować, skąd pochodzi niższa przyczepność w pochyleniu.
Za to siła dośrodkowa (i odśrodkowa - uogólniając - to te same siły) jest niezbędna dla istnienia siły tarcia.<br><hr>kluski