Zobacz wątek - Dozownik czyli zło (nie)konieczne...

Dozownik czyli zło (nie)konieczne...

i inne małe pojemności
_________

Moderatorzy: Walenty, Movi, adam_tomasz, Czester, madcap, Leg1oN, Lovtza, Terror, melvin, Landryss25, kravec, gelo007, Bostorn, Miczab, Boshi, rosa, MarSen

Dozownik czyli zło (nie)konieczne...

Postprzez kisiu1981 » 27/6/2011, 21:49

Witam! Mój skuter to Inca Street 50 2T. Silnik - kopia minarelki. Chciałbym usunąć dozownik. Jak to najlepiej zrobić? Trzeba rozbierać silnik czy nie?
kisiu1981
Świeżak
 
Posty: 39
Dołączył(a): 1/3/2011, 21:30
Lokalizacja: Warszawa Chomiczówka


Postprzez Naszim » 27/6/2011, 22:20

Ja też mam ten skuter. A po co chcesz usunąć ten dozownik. W czymś przeszkadza? Zepsuł się?
Avatar użytkownika
Naszim
Świeżak
 
Posty: 409
Dołączył(a): 28/12/2010, 23:13
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez tomera » 27/6/2011, 22:32

tam w dozowniku nie ma sie co zapsuc...
pilnujesz tylko by olej byl caly czas i sie nic nie stanie
tomera
Stały bywalec
 
Posty: 1053
Dołączył(a): 23/9/2008, 15:13

Postprzez kisiu1981 » 27/6/2011, 23:25

Chodzi o to, że zamierzam jeździć zimą i Mixol może tak zgęstnieć, że nie będzie lecieć. A gdybym robił mieszankę sam to miałbym większą pewność, że wszystko jest o.k.
kisiu1981
Świeżak
 
Posty: 39
Dołączył(a): 1/3/2011, 21:30
Lokalizacja: Warszawa Chomiczówka

Postprzez tomera » 28/6/2011, 10:33

hah
jak jezdzisz na mixolu to masakra,
ja normalnie na dozowniku przy -20 latałem z castrolem albo mobilem fullsyntetykiem w dozowniku
tomera
Stały bywalec
 
Posty: 1053
Dołączył(a): 23/9/2008, 15:13

Postprzez Ogier 900 » 28/6/2011, 11:37

Na mixolu długo nie pojeździsz,szkoda silnika
Ogier 900
Świeżak
 
Posty: 26
Dołączył(a): 21/6/2011, 10:36
Lokalizacja: WGM

Postprzez kisiu1981 » 28/6/2011, 13:30

Zrobiłem na nim na razie tylko 1000 km ale zauważyłem, że właśnie na Mixolu, a nie na syntetykach chodzi najlepiej. Lepiej się wkręca na obroty, mniej pali, lepiej trzyma wolne obroty. Nawet dźwięk silnika się zmienił.
Gdybym ciągle jeździł na Shell Advance Ultra jak na początku to nie miałbym potrzeby zakładać tematu ale w związku z moimi obserwacjami nastawiam się na Mixol. Przecież kiedyś komary i inne jeździły całe życie tylko na tym więc nie może być złe. Chyba, że Wy uważacie inaczej. Niech ktoś się wypowie.
kisiu1981
Świeżak
 
Posty: 39
Dołączył(a): 1/3/2011, 21:30
Lokalizacja: Warszawa Chomiczówka

Postprzez UfoPlast » 28/6/2011, 13:38

Dozowniki to jest syf... Wystarczy jeden paproch w wężyku wystarczy jedna przerwa w dozowaniu oleju wystarczy pęknięta linka od dozownika bo z regóły dozowniki regulowane są linką gazu która rozchodzi się do gaźnika i do dozownika. I macie skuter zatarty... Proponuje wywalić to i robić samemu mieszanke...
Avatar użytkownika
UfoPlast
Świeżak
 
Posty: 49
Dołączył(a): 1/5/2011, 08:08
Lokalizacja: Skierniewice

Postprzez henio12323 » 28/6/2011, 13:41

olej w 2T takiego znaczenia raczej by nie miał :) też jeździłem swoim moto i lałem co popadnie a róznic własciwie nie było poza tymi że tansze oleje znacznie bardziej kopciły. a co do samego mixola kumpel lata i tłoczki mu wygladaja jak nowe :D tylko że 1 mm nagaru zawsze na nich jest. smarowanie dobre daja. jak chcesz wywalic dozownik to musisz go całkiem zdemontowac.. nie wiem jak to u ciebie jest rozwiązane. ale ja miałem taki mały pasek klinowy wystarczyło by go zdemontowac i wtedy lać tylko zmieszane paliwo. ale jak masz na stałe zrobione to całkiem trzeba zdemontowac dozownik. czyli po prostu żeby nie pracował na sucho.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 25992
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez UfoPlast » 28/6/2011, 13:51

Jeżeli ma to rozwiązanie z dwoma linkami wystarczy że odepnie jedną z linek która sie rozchodzi i idzie do dozownika... Wtedy dozownik nie będzie pracował. Jeżeli ma inne rozwiązanie to tak jak mówi kolega wyżej trzeba cały wywalić
Avatar użytkownika
UfoPlast
Świeżak
 
Posty: 49
Dołączył(a): 1/5/2011, 08:08
Lokalizacja: Skierniewice

Postprzez kisiu1981 » 28/6/2011, 14:11

Właśnie chciałbym wywalić dozownik. Silnik - kopia minarelli. Przewód od oleju idzie do korbowodu, a nie do gaźnika. Olej dostaje się na ślimak i dalej w okolice łożyska tłoka. Linek nie widziałem ale może są one głębiej?

A mixol dymi tylko na zimno.

Acha - i ślimak podobno napędzany jest od wału.
Ostatnio edytowano 28/6/2011, 14:22 przez kisiu1981, łącznie edytowano 1 raz
kisiu1981
Świeżak
 
Posty: 39
Dołączył(a): 1/3/2011, 21:30
Lokalizacja: Warszawa Chomiczówka

Postprzez UfoPlast » 28/6/2011, 14:14

w minarellce są normalnie na linkę... wystarczy odpiąć i lać olej do paliwa
Avatar użytkownika
UfoPlast
Świeżak
 
Posty: 49
Dołączył(a): 1/5/2011, 08:08
Lokalizacja: Skierniewice

Postprzez kisiu1981 » 28/6/2011, 14:24

Kumpel, który serwisuje podobne skutery mówił, że ślimak podający olej jest u mnie napędzany od wału. Że nie ma linek. I że trzeba rozebrać cały silnik do wyciągnięcia tego i zaślepienia.

Co się stanie jeśli ślimak będzie pracował na sucho? Jeśli tylko zaślepię przewód oleju?
kisiu1981
Świeżak
 
Posty: 39
Dołączył(a): 1/3/2011, 21:30
Lokalizacja: Warszawa Chomiczówka

Postprzez UfoPlast » 28/6/2011, 15:56

aaa bo ty masz skuter... Ja myślałem że mówimy o silniku AM6... JAk skuter to napędzane to jest wałem..
Avatar użytkownika
UfoPlast
Świeżak
 
Posty: 49
Dołączył(a): 1/5/2011, 08:08
Lokalizacja: Skierniewice

Postprzez kisiu1981 » 28/6/2011, 19:25

No właśnie... Zwykły, chiński skuter.

Byłem teraz i oglądałem jak to mniej więcej wygląda. Nie ma żadnych linek, jest tylko przewód olejowy biegnący do wnętrza silnika. Muszę zdjąć pokrywę ale myślę, że niewiele zobaczę bez rozebrania silnika.

Jechałem teraz w 30 - kilometrową trasę. Mulił mi się. Dodałem 20 ml oleju do benzyny i jakby żwawiej zaczął chodzić. Tylko co to za rozwiązanie - lać olej i do dozownika, i do benzyny? I skąd wiedzieć ile go lać? Rzadkie oleje (te droższe) szybciej się zużywały, ten nie chce za bardzo lecieć. Wolałbym wywalić zbiorniczek i mieć święty spokój i pewność, że nie zatrę silnika. Tylko jak to zrobić jeśli ślimak napędzany jest wałem?
kisiu1981
Świeżak
 
Posty: 39
Dołączył(a): 1/3/2011, 21:30
Lokalizacja: Warszawa Chomiczówka

Postprzez Naszim » 28/6/2011, 20:00

A nie można by było tak zrobić że po prostu nic do dozownika nie lejesz tylko pusty będzie cały czas a sam sobie będziesz robił mieszankę? Czy tak się nie da? Zaszkodziło by to coś?
Avatar użytkownika
Naszim
Świeżak
 
Posty: 409
Dołączył(a): 28/12/2010, 23:13
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez kisiu1981 » 28/6/2011, 20:49

No właśnie. Też oczekuję na to pytanie odpowiedzi. Ale kusi mnie żeby spróbować.
kisiu1981
Świeżak
 
Posty: 39
Dołączył(a): 1/3/2011, 21:30
Lokalizacja: Warszawa Chomiczówka

Postprzez henio12323 » 28/6/2011, 20:52

haha kolego olej w 2T aż takich magicznych własciwosci nie ma żeby nagle od 20 ml poprawiła sie charakterystyka pracy.

jak sie nie wlewa oleju to pracuje na sucho i moze sie uszkodzic., po prostuy wykręc go i juz
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 25992
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez komarcc » 28/6/2011, 21:19

Z tego co pamiętam to musisz ściągnąć osłonę od magneta, potem magneto (lub nie, nie pamiętam, ale raczej tak) i tam masz wszystko na wierzchu. Nie trzeba rozbierać całego silnika. Cudów nie ma, jest to bardzo prosto wykonane.
Avatar użytkownika
komarcc
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2335
Dołączył(a): 14/5/2010, 20:11
Lokalizacja: Wieluń

Postprzez kisiu1981 » 28/6/2011, 21:29

No nie wiem. Jeśli komuś się chce to niech poczyta:

http://www.skuterowo.com/forums/topic/inca-street-muli

W końcu się okazało, że jak się dolało nakrętkę oleju do baku to skuter ożył. Cuda?

Wykręcić - tak ale po wywaleniu silnika.
kisiu1981
Świeżak
 
Posty: 39
Dołączył(a): 1/3/2011, 21:30
Lokalizacja: Warszawa Chomiczówka

Następna strona


Powrót do Motorowery do 50 ccm



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 5 gości




na gr