Zobacz wątek - Napęd - konieczna wymiana ?

Napęd - konieczna wymiana ?

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Moderatorzy: Walenty, Movi, adam_tomasz, Czester, madcap, Leg1oN, Lovtza, Terror, melvin, Landryss25, kravec, gelo007, Bostorn, Miczab, leff, henio12323, rosa, cycu_rsko

Napęd - konieczna wymiana ?

Postprzez power_bit » 19/11/2012, 18:53

Siema,
Łańcuch w moim motocyklu stracił kilka o-ringów, po za tym nie jest jakoś specjalnie rozciągnięty czy nierówny. Pytanie czy muszę go koniecznie wymienić, czy może pociągnie jeszcze z 2, 3 tys w kolejnym sezonie? Mówiąc szczerze trochę już kasy wpakowałem w maszynę, problematyczne będzie wyciągniecie kolejnych 5 stówek na napęd do wiosny.
Avatar użytkownika
power_bit
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1258
Dołączył(a): 27/9/2010, 15:42
Lokalizacja: Września


Postprzez rosiboj » 19/11/2012, 21:21

Mozesz spokojnie pojezdzic te 2 , 3 tys i pozniej razem z napedem wymienic tez lozyska ktore uda ci sie rozpierdzielic tym lancuchem.
Tysiąc serc jedno bicie one direction ponad życie
Avatar użytkownika
rosiboj
Moderator
 
Posty: 2210
Dołączył(a): 8/3/2012, 15:29
Lokalizacja: mam wiedziec?

Postprzez mirekm71 » 19/11/2012, 21:48

Ale ze jakich oringow? Chodzi Ci o gumowe uszczeleczki? A jak sie tego dopatrzyles? Ogladasz go z lupa? A po co Ci te gumki? Nasmarowany jest, niewyciagniety to jezdzij.
Avatar użytkownika
mirekm71
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1150
Dołączył(a): 7/6/2010, 23:55
Lokalizacja: Brzeg

Postprzez rosiboj » 19/11/2012, 22:01

zgaduje ze "o-ringi" o ktorych mowi to pewnie rolki. Kiedys (nie wiem jak) padla mi taka jedna rolka, czyli bylo sam sworzen. Przez to powstala taka dziwna dziura i lancuch szarpal, nie ciagnol plynnie. Dalo sie to czuc, skoro on ma kilka rolek wywalonych to nie dziwie sie ,ze juz troszke wpakowal w to moto.
Tysiąc serc jedno bicie one direction ponad życie
Avatar użytkownika
rosiboj
Moderator
 
Posty: 2210
Dołączył(a): 8/3/2012, 15:29
Lokalizacja: mam wiedziec?

Postprzez mirekm71 » 19/11/2012, 22:02

No jesli rolki to wymiana bezwzgledna.
Avatar użytkownika
mirekm71
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1150
Dołączył(a): 7/6/2010, 23:55
Lokalizacja: Brzeg

Postprzez power_bit » 19/11/2012, 23:32

Nie mówię o stalowych rolkach, tylko tych gumkach miedzy rolkami właśnie, w załączniku daje poglądowe foto, oczywiście to nie mój łańcuch, bo ten faktycznie zaszedł już rdzą :D


Obrazek (otwórz link)
Avatar użytkownika
power_bit
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1258
Dołączył(a): 27/9/2010, 15:42
Lokalizacja: Września

Postprzez rosiboj » 19/11/2012, 23:37

Bez gumek da sie jezdzic :lol: Tylko teraz to kwestia czasu jak lanuch szlak zacznie trafiac zwlaszcza teraz kiedy zimno i mokro
Tysiąc serc jedno bicie one direction ponad życie
Avatar użytkownika
rosiboj
Moderator
 
Posty: 2210
Dołączył(a): 8/3/2012, 15:29
Lokalizacja: mam wiedziec?

Postprzez Jasiu123 » 19/11/2012, 23:40

Dokładnie ale skoro nie rozciągnięty to 3 tyś spokojnie wytrzyma:)
Jasiu123
Świeżak
 
Posty: 380
Dołączył(a): 27/8/2012, 22:28

Postprzez power_bit » 19/11/2012, 23:41

Teraz nie jeżdżę, rozchodzi się o kolejny sezon, by łańcuch wytrzymał do lata, potem zostanie wymieniony.
Niektóre chwile, zapomina się przez całe życie
Avatar użytkownika
power_bit
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1258
Dołączył(a): 27/9/2010, 15:42
Lokalizacja: Września

Postprzez henio12323 » 19/11/2012, 23:43

spoko mozna smigac. oczywiscie przyspieszy to zuzycie... no ale sa łancuchy bezorignowe które są identyczne pod względem materiałów itp tylko ze posiadaja uszczelnie nie które dodatkowo chroni... wiec od tak z wyajzdu na wyjazd łancucha takim czyms nie załatwi ;P napęd tak czy siak bedzie miał do wymiany w całości. bo przez brak oringów nie bedzie sie równomiernie rozciągał i zębatki szybciej poleca... ale tyle co chce wyjeździc spoko da rade :D
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 25963
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez power_bit » 19/11/2012, 23:50

henio12323 napisał(a):spoko mozna smigac. oczywiscie przyspieszy to zuzycie... no ale sa łancuchy bezorignowe które są identyczne pod względem materiałów itp tylko ze posiadaja uszczelnie nie które dodatkowo chroni... wiec od tak z wyajzdu na wyjazd łancucha takim czyms nie załatwi ;P napęd tak czy siak bedzie miał do wymiany w całości. bo przez brak oringów nie bedzie sie równomiernie rozciągał i zębatki szybciej poleca... ale tyle co chce wyjeździc spoko da rade :D


Odpowiadasz na ten post do mojej osoby, czy mówisz do innych pomijając mnie ? "nie załatwi" "będzie miał" ?
Rozwiązaniem jest wymiana samego łańcucha ? Czy może po prostu jeździć jak jest i wymienić za jakiś czas całość ?
Avatar użytkownika
power_bit
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1258
Dołączył(a): 27/9/2010, 15:42
Lokalizacja: Września

Postprzez Jasiu123 » 19/11/2012, 23:59

Nie wymienia się samego łańcucha bo to się mija z celem. Pośmigaj jeszcze, dojedz napęd (do granic zdrowego rozsądku oczywiście) a potem wymień całość. Jak napęd będzie do wymiany to da o sobie znać i na pewno bedziesz wiedział że już czas na wymianę
Jasiu123
Świeżak
 
Posty: 380
Dołączył(a): 27/8/2012, 22:28

Postprzez Invi » 20/11/2012, 09:08

Dobrze smaruj i jeździj ;)


Rosiboj napisał(a):zgaduje ze "o-ringi" o ktorych mowi to pewnie rolki.


Ja tam zawsze myślałem że jak ktoś mówi o-ring to mu chodzi o o-ring, ale co ja tam wiem...
Avatar użytkownika
Invi
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 6272
Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12

Postprzez power_bit » 27/12/2012, 20:40

Odświeżam temat ponieważ dostałem cynka od znajomego, że sprowadził fazera na części i jest tam również napęd.
Zestaw (dwie zębatki i łańcuch) mogę dostać za przysłowiową flaszkę. Pytanie czy warto bawić się w zakładanie używanego napędu? Łańcuch i zębatki są firmy DID, nie widać na nich jakiegoś większego zużycia, wszystkie oringi są całe, koła zębate nie są wytarte, dotyczy to również zębatki zdawczej. Wszystko jednak leży w kartonie, motocykl jest w klamotach i łańcuch może być np. rozciągnięty, ale z drugiej strony będzie mnie to kosztowało 0,5 krupnika za 18zł :)
Avatar użytkownika
power_bit
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1258
Dołączył(a): 27/9/2010, 15:42
Lokalizacja: Września

Postprzez Seba_ER5 » 27/12/2012, 20:59

Sprawdz jego zuzycie. Wedlug serwisowki. Patrz ze moze byc nierowno rozciagniety. Jest zima zbieraj na nowy naped.
Avatar użytkownika
Seba_ER5
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 5194
Dołączył(a): 27/8/2007, 19:58

Postprzez Jasiu123 » 27/12/2012, 23:32

Bierz. Nawet jak bedzie do dupy łańcuch to bedziesz miał zębatki. To i tak praktycznie za darmo.
Jasiu123
Świeżak
 
Posty: 380
Dołączył(a): 27/8/2012, 22:28

Postprzez henio12323 » 28/12/2012, 00:01

chyba że też zębatki wyśmigane :D wtedy nie ma sensu, bo nawet z nowym łancuchem, i starymi zebatkami daleko nie zajedzie. jak kolega wyzej napisał - sprawdź jak to wygląda potem myśl.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 25963
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez power_bit » 28/12/2012, 00:26

Sprawdzałem i wizualnie wygląda bardzo dobrze, koła zębate są proste nie zjechane. Łańcuch wygląda w zasadzie jak nowy, nie jest zawalony syfem, piachem. Wiadomo, że najlepiej jest kupić nowy napęd, ale może warto chociaż sprawdzić czy coś z tego będzie skoro nic nie kosztuje.
Niektóre chwile, zapomina się przez całe życie
Avatar użytkownika
power_bit
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1258
Dołączył(a): 27/9/2010, 15:42
Lokalizacja: Września



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości




na gr