Rejestracja większej pojemności na kat. A2
Posty: 47
• Strona 1 z 3 • 1, 2, 3
Rejestracja większej pojemności na kat. A2
Tak jak w temacie, mam pytanie odnośnie wprowadzenia przyszłej kat. A2 motocykli o mocy nieprzekraczającej 35 kW i stosunku mocy do masy nieprzekraczającym 0,2 kW/kg oraz niepochodzące od pojazdów o mocy przekraczającej dwukrotność mocy takiego motocykla. A dokładniej chodzi mi o to, czy byłaby możliwość zarejestrowania np. Kawasaki Z750 czy też innego podobnego motocykla o podobnej mocy na kat.A2. Gdzieś czytałem że można zablokować motor do 25kW, owe blokady znalazłem na ebay'u, można sprowadzić je z Niemiec ponieważ tam są zakładane dla młodych motocyklistów. Czy po założeniu takich blokad np do tej Z'tki i ograniczeniu mocy z około 110km do ok. 34km byłby jakiś sposób na rejestracje w Polsce na A2? Po założeniu takich blokad jakaś hamowania czy coś?
link do blokady: http://www.ebay.de/itm/Drossel-Drossels ... 500wt_1156
link do blokady: http://www.ebay.de/itm/Drossel-Drossels ... 500wt_1156
-
marcin325 - Świeżak
- Posty: 43
- Dołączył(a): 3/12/2011, 21:59
Prawko A2 - motocykle o mocy nie przekraczającej 35KW, co wychodzi około 48 koni. Aby prawko A2 było ważne na dany sprzęt, nie można nakładać blokad na motocykl o mocy przekraczającej DWUKROTNOŚĆ - czyli 48x2 = 96 koni mechanicznych. Nie można blokować motocykli o mocy powyżej 96 koni. Przynajmniej tak to od zawsze rozumowałem, możliwe że jest inaczej. Zetka ma około 106 koni, więc raczej nie przejdzie.
Yamaha YZF-R 125
-
Kawa96 - Świeżak
- Posty: 12
- Dołączył(a): 4/6/2012, 21:58
- Lokalizacja: Rzeszów
ten VIN jest wpisany w jakiś papierach i dołączany do blokady, w celu potwierdzenia że jest to "oryginalna" blokada? - a co do tej dwukrotności to nie mam pojęcia jak to będzie, ale całkiem możliwe że tak jak piszesz Kawa96
-
marcin325 - Świeżak
- Posty: 43
- Dołączył(a): 3/12/2011, 21:59
cJarek napisał(a):Kawa96 napisał(a): Aby prawko A2 bylo wazne na dany sprzet, nie mozna nakladac blokad na motocykl o mocy przekraczajacej DWUKROTNOSC - czyli 48x2 = 96 koni mechanicznych.
Skad ta informacja?
StÄ…d.
A2 motocykli o mocy nieprzekraczającej 35 kW i stosunku mocy do masy nieprzekraczającym 0,2 kW/kg oraz niepochodzące od pojazdów o mocy przekraczającej dwukrotność mocy takiego motocykla.
Yamaha YZF-R 125
-
Kawa96 - Świeżak
- Posty: 12
- Dołączył(a): 4/6/2012, 21:58
- Lokalizacja: Rzeszów
To ja mam pytanie. Skąd oni będą wiedzieli, że mój motocykl miał większą moc, gdy w dokumentach mam wpisane 25kw i brak info o blokadach? Motocykl to zzr600 z Niemiec. W ich dokumentach była o tym mowa w polsce wpisali w dowód tylko moc bez info o blokadach.
-
mati22252 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 805
- Dołączył(a): 12/4/2012, 17:04
- Lokalizacja: Żagań/ Poznań
na to pytanie teraz przy braku uregulowań prawnych nikt nie odpowie
cokolwiek wyczytasz na to pytanie to będą czyjeś spekulacje
nie ma jeszcze jakichkolwiek rozporządzeń normujących to, byc może coś ukaże na jesieni, ale to też tylko być może
cokolwiek wyczytasz na to pytanie to będą czyjeś spekulacje
nie ma jeszcze jakichkolwiek rozporządzeń normujących to, byc może coś ukaże na jesieni, ale to też tylko być może
(...) Jeżeli w CV napiszesz "2012-2014: sommelier - freelancer" to nikt się nie domyśli, że dwa lata chlałeś z rozpaczy po utracie poprzedniej pracy.
-
madcap - Administrator
- Posty: 5894
- Dołączył(a): 26/5/2009, 19:03
- Lokalizacja: wieje wiatr?
Czy już coś wiadomo w sprawie ew. kastracji motocykli i mocy przekraczającej 35 kW?
W jaki sposób można będzie założyć blokady? (+ jaka cena wchodzi w grę)
Jak przy kontroli policja będzie wiedziała, że motocykl jest odblokowany i ma więcej mocy niż powinien?
W jaki sposób można będzie założyć blokady? (+ jaka cena wchodzi w grę)
Jak przy kontroli policja będzie wiedziała, że motocykl jest odblokowany i ma więcej mocy niż powinien?
- batonik
- Świeżak
- Posty: 3
- Dołączył(a): 13/1/2013, 02:45
- Lokalizacja: Tarnobrzeg
Myślę, że po części te blokady będą fikcyjne. Nie wierzę, że w każdym patrolu policji będzie ktoś kto ogarnia wszyskie maszyny do 96 KM i wie jak wyglądają w danym modelu blokady.
Motocykle sportowe sÄ… do jazdy sportowej, a nie do nauki.
-
SkoQ - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2406
- Dołączył(a): 15/7/2012, 09:11
- Lokalizacja: Tarnów (KTA)
Można jeszcze blokowac komputer jak w przypadku gSXR600 którego suzuki wpuszcza pod kategorię A2.
Można załozyć blokadę rollgazu by nie dało sie odkręcić manetki do końca tylko np 50%.
Zwężki w króćcach ssących.
Można załozyć blokadę rollgazu by nie dało sie odkręcić manetki do końca tylko np 50%.
Zwężki w króćcach ssących.
DragStar125>CBR125>FZS600>FZ6n
-
fincher - Bywalec
- Posty: 822
- Dołączył(a): 20/6/2011, 21:45
TrochÄ™ odkop, ale pytanie na temat.
Czy ktoś już miał może do czynienia z ograniczaniem mocy?
Weźmy za przykład Bandit 600, co bym musiał po kolei zrobić, by w końcu ujrzeć w dowodzie rejestracyjnym upragnione 25/35kW.
Przegląd, hamownia, rzeczoznawca, latanie po urzędach? Póki co, odpowiedzi 'myśle','wydaje mi się','chyba'
Czy ktoś już miał może do czynienia z ograniczaniem mocy?
Weźmy za przykład Bandit 600, co bym musiał po kolei zrobić, by w końcu ujrzeć w dowodzie rejestracyjnym upragnione 25/35kW.
Przegląd, hamownia, rzeczoznawca, latanie po urzędach? Póki co, odpowiedzi 'myśle','wydaje mi się','chyba'
-
Buchoo - Świeżak
- Posty: 11
- Dołączył(a): 15/3/2013, 22:41
- Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój
Witam z mocą na a2 jest tak: każde moto które ma do 70 kW (95 KM) można zablokować stosunek mocy do masy Q sie zmienia po blokadzie czyli moc 35kW i masa powyżej 175kg (czyli praktycznie wszystkie większe moto) daje nam Q poniżej 0.2 kw/kg.
blokada nie wpływa na trwałość silnika.
blokada nie wpływa na trwałość silnika.
- SMGmotocykle
- Świeżak
- Posty: 20
- Dołączył(a): 29/3/2013, 16:09
- Lokalizacja: garbów lubelskie
we wtorek 02.04 idę rejestrować xj6 z zdławioną mocą do 33kW , odezwę się jak będę miał dowód w ręce:)
- SMGmotocykle
- Świeżak
- Posty: 20
- Dołączył(a): 29/3/2013, 16:09
- Lokalizacja: garbów lubelskie
cJarek napisał(a):W Germanii dziala to w nastepujacy sposob: Blokada jest do danego typu moto, w jej papierach masz wpisany VIN pojazdu. Z tymi papierami idziesz do TÜV, gdzie poswiadczaja Ci, ze blokada jest zalozona (tzn. patrza czy jest na miejscu) i z tym potwierdzeniem idziesz i poprawiasz dowod na 34 KM. Przy sciagnieciu to samo w druga strone.
Mysle ze w PL bedzie dokladnie tak samo. Wazne jest, ze w papierach blokady jest VIN i nr. homologacji.
Kolego, cos slyszales ale nie do konca wiesz jak to funkcjonuje.
Do zestawu dlawiacego masz tzw ABE ( Allgeneine Betriebs Erlaubnis ). Po zamontowaniu jedzie sie z pojazdem nie do TÜV'u tylko do Baurad'u ( Verkehrsamt ) i tam rzeczoznawca ( AASOP ) sprawdza pojazd i papiery. Jezeli wszystko sie zgadza dokonuje wpisu w Zulassungsbescheinigung Teil II. Zostaje wydany Ci Zulassungsbescheinigung Teil I.
marcin325 napisał(a):... czy byłaby możliwość zarejestrowania np. Kawasaki Z750 czy też innego podobnego motocykla o podobnej mocy na kat.A2.
Sam podales prawny przepis dotyczacy mocy w stosunku nie wiekszym niz x2 = 70 kW
Wiec nie da rady. Pomijam juz fakt, ze nie rejestruje sie motocykla na dana kat. PJ. Kategorie PJ musisz miec adekwatna do wymogoow prawnych

- Harakiri 7
- Bywalec
- Posty: 553
- Dołączył(a): 1/4/2013, 12:48
- Lokalizacja: wies
Witam dzis zarejestrowałem XJ6 i mam wbite w dowód 33kW blokada i cała procedura działa bez zarzutu:) pozdrawiam i zapraszam zainteresowanych na www.smgmotocykle.pl
- SMGmotocykle
- Świeżak
- Posty: 20
- Dołączył(a): 29/3/2013, 16:09
- Lokalizacja: garbów lubelskie
Dostarczasz moto (jeśli jest już zarejestrowane) badamy moc wejsciowa ,projektujemy montujemy i kalibrujemy blokadę tak aby uzyskać moc jak najbardziej zbliżona do 35kw (w przypadku xj6 udało sie 33kw) robimy opis techniczny robimy rozszeżone badanie techniczne ,wystawiamy fakture i z takim kompletem dokumentacji do wydziału . ps co do ceny powiem tak sprzęt wiedza i umiejętnosci muszą kosztowac dodatkowo badania i cała reszta no i nasze kochane podatki:) wiec to sumując wcale tak drogo jednak nie wychodzi:) droga to jest benzyna na stacji. i jeszcze jedna myśl sie nasuwa drogo w porównaniu do czego? do bułki rzeczywiście całkiem sporo ale porównując do nowego nielota drimelinera lotu to znikoma cena
poz

- SMGmotocykle
- Świeżak
- Posty: 20
- Dołączył(a): 29/3/2013, 16:09
- Lokalizacja: garbów lubelskie
SMGmotocykle napisał(a):Dostarczasz moto (jeśli jest już zarejestrowane) badamy moc wejsciowa ,projektujemy montujemy i kalibrujemy blokadę tak aby uzyskać moc jak najbardziej zbliżona do 35kw (w przypadku xj6 udało sie 33kw) robimy opis techniczny robimy rozszeżone badanie techniczne ,wystawiamy fakture i z takim kompletem dokumentacji do wydziału . ps co do ceny powiem tak sprzęt wiedza i umiejętnosci muszą kosztowac dodatkowo badania i cała reszta no i nasze kochane podatki:) wiec to sumując wcale tak drogo jednak nie wychodzi:) droga to jest benzyna na stacji. i jeszcze jedna myśl sie nasuwa drogo w porównaniu do czego? do bułki rzeczywiście całkiem sporo ale porównując do nowego nielota drimelinera lotu to znikoma cenapoz
Badacie moc wesciowa, to:
Jeśli przyjechałbym fazerem, ktory w papierach ma 70kW, wy go wyhamujecie na 72 - będzie jakiś problem?
2.
Sprawdza was ktoś z tymi blokadami, czy np. nie zostały zdjęte zaraz po hamowaniu, wystarczy ze na papierze wszystko się zgadza?
Żadna trzecia osoba/instytucja poza wami i wydziałem?
Ile trwa cały zabieg- godziny, dni?
3.
Drogo jak, np celuje w moto do 7k to jeszcze będą tu zdzierać za blokade niepotrzebną =|
Biznes pewnie się będzie kręcił, powodzenia

@edit - tobie tez polecam, bo strasza warnami za pospodpostem

Merc, foto pamiÄ…tka z Bulgarii. Tabliczka autentyczna, trafiona w nick. Cieszylem sie jak dziecko wtedy

-
Buchoo - Świeżak
- Posty: 11
- Dołączył(a): 15/3/2013, 22:41
- Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój
Posty: 47
• Strona 1 z 3 • 1, 2, 3
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości