Zobacz wątek - Rejestracja większej pojemności na kat. A2
NAS Analytics TAG

Rejestracja większej pojemności na kat. A2

Przepisy, prawo
_________

Postprzez fincher » 2/4/2013, 20:17

W moim WK jak pytałem to mi powiedzieli że jeżeli mam homologowany dławik do danego typu motocykla - dostępne do większości modeli na niemieckim ebayu, to wystarczy że go samemu zmontuję w motocyklu po czym z przetłumaczonym wyciągiem z homologacji udam się na stacje kontro w celu potwierdzenia że taki dławik faktycznie jest założony. Jeżeli diagnosta stwierdzi że wszystko OK to wystawi potwierdzenie na piśmie z którym mam udać się do WK celem dokonania wpisu w dowodzie.
Koszty
Dławiki z niemiec max 500zł
montaż:0
Badanie do 100zł
(dźwięk otwieranej kasy)
Całość 600zł


http://www.ebay.de/itm/Leistungsreduzie ... 3cbe0ae44b

W przypadku XJ potrzebujemy takiej blokady. Ona fabrycznie jest już tak przystosowana aby po jej zastosowaniu silnik miał określoną moc - więc odpada koszt sprawdzania mocy wyjściowej, dobierania blokady itp itd. Wystarczy założyć i gotowe.
Avatar użytkownika
fincher
Bywalec
 
Posty: 822
Dołączył(a): 20/6/2011, 21:45


Postprzez SMGmotocykle » 2/4/2013, 20:31

1.Badamy moc wejsciową bo musimy mieć jakiś punkt odniesienia jeżeli wyjdzie więcej niż w papierach to mysle ze można cos z tym zrobić:)
2.Blokady wg teorii mogą sprawdzać przy przeglądzie i cos sie mówi o tym ze policja moze na hamownie postawić podejrzane moto. najgorzej jakby w cos dupnąć i jakiś rzeczoznawca wykryłby ze masz zdjętą blokadę wtedy ubezpieczyciel ma prawo kazać Ci za wszystko płacić z własnej kieszeni.
trwanie zabiegu zalezy od motocykla i tego czy mamy blokade na miejscu czy trzeba ja zaprojektować i dostosować do moto, jeśli mamy na miejscu to w 1 dzień powinniśmy sie wyrobić. jesli nie do w granicach 3 dni.
3. rozumiem ze wydatek kolejnego tysiaka na cos tak potrzebnego jak blokada mocy moze nie być zbyt miły ale spójrz na to z tej strony skoro juz wprowadzili taka ustawę o prawach jazdy my dajemy szanse na to zeby osoby takie jak Ty miały jakis sensowny wybór pierwszego moto a nie tylko 125-250 albo gs500. i podejrzewam ze przy sprzedaży zdławiony moto będzie miał większą wartość co choć częściowo zrekompensuje wydatek przy blokowaniu:) Musisz tez mnie rozumieć kosze sprzętu ok 60-70 tyś, 5 lat studiów na kierunku motoryzacyjnym, wszystkiego sam musiałem sie dowiedzieć odnośnie kwestii prawnych ( a wiadomo jak nasi urzędnicy chcą sie dzielić informacjami) zeby móc jedoznacznie stwierdzić jak zablokować moto zeby było legalnie. i jak mowiłem opłay dla diagnosty Vat ppodatek zus koszty pracownika wiec wierz mi z tego tysiaka wcale tak niewiele to nie zostaje i podejżewam ze Ty na moim miejscu też byś dał taka cene. dla porównania u mnie blokada kosztuje 1 tys a w suzuki moduł blokujący ok 2.5 tys i podejżewam ze tez trzeba robić hamownie i przeglady wiec jak juz sam widzisz myśle ze z cena niema tragedii.

dzieki za ostrzeżenie o warnie jak zauważyłeś jeszcze nie jestem zbyt mocny w ogarniania forum :)
i powodzenia oby kiedyś nas obu stac było na takie merce :) 3m sie
SMGmotocykle
Świeżak
 
Posty: 20
Dołączył(a): 29/3/2013, 16:09
Lokalizacja: garbów lubelskie


Postprzez fincher » 2/4/2013, 20:39

To że w ASO mają ceny z kosmosu to wie każdy.
Ale całą tą procedurę z dobieraniem blokad itp można skrócić właśnie poprzez zamówienie odpowiedniej już przystosowanej do danego motocykla od naszych zachodnich sąsiadów.

Ale chociaż dobrze że są firmy w Polsce które zajmują sie tym i wyręczają ludzi którym nie chce sie samemu bawić w takie rzeczy. :)
DragStar125>CBR125>FZS600>FZ6n
Avatar użytkownika
fincher
Bywalec
 
Posty: 822
Dołączył(a): 20/6/2011, 21:45

Postprzez SMGmotocykle » 2/4/2013, 20:40

do kolegi fincher.
jasne ze jest taka opcja tylko dowiedz się czy diagnosta ci to podpisze ( w naszym regionie też próbowałem takiej opcji i nie chcieli gadać może u was jest inaczej, raczej diagnosta nie podbije ci czegoś co sobie sam zamontowałes wiec i tak potrzebujesz papieru z serwisu ) co do mocy jest tak: kazdy silnik (nawet w takich samych moto)ma inną moci (przebieg stopień zużycia itp) i wg mnie nie ma czegoś takiego jak blokady uniwersalne a sam powiedz troche głupio by było gdzyby policja zdjeła Cie z drogi i na badaniu wyszło by ze masz 36 albo 37kW :(.
Ps. spróbuj tak zrobić i wtedy pisz o kosztach
ja mam juz rejestracje za sobą i moja usługa kosztuje tyle ile kosztuje :)
SMGmotocykle
Świeżak
 
Posty: 20
Dołączył(a): 29/3/2013, 16:09
Lokalizacja: garbów lubelskie

Postprzez fincher » 2/4/2013, 20:46

Ja nic nie mówię że za drogo czy coś z tych rzeczy. Jak ktoś nie chce się samemu w to bawić to idzie do Was i Wy wykonujecie całą robotę. Jak pytałem diagnostę na stacji kontroli to mi odpowiedział tak: (nie cytuję dosłownie bo nie pamiętam już słowo w słowo) "Skoro masz blokadę z homologacją to motocykl z taką blokadą musi spełniać wymagania prawne. I wiem dobrze że montaż i demontaż takiej blokady to chwila roboty. Więc nawet jeśli ktoś by chciał cię kontrolować to ja (diagnosta) jestem zawsze czysty bo jak już wspomniałem montażu jak i demontażu może dokonać praktycznie każdy w każdej chwili. A Ja(diagnosta) powiem że w chwili gdy robiłem kontrole wszystko było w porządku"

Edit:


W silnikach używanych nigdy nie uzyskamy większej mocy niż w nowych. (mówimy o seryjnych nie tuningowanych w żaden sposób). Zużycie wpływa na obniżenie mocy, nigdy w trakcie eksploatacji nam mocy w silniku nie przybędzie, co najwyżej może parę koni sobie uciec.
A skoro blokada przygotowana jest tak by w nowym silniku ograniczyć moc do 35KW to w używanym uzyskamy dokładnie ten sam wynik lub minimalnie mniej - nie ma innej możliwości.
Ostatnio edytowano 2/4/2013, 20:57 przez fincher, Å‚Ä…cznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
fincher
Bywalec
 
Posty: 822
Dołączył(a): 20/6/2011, 21:45

Postprzez SMGmotocykle » 2/4/2013, 20:53

spoko ja się nie obrażam :) wiem ze to nie mało ale musze miec taka cene zeby nie pójść z torbami.
Spróbuj przeprowadzić takie badanie u tego diagnosty mam nadzieje ze sie uda.
Z tego co ja wiem przynajmniej u nas nie podbiją czegos takiego ( nam było ciężko znaleźć stacje gdzie zrobią badanie nawet z wykresami z hamowni i całą dokumentacją techniczną i ustawami) bo po prostu diagności zwykle pierwszy raz o czymś takim słyszą .
Zadziałaj i wrzucaj co z tego wyszło. powodzenia
montaż i demontaż tak tylko pozostaje kwestia kalibracji (która niestety wymaga kilkakrotnych pomiarów na hamowni)zeby nie wyszło później ze masz 37kW:)

co do mocy Ok może masz w tym wieksze doświadczenie i wiedze bo co ja wiem hamowałem łącznei ze stojeniem power commanderów tylko w granicach kilkudziesięciu motocykli i wiem ze moc nawet w nowych moto wacha sie o kilka KM bo jak zapewne wiesz moc katalogowa to moc minimalna z jaka moto wyjezdza z fabryki a nie sztywna reguła i zdaza sie ze moto o mocy katalogowej 100km ma 103-104 KM mocy realnej
juz nie mówiąc o tak ekstremalnych przypadkach w których poprzedni właściciel moto cos zdługał (wałki dysze inne opcje) i zapomniał o tym Ci poinformować
Ja bronie swojego stanowiska bo po prostu sprawdziłem wszystko od Ado Z na własnej skórze i wiem że to działa, polecam zebyś zrobił tak samo i wtedy opisał jak to wyszło a mam nadzieje ze ci sie uda
Ostatnio edytowano 2/4/2013, 21:05 przez SMGmotocykle, Å‚Ä…cznie edytowano 1 raz
SMGmotocykle
Świeżak
 
Posty: 20
Dołączył(a): 29/3/2013, 16:09
Lokalizacja: garbów lubelskie

Postprzez fincher » 2/4/2013, 21:03

Jak narazie to piszę czysto teoretycznie. Ale skoro w WK i na Stacji Diagnostycznej powiedzieli że nie bezie z tym problemu to myślę że można wierzyć na słowo.
Rozmawiałem z kierownikiem stacji a nie ze zwykłym pracownikiem.


PS możliwe że nie doczytałeś całości mojego ostatniego postu bo dodałem edit.
DragStar125>CBR125>FZS600>FZ6n
Avatar użytkownika
fincher
Bywalec
 
Posty: 822
Dołączył(a): 20/6/2011, 21:45

Postprzez SMGmotocykle » 2/4/2013, 21:09

doczytąłem tylko niestety z mojej nikłej praktyki wiem ze z tą mocą różnie to byłwa hehe moc pełzająca raz jest raz nie:)
po prostu chce napisać cos co pomoże podpierając sie własnymi doświadczeniami a nie opiniami typu wydaje mi się lub słyszałem że i tyle
Jeśli masz jakies sprwadzone info pisz ja nie mówie że nie masz racji bo warto każdego wysłuchać.
Ps u mnie była taka sytuacja ze kiedy dzwoniłem do WK to miła pani powiedziała ze też niema problemu ale jak zaniosłem całą teczke papierów to juz nei było to tak oczywiste i wymagało konsultacji w kierownikiem.
SMGmotocykle
Świeżak
 
Posty: 20
Dołączył(a): 29/3/2013, 16:09
Lokalizacja: garbów lubelskie

Postprzez fincher » 2/4/2013, 21:15

Dlatego ja w chwili uzyskiwania informacji rozmawiałem z kierownikiem(zarówno w WK jak i na Stacji kontroli) bo wiem że zwykły pracownik może paplać co mu ślina na język przyniesie aby się tylko kolejnego "człowieka z problemem" pozbyć.
Także na tej podstawie mogę stwierdzić że informacje jakie posiadam są wiarygodne.
DragStar125>CBR125>FZS600>FZ6n
Avatar użytkownika
fincher
Bywalec
 
Posty: 822
Dołączył(a): 20/6/2011, 21:45

Postprzez SMGmotocykle » 2/4/2013, 21:21

mam nadzieje ze masz racje i było by super bo moja blokada dla moto za 3 tys to rzeczywiście drogi gips :) i może Twoja opcja była by w takim przypadku bardziej korzystna. pamietaj (majac na względzie w jakim kraju żyjemy)ze informacja bedzie wiarygodna w 100% kiedy bedziesz miał juz w reku dowód ze zmienioną mocą czego Ci życze. Pozdrawiam ide zbierać sily na kolejny dzień walki.
SMGmotocykle
Świeżak
 
Posty: 20
Dołączył(a): 29/3/2013, 16:09
Lokalizacja: garbów lubelskie

Postprzez Harakiri 7 » 2/4/2013, 22:02

SMGmotocykle napisał(a):3. rozumiem ze wydatek kolejnego tysiaka....


OK mam wiec prosbe, moglbys podac koszt dlawienia XJ 6 F Diversion ABS ?

Chcialbym wiedziec ile berze diagnista, ile za zestaw dlawacy i ile robocizna

pozdrawiam

:wink:
Harakiri 7
Bywalec
 
Posty: 553
Dołączył(a): 1/4/2013, 12:48
Lokalizacja: wies

Postprzez madcap » 2/4/2013, 22:23

z uwagi na dość merytoryczną wypowiedź, świadomie nie przesuwam, choć dyskusja wyszła zdecydowanie poza ten dział.
SMGmotocykle mam 2 prośby.
1. zajrzyj jeszcze do regulaminu, jest w dziale hp, nie chcę wlepiać warnów za cross posty, dlatego 2 usunąłem, nie mniej przy kolejnym takim zdarzeniu, uczynię to.
2. pisz stosując przecinki, to ułatwia innym czytanie. staraj używać się też kontroli ortograficznej, bo błędy ortograficzne aż w oczy kolą. zaznaczam przy tym, ze nie kupuję bajek w stylu: jestem dys
(...) Jeżeli w CV napiszesz "2012-2014: sommelier - freelancer" to nikt się nie domyśli, że dwa lata chlałeś z rozpaczy po utracie poprzedniej pracy.
Avatar użytkownika
madcap
Administrator
 
Posty: 5894
Dołączył(a): 26/5/2009, 19:03
Lokalizacja: wieje wiatr?

Postprzez SMGmotocykle » 3/4/2013, 09:31

Ok poczytam regulamin. Dzięki za zrozumienie :)
co do kolegi który pytał o blokadę xj6 to całosć ok 1 tys zł ,
-badania na hamowni z opisem technicznym dokonanych zmian 250zł,
-montaż kalibracja blokad 500zł
-badania z transportem moto na stacje 100zł
-podatek vat 195zł
wychodzi łącznie 1045zł ale żeby się nie bawić w końcówki zaokrąglamy do 1 tyś
w specyficznych przypadkach może być potrzebna opinia rzeczoznawcy ok 200zł netto (niektóre wydziały mogą o nie poprosić ale to rzadkość), cena w takim przypadku jest dzielona pół my pół klient.
mam nadzieje że Post wyszedł mi poprawnie:) błędy wynikają z tego ze bardziej przykładałem się w warsztacie niż w szkole :)Pozdrawiam
SMGmotocykle
Świeżak
 
Posty: 20
Dołączył(a): 29/3/2013, 16:09
Lokalizacja: garbów lubelskie

Postprzez Harakiri 7 » 3/4/2013, 20:31

SMGmotocykle napisał(a):Ok poczytam regulamin. Dzięki za zrozumienie :)
co do kolegi który pytał o blokadę xj6 to całosć ok 1 tys zł ,
-badania na hamowni z opisem technicznym dokonanych zmian 250zł,
-montaż kalibracja blokad 500zł
-badania z transportem moto na stacje 100zł
-podatek vat 195zł


Jednego tu nie kumam, dlaczego badanie na hamowni skoro producent zestawu dlawiacego bierze na siebie prawna odpowiedzialnosc ?

Mnie to nic do tego, ale w przypadku Yamaha XJ6 jestescie drozsi niz Niemcy.

Jezeli administracja uwaza, ze ten moj post nic do dyskusji nie wnosi, to prosze wykasowac i nie bylo sprawy.

:wink:
Harakiri 7
Bywalec
 
Posty: 553
Dołączył(a): 1/4/2013, 12:48
Lokalizacja: wies

Postprzez SMGmotocykle » 3/4/2013, 20:57

już tłumacze (w sumie można było się tego domyśleć czytając moje wcześniejsze posty) : Nie kupuje blokad u niemca tylko sami je projektujemy i wykonujemy.

Proponuje samemu kupić blokadę za granicą zamontować ją zarejestrować tak moto i wtedy się wypowiadać co do kosztów bo niestety jak do tej pory większość wiedzy kolegów którzy zabierają głos w sprawie opiera się na domysłach i przypuszczeniach ... :evil:
SMGmotocykle
Świeżak
 
Posty: 20
Dołączył(a): 29/3/2013, 16:09
Lokalizacja: garbów lubelskie

Postprzez Harakiri 7 » 3/4/2013, 21:02

SMGmotocykle napisał(a):już tłumacze (w sumie można było się tego domyśleć czytając moje wcześniejsze posty) : Nie kupuje blokad u niemca tylko sami je projektujemy i wykonujemy.
Proponuje samemu kupić blokadę za granicą zamontować ją zarejestrować tak moto i wtedy się wypowiadać co do kosztów ...


Tyle, ze jak widac taniej jest kupic u Niemca, zwlaszcza, ze przy zakupie hurtowej upusty beda znacznie wieksze, z czego i kliet bedzie zadowolony. Niekoniecznei to co sie robi samemu jest tansze / lepsze, jak widac na w/w przypadku.

:wink:
Harakiri 7
Bywalec
 
Posty: 553
Dołączył(a): 1/4/2013, 12:48
Lokalizacja: wies

Postprzez leff » 3/4/2013, 21:04

Z tym, ze do niektorych moto nie masz blokad u niemca na 35 kW, jak patrzylem na GPZ500 to sa ale na 25kW.
Cena podana przez SMGmotocykle, za calosc uslugi, to IMO dobra cena
Twoj podpis jest za dlugi
Avatar użytkownika
leff
ZlyCzlowiek
 
Posty: 4443
Dołączył(a): 30/9/2008, 09:22
Lokalizacja: sercem WX

Postprzez SMGmotocykle » 3/4/2013, 21:11

Harakiri 7 napisał(a):
SMGmotocykle napisał(a):już tłumacze (w sumie można było się tego domyśleć czytając moje wcześniejsze posty) : Nie kupuje blokad u niemca tylko sami je projektujemy i wykonujemy.
Proponuje samemu kupić blokadę za granicą zamontować ją zarejestrować tak moto i wtedy się wypowiadać co do kosztów ...


Tyle, ze jak widac taniej jest kupic u Niemca, zwlaszcza, ze przy zakupie hurtowej upusty beda znacznie wieksze, z czego i kliet bedzie zadowolony. Niekoniecznei to co sie robi samemu jest tansze / lepsze, jak widac na w/w przypadku.

:wink:



a co jeśli Twoje przypuszczenie okaże się błędne i niemieckie blokady u nas nie przejdą ? Bo polska to polska , patrz w angli maja kierownice legalnie po drugiej stronie a u nas jakoś nie chcą tak rejestrować , wiec powtarzam prośbę kup zarejestruj i dopiero wtedy krytykuj/oceniaj innych bo tylko takie postępowanie ma jakiś sens:) :D
SMGmotocykle
Świeżak
 
Posty: 20
Dołączył(a): 29/3/2013, 16:09
Lokalizacja: garbów lubelskie

Postprzez Harakiri 7 » 3/4/2013, 21:17

leff napisał(a):Z tym, ze do niektorych moto nie masz blokad u niemca na 35 kW, jak patrzylem na GPZ500 to sa ale na 25kW.
Cena podana przez SMGmotocykle, za calosc uslugi, to IMO dobra cena


Na pewno do wszystkich nie ma, bo firma ktora je produkuje wyszla z zalozenia, ze od pewnego roku produkcja byly by nie rentowna, wiec odpuscili. Do nowszych sprzetow jest wszystko, tyle, ze trzeba wiedziec kto to oferuje.

Leff a tak miedzy nami, to czasem mozna tez uzyc dlawienia 25 kW, roznica miedzy 25 a 35 nie powala na kolana. W przypadku XJ6 jezdzilem i jedna i druga i tylka nie urywa. :mrgreen:

Tyle, ze zestaw dlawienia do starych motocykli do 25 kW kosztuje 1/3 - 1/2 tego co zestaw 35 kW. Niby smieszne pieniadze ale na ulicy tez nie lezy, a wiadomo mlodzi kasy za wiele nie maja, a jezdzic sie chce.

:wink:
Harakiri 7
Bywalec
 
Posty: 553
Dołączył(a): 1/4/2013, 12:48
Lokalizacja: wies

Postprzez mati22252 » 3/4/2013, 22:03

Nie ma u nich blokad do 35KW, bo dopiero u nich weszły te przepisy. Wcześniej mieli 25KW i jeździli od 16 jak u nas A1. Blokowanie w Niemczech polega na kupnie dławików z papierem na twój numer VIN montaż w domu i na TUV jedziesz i tak rozbierają moto i sprawdzają czy jest na miejscu.
Avatar użytkownika
mati22252
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 805
Dołączył(a): 12/4/2012, 17:04
Lokalizacja: Żagań/ Poznań

Poprzednia stronaNastępna strona


Powrót do Prawo



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości




na górê