Zobacz wątek - Rejestracja większej pojemności na kat. A2
NAS Analytics TAG

Rejestracja większej pojemności na kat. A2

Przepisy, prawo
_________

Rejestracja większej pojemności na kat. A2

Postprzez marcin325 » 6/7/2012, 10:31

Tak jak w temacie, mam pytanie odnośnie wprowadzenia przyszłej kat. A2 motocykli o mocy nieprzekraczającej 35 kW i stosunku mocy do masy nieprzekraczającym 0,2 kW/kg oraz niepochodzące od pojazdów o mocy przekraczającej dwukrotność mocy takiego motocykla. A dokładniej chodzi mi o to, czy byłaby możliwość zarejestrowania np. Kawasaki Z750 czy też innego podobnego motocykla o podobnej mocy na kat.A2. Gdzieś czytałem że można zablokować motor do 25kW, owe blokady znalazłem na ebay'u, można sprowadzić je z Niemiec ponieważ tam są zakładane dla młodych motocyklistów. Czy po założeniu takich blokad np do tej Z'tki i ograniczeniu mocy z około 110km do ok. 34km byłby jakiś sposób na rejestracje w Polsce na A2? Po założeniu takich blokad jakaś hamowania czy coś?

link do blokady: http://www.ebay.de/itm/Drossel-Drossels ... 500wt_1156
Avatar użytkownika
marcin325
Świeżak
 
Posty: 43
Dołączył(a): 3/12/2011, 21:59


Postprzez Kawa96 » 6/7/2012, 13:15

Prawko A2 - motocykle o mocy nie przekraczającej 35KW, co wychodzi około 48 koni. Aby prawko A2 było ważne na dany sprzęt, nie można nakładać blokad na motocykl o mocy przekraczającej DWUKROTNOŚĆ - czyli 48x2 = 96 koni mechanicznych. Nie można blokować motocykli o mocy powyżej 96 koni. Przynajmniej tak to od zawsze rozumowałem, możliwe że jest inaczej. Zetka ma około 106 koni, więc raczej nie przejdzie.
Yamaha YZF-R 125
Avatar użytkownika
Kawa96
Świeżak
 
Posty: 12
Dołączył(a): 4/6/2012, 21:58
Lokalizacja: Rzeszów

Postprzez marcin325 » 6/7/2012, 13:45

ten VIN jest wpisany w jakiś papierach i dołączany do blokady, w celu potwierdzenia że jest to "oryginalna" blokada? - a co do tej dwukrotności to nie mam pojęcia jak to będzie, ale całkiem możliwe że tak jak piszesz Kawa96
Avatar użytkownika
marcin325
Świeżak
 
Posty: 43
Dołączył(a): 3/12/2011, 21:59

Postprzez Kawa96 » 6/7/2012, 15:33

cJarek napisał(a):
Kawa96 napisał(a): Aby prawko A2 bylo wazne na dany sprzet, nie mozna nakladac blokad na motocykl o mocy przekraczajacej DWUKROTNOSC - czyli 48x2 = 96 koni mechanicznych.


Skad ta informacja?



Stąd.

A2 motocykli o mocy nieprzekraczającej 35 kW i stosunku mocy do masy nieprzekraczającym 0,2 kW/kg oraz niepochodzące od pojazdów o mocy przekraczającej dwukrotność mocy takiego motocykla.
Yamaha YZF-R 125
Avatar użytkownika
Kawa96
Świeżak
 
Posty: 12
Dołączył(a): 4/6/2012, 21:58
Lokalizacja: Rzeszów

Postprzez Kawa96 » 6/7/2012, 20:18

Moim źródłem był tekst autora tematu, pierwsze pare linijek, ale oprócz tego sam o tym czytałem.
Yamaha YZF-R 125
Avatar użytkownika
Kawa96
Świeżak
 
Posty: 12
Dołączył(a): 4/6/2012, 21:58
Lokalizacja: Rzeszów

Postprzez mati22252 » 7/7/2012, 12:54

To ja mam pytanie. Skąd oni będą wiedzieli, że mój motocykl miał większą moc, gdy w dokumentach mam wpisane 25kw i brak info o blokadach? Motocykl to zzr600 z Niemiec. W ich dokumentach była o tym mowa w polsce wpisali w dowód tylko moc bez info o blokadach.
Avatar użytkownika
mati22252
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 805
Dołączył(a): 12/4/2012, 17:04
Lokalizacja: Żagań/ Poznań

Postprzez madcap » 7/7/2012, 14:46

na to pytanie teraz przy braku uregulowań prawnych nikt nie odpowie
cokolwiek wyczytasz na to pytanie to będą czyjeś spekulacje
nie ma jeszcze jakichkolwiek rozporządzeń normujących to, byc może coś ukaże na jesieni, ale to też tylko być może
(...) Jeżeli w CV napiszesz "2012-2014: sommelier - freelancer" to nikt się nie domyśli, że dwa lata chlałeś z rozpaczy po utracie poprzedniej pracy.
Avatar użytkownika
madcap
Administrator
 
Posty: 5896
Dołączył(a): 26/5/2009, 19:03
Lokalizacja: wieje wiatr?

Postprzez batonik » 13/1/2013, 02:52

Czy już coś wiadomo w sprawie ew. kastracji motocykli i mocy przekraczającej 35 kW?

W jaki sposób można będzie założyć blokady? (+ jaka cena wchodzi w grę)
Jak przy kontroli policja będzie wiedziała, że motocykl jest odblokowany i ma więcej mocy niż powinien?
batonik
Świeżak
 
Posty: 3
Dołączył(a): 13/1/2013, 02:45
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Postprzez SkoQ » 13/1/2013, 10:11

Myślę, że po części te blokady będą fikcyjne. Nie wierzę, że w każdym patrolu policji będzie ktoś kto ogarnia wszyskie maszyny do 96 KM i wie jak wyglądają w danym modelu blokady.
Motocykle sportowe są do jazdy sportowej, a nie do nauki.
Avatar użytkownika
SkoQ
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2406
Dołączył(a): 15/7/2012, 09:11
Lokalizacja: Tarnów (KTA)

Postprzez mati22252 » 13/1/2013, 18:06

Blokady są mocowane wewnątrz króćca dolotowego więc jest nie widoczna. Jedyna możliwość na sprawdzenie czy tam siedzi to rozebranie pół moto.
Avatar użytkownika
mati22252
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 805
Dołączył(a): 12/4/2012, 17:04
Lokalizacja: Żagań/ Poznań

Postprzez fincher » 13/1/2013, 18:22

Można jeszcze blokowac komputer jak w przypadku gSXR600 którego suzuki wpuszcza pod kategorię A2.
Można załozyć blokadę rollgazu by nie dało sie odkręcić manetki do końca tylko np 50%.
Zwężki w króćcach ssących.
DragStar125>CBR125>FZS600>FZ6n
Avatar użytkownika
fincher
Bywalec
 
Posty: 822
Dołączył(a): 20/6/2011, 21:45

Postprzez Buchoo » 16/3/2013, 00:24

Trochę odkop, ale pytanie na temat.

Czy ktoś już miał może do czynienia z ograniczaniem mocy?
Weźmy za przykład Bandit 600, co bym musiał po kolei zrobić, by w końcu ujrzeć w dowodzie rejestracyjnym upragnione 25/35kW.
Przegląd, hamownia, rzeczoznawca, latanie po urzędach? Póki co, odpowiedzi 'myśle','wydaje mi się','chyba'
Avatar użytkownika
Buchoo
Świeżak
 
Posty: 11
Dołączył(a): 15/3/2013, 22:41
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój

Postprzez SMGmotocykle » 30/3/2013, 10:21

Witam z mocą na a2 jest tak: każde moto które ma do 70 kW (95 KM) można zablokować stosunek mocy do masy Q sie zmienia po blokadzie czyli moc 35kW i masa powyżej 175kg (czyli praktycznie wszystkie większe moto) daje nam Q poniżej 0.2 kw/kg.
blokada nie wpływa na trwałość silnika.
SMGmotocykle
Świeżak
 
Posty: 20
Dołączył(a): 29/3/2013, 16:09
Lokalizacja: garbów lubelskie

Postprzez SMGmotocykle » 30/3/2013, 10:23

we wtorek 02.04 idę rejestrować xj6 z zdławioną mocą do 33kW , odezwę się jak będę miał dowód w ręce:)
SMGmotocykle
Świeżak
 
Posty: 20
Dołączył(a): 29/3/2013, 16:09
Lokalizacja: garbów lubelskie

Postprzez leff » 30/3/2013, 19:19

a jakie masz kwity na ta blokade?
Twoj podpis jest za dlugi
Avatar użytkownika
leff
ZlyCzlowiek
 
Posty: 4442
Dołączył(a): 30/9/2008, 09:22
Lokalizacja: sercem WX

Postprzez Harakiri 7 » 1/4/2013, 12:59

cJarek napisał(a):W Germanii dziala to w nastepujacy sposob: Blokada jest do danego typu moto, w jej papierach masz wpisany VIN pojazdu. Z tymi papierami idziesz do TÜV, gdzie poswiadczaja Ci, ze blokada jest zalozona (tzn. patrza czy jest na miejscu) i z tym potwierdzeniem idziesz i poprawiasz dowod na 34 KM. Przy sciagnieciu to samo w druga strone.

Mysle ze w PL bedzie dokladnie tak samo. Wazne jest, ze w papierach blokady jest VIN i nr. homologacji.


Kolego, cos slyszales ale nie do konca wiesz jak to funkcjonuje.

Do zestawu dlawiacego masz tzw ABE ( Allgeneine Betriebs Erlaubnis ). Po zamontowaniu jedzie sie z pojazdem nie do TÜV'u tylko do Baurad'u ( Verkehrsamt ) i tam rzeczoznawca ( AASOP ) sprawdza pojazd i papiery. Jezeli wszystko sie zgadza dokonuje wpisu w Zulassungsbescheinigung Teil II. Zostaje wydany Ci Zulassungsbescheinigung Teil I.

marcin325 napisał(a):... czy byłaby możliwość zarejestrowania np. Kawasaki Z750 czy też innego podobnego motocykla o podobnej mocy na kat.A2.


Sam podales prawny przepis dotyczacy mocy w stosunku nie wiekszym niz x2 = 70 kW

Wiec nie da rady. Pomijam juz fakt, ze nie rejestruje sie motocykla na dana kat. PJ. Kategorie PJ musisz miec adekwatna do wymogoow prawnych

:wink:
Harakiri 7
Bywalec
 
Posty: 555
Dołączył(a): 1/4/2013, 12:48
Lokalizacja: wies

Postprzez SMGmotocykle » 2/4/2013, 18:05

Witam dzis zarejestrowałem XJ6 i mam wbite w dowód 33kW blokada i cała procedura działa bez zarzutu:) pozdrawiam i zapraszam zainteresowanych na www.smgmotocykle.pl
SMGmotocykle
Świeżak
 
Posty: 20
Dołączył(a): 29/3/2013, 16:09
Lokalizacja: garbów lubelskie

Postprzez Buchoo » 2/4/2013, 18:37

moglbys opisac papierkowa droge od dostarczenia do ciebie niezablokowanego moto, do otrzymania dowodu z 33kw? Byłbym wdzięczny.
/offtop. Drogo macie to blokowanie :P
Avatar użytkownika
Buchoo
Świeżak
 
Posty: 11
Dołączył(a): 15/3/2013, 22:41
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój

Postprzez SMGmotocykle » 2/4/2013, 19:45

Dostarczasz moto (jeśli jest już zarejestrowane) badamy moc wejsciowa ,projektujemy montujemy i kalibrujemy blokadę tak aby uzyskać moc jak najbardziej zbliżona do 35kw (w przypadku xj6 udało sie 33kw) robimy opis techniczny robimy rozszeżone badanie techniczne ,wystawiamy fakture i z takim kompletem dokumentacji do wydziału . ps co do ceny powiem tak sprzęt wiedza i umiejętnosci muszą kosztowac dodatkowo badania i cała reszta no i nasze kochane podatki:) wiec to sumując wcale tak drogo jednak nie wychodzi:) droga to jest benzyna na stacji. i jeszcze jedna myśl sie nasuwa drogo w porównaniu do czego? do bułki rzeczywiście całkiem sporo ale porównując do nowego nielota drimelinera lotu to znikoma cena :) poz
SMGmotocykle
Świeżak
 
Posty: 20
Dołączył(a): 29/3/2013, 16:09
Lokalizacja: garbów lubelskie

Postprzez Buchoo » 2/4/2013, 19:58

SMGmotocykle napisał(a):Dostarczasz moto (jeśli jest już zarejestrowane) badamy moc wejsciowa ,projektujemy montujemy i kalibrujemy blokadę tak aby uzyskać moc jak najbardziej zbliżona do 35kw (w przypadku xj6 udało sie 33kw) robimy opis techniczny robimy rozszeżone badanie techniczne ,wystawiamy fakture i z takim kompletem dokumentacji do wydziału . ps co do ceny powiem tak sprzęt wiedza i umiejętnosci muszą kosztowac dodatkowo badania i cała reszta no i nasze kochane podatki:) wiec to sumując wcale tak drogo jednak nie wychodzi:) droga to jest benzyna na stacji. i jeszcze jedna myśl sie nasuwa drogo w porównaniu do czego? do bułki rzeczywiście całkiem sporo ale porównując do nowego nielota drimelinera lotu to znikoma cena :) poz

Badacie moc wesciowa, to:
Jeśli przyjechałbym fazerem, ktory w papierach ma 70kW, wy go wyhamujecie na 72 - będzie jakiś problem?
2.
Sprawdza was ktoś z tymi blokadami, czy np. nie zostały zdjęte zaraz po hamowaniu, wystarczy ze na papierze wszystko się zgadza?
Żadna trzecia osoba/instytucja poza wami i wydziałem?
Ile trwa cały zabieg- godziny, dni?
3.
Drogo jak, np celuje w moto do 7k to jeszcze będą tu zdzierać za blokade niepotrzebną =|
Biznes pewnie się będzie kręcił, powodzenia :)


@edit - tobie tez polecam, bo strasza warnami za pospodpostem :D
Merc, foto pamiątka z Bulgarii. Tabliczka autentyczna, trafiona w nick. Cieszylem sie jak dziecko wtedy :DD
Avatar użytkownika
Buchoo
Świeżak
 
Posty: 11
Dołączył(a): 15/3/2013, 22:41
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój

Następna strona


Powrót do Prawo



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości




na gr