Zobacz wątek - Sens inwestowania w motocykl

Sens inwestowania w motocykl

Wszelkie dyskusje o motocyklach onroad.
Milośnikow enduro, crossu, skuterów motorowerów oraz motocykli o pojemności do 125 ccm zapraszamy do działów niżej.
_________

Moderatorzy: Walenty, Movi, adam_tomasz, Czester, madcap, Leg1oN, rosiboj, Lovtza, Terror, lagiboy, melvin, Landryss25, kravec, gelo007, andy7, suhy-19, Bostorn, Miczab, Boshi

Sens inwestowania w motocykl

Postprzez DajmosX » 2/4/2011, 16:00

He hej witam wszystkich :D

Chcial bym sie dowiedziec jaki macie poglad na temat inwestowania w motocykl ? Piszac inwestowania oczywiscie nie mam na mysli swiec, olejow, smarow i ogolnie przyjetego co rocznego serwisu tylko raczej

Systemy wydechowe
Sportowe filtry
I ogolnie cala tecza akcesoriow zaczynajac na przednich szybach po fajne kierunkowskazy,manetki itd.

Moje pytanie jest takie, czy jest jaki kolwiek sens inwestowac pieniadze w tego typu rzeczy zakladajac ze ma sie motor do 2005 roku (wiec przynajmniej 5 letni) i aspiracje do zmiany moto na cos innego w przeciagu 2 lat ? Czy nie lepiej jest nie wydawac sumy ktora ma sie na tego typu inwestycje dodac dajmy 3000zl + to co ma sie na dodatki do moto i kupic poprostu nowszy model ?

Jakie macie zdanie na ten temat ?

:roll:
Honda CBR 600F4i, 03
Avatar użytkownika
DajmosX
Świeżak
 
Posty: 171
Dołączył(a): 22/4/2010, 16:36
Lokalizacja: Stockholm


Postprzez Insekt » 2/4/2011, 16:42

w przypadku checi zmiany na cos lepszego ja bym nie inwestowal. Ale w przypadku takim jak moim, ze predko moto na pewno nie zmienie, bo nie mam potrzeby i kasy to cos tam sobie grzebie :wink:
r6 2001 -----> cbr 1000rr 2014
Avatar użytkownika
Insekt
Świeżak
 
Posty: 394
Dołączył(a): 18/5/2009, 10:52
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez motoftw » 2/4/2011, 18:40

Ja teraz sam mam zamiar zmienić moto i kupić troszkę starsze, a doinwestować coś i jakieś dodatki małe typu stalowy oplot i wydech zamontować. Zależy jak ktoś traktuje motocykl, dla mnie to hobby i zabawka, w którą mógłbym wsadzić kasę nawet jakbym zmieniał za 2 lata.
Honda CB 500 ----> Honda NX 650
Avatar użytkownika
motoftw
Stały bywalec
 
Posty: 1180
Dołączył(a): 5/8/2009, 19:25

Postprzez C-bool » 2/4/2011, 18:59

Ja tłumik zmieniłem, bo w V'ce rzekłbym jest to obowiązkowe ;)
GS500F --> SV650S --> Bandit 600N --> XV535 Virago
Avatar użytkownika
C-bool
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2915
Dołączył(a): 23/8/2007, 21:26
Lokalizacja: Poznań

Postprzez czarlee » 2/4/2011, 19:09

Każdy z nas ma sówj film na moto i jak już sobie cos upier..li pod kopułą ty ni ch..ca nie da rady tego zmienić nawet jakby miał sprzedawać za rok co ma zmienić zmieni i koniec :lol:
czarlee
Świeżak
 
Posty: 210
Dołączył(a): 19/3/2011, 04:41
Lokalizacja: GDAŃSK

Postprzez DajmosX » 2/4/2011, 19:12

No wlasnie ja ostatnio tez kupilem pare rzeczy i wydalem ponad 2500 zl ogolnie fajnie to dziala ale tak teraz sie zastanawiam czy to nie bylo glupie posuniecie bo gdybym tego nie kupowal i dodal z 3k to mial bym duzo lepszy motor w sumie
Honda CBR 600F4i, 03
Avatar użytkownika
DajmosX
Świeżak
 
Posty: 171
Dołączył(a): 22/4/2010, 16:36
Lokalizacja: Stockholm

Postprzez motoftw » 2/4/2011, 19:29

No ale jak powymieniałeś te rzeczy, to też jest lepszy :wink:
Honda CB 500 ----> Honda NX 650
Avatar użytkownika
motoftw
Stały bywalec
 
Posty: 1180
Dołączył(a): 5/8/2009, 19:25

Postprzez Przemo_rene » 2/4/2011, 19:32

ja w ostanie moto wpakowałem 6tyś zł (szkoda wymieniać ile rzeczy mu kupiłem i wymieniałem bądź dawałem do przerabiania...) Zwróciło się z tego 1000zł...tak więc pod względem kasy to sie nie opłaca nigdy.

Są jednak wyjatki - jak masz sprzeta rzadkiego co akcesorii do niego mało i są TYLKO już na rynku wtórnym to montowanie takich rzeczy podwyższa atrakcyjność motocykla w razie ew. sprzedaży ale wtedy sprzedajesz pewnie rok lub dłuzej (aż się napaleniec na konkretnie taką sztuke trafi i wie co ile kosztowało i jak TRUDNO było to zdobyć..)

W TLR mam filtr BMC, tłumiki przelotowe, Power commandera, TRE, wszystkie nowe łożyska w kołąch, główce ramy, zawieszeniu i około 12 modyfikacji konkretych elektryki bądź na moment obrotowy wpływających...czy to się opłaca? PEWNIE ŻE TAK :D Radocha jak odkręcasz na takim zmodzonym sprzecie który i tak sam z siebie jest rzadki - to jest dopiero coś co jest warte w sumie każdej kasy ;)
A za to co wpakowałem w TLRe miałbym już łącznie z nią pewnie gixera 1000 k5 ... ale to tak jakby się mówiło...jakbym nie palił to bym zaoszczedził rocznie ileś tam tysięcy złotych...jasne...poszłoby na coś innego po prostu...tak samo z dodatkami do moto.
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo Przegląd Twojego moto w P-N!
Avatar użytkownika
Przemo_rene
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
Lokalizacja: Poznań / TL1000R

Postprzez Invi » 2/4/2011, 19:53

Ja inwestuje, ale w żadnym wypadku nie biorę poprawki na to czy mi się to zwróci, po prostu zazwyczaj jak chcę coś zrobić z moto do moto to szlag mnie trafia dopóki tego nie wstawię/zrobię.

Teraz po prostu muszę coś wymodzić z wydechem, obecny jest beznadziejny pod względem dźwięku.
Avatar użytkownika
Invi
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 6273
Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12

Postprzez Vergon » 2/4/2011, 20:26

A jaki problem kupić akcesoryjne klamki a stare zostawić sobie na wypadek odsprzedaży? Tak samo wydech, szyba, owiewki, sety, crashe i masa innych akcesoryjnych zabawek.
Sprzedajesz na seryjnych gratach + opcja dopłaty za akcesoria.
Jak nie pójdą razem z dopłatą do moto to pójdą w necie i na bank umoczymy mniej niż sprzedając od razu z motocyklem.
Avatar użytkownika
Vergon
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 3302
Dołączył(a): 24/2/2010, 10:11
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Przemo_rene » 2/4/2011, 20:39

też opcja. Gorzej jak mody nie dają się usunąć tak sobie po prostu w stylu "odkręć śrubę" :/ Ja np mam seryjne kominy tylko na przeglądy i tor poznań. Są porysowane, mają pourywane zaczepy (kupiłem tanio włąśnie po to by było na przeglądy i tor..)
klamki można zostawić ale nie ma co np demontowac filtra powietrza K&N i zakładać serię bo kupujący nie chce...szkoda zachodu i latania..eee z resztą...najebałem się głupoty gadam :D
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo Przegląd Twojego moto w P-N!
Avatar użytkownika
Przemo_rene
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
Lokalizacja: Poznań / TL1000R

Postprzez DajmosX » 2/4/2011, 20:48

Mi tez wydaje ze sie sciaganie potem wszystkich akcesoriow jest totalnie bez sensu. I ogolnie to wiem ze w wiekszosci przypadkow, prawie zawsze pieniadze ktore wzuci sie w akcesoria moto nie zwracaja sie przy sprzedazy ale mi chodzilo o cos troche innego czy lepiej jest wydac kase na akcesoria (zawieszenie, wydech, amor itd itd) czy poprostu dodac z 3 k do sumy ktora mamy na akcesoria i wogle kupic sobie nowszego sprzeda. Nowszy model, w nowszej budzie ?
Ostatnio edytowano 2/4/2011, 20:49 przez DajmosX, łącznie edytowano 1 raz
Honda CBR 600F4i, 03
Avatar użytkownika
DajmosX
Świeżak
 
Posty: 171
Dołączył(a): 22/4/2010, 16:36
Lokalizacja: Stockholm

Postprzez Seba_ER5 » 2/4/2011, 20:48

Ja mam zachowane klameczki, 636 sruby mocujace silnik, nakretke na gorna połke, stary wydech, stary filtr powietrza (byl jeszcze dobry jak wsadzalem KN). Jedynie starych oplotow nie zostawielm.
Jak moto kupilem to kosztowal okolo 14k wsadzielm w niego z 5k.
-250zł KN
-400zł oplot hell przod tyl
-250zl crash pady puig
-550zł nowy wydeszek arrowa racetach homologowany dedykowane do 636
-1700 amortyzator skretu Scotts (nowka z USA)
-1000 PCIII (nowka z ebay) 350 strojenie w Poland Positon
-klamki titaxa 300zl (nowka z ebay)
-150zł tylne mocowanie tablicy (oryginalne)
-20zl skarpeta na zbiorniczek z plynem hamulcowym
-250 nakladki na bak STOM GRIP
O elementach eksploatach nie wspomne:
Poprzednie sezony:
1 sezon:
-plyn hamulcowy castrol response DOT4
-olej motul 5100
-filtr oleju KN
-swiece CR9E NGK
-tylna opona PILOT SPORT
2 sezon:
-plyn hamulcowy juz nie castrol
-filtr oleju hiflo
-olej castrol GPS
-regulacja luzów zaworowych
-klocki ferrodo ST (zapomnialem o nich :D)
-EDIT napęd ZVM520 DIDa i zebatki sunstar.
3 sezon (obecny) przejechalem moto 10-11k km:
- wymiana swice DENSO
- zmiana oleju Motul 5100
- filtr oleju Hiflo
- obie opony PILOT SPORT
-CCT rozrzadu (wada fabryczna ;( 380 peklo)

O ciuchach na moto nei spomne :).

Motocyklem bede jezdzil az padnie :) albo az zarobie sam na nowy. W kupnie poprzedniego pomogl mi ojciec. Serwis i dodatki to juz moj wklad wlasny. Znajomy mowi ze nie warto ze lepiej kupic 1000 nowszego, a mi sie poprostu marzą sety Gillsa :P, carbonowe nakladki na dekle i rame :) oraz kolektory arrowa.
Ostatnio edytowano 3/4/2011, 21:01 przez Seba_ER5, łącznie edytowano 2 razy
Avatar użytkownika
Seba_ER5
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 5220
Dołączył(a): 27/8/2007, 19:58

Postprzez DajmosX » 2/4/2011, 20:54

Seba_ER5 napisał(a):Ja mam zachowane klameczki, 636 sruby mocujace silnik, nakretke na gorna połke, stary wydech, stary filtr powietrza (byl jeszcze dobry jak wsadzalem KN). Jedynie starych oplotow nie zostawielm.
Jak moto kupilem to kosztowal okolo 14k wsadzielm w niego z 5k.
-250zł KN
-400zł oplot hell przod tyl
-250zl crash pady puig
-550zł nowy wydeszek arrowa racetach homologowany dedykowane do 636
-1700 amortyzator skretu Scotts (nowka z USA)
-1000 PCIII (nowka z ebay) 350 strojenie w Poland Positon
-klamki titaxa 300zl (nowka z ebay)
-150zł tylne mocowanie tablicy (oryginalne)
-20zl skarpeta na zbiorniczek z plynem hamulcowym
-250 nakladki na bak STOM GRIP
O elementach eksploatach nie wspomne:
Poprzednie sezony:
1 sezon:
-plyn hamulcowy castrol response DOT4
-olej motul 5100
-filtr oleju KN
-swiece CR9E NGK
-tylna opona PILOT SPORT
2 sezon:
- plyn hamulcowy juz nie castrol
-filtr oleju hiflo
-olej castrol GPS
- regulacja luzów zaworowych
3 sezon (obecny) przejechalem moto 10-11k km:
- wymiana swice DENSO
- zmiana oleju Motul 5100
- filtr oleju Hiflo
- obie opony PILOT SPORT
-CCT rozrzadu (wada fabryczna ;( 380 peklo)

O ciuchach na moto nei spomne :).

Motocyklem bede jezdzil az padnie :) albo az zarobie sam na nowy. W kupnie poprzedniego pomogl mi ojciec. Serwis i dodatki to juz moj wklad wlasny. Znajomy mowi ze nie warto ze lepiej kupic 1000 nowszego, a mi sie poprostu marzą sety Gillsa :P, carbonowe nakladki na dekle i rame :) oraz kolektory arrowa.





Seba_ER5 a jaka jest twoja opinia na temat oplotow" hell przod tyl" bo prawde mowiac tez sie zastanawiam nad tymi oplotami widzialem mozliwosc ich kupienia na allegro ale nie znam nikogo kto je ma u siebie w moto i tak pomyslalem ze sie spytam ?


ps Arrow za 550 zl ? kurcze az ciezko uwiezyc ze tak tanio gdzies go dostales.
Honda CBR 600F4i, 03
Avatar użytkownika
DajmosX
Świeżak
 
Posty: 171
Dołączył(a): 22/4/2010, 16:36
Lokalizacja: Stockholm

Postprzez Seba_ER5 » 2/4/2011, 20:58

Licytacja na allegro. Najpierw obserwowalem kup teraz za ponad 1000 ale potem okazalo sie ze kolo wystawil 3 wydechy od 1zł i wzialem udzial w licytacji.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Pare miechow pozniej do wersji RR pelen tytan arrowa z kolektorami poszedl za 1200zł.
Powiem szczerze ze nie mam odniesienia do oplotow seryjnych bo zmienilem je w momencie kupna moto wiec za duzo nie pojezdzilem. Oplot jest spoko :). Fajnie wyglada. Ma prawie 2 razy mniejsza srednice od OEM.


Teraz na ebay jest Gianneli i Arrow kolejna tytan i carbon za okolo 800 zloty z przesylka ale chyba racingowe.
Za to jest w podobnej cenie BOS juz road leagal w wersjach alu i tytan. Zreszta od tego goscia od BOSa za ~700 cos PrimoGhost za moja namową kupil BOS tytatn road leagl.

P.S. jak ktos ma CBR900 i chce nowego BOSA do niej :D za 550zl z przeslka to prosze bardzo :).
http://cgi.ebay.pl/HONDA-CBR900-98-99-A ... 3a647a3d68[/img]
Ostatnio edytowano 2/4/2011, 21:07 przez Seba_ER5, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Seba_ER5
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 5220
Dołączył(a): 27/8/2007, 19:58

Postprzez Vergon » 2/4/2011, 21:07

Akcesoria są fajne, bo tworzysz sam jakąś swoją wizję, dopieszczasz swoje moto i dzięki temu nie nudzi Ci się tak szybko, bo każdy z dodatków daje kolejne 2 miesiące podniecania się jak to ładnie wygląda i fajnie działa ;)
Jak widzę ofertę doinwestowanego moto to aż chce się kupować od takiego człowieka, bo można sądzić, że skoro ma hajs na takie graty to ma na właściwy serwis i pewnie jest to jego oczko w głowie, które ma z nim dobre życie.

Wybór nie jest łatwy, ale osobiście chyba wolałbym te powiedzmy 3000 dołożyć i kupić świeższe moto w nowszej budzie.
Avatar użytkownika
Vergon
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 3302
Dołączył(a): 24/2/2010, 10:11
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Seba_ER5 » 2/4/2011, 21:12

3k to czasem moze byc za malo :).
Mozliwe ze kupie GSXR 750 k6 od pierwszego wlasciela z UK z 15k przebiegu cena ~21k, ale bede wiedzial co kupuje z pelna historią serwisową. To jest gorna polka cenowa za takie moto w polsce (dolna prawie w angli za bezwypadkowy :D).
No to ciekawe skad te ceny, no ale wracajac do tematu.

Dbam o moto nie katuje jak debil i staram sie dopiescic. Moto jest z UK ale juz ma europejski reflektor po wczesniejsze USA ktora kupilem pomylkowa a na ktorej jezdzilem ze wzlgedu na otrzymany przeglad.
Wydawanie kasy na moto to kwestia indywidualna ale fajna sprawa jest wyroznianie sie z tłumu. Srebrne/ zlote sety gillsa bylyby zajeb... dopelnieniem calosci :).
Avatar użytkownika
Seba_ER5
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 5220
Dołączył(a): 27/8/2007, 19:58

Postprzez Robson1903 » 2/4/2011, 21:17

Jak znajdę czas to opiszę moją przygodę bo chyba dużo mam do powiedzenia.
Kupiłem moto za 8tyś złotych.
Włożyłem 20 tyś złotych
Rozj***
Wkładam kolejną kasę już 7tyś. Nie wiem czy się opłaca... Ale to kocham !
CBR - CustomBikeRobson
* CBR1200RR * Raptor+ R1 ENGINE(WIP)
Avatar użytkownika
Robson1903
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 700
Dołączył(a): 15/5/2009, 11:02
Lokalizacja: Łódź

Postprzez Seba_ER5 » 2/4/2011, 21:19

Robson to zrob oddzielny topic :D.
CBR1100RR wzloty i upadki. Od narodzin do smierci i odrodzenia :). Stunt psa robnisz? na takim silniku? Wolna guma bedzie ciezka :).
Avatar użytkownika
Seba_ER5
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 5220
Dołączył(a): 27/8/2007, 19:58

Postprzez DajmosX » 2/4/2011, 21:19

Seba_ER5 napisał(a):3k to czasem moze byc za malo :).
Mozliwe ze kupie GSXR 750 k6 od pierwszego wlasciela z UK z 15k przebiegu cena ~21k, ale bede wiedzial co kupuje z pelna historią serwisową. To jest gorna polka cenowa za takie moto w polsce (dolna prawie w angli za bezwypadkowy :D).
No to ciekawe skad te ceny, no ale wracajac do tematu.

Dbam o moto nie katuje jak debil i staram sie dopiescic. Moto jest z UK ale juz ma europejski reflektor po wczesniejsze USA ktora kupilem pomylkowa a na ktorej jezdzilem ze wzlgedu na otrzymany przeglad.
Wydawanie kasy na moto to kwestia indywidualna ale fajna sprawa jest wyroznianie sie z tłumu. Srebrne/ zlote sety gillsa bylyby zajeb... dopelnieniem calosci :).



To znaczy ja mialem na mysli nie 3 k a to co wydalem teraz + 3 k ale tak sobie mysle ze jednak chyba lepiej juz nic nie kupowac i w nastepnym sezonie kupic cos znacznie nowszego i wtedy zaczac juz pelna modernizacje chociasz mialem jeszcze taki pomysl zeby te moto zostawic i przerobic je tak bardziej pod kontem zabawy (Do stuntu itd) i ewentualnie 2 takie wyjsciowe do miasta hihihi ale nie wiem czy wyrobie sie z kasa
Honda CBR 600F4i, 03
Avatar użytkownika
DajmosX
Świeżak
 
Posty: 171
Dołączył(a): 22/4/2010, 16:36
Lokalizacja: Stockholm

Następna strona


Powrót do Motocykle



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości




na gr