[biblioteka] Pozycja na motocyklu - czy siedzisz...
Posty: 61
• Strona 3 z 4 • 1, 2, 3, 4
Może podeprę się przełożonym Pana Ibbotta tj. Panem Keith'em Code'em. txa, przeczytaj jak wytrzeźwiejesz...
<a href="http://forums.superbikeschool.com/index.php?showtopic=877" target="blank" class="link" rel="nofollow">http://forums.superbikeschool.com/index.php?showtopic=877</a>
Przyczepność jest gorsza ale POWIERZCHNIA STYKU JEST WIĘKSZA. Gorsza przyczepność wynika z działającej na motocykl siły odśrodkowej.
<br><hr>sebasbox
<a href="http://forums.superbikeschool.com/index.php?showtopic=877" target="blank" class="link" rel="nofollow">http://forums.superbikeschool.com/index.php?showtopic=877</a>
Przyczepność jest gorsza ale POWIERZCHNIA STYKU JEST WIĘKSZA. Gorsza przyczepność wynika z działającej na motocykl siły odśrodkowej.
<br><hr>sebasbox
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Może podeprę się przełożonym Pana Ibbotta tj. Panem Keith'em Code'em. txa, przeczytaj jak wytrzeźwiejesz... <a href="http://forums.superbikeschool.com/index.php?showtopic=877" target="blank" class="link" rel="nofollow">http://forums.superbikeschool.com/index.php?showtopic=877</a> Przyczepność jest gorsza ale POWIERZCHNIA STYKU JEST WIĘKSZA. Gorsza przyczepność wynika z działającej na motocykl siły odśrodkowej.<br><hr>sebasboxKomentatorzy napisał(a):Andy Ibbott chyba się trochę pomylił pisząc "Operowanie gazem w dużym pochyleniu jest ryzykowne, bo masz wtedy do dyspozycji najmniejszą powierzchnię styku opony z podłożem..." Operowanie gazem jest oczywiście ryzykowne ale powierzchnia styku opony jest większa niż w przypadku jazdy na wprost. Zdecydowanie większe ryzyko wyglebienia wynika z pochylenia jako takiego i działania siły odśrodkowej...<br><hr>sebasbox<br>Komentatorzy napisał(a):napisane jest jak najbardziej prawidłowo - wieksze zlozenie = gorsza przyczepnosc<br><hr>txa<br>Komentatorzy napisał(a):a czytać ze zrozumieniem umie?<br><hr>sebasbox<br>Komentatorzy napisał(a):jak wytrzezwiejesz, to przeczytaj jeszcze raz i sprobuj przemyslec...<br><hr>txa<br>
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Taki fragment wiedzy to nikomu nie pomoże, prędzej namiesza w głowie.
Kto ma za daleko do szkoły jazdy albo do księgarni to niech chociaż obejrzy Twist of the Wrist II
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=mmrHYrQhMik" target="blank" class="link" rel="nofollow">http://www.youtube.com/watch?v=mmrHYrQhMik</a>
Wymagana przyzwoita znajomość angielskiego.<br><hr>gekon
Kto ma za daleko do szkoły jazdy albo do księgarni to niech chociaż obejrzy Twist of the Wrist II
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=mmrHYrQhMik" target="blank" class="link" rel="nofollow">http://www.youtube.com/watch?v=mmrHYrQhMik</a>
Wymagana przyzwoita znajomość angielskiego.<br><hr>gekon
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Bez obrazy kolego ale balans górną częścią ciała to wystarczy do jazdy rowerem a nie motocyklem.<br><hr>gekonKomentatorzy napisał(a):a nie łatwiej napisać że tyłek siedzi, zewnetrzne kolano trzyma bak a balans w zakręcie robiły górną częścia ciała i pozwalamy motocyklowi się prowadzić?<br><hr>bartol44<br>
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Podpisuje się pod Twist of the Wrist II. Bardzo dobry film uświadamiający.<br><hr>gekonKomentatorzy napisał(a):"obserwator" widać że dla Ciebie Bogiem jest Pedrosa - ale to nie kolega "szakil" ma wąskie horyzonty
pewnie za 5 lat pojawi się kolejna szkoła która będzie uczyła jeszcze "inaczej"
jest na sieci filmik porównujący dwóch zawodników i różny sposób jazdy - a osiągają prawe identyczne czasy
<br><hr>tomcy<br>Komentatorzy napisał(a):ktoś zrozumiał o co mi chodziło, a tu mały przykład może nadchodzącej ewolucji:
<a href="http://www.hondaproracing.com/motogp/news/?race_event_report=2225&str=MotoGP%20" target="blank" class="link" rel="nofollow">http://www.hondaproracing.com/motogp/news/?race_event_report=2225&str=MotoGP%20</a>:%20%20-%20Sepang%20-%2027/02/2013
zwróćcie uwagę na pozycję Marquez'a... i to że ma dodatkowy slider na łokciu - taki na "rzepa".
Nie jest on pierwszy który ma taką pozycję na motocyklu i nie pierwszy Kto wie może niedługo zawodnicy będą wykorzystywać łokieć jako dodatkowy punkt podparcia i ta pozycja która jest opisywana w tym artykule (w zasadzie przedruku) przejdzie do lamusa i będzie obiektem kpin niektórych fachowców jak obecnie ta na "Eliasa". udanego dnia<br><hr>szakill<br>Komentatorzy napisał(a):Od kiedy to slider jest punktem podparcia? Jeżeli zawodnicy mieli by się na nich podpierać, to nie wiem czy jedno kółko by wytrzymały? Znam to z autopsji. Kilka lat temu jak po kursach w PM, nagle zacząłem składać moto na którymś z treningów tak, że zacząłem "jeździć na kolanie", jarając się przy tym niezdrowo zacząłem właśnie wręcz podpierać się na nich nawet w zakrętach, które nie wymagały tak dużych złożeń. Po pół godziny zauważyłem, że nie mam już sliderów W celu zapoznania się z przeznaczeniem slidera i tego poco tak naprawdę wystawia się tą nogę, proponuję sięgnąć po Twist of..., bodajże 1. Jeżeli chodzi o powyższy link to w większości pozycja równoległa. I tak jak pisze inny kolega w tym wątku. Bez urazy. Póki co - nie zrozumiesz tego <br><hr>yogi<br>
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
No niby fajnie, ale za tego typu porady powinni się brać fachowcy. To że motocykl jest wyprostowany nie znaczy że zwiększa się powierzchnia styku opony- szczególnie w przypadku opony sportowej jest wręcz odwrotnie.. Po drugie nie ma jednej idealnej pozycji na motocyklu. Popatrzcie jak jeździ Toni Elias, a z polskiego podwórka Meklau.<br><hr>Kolec
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Andy Ibbott to twoim zdaniem nie fachowiec?<br><hr>RockyKomentatorzy napisał(a):No niby fajnie, ale za tego typu porady powinni się brać fachowcy. To że motocykl jest wyprostowany nie znaczy że zwiększa się powierzchnia styku opony- szczególnie w przypadku opony sportowej jest wręcz odwrotnie.. Po drugie nie ma jednej idealnej pozycji na motocyklu. Popatrzcie jak jeździ Toni Elias, a z polskiego podwórka Meklau.<br><hr>Kolec<br>
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
No ale Andy tego nie pisał tylko jakiś koleś ze ścigacza. Pozdro!<br><hr>KolecKomentatorzy napisał(a):No niby fajnie, ale za tego typu porady powinni się brać fachowcy. To że motocykl jest wyprostowany nie znaczy że zwiększa się powierzchnia styku opony- szczególnie w przypadku opony sportowej jest wręcz odwrotnie.. Po drugie nie ma jednej idealnej pozycji na motocyklu. Popatrzcie jak jeździ Toni Elias, a z polskiego podwórka Meklau.<br><hr>Kolec<br>Komentatorzy napisał(a):Andy Ibbott to twoim zdaniem nie fachowiec?<br><hr>Rocky<br>
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Żebyś choć tak w 1/10 potrafił czytać, jak Ibbott pisać: autor - Andy Ibbott | California Superbike School<br><hr>RockyKomentatorzy napisał(a):No niby fajnie, ale za tego typu porady powinni się brać fachowcy. To że motocykl jest wyprostowany nie znaczy że zwiększa się powierzchnia styku opony- szczególnie w przypadku opony sportowej jest wręcz odwrotnie.. Po drugie nie ma jednej idealnej pozycji na motocyklu. Popatrzcie jak jeździ Toni Elias, a z polskiego podwórka Meklau.<br><hr>Kolec<br>Komentatorzy napisał(a):Andy Ibbott to twoim zdaniem nie fachowiec?<br><hr>Rocky<br>Komentatorzy napisał(a):No ale Andy tego nie pisał tylko jakiś koleś ze ścigacza. Pozdro!<br><hr>Kolec<br>
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Przepraszam nie zauważyłem. Albo tłumaczenie jest słabe albo faktycznie mamy dwa sprzeczne stanowiska - choćby podawanym przez Keitha Code'a (link podany przez innego forumowicza). Mimo wszystko też jestem tego zdania iż gorsza przyczepnośc złożenia nie wynika z powierzchni styku opony a działającychna motocykl sił odśrodkowej . Z tego też powodu projektanci opon starają się zwiększyć przyczepność opony w zakręcie m.in. poprzez taką budowę opony, iż powierzchnia ich styku w zakręcie jest większa. Należy też pamiętać iż na opony także działają siły odśrodkowe (względem osi samego koła).<br><hr>KolecKomentatorzy napisał(a):No niby fajnie, ale za tego typu porady powinni się brać fachowcy. To że motocykl jest wyprostowany nie znaczy że zwiększa się powierzchnia styku opony- szczególnie w przypadku opony sportowej jest wręcz odwrotnie.. Po drugie nie ma jednej idealnej pozycji na motocyklu. Popatrzcie jak jeździ Toni Elias, a z polskiego podwórka Meklau.<br><hr>Kolec<br>Komentatorzy napisał(a):Andy Ibbott to twoim zdaniem nie fachowiec?<br><hr>Rocky<br>Komentatorzy napisał(a):No ale Andy tego nie pisał tylko jakiś koleś ze ścigacza. Pozdro!<br><hr>Kolec<br>Komentatorzy napisał(a):Żebyś choć tak w 1/10 potrafił czytać, jak Ibbott pisać: autor - Andy Ibbott | California Superbike School<br><hr>Rocky<br>
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Kolec wyluzuj, życie nie sprowadza się bo wyczynowych opon o bardzo miękkich karkasach, które się odkształcają na maksa w złożeniu. Ibbott moim zdaniem ma na myśli normalne opony na jakich na co dzień jeździ się po ulicach, a tam w złożeniu i powierzchnia jest mniejsza i działają siły = w maksymalnym złożeniu masz najmniejszą przyczepnosć. <br><hr>RockyKomentatorzy napisał(a):No niby fajnie, ale za tego typu porady powinni się brać fachowcy. To że motocykl jest wyprostowany nie znaczy że zwiększa się powierzchnia styku opony- szczególnie w przypadku opony sportowej jest wręcz odwrotnie.. Po drugie nie ma jednej idealnej pozycji na motocyklu. Popatrzcie jak jeździ Toni Elias, a z polskiego podwórka Meklau.<br><hr>Kolec<br>Komentatorzy napisał(a):Andy Ibbott to twoim zdaniem nie fachowiec?<br><hr>Rocky<br>Komentatorzy napisał(a):No ale Andy tego nie pisał tylko jakiś koleś ze ścigacza. Pozdro!<br><hr>Kolec<br>Komentatorzy napisał(a):Żebyś choć tak w 1/10 potrafił czytać, jak Ibbott pisać: autor - Andy Ibbott | California Superbike School<br><hr>Rocky<br>Komentatorzy napisał(a):Przepraszam nie zauważyłem. Albo tłumaczenie jest słabe albo faktycznie mamy dwa sprzeczne stanowiska - choćby podawanym przez Keitha Code'a (link podany przez innego forumowicza). Mimo wszystko też jestem tego zdania iż gorsza przyczepnośc złożenia nie wynika z powierzchni styku opony a działającychna motocykl sił odśrodkowej . Z tego też powodu projektanci opon starają się zwiększyć przyczepność opony w zakręcie m.in. poprzez taką budowę opony, iż powierzchnia ich styku w zakręcie jest większa. Należy też pamiętać iż na opony także działają siły odśrodkowe (względem osi samego koła).<br><hr>Kolec<br>
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
a jaka sile odsrodkawa i skad wziales pod uwage? Przy jakim przyspieszeniu wzdluznym i przy jakim poprzecznym? Bo (oczywiscie jak wytrzezwiejesz!) jezeli przyspieszenie poprzeczne jest mniejsze niz wzdluzne podczas przyspieszania, a wzdluzne w tym momencie zakretu nie wystepuje /steady speed/ i do tego powierzchnie styku mamy wieksza to Gdzie chcesz mniec mniejsza przyczepnosc? Znam Andiego od 2005 roku, a Keitha od 2010 i szanuje mimo, iz wiele rzeczy nie jest adekwatnych /lub jest tylko czesciowo/ - jezeli chodzi o jazdę wyścigową /polecam motovudu Simona Crafara - CALKOWICIE ZAPRZECZAJACE CSS/ dla zbalansowania ekstremizmu. I punkt najwazniejszy - fizyka jest jedna - polecam Dynamike Motocykli Cossaltera /dedykacja Miquela przypomina mi, ze kierowca wyscigowy nie koniecznie nie wie o kinematyce nic / lub ta rysunkowa tego z Padvy pod sponsoringiem Aprili.... Cocco - nie pamietam tytulu ale tez o kinematyce motocykli - z wieloma obrazkami <br><hr>Damian SapinskiKomentatorzy napisał(a):Może podeprę się przełożonym Pana Ibbotta tj. Panem Keith'em Code'em. txa, przeczytaj jak wytrzeźwiejesz...
<a href="http://forums.superbikeschool.com/index.php?showtopic=877" target="blank" class="link" rel="nofollow">http://forums.superbikeschool.com/index.php?showtopic=877</a>
Przyczepność jest gorsza ale POWIERZCHNIA STYKU JEST WIĘKSZA. Gorsza przyczepność wynika z działającej na motocykl siły odśrodkowej.
<br><hr>sebasbox<br>
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Ewidentnie widac, ze pan po lewej siedzi ZBYT BLISKO /niezgodnie z CSS/ zbiornika paliwa lub ma wyjatkowo niedostosowana ergonomie motocykla. Uklad szkieletowo kostny czlowiekia /KAZDEGO/ jest tak skonstruowany ze stopy rozjezdzaja sie na boki gdy przesuwamy tylek do przodu - jednoczesnie nie zmieniajac przesuniecia stop. Przez to pan po lewej /na skutek nieszczesliwego doboru zdjec- bo zazwyczaj instruktorzy CSS tak nie jezdza/ - jest rozciapierzony jak zaba. Ciezko zauwazyc tak szkolny blad u zawodnikow klas FIM - aby ich zewnetrzna noga nie byla rownolegla do pionowej osi motocykla. Pan po prawej nieco lepiej - tylko pol zaby. Proporcjonalnosc przesuniecia ciala do osi wzdluznej zdecydowanie wygrywa pan po lewej ale coz z tego skoro nawet nie stara sie wykorzystac tego do mniejszego przechylenia motocylka badz zwiekszenia predkosci w zakrecie. Pan po prawej przynajmniej stara sie cos zrobic - mimo iz przez schodzenie z moto /i ta nadmierna-niepotrzebna chec jest jego podstawowym bledem/ wychodzi mu wiekszy a nie mniejszy przechyl motocykla. (BTW - umieszczenie zdjec Stonera i jego pozycji jest troche zenujace dla kilku z instruktorow )<br><hr>Damian Sapinski
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
<a href="http://www.motorcycle.com/gallery/gallery.php/v/main/how-tos/traction-control-explained/Traction-Control-Contact-Patch.jpg.html?g2_GALLERYSID=TMP_SESSION_ID_DI_NOISSES_PMT" target="blank" class="link" rel="nofollow">http://www.motorcycle.com/gallery/gallery.php/v/main/how-tos/traction-control-explained/Traction-Control-Contact-Patch.jpg.html?g2_GALLERYSID=TMP_SESSION_ID_DI_NOISSES_PMT</a><br><hr>Damian SapinskiKomentatorzy napisał(a):No niby fajnie, ale za tego typu porady powinni się brać fachowcy. To że motocykl jest wyprostowany nie znaczy że zwiększa się powierzchnia styku opony- szczególnie w przypadku opony sportowej jest wręcz odwrotnie.. Po drugie nie ma jednej idealnej pozycji na motocyklu. Popatrzcie jak jeździ Toni Elias, a z polskiego podwórka Meklau.<br><hr>Kolec<br>Komentatorzy napisał(a):Andy Ibbott to twoim zdaniem nie fachowiec?<br><hr>Rocky<br>Komentatorzy napisał(a):No ale Andy tego nie pisał tylko jakiś koleś ze ścigacza. Pozdro!<br><hr>Kolec<br>Komentatorzy napisał(a):Żebyś choć tak w 1/10 potrafił czytać, jak Ibbott pisać: autor - Andy Ibbott | California Superbike School<br><hr>Rocky<br>Komentatorzy napisał(a):Przepraszam nie zauważyłem. Albo tłumaczenie jest słabe albo faktycznie mamy dwa sprzeczne stanowiska - choćby podawanym przez Keitha Code'a (link podany przez innego forumowicza). Mimo wszystko też jestem tego zdania iż gorsza przyczepnośc złożenia nie wynika z powierzchni styku opony a działającychna motocykl sił odśrodkowej . Z tego też powodu projektanci opon starają się zwiększyć przyczepność opony w zakręcie m.in. poprzez taką budowę opony, iż powierzchnia ich styku w zakręcie jest większa. Należy też pamiętać iż na opony także działają siły odśrodkowe (względem osi samego koła).<br><hr>Kolec<br>Komentatorzy napisał(a):Kolec wyluzuj, życie nie sprowadza się bo wyczynowych opon o bardzo miękkich karkasach, które się odkształcają na maksa w złożeniu. Ibbott moim zdaniem ma na myśli normalne opony na jakich na co dzień jeździ się po ulicach, a tam w złożeniu i powierzchnia jest mniejsza i działają siły = w maksymalnym złożeniu masz najmniejszą przyczepnosć. <br><hr>Rocky<br>
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Keith Code jest dobry do uczenia precli jak przywiązać frędzle do lusterek, żeby nie wkręcały się we włosy na klacie!<br><hr>AndyKomentatorzy napisał(a):No niby fajnie, ale za tego typu porady powinni się brać fachowcy. To że motocykl jest wyprostowany nie znaczy że zwiększa się powierzchnia styku opony- szczególnie w przypadku opony sportowej jest wręcz odwrotnie.. Po drugie nie ma jednej idealnej pozycji na motocyklu. Popatrzcie jak jeździ Toni Elias, a z polskiego podwórka Meklau.<br><hr>Kolec<br>Komentatorzy napisał(a):Andy Ibbott to twoim zdaniem nie fachowiec?<br><hr>Rocky<br>Komentatorzy napisał(a):No ale Andy tego nie pisał tylko jakiś koleś ze ścigacza. Pozdro!<br><hr>Kolec<br>Komentatorzy napisał(a):Żebyś choć tak w 1/10 potrafił czytać, jak Ibbott pisać: autor - Andy Ibbott | California Superbike School<br><hr>Rocky<br>Komentatorzy napisał(a):Przepraszam nie zauważyłem. Albo tłumaczenie jest słabe albo faktycznie mamy dwa sprzeczne stanowiska - choćby podawanym przez Keitha Code'a (link podany przez innego forumowicza). Mimo wszystko też jestem tego zdania iż gorsza przyczepnośc złożenia nie wynika z powierzchni styku opony a działającychna motocykl sił odśrodkowej . Z tego też powodu projektanci opon starają się zwiększyć przyczepność opony w zakręcie m.in. poprzez taką budowę opony, iż powierzchnia ich styku w zakręcie jest większa. Należy też pamiętać iż na opony także działają siły odśrodkowe (względem osi samego koła).<br><hr>Kolec<br>
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
chciałbym wiedzieć co to układ szkieletowo kostny. Uczyłem się że szkielet to kości, ale najwidoczniej mój nauczyciel anatomii to gułaj był.Z tym tyłkiem do przodu to też niebardzo wiem o co chodzi, ale widać jesteś ekspertem i mi to zaraz wyjasnisz. Kolana może i się rozsuwają, ale jak mogą się rozsunąć stopy bez zmiany jej pozycji to nie wiem. Tak jakby iść i stać jednocześnie.<br><hr>wiktorKomentatorzy napisał(a):Ewidentnie widac, ze pan po lewej siedzi ZBYT BLISKO /niezgodnie z CSS/ zbiornika paliwa lub ma wyjatkowo niedostosowana ergonomie motocykla. Uklad szkieletowo kostny czlowiekia /KAZDEGO/ jest tak skonstruowany ze stopy rozjezdzaja sie na boki gdy przesuwamy tylek do przodu - jednoczesnie nie zmieniajac przesuniecia stop. Przez to pan po lewej /na skutek nieszczesliwego doboru zdjec- bo zazwyczaj instruktorzy CSS tak nie jezdza/ - jest rozciapierzony jak zaba. Ciezko zauwazyc tak szkolny blad u zawodnikow klas FIM - aby ich zewnetrzna noga nie byla rownolegla do pionowej osi motocykla. Pan po prawej nieco lepiej - tylko pol zaby. Proporcjonalnosc przesuniecia ciala do osi wzdluznej zdecydowanie wygrywa pan po lewej ale coz z tego skoro nawet nie stara sie wykorzystac tego do mniejszego przechylenia motocylka badz zwiekszenia predkosci w zakrecie. Pan po prawej przynajmniej stara sie cos zrobic - mimo iz przez schodzenie z moto /i ta nadmierna-niepotrzebna chec jest jego podstawowym bledem/ wychodzi mu wiekszy a nie mniejszy przechyl motocykla. (BTW - umieszczenie zdjec Stonera i jego pozycji jest troche zenujace dla kilku z instruktorow )<br><hr>Damian Sapinski<br>
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
wypowiadam sie jako laik wiec prosze o wyrozumialosc: czemu Å‚atwiej jest zlozyc sie glebiej w zakrecie jadac razem z plecakiem?
jak pozbyc sie uczucia braku przyczepnosci jadac samemu? <br><hr>kurczak198
jak pozbyc sie uczucia braku przyczepnosci jadac samemu? <br><hr>kurczak198
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Pozwolę sobie coś sprostowaćKomentatorzy napisał(a):Może podeprę się przełożonym Pana Ibbotta tj. Panem Keith'em Code'em. txa, przeczytaj jak wytrzeźwiejesz...
<a href="http://forums.superbikeschool.com/index.php?showtopic=877" target="blank" class="link" rel="nofollow">http://forums.superbikeschool.com/index.php?showtopic=877</a>
Przyczepność jest gorsza ale POWIERZCHNIA STYKU JEST WIĘKSZA. Gorsza przyczepność wynika z działającej na motocykl siły odśrodkowej.
<br><hr>sebasbox<br>
Może się to wydać paradoksalne, ale siła tarcia (czyli owa przyczepność) nie zależy w ogóle od powierzchni styku opony z podłożem. Zależy tylko i wyłącznie od materiału i siły nacisku opony na podłoże.
Siła nacisku ma wartość F*cos(x), gdzie x to kąt odchylenia motocykla od pionu.
Dla 0 stopni ma wartość 1 i maleje aż do 90*, gdzie przyjmuje wartość zero. Kto ogarnia matematykę, na pewno o tym wie
Dopiero z powyższego można jednoznacznie wywnioskować, skąd pochodzi niższa przyczepność w pochyleniu.
Za to siła dośrodkowa (i odśrodkowa - uogólniając - to te same siły) jest niezbędna dla istnienia siły tarcia.<br><hr>kluski
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Kąt wektora siły względem jezdni (docisku), a nie powierzchnia docisku - powierzchnia docisku jest tylko efektem wtórnym - Andy ucz się fizyki <br><hr>Fizyk
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Posty: 61
• Strona 3 z 4 • 1, 2, 3, 4
Powrót do Komentarze do artykułów na Ścigacz.pl
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot], Google [Bot] i 3 gości