Napęd - konieczna wymiana ?
Posty: 18
• Strona 1 z 1
Napęd - konieczna wymiana ?
Siema,
Łańcuch w moim motocyklu stracił kilka o-ringów, po za tym nie jest jakoś specjalnie rozciągnięty czy nierówny. Pytanie czy muszę go koniecznie wymienić, czy może pociągnie jeszcze z 2, 3 tys w kolejnym sezonie? Mówiąc szczerze trochę już kasy wpakowałem w maszynę, problematyczne będzie wyciągniecie kolejnych 5 stówek na napęd do wiosny.
Łańcuch w moim motocyklu stracił kilka o-ringów, po za tym nie jest jakoś specjalnie rozciągnięty czy nierówny. Pytanie czy muszę go koniecznie wymienić, czy może pociągnie jeszcze z 2, 3 tys w kolejnym sezonie? Mówiąc szczerze trochę już kasy wpakowałem w maszynę, problematyczne będzie wyciągniecie kolejnych 5 stówek na napęd do wiosny.
-
power_bit - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 1258
- Dołączył(a): 27/9/2010, 15:42
- Lokalizacja: Września
Ale ze jakich oringow? Chodzi Ci o gumowe uszczeleczki? A jak sie tego dopatrzyles? Ogladasz go z lupa? A po co Ci te gumki? Nasmarowany jest, niewyciagniety to jezdzij.
-
mirekm71 - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 1150
- Dołączył(a): 7/6/2010, 23:55
- Lokalizacja: Brzeg
zgaduje ze "o-ringi" o ktorych mowi to pewnie rolki. Kiedys (nie wiem jak) padla mi taka jedna rolka, czyli bylo sam sworzen. Przez to powstala taka dziwna dziura i lancuch szarpal, nie ciagnol plynnie. Dalo sie to czuc, skoro on ma kilka rolek wywalonych to nie dziwie sie ,ze juz troszke wpakowal w to moto.
Tysiąc serc jedno bicie one direction ponad życie
-
rosiboj - Moderator
- Posty: 2217
- Dołączył(a): 8/3/2012, 15:29
- Lokalizacja: mam wiedziec?
-
mirekm71 - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 1150
- Dołączył(a): 7/6/2010, 23:55
- Lokalizacja: Brzeg
Nie mówię o stalowych rolkach, tylko tych gumkach miedzy rolkami właśnie, w załączniku daje poglądowe foto, oczywiście to nie mój łańcuch, bo ten faktycznie zaszedł już rdzą
(otwórz link)
(otwórz link)
-
power_bit - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 1258
- Dołączył(a): 27/9/2010, 15:42
- Lokalizacja: Września
spoko mozna smigac. oczywiscie przyspieszy to zuzycie... no ale sa łancuchy bezorignowe które są identyczne pod względem materiałów itp tylko ze posiadaja uszczelnie nie które dodatkowo chroni... wiec od tak z wyajzdu na wyjazd łancucha takim czyms nie załatwi ;P napęd tak czy siak bedzie miał do wymiany w całości. bo przez brak oringów nie bedzie sie równomiernie rozciągał i zębatki szybciej poleca... ale tyle co chce wyjeździc spoko da rade
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
henio12323 napisał(a):spoko mozna smigac. oczywiscie przyspieszy to zuzycie... no ale sa łancuchy bezorignowe które są identyczne pod względem materiałów itp tylko ze posiadaja uszczelnie nie które dodatkowo chroni... wiec od tak z wyajzdu na wyjazd łancucha takim czyms nie załatwi ;P napęd tak czy siak bedzie miał do wymiany w całości. bo przez brak oringów nie bedzie sie równomiernie rozciągał i zębatki szybciej poleca... ale tyle co chce wyjeździc spoko da rade
Odpowiadasz na ten post do mojej osoby, czy mówisz do innych pomijając mnie ? "nie załatwi" "będzie miał" ?
Rozwiązaniem jest wymiana samego łańcucha ? Czy może po prostu jeździć jak jest i wymienić za jakiś czas całość ?
-
power_bit - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 1258
- Dołączył(a): 27/9/2010, 15:42
- Lokalizacja: Września
Nie wymienia się samego łańcucha bo to się mija z celem. Pośmigaj jeszcze, dojedz napęd (do granic zdrowego rozsądku oczywiście) a potem wymień całość. Jak napęd będzie do wymiany to da o sobie znać i na pewno bedziesz wiedział że już czas na wymianę
- Jasiu123
- Świeżak
- Posty: 380
- Dołączył(a): 27/8/2012, 22:28
Odświeżam temat ponieważ dostałem cynka od znajomego, że sprowadził fazera na części i jest tam również napęd.
Zestaw (dwie zębatki i łańcuch) mogę dostać za przysłowiową flaszkę. Pytanie czy warto bawić się w zakładanie używanego napędu? Łańcuch i zębatki są firmy DID, nie widać na nich jakiegoś większego zużycia, wszystkie oringi są całe, koła zębate nie są wytarte, dotyczy to również zębatki zdawczej. Wszystko jednak leży w kartonie, motocykl jest w klamotach i łańcuch może być np. rozciągnięty, ale z drugiej strony będzie mnie to kosztowało 0,5 krupnika za 18zł
Zestaw (dwie zębatki i łańcuch) mogę dostać za przysłowiową flaszkę. Pytanie czy warto bawić się w zakładanie używanego napędu? Łańcuch i zębatki są firmy DID, nie widać na nich jakiegoś większego zużycia, wszystkie oringi są całe, koła zębate nie są wytarte, dotyczy to również zębatki zdawczej. Wszystko jednak leży w kartonie, motocykl jest w klamotach i łańcuch może być np. rozciągnięty, ale z drugiej strony będzie mnie to kosztowało 0,5 krupnika za 18zł
-
power_bit - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 1258
- Dołączył(a): 27/9/2010, 15:42
- Lokalizacja: Września
Sprawdz jego zuzycie. Wedlug serwisowki. Patrz ze moze byc nierowno rozciagniety. Jest zima zbieraj na nowy naped.
-
Seba_ER5 - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 5221
- Dołączył(a): 27/8/2007, 19:58
chyba że też zębatki wyśmigane wtedy nie ma sensu, bo nawet z nowym łancuchem, i starymi zebatkami daleko nie zajedzie. jak kolega wyzej napisał - sprawdź jak to wygląda potem myśl.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Sprawdzałem i wizualnie wygląda bardzo dobrze, koła zębate są proste nie zjechane. Łańcuch wygląda w zasadzie jak nowy, nie jest zawalony syfem, piachem. Wiadomo, że najlepiej jest kupić nowy napęd, ale może warto chociaż sprawdzić czy coś z tego będzie skoro nic nie kosztuje.
Niektóre chwile, zapomina się przez całe życie
-
power_bit - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 1258
- Dołączył(a): 27/9/2010, 15:42
- Lokalizacja: Września
Posty: 18
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości